twee kindjes door geweld overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

twee kindjes door geweld overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 22:53

Twee kindjes door geweld overleden
[***] - Agenten hebben woensdagochtend rond drie uur, na een melding van de moeder, twee jonge kinderen dood aangetroffen in een flatwoning in de Overlanderstraat in [***]. Het gaat om een jongetje van een half jaar oud en een meisje van bijna twee jaar oud. Beide kindjes zijn door geweld om het leven gekomen. De in de woning aanwezige 21-jarige moeder, die daar alleen met haar twee kinderen woonde, is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. Het gezin was niet bekend bij politie, wel bij jeugdzorg.

Foto: Spooren Productions

De politie is een onderzoek gestart naar de gewelddadige dood van de twee kinderen. In de woning is door de afdeling forensische opsporing een uitgebreid sporenonderzoek verricht. Een rechercheteam is geformeerd om onderzoek te doen naar de toedracht. De moeder van de kinderen is als verdachte aangehouden.

De politie gaf woensdagmiddag een persconferentie over de zaak. Hoewel eerst werd aangegeven dat de vrouw niet bekend was bij jeugdzorg, blijkt dat ze één keer in aanraking is geweest met jeugdzorg, toen haar eerste kindje nog erg jong was. Op latere verzoeken om contact op te nemen met jeugdzorg, heeft de vrouw niet meer gereageerd. De politie heeft geen verdere inhoudelijke mededelingen gedaan.

Burgemeester Verbeek heeft verklaard dat de gemeente [***] ook zal onderzoeken hoe het kon gebeuren dat niemand iets van de vrouw en haar situatie af wist.

bron: www.webregio.nl

echt verschrikkelijk gewoon!! en zo dichtbij!
dit is namelijk om de hoek bij mijn moeder

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:57

Ja ik had het ook al gelezen, gewoon verschrikkelijk dat zoiets gebeurd.
Wat nog erger is je hoort het steeds meer. Je moet toch heel ver weg zijn wil je je kinderen vermoorden.
Ondanks dat het nog niet zeker is of zij het heeft gedaan, hoe dan ook en wie dan ook, kinderen kan je toch niet vermoorden, dan zit er toch echt iets los in je hoofd

simpie

Re: twee kindjes door geweld overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:59

heb er maar 1 woord voor

BIZAR

die mensen zijn echt geen kinderen waard.
En dan te bedenken dat er zoveel lieve mensen op de wereld zijn die heel graag kindjes zouden willen krijgen maar waarbij het nooit zal lukken.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:09

simpie schreef:
heb er maar 1 woord voor

BIZAR

die mensen zijn echt geen kinderen waard.
En dan te bedenken dat er zoveel lieve mensen op de wereld zijn die heel graag kindjes zouden willen krijgen maar waarbij het nooit zal lukken.

Hoho je weet niet wat er is gebeurd!!!! Ik vind niet dat je snel conclusies kan en mag trekken!
En dat er mensen zijn -wel of niet lief, doet ook niet ter zaken- die kinderen willen is niet relefant.
Even rustiger reageren aub want je weet niet hoe en wat er heeft plaats gevonden. Die vrouw zou -als ze t idd zelf gedaan heeft- dat ook niet zo maar gedaan hebben. Dan zit je wel echt in geestelijke nood lijkt me zo.
Maar erg is het wel zeg! Ik heb hier in t dorp (purmerend voelt als n dorp) gehoord dat de baby tegen de muur is dood gegooid.... vreselijk! Daar is voor die moeder niet mee te leven of ze nu gedaan heeft of niet.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:32

maar wat moet je dan denken als er 2 kinderen dood worden aangetroffen in het bijzijn van de moeder???

Sorry hoor weet dat ik misschien snel oordeel, maar ik kan niet geloven dat de kinderen spontaan allebei dood zijn gegaan ofzo.

Oke misschien is het niet de moeder maar iemand anders dan beschuldig ik die andere, maar het gaat mij erom dat een mens dit gewoon niet kan doen.

Annamc1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:37

Ik ben het met ShirleyA eens...niet te snel oordelen! Maar het is absoluut verschrikkelijk dat het gebeurd is en het had niet mogen gebeuren. Er had veel eerder hulp voor deze jonge moeder moeten komen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:38

simpie schreef:
maar wat moet je dan denken als er 2 kinderen dood worden aangetroffen in het bijzijn van de moeder???

Sorry hoor weet dat ik misschien snel oordeel, maar ik kan niet geloven dat de kinderen spontaan allebei dood zijn gegaan ofzo.

