Fiscus let extra op WK-poules

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:50

Uitgegeven: 13 juni 2006 06:52
DEN HAAG - Mensen die meer dan 454 euro winnen door het invullen van een WK-poule, moeten rekening houden met een aanslag van de Belastingdienst. De fiscus houdt komende weken tijdens reguliere controles bij bedrijven en instellingen extra controles op deze poules.

"We zullen goed kijken naar mededelingen op prikborden", laat een woordvoerder van de dienst dinsdag aan het Algemeen Dagblad weten. De fiscus beschouwt het voorspellen van voetbaluitslagen als een vorm van kansspelen, waarover een kansspelbelasting van 29 procent wordt geheven. De organisator van een WK-poule moet de belasting op het prijzengeld inhouden.

Bron: http://www.nu.nl/news/753233/37/Fiscus_ ... oules.html

Het moet niet gekker worden
Dat geld is notabenen al belast daarvoor

Anoniem

Re: Fiscus let extra op WK-poules

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:07

Pff stelletje ratten... Als die etters ergens geld ruiken dan zijn het net een stelletje aasgieren.

We worden al voldoende belast!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:05

nederland op zijn smalst

hebben die lui niets beters te doen, voetbal kijken of zo

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:50

Pfff.... laat die lui een leven zoeken

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:53

Nou zeg, ze vinden het wel goed zo zeg.
Nu kun je zeker niet eens meer gezellig een poule organiseren zonder dat de pot onder je neus wordt weggegapt...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:59

Ze ruiken weer geld! En dan pikken ze het meteen in...... klo.. volk daar hoor. Maar ik denk dat ze vaak naast t doel schieten want hoe kom je er achter waar welke poule is en wat de inzet is? Nergens iets ophangen is mijn advies dan weten ze ook niets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:35

Ik lees vanmorgen in de krant dat de belastingdienst dit bericht nu tegenspreekt...

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:31

dit gedoe doet me een beetje denken aan die illegale bingo's. dat vond ik toen ook zo'n overdreven gedoe.
ik snap de overheid best dat ze geld nodig, maar om dat nu op zo'n kinderachtige manier te doen

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:03

Ik denk dat ze het bij het AD niet helemaal hebben begrepen. Die extra controles zijn bull.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:05

Sorane schreef:
Ik lees vanmorgen in de krant dat de belastingdienst dit bericht nu tegenspreekt...

Dat zei ik dus al

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:11

Er zijn zoveel poules bij mensen thuis, die via de email door gestuurd worden om te kijken op welke plaats je staat. Vind ze wel genoeg te zeiken hebben

Ronnoz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:38

Voorspellen van voetbaluitslagen een vorm van een kansspel? En weersvoorspellingen dan?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:43

Jongens lees nou eens! Het waren gewoon vage geruchten n.a.v. een bericht in het AD. Hier een verslag van desbetreffende vraag tijdens het vragenuurtje en het antwoord:

vragenuurtje schreef:

De heer Heemskerk (PvdA):

