vergoeding voor het mishandelen van politiepaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

vergoeding voor het mishandelen van politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 21:08

wie heeft het stukje dat er in de krant stond?

voetbalsupporters hebben met ijzeren staven en stenen naar de bereden politie gegooid, waardoor er een aantal agenten en paarden gewond zijn geraakt. 1 paard moet stoppen met het politiewerk ter gevolge hiervan.
nu willen ze een goede schadevergoeding hebben voor dat paard, van de vandalen.

ik vind het echt verschrikkelijk, dat dieren de dupe worden van agressieve personen. en dit is helemaal zinloos, voor voetbal notabene. ga dan thuis je servies kapotgooien, als je zoveel woede in je hebt, ja toch?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:01

als je voetbalvandaal bent, kijk je helemaal nergens naar .

Bas232

Re: vergoeding voor het mishandelen van politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:07

Ja sorry hoor......die paarden zijn getrained.
Ja zielig voor de paarden.....maar wat doen paarden daar?
Ze moeten de Politie aanklagen, die hebben die paarden ingezet.....

Voetbalsupporters zijn geen lievertjes....

Wie moet je aanklagen, juist, de politie....verkeerde inzet van middelen....zoals ze zovaak doen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:38

Paarden maken indruk en hebben bescherming om (niet voldoende dus). T moet niet gekker worden, degene wiens hulpmiddel vernield wordt aanklagen. Toevallig voetbalvandaal bas232.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:55

Bas232 schreef:

Wie moet je aanklagen, juist, de politie....verkeerde inzet van middelen....zoals ze zovaak doen.

Die paarden zijn er inderdaad voor getraind
De politie zet ze gewoon in omdat het moest blijbaar.
Je kunt de politie daarvan niet de schuldt geven maar die gene die de opdracht heeft gegeven moet je daar voor aanspreken

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 01:15

Bas, even off topic, heb je hier nog mannelijke familieleden op dit forum?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 01:45

Ik heb het stuk vandaag toevallig gelezen en vind het een prima zaak dat ze de relschoppers ook civiel gaan vervolgen voor alle kosten. Ik zie liever dat zij het betalen dan dat het met de door ons opgebrachte belastingcenten wordt betaald.

Wat die gewonde politiepaarden betreft, dat is het risico als je paarden voor politietaken in gaat zetten. Een relschopper die er geen been in ziet om een baksteen of ijzeren staaf naar het hoofd van een mens (politieman) te gooien, zal het net zo gemakkelijk richting een paard doen. Wil je voorkomen dat een politiepaard ooit bij het uitoefenen van zijn taak gewond raakt, dan zal je de bereden politie af moeten schaffen.

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 01:54

En wie zal dat dan doen, de bereden politie afschaffen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 02:07

Oestinja, dat was retorisch bedoeld.

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 02:12

Retorisch? Dat woord ken ik niet, erotisch wel maar is dat hetzelfde?

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:42

@oestinja; Retorisch is een vraag waarop je het antwoord zelf al weet.

Verder; ik vind het normaal dat paarden ingezet worden als hulpmiddel. Ze zijn er niet voor niks voor getraind. Mensen hebben normaalgesproken ontzag voor de paarden (en de politie), maar wat er al gezegd wordt; als er iemand zo gek is om een metalen buis etc. naar een politieman te gooien dan zal hij heus niet twijfelen om dit ook richting een paard te doen!

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:25

Bas ik vind jou reactie een beetje onzin.

De politie zet paarden en honden in als ondersteuning tijdens hun werkzaamheden. Beide dieren zijn bijzonder nuttig bij problemen met grote groepen mensen (denk aan evenementen, vechtpartijen maar ook voetbalwedstrijden). Naast dieren zet men ook andere materiaal in zoals waterspuiten. Het is gewoon de afweging die men maakt. Paarden zijn zeer nuttig tijdens wedstrijden met vandalen. Een groot paard schrikt af en kan mensen uit elkaar drijven.

De middelen zijn hier prima ingezet en de politie heeft dus niet meteen een fout gemaakt door paarden te gebruiken. De enige schuldige zijn de vandalen zelf.