Oke misschien is het niet de moeder maar iemand anders dan beschuldig ik die andere, maar het gaat mij erom dat een mens dit gewoon niet kan doen.

Ik denk ook dat ze t zelf heeft gedaan, maar je laatste zin slaat de spijker op zijn kop: nl dat een mens dit gewoon niet kan doen. Ik weet niet in welke toestand het is gebeurd. Normaal gesproken doet iemand dat niet, dat ben ik met je eens. Maar er zal vast wel iets mis zijn geweest bij de moeder. Zie daar maar mee te leven...
Je hebt gelijk dat het heel erg is en ik snap zeker niet dat je je kind kan doden. Maar iemand moet wel erg in de knoei zitten om dit te doen....

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:40

Annamc1982 schreef:
Ik ben het met ShirleyA eens...niet te snel oordelen! Maar het is absoluut verschrikkelijk dat het gebeurd is en het had niet mogen gebeuren. Er had veel eerder hulp voor deze jonge moeder moeten komen.

Ik geloof dat ze dat niet wilde? Jammer want wat moet er door haar heen zijn gegaan -als ze het heeft gedaan he- het moet heel moeilijk zijn om dit onder ogen te zien.

nijntje01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:51

Volgens de berichten op het sbs6 nieuws vanavond was dat ze in geestelijke nood zat..... ze zag het niet meer zitten met het kleine salaris om daar van rond te komen.
Ook het feit dat ze er alleen voor stond.
Niemand in de buurt kon haar eigenlijk.
Ze heeft ook geen hulp gezocht.
Dit neemt niet weg dat ze haar kinderen iets hoeft aan te doen (als ze dit zelf heeft gedaan natuurlijk) Kon ze beter de hand aan zich zelf leggen en de kinderen achterlaten bij iemand. Zo jong pffffffffffff
Ik veroordeel haar ook (nog) niet maar een normale situatie is dit niet natuurlijk.
En ja het gebeurd idd veels te vaak.
Tis heel triest.
Wil ook alle nabestaande en buurtbewoners veel sterkte wensen met dit verlies.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:19

Hang dan lekker jezelf aan een boom in plaats van 2 onschuldig kinderen zeg, wat een bitch.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:08

Had ze beter na moeten denken toen ze zich op haar 19e zwanger liet maken.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:55

Ten eerst ben het eens met het feit dat dit nooit had mogen
gebeuren. Ik heb zelf 2 kinderen en kan me niet voorstellen
dat ik die iets aan zou kunnen doen. Sommige mensen kunnnen
zo in geestelijke moeilijkheden komen dat ze niet meer weten
wat ze op zo'n moment doen. Zij zal ermee moeten leren leven
wat ze gedaan heeft en geloof me dat is een onmogelijke opgave!
Verder weten we niet het hele verhaal van hoe wat en waarom
dus vind ik dat we niet te snel moeten oordelen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:06

Te snel oordelen? ze heeft haar eigen kinderen vermoord. De hond die de baby heeft vermoord heeft een spuitje gekregen, ik vind dat deze dame dat ook moet krijgen, niet meer te vertrouwen met kinderen.

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:17

Charos schreef:
Te snel oordelen? ze heeft haar eigen kinderen vermoord. De hond die de baby heeft vermoord heeft een spuitje gekregen, ik vind dat deze dame dat ook moet krijgen, niet meer te vertrouwen met kinderen.

helemaal mee eens

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:21

Vreselijk dat een moeder zo ver heen is. Haar radeloosheid moet zo groot geweest zijn (voor ons niet voor te stellen), dat ze op deze manier dacht uit haar problemen te komen en haar kinderen te sparen voor nog meer leed.

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:24

Deze jonge vrouw is gewoon heel erg de weg kwijt geweest. En ik denk dat jullie geen van alle kunnen vertellen hoe zij zich heeft moeten voelen. Voor zover als mij bekent is is de vader er niet bij betrokken, de moeder is 1 keer op gesprek geweest bij de jeugdzorg doordat haar eigen ouders het toen nog 1 en jongste kind niet accepteerde op die leeftijd.

Waarom oordelen jullie zo snel? Zo'n jonge vrouw en zulke jonge kinderen waar gaat dit heen mensen?

Ik woon zelf ook in Purmerend en weet wie het is. En ik vind het vreselijk dat dit heeft kunnen en moeten gebeuren.

Kidcatlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:25

Echt zooooo zielig dit...!!!