Voorzitter. Het kabinet was gisteren in het land om te onderzoeken wat er speelt in het land. Ik kan vertellen wat er speelt: het WK voetbal. Velen hebben een pooltje gemaakt. Ook de fractie van de PvdA heeft een pooltje gemaakt. Alle ballen op links; het goede komt vaak van links. Het ging in de eerste wedstrijd heel goed. Arjen Robben op links. Straks komt Van der Vaart er nog in op links. Die linkerkant, dat is de kracht van Nederland. Dat zou in de Kamer ook vaker moeten gebeuren. Ik sta hier niet voor mijn eigen pooltje, want ik sta stijf onder aan de pool, alhoewel, als Korea nu 0-0 gelijkspeelt tegen Togo, ga ik weer wat omhoog. En als Brazilië nou wint van Kroatië komt ik ook weer wat verder, maar ik denk dat de meeste mensen dat verwachten. Heel Nederland is bezig met de WK. Het is de nationale lol. Wat las ik nou in het Algemeen Dagblad? De fiscus speurt bij bedrijven naar winnaars van een WK-pool. Zij moeten rekening houden met een aanslag van de fiscus. Een van de ambtenaren van de Belastingdienst zegt in het artikel: wij zullen goed kijken naar de mededelingen op prikborden.Ik kan u vertellen dat ook in Nieuwspoort, de kroeg in Den Haag waar alle Kamerleden en ook bewindspersonen komen, een pooltje is. €15 is de inzet. 87 mensen doen eraan mee. Gaat ook daar een ambtenaar van de Belastingdienst extra onderzoek doen? Ik vraag de staatssecretaris om met deze nationale lol, met zo'n prachtig WK en zo'n goed Nederlands elftal een beetje ontspannen om te gaan. Is dit nou de prioriteit van de Belastingdienst, om daar extra controles op uit te oefenen? Wij praten toch niet over WK-pools van vele tienduizenden euro's, maar over pools van kleine bedragen? Heeft de staatssecretaris echt extra mensen ingezet voor de controle? Is er niet iets beters te doen? Ik hoorde dat alle jachtboten in Nederland -- heel grote, dure schepen -- via een U-bocht vaak zonder btw worden gekocht. Daar valt veel meer geld te halen. Natuurlijk moet iedereen in dit land netjes belasting betalen, maar extra ambtenaren inzetten om de WK-pooltjes op te sporen… Bij een voetbalclub zetten honderd man ieder €5 in. Gaan wij daar dan extra op controleren?

Staatssecretaris Wijn:

Voorzitter. Het doet mij deugt dat de heer Heemskerk deze vragen op een wat ludieke wijze naar voren brengt. Eerlijk gezegd, begrijp ik dat ook wel. Ik heb afgelopen zondag ook genoten. Ik hoop dat het de heer Heemskerk is opgevallen dat het stadion een zonzijde had en een schaduwzijde en dat de linkervleugel in de tweede helft in de schaduw stond. Dat zie ik politiek ook nog gebeuren. Niemand zal het de Belastingsdienst verwijten als hij de wet uitvoert. Ik denk ook dat niemand het onze mensen zal verwijten als zij enthousiast hun werk doen. Tegelijkertijd zijn er inderdaad andere prioriteiten. Ik vertrouw er dan ook op dat onze mensen de juiste afwegingen maken, als zij bij een reguliere controle op iets stuiten.

De heer Heemskerk (PvdA): Dat stelt mij gerust. Nogmaals, alle ballen op links. In onze pool zit iets meer dan €454, maar de winnaar trakteert. Ik denk dat heel veel mensen denken dat dit niet de prioriteiten zijn van de Belastingdienst. Er zijn veel klachten geweest over onbereikbaarheid of over toeslagen die niet werden uitbetaald. Ik ben blij dat de staatssecretaris nu wat beter weet wat er speelt en zich toelegt op de echt belangrijke zaken in Nederland. Als Nederland de halve finales haalt en Brazilië wereldkampioen wordt, zit er voor mij misschien ook nog wat in het vat.

LOL!!

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:10

Waarom laten ze de mensen niet gewoon lekker wedden. Niemand die er last van heeft af en toe is de regering een beetje te flauw in sommige dingen.

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:39

Heeft de Belastingdienst nou werkelijk waar niets beters te doen....

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:49

Begrijpend lezen blijft moeilijk en de lap die ik er neer heb gezet is ook wel erg lang natuurlijk.

Ronnoz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:20

Doe dat dan ook niet Bealy

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:49

Oe sorry, dat had ik idd niet gezien...
Maar dan nog...De Belastingdienst blijft de meest $$$**&_@ instantie van NL, vind ik....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:15

Krijgt de belastingdienst dan niet al zat geld?
Dat er al belasting van mijn 2,50 per uur loontje af gaat, oké..
Maar valt er eens een keer geld te verdienen ergens, vind ik het echt belachelijk mochten ze daar ook al belasting aan af trekken ...