Los daarvan denk ik dat er bij de gemiddelde voetbalvandaal weinig te halen valt. Over het algemeen zijn dit geen mannen met een (betaalde) baan of eigen huis waar je geld kunt verhalen. De gemiddelde voetbalvandaal heeft criminele antecedenten en een uitkering en/of schulden. Dat betekend natuurlijk niet dat ze het niet moeten proberen! Laat dit soort mensen maar extra straffen voor dit soort zaken.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:19

als paarden met elkaar in de wei lopen en elkaar trappen is het uiteraad niet zielig!!! Maar omdat een vandaal met een stok een paard slaat, oepsie zielig. Tuurlijk is het niet leuk dat dit gebeurt. Ben er ook geen voorstander van. Maar kom zeg, als jij met sporen of een zweep rij, dan is het allemaal niet zielig. Maar een ontspoorde supporter die iets doet..................
Vind het opzich geen stom idee, om de schade te verhalen. Daar kan ik wel inkomen.
Een paard wat een trauma op loopt tijdens een wedstrijd, dan kan je toch geen schade verhalen bij de wedstrijd lui die dat georganiseert hebben.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:24

Esmeralda, wat is dat voor onzinnige reactie. In een weiland doen paarden elkaar niet schoppen omdat ze kwaad/vrolijk zijn omdat hun voetbalclub heeft gewonnen. Ze vernielen elkaar niet bewust. Ik vind het dan ook niet te vergelijken met supporters die stenen en staven gooien.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:24

Esmeralda schreef:
Een paard wat een trauma op loopt tijdens een wedstrijd, dan kan je toch geen schade verhalen bij de wedstrijd lui die dat georganiseert hebben.

Maar in elk geval wel bij degenen die de paarden mishandeld hebben.
Goeie ontwikkeling om al die agressievelingen voor de door hen veroorzaakte schade te laten opdraaien. In het algemeen, niet alleen in dit geval.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:27

Onyx88 schreef:
Esmeralda, wat is dat voor onzinnige reactie. In een weiland doen paarden elkaar niet schoppen omdat ze kwaad/vrolijk zijn omdat hun voetbalclub heeft gewonnen. Ze vernielen elkaar niet bewust. Ik vind het dan ook niet te vergelijken met supporters die stenen en staven gooien.

het gaat mij erom, dat waneer 500 kg naar elkaar staat te trappen of iemand een steen gooit, wat komt harder aan!!
En ik sta het ook allemaal niet toe te juigen. Maar wanneer het om een paard gaat, is per direct alles zielig.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:31

ja het is hartstikke rot dat dit gebeurt, maar daar is het de bereden politie voor.. Die paarden worden ingezet in dat soort situaties, die vandalen zijn over het algemeen geen mensen om rustig dingen uit de praten op zo'n moment, dus dan is er het risico dat het paard geraakt wordt. Heel rot maar het is niet anders, dan zou je de bereden politie idd moeten afschaffen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:35

Bas232 schreef:

Tuurlijk Bas!

Vooral niet de daders van dit soort dingen aansprakelijk stellen, maar de schuld neerleggen bij anderen. Heel moderne en gezonde benadering van het probleem joh!

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:47

Ik ben van mening dat zowel politie paarden, als politie honden een bijdrage leveren aan ons landje. Deze dieren werken hard, en worden er goed voor getraint. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze dan op deze manier afgetuigd worden, maar dit is een van de risico's die het met zich mee draagt. Even als je zelf politie agent zou zijn, maar dan zonder hond en paard.

Ik vind het ook niet meer dan terecht om een schade vergoeding te claimen bij de schoften die het in zn hoofd halen om zo met dieren en de mede mens om te gaan.

Het zou precies zo zijn gegaan als je imand een knal verkoopt en die ligt de rest van zn leven op bed ligt.... dan draai je ook voor de kosten op.

Cowboy55

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:54

Fairie schreef:
Ik ben van mening dat zowel politie paarden, als politie honden een bijdrage leveren aan ons landje. Deze dieren werken hard, en worden er goed voor getraint. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze dan op deze manier afgetuigd worden, maar dit is een van de risico's die het met zich mee draagt. Even als je zelf politie agent zou zijn, maar dan zonder hond en paard.