Voor die moeder misschien nog wel net zo erg....je weet niet in wat voor situatie ze zat....ze moet wel erg radeloos zijn geweest, om zoiets te doen!!!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:28

Die hond was schuldig en moest dood, maar eens mens die notabene bewust denkt is zielig?
Ze had zichzelf maar aan een boom moeten hangen en geen 2 onschuldige kinderen.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:32

ooh.. wat erg is dit erg!
ik kan me niet voorstellen wat voor angst die kleine kinderen hebben moeten doorstaan, en dat nog wel van hun eigen moeder.. Net als dat geval in oss een tijd terug, dat was ook zo'n bloedbad.

Vreselijk...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:32

Charos schreef:
Die hond was schuldig en moest dood, maar eens mens die notabene bewust denkt is zielig?

Nou inderdaad! Als een hond een kind dood bijt, om wat voor reden dan ook, ZELFS als het per ongeluk zou zijn geweest, hij moet dood. MAar ouders kunnen kennelijk allerlei redenen aan voeren en dan krijgen ze nog medelijden. MAar als een mens zijn EIGEN kind doodt, dan is dat toch wel heel erg.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:35

woon ook in purmerend. is wel het gesprek van de dag moet ik zeggen...
echt heel sneu wat er gebeurt is, maar wil niet zeggen dat de moeder het gedaan heeft. laat dat eerst maar aan de politie over om te oordelen... (ik zal geen namen noemen... )

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:40

Charos schreef:

Juist ja, bij die hond was het te wijten aan instinctief gedrag, bij deze moeder is het doelbewust gebeurd in een heel onstabiele geestestoestand. Ik ben er van overtuigd dat ze alleen haar zelf had opgehangen, wanneer ze op voorhand zou weten dat haar kinderen goed opgevangen zouden worden. Ze kon niet meer "normaal" denken. Het is in en in triest dat een mens zo ver komt, dat het zelfs eigen kinderen van het leven beroofd. Kort gezegd: je moet onderscheid maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:37

als een jonge vrouw al op zo'n jonge leeftijd al zo niet spoort

dan zie ik het in de toekomst niet goedkomen

je liefde voor je kinderen is onvoorwaardelijk,al heb je het nog zo moeilijk,je kinderen zijn je hemel daar ga je voor door een hel!
en dan de vraag of ze het zelf heeft gedaan? ze is iig medeplichtig! als ik kinderen zou hebben en iemand zou ze wat aan doen dan zou ik er voor springen al kost dat mijn eigen leven!!
maar dan heb ik er alles aan gedaan om ze te beschermen

deze dame heeft nog geen bewezen schuld van de politie,maar in mijn ogen is ze er zelf zonder een schram vanaf gekomen en dus harstikke SCHULDIG!!

Ik ken het buurtje er maar al te goed ,heb er zelf 10 jaar gewoond en 4 jaar de post rond gebracht....
vooral de "flats"zijn barmhartig
iets meer begeleiding van deze mensen zou ook erg welkom zijn!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:50

naadje24 schreef:
je liefde voor je kinderen is onvoorwaardelijk,al heb je het nog zo moeilijk,je kinderen zijn je hemel daar ga je voor door een hel!

Normaal gesproken wel ja, ik durf te beweren ondanks alles en zonder dat ergens van op de hoogte ben dat het geen moord is geweest omdat ze opeens van de kinderen af wilde. Er is vast en zeker een psychische stoornis bij haar aan vooraf gegaan. Anders kan je het gewoonweg niet verklaren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:58

opala schreef:
naadje24 schreef:

Normaal gesproken wel ja, ik durf te beweren ondanks alles en zonder dat ergens van op de hoogte ben dat het geen moord is geweest omdat ze opeens van de kinderen af wilde. Er is vast en zeker een psychische stoornis bij haar aan vooraf gegaan. Anders kan je het gewoonweg niet verklaren.

psychische stoornis of niet,schuldig!! absoluut!!
ja een hond laten ze inslapen,een paard schieten ze een kogel door zijn kop...

opsluiten dus! levenslang!!

ik heb geen medelij met mensen die dit soort acties doen,psychisch kapot of niet!
die mensen zijn niet zielig! al denkt de halve wereld van wel!
sorry kan me er gewoon erg over opwinden over mensen die ontoerekeningsvatbaar en/of dergelijke zijn verklaard en maar vrij uit gaan..

dus ik kan ook uithalen in mijn leven wat ik wil en op het moment dat ik opgepakt wordt ben ik slim genoeg om debiel te spelen en dat kan ik lang volhouden!
mensen kunnen zichzelf maken en breken
als ik mijzelf maanden voorhou dat ik debiel ben dan wordt ik dat vanzelf

mensen die zwaar in de probs zitten en geen uitweg weten? en dan domme dingen doen? ja sorry ,een dan ben ik maar evil... maar ik heb geen respect voor ze