Gans België en ver daarbuiten zijn de mensen op de hoogte van de dierenverwaarlozing die ontdekt werd op 15 juli 2005, bij een boer te Gelinden bij St. Truiden! Wie herinnert zich nog de verschrikkelijke beelden van verwaarloosde, psychisch mishandelde dieren op radio en TV......
11 Maanden lang verbleven deze dieren in het dierenasiel van St. Truiden, ze kregen er de beste zorgen, en al snel kregen ze opnieuw vertrouwen in de mens, hun verzorgers werden dagelijks verwelkomd met veel gekwispel.... De hondjes bloeiden open, ze straalden als het ware.... voor elk hondje was er een nieuwe eigenaar gevonden.... hun nieuw leven zou kunnen beginnen....
Helaas!!! Vandaag 08 juni 2006, wordt er uitgesproken op de rechtbank te Hasselt, dat de dieren terug moeten naar de eigenaar!!!! Terug naar hun beul !! Terug naar de hel !!
Het is een zware klap voor de medewerkers van het asiel, te moeten weten dat deze dieren terug worden opgesloten in donkere stallen in hun eigen drek!
We staan dan ook machteloos !
Is dit ons "dierbaar België"??
Stuur deze mail aub naar zoveel mogelijk mensen door !
www.dierenasielsinttruiden.be MAar hier is hett niet veel beter. En zoveelste bericht dat iedereen doet shockeren is het verhaal van de 8 maanden oude hond die door zijn baas doodgeslagen is. En wat verandert er?
wat erg dat ze weer terugmoeten. dat van die doodgeslagen hond is ook heel erg. maar wat wil je hier nu mee? wie moeten we benaderen hiervoor? wie kan hier wat aan doen?
de politiek. STemmen op de juist politieke partijen. ER zijn er wel een paar die dierenrechten willen verbeteren. Of "zeggen" te willen verbeteren. Denk bij de volgende verkiezingen niet alleen aan rechten van mensen, zorg, onderwijs etc. Want dan zal er voor dieren nooit iets veranderen.
Groep Wilders, Femke Halsema (groen links) PvdA. Ik stem op de partij van de dieren, want met de andere partijen kan ik me zowiezo niet meer verenigen. DAn zou ik blanco moeten stemmen.
dat van de hond was erg, had niet mogen gebeuren en vooral niet voor zo'n laffe reden als die man had. Maar nu kan er iets aan gedaan worden, door handtekeningen in te zamelen of wat dan ook kunnen we er voor zorgen dat die arme dieren niet meer terug hoeven naar hun beul. Ik snap uberhoud niet hoe de rechter tot dit besluit gekomen kan zijn als de dieren zo mishandeld zijn.. maar alle beetjes helpen. En is het nu écht zó'n grote moeite om even een bericht te kopieëren, in een mail te plakken, wat namen aan te klikken in je lijst en op verzenden te klikken? Dan ben je in mijn ogen bijna net zo min als iemand die een onschuldig dier slaat, want je doet er ook niks tegen. Zelfs nu je er de kans voor krijgt...
Ik heb het bericht in de krant gelezen. Daar stond dat de man een celstraf had gekregen van 6 maanden volledig met uitstel, geldboete van 2750 en schadevergoeding(aan dierenbescherming) van 2500 euro. Maar omdat het vonnis ook op de milieu-inbreuk slaat, was het de rechter niet mogelijk een levenslang of tijdelijk verbod op het houden van dieren uit te spreken. Er is een hele tijd terug een petitie op internet geweest(op bokt ook) die 80.000 mensen hebben ondertekend tegen de teruggave van de dieren. 75 van die ondertekenden wil de boer nu vervolgen omdat ze bedreigingen neerschreven. Dus Misz_J, de handtekeningenactie is tevergeefs geweest...