Ik vind het ook niet meer dan terecht om een schade vergoeding te claimen bij de schoften die het in zn hoofd halen om zo met dieren en de mede mens om te gaan.

Het zou precies zo zijn gegaan als je imand een knal verkoopt en die ligt de rest van zn leven op bed ligt.... dan draai je ook voor de kosten op.

Bij Bas niet hoor! Die klaagt jou aan omdat zijn vuist beschadigd is geraakt toen jij je hoofd er tegen aan gooide.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:09

Citaat:
het gaat mij erom, dat waneer 500 kg naar elkaar staat te trappen of iemand een steen gooit, wat komt harder aan!!
En ik sta het ook allemaal niet toe te juigen. Maar wanneer het om een paard gaat, is per direct alles zielig.
[/quote]

Ik ben het met de anderen eens wat een onzinnige reactie. Een paard dat midden in een vechtpartij komt met uitzinnige fans, politie, rook en wapens is totaal wat anders dan een beetje pesten op de wei. Ik weet niet wat jou paarden doen maar paarden die elkaar keihard trappen en verwonden? Die horen dus niet bij elkaar in de wei. In het begin doen ze dat misschien om elkaar uit te testen. Daarna niet meer.Maar ik heb nog nooit gezien dat een paard daar zwaar gewond bij raakte. Verder kan je als eigenaar ingrijpen als je dit ziet. Een politieagent kan dit niet.

Verder kan een paard van wapens zware verwondingen overhouden.

En even het meest logische. Een ander paard doet het uit natuur en instinct daar is het een dier voor. Een mens maakt een bewuste keuze om een dier te mishandelen. Hier ligt dus een schuld en opzet vraag die je bij een ander dier niet kunt stellen.

Dieren met mensen vergelijken is bijzonder dom om te doen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:31

Esmeralda schreef:
Onyx88 schreef:

Logisch, want het paard vraagt er niet om om tussen een stelletje gestoorde agressieve voetbalsupporters gezet te worden. Rare vergelijking maak jij.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:32

milo schreef:
ik vind het echt verschrikkelijk, dat dieren de dupe worden van agressieve personen. en dit is helemaal zinloos, voor voetbal notabene. ga dan thuis je servies kapotgooien, als je zoveel woede in je hebt, ja toch?

Ik vind het verschrikkelijk dat paarden gebruikt worden voor politie werk!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:40

Volgens mij zijn we ooit begonnen die 4-benige beesten te berijden voor ons werk, feitelijk om ons werk makkelijker te maken. Ik vind het niet zo gek dat de politie daar gebruik van maakt, die mountainbikes waar je ze wel eens op rond ziet fietsen maken toch minder indruk vind ik

Gewoon een paar weken stallen laten uitmesten die gasten! Of oude vrouwtjes laten wassen in het bejaardenhuis ..

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:23

Paarden bij de politie hebben de pech dat ze daar terecht komen, bij de politie worden ze gebruikt om te werken. Hiervoor krijgen ze een opleiding, speciaal beslag en hebben een prima verzorging. De verzorger (ruiter) zal zijn uiterste best doen, om zijn collega,s dus ook zijn paard, tijdens de rellen, te beschermen. de paarden hebben niet dagelijks met rellen te maken, dus krijgen ze niet dagelijks te maken met het gevaar. Dus die ene keer dat ze een stok tegen zich aan krijgen of een baksteen op zijn kont. Daar gaat zo,n paard echt niet dood van.
Maar mocht het paard toch gewond raken door die of gene, dan zulen de collega,s van de ruiter, die gene stevig beet pakken. Ook zij houden van hun dier. Maar plaatsen het niet op een voetstuk zoals de meeste doen.
Wij hebben onze paarden voor onze lol (de meeste dan) en hoeven ons brood er niet mee te verdienen. maar zodra jij je brood met je paard moet gaan verdienen, zal je een totaal andere relatie met je paard hebben dan dat je nu heb.
Misschien vind je het krom/stom, maar dat is mij mening en visie erop.
Als ze schade kunnen verhalen op de aanstichter, dan moeten ze dat zekers doen.