Ik snap het echt niet. Ik heb de foto's gezien van magere vieze beesten. Ik heb verschillende getuigenverslagen gelezen van buurtbewoners die niet positief waren over de geur die er hing. Maar de man zelf blijft voet bij stuk houden dat hij zijn dieren niet heeft verwaarloosd, en hij ontloopt de enige straf die hij juist zou moeten hebben gekregen, een verbod op het houden van dieren.
pfff...verschrikkelyk dit! Dit kan toch niet? Ik vind het zo erg! Die dieren verdienen dit niet! Ik snap zowieso niet dat ze terug gaan, want de mensheid heeft ze toch zelf gezien? Hoe erg het wel niet was! Waarom mogen ze dan terug? Om weer hetzelfde leven te krygen als dat ze vroeger hadden? Ik vind dit echt niet kunnen! Dieren hebben ook een leven hoor! Belachelyk vind ik het!
En daarom zouden er wetten en regels moeten komen die dat veranderen. Petities helpen inderdaad niet namelijk. Vanuit de samenleving worden er wel signalen afgegeven dat dit niet langer zo kan, maar er wordt weer eens een keer niets mee gedaan.
xKatleentjex, ik heb het bericht ook met verbijstering gelezen. Aan de andere kant, een verbod op het houden van dieren stelt vaak geen moer voor. Althans, de controle hierop.
Ik ken mensen die zo'n verbod hadden, voor vijf jaar. In die vijf jaar zijn ze beginnen fokken met Shetjes en hadden ze minstens zes honden. (Of ze nog andere dieren hadden weet ik niet, maar de dieren die ik noemde heb ik gezien.) Toen dat stel uiteenging bleef de man met de honden zitten. Hij 'kreeg' de honden, zij nam de pony's en dat terwijl beiden nog een verbod op het houden van dieren hadden. Die man deed op zijn manier zijn best voor de honden, maar wilde er toch een aantal kwijt. Dat is hem gelukt... Van één hond weet ik dat hij uiteindelijk door de politie doodgeschoten is; iets wat bij controle van het verbod absoluut niet nodig was geweest. (het verhaal hierachter is nogal persoonlijk en ga ik niet openbaar maken maar wil ik eventueel via PB vertellen)
@desiree, er is hoger beroep aangetekend in deze zaak, en er is uiteindelijk beslist, zover ik weet, dat de dieren niet terug hoeven.
Mocht ik het echter bij het verkeerde eind hebben, dan weet ik toch zeker dat hij zijn dieren (van destijds) niet terugkrijgt, want toen duidelijk werd dat DE KANS bestond dat ze terug moesten zijn er op onverklaarbare wijze ineens alle honden geplaatst en dit allemaal "per ongeluk" een kennis van mij heeft 1 van deze honden in huis genomen. Verwaarloosd was hij zeker en helaas is deze hond door een noodlottig ongeval 2 mnd geleden overleden. Gelukkig heeft hij van zijn laatste half jaar kunnen genieten, en was hij niet blind geweest, had hij zelfs voor de eerste keer in zijn leven daglicht kunnen zien
en welke partijen zijn dat? want een partij voor de dieren vind ik heel goed maar een partij die om dieren EN mensen denkt vind ik beter.
Je kunt lid worden van de Partij voor de Dieren en toch iets anders stemmen. Kijk anders even op de website. Afgelopen keer heb ik overigens wèl op de PvdD gestemd.
Als kind wenste ik dat er geen dieren waren, toen al had ik pijn om het leed dat wij dieren aandoen. Wat mij betreft mogen 'huisdieren' worden afgeschaft. De meeste dieren zijn alleen maar slechter geworden van de zgn. domesticatie.
edit: hm dit klinkt wel erg depri maar hopelijk begrijpen jullie de strekking hiervan wel
Rashja
Hier word je toch niet goed van. Zijn die rechters nu echt zo achtelijk of hartenloos. Die vent hadden ze moet op sluiten of nog beter moeten afmaken. Ze moeten gewoon ieder dierenbeul of mensen die ander mensen vermoord of mishandelt en alle verkrachter moeten ze gewoon op sluiten en never nooit meer vrij laten. En het liefst gewoon de dood straf geven. Ik kan er zo kwaat over worden maar ja wat heb je er aan. Er gebeurt toch niets.
Afgezien van dit ene verhaal, er zijn schrijnende verhalen genoeg. Onlangs nog van die doodgeslagen hond. Die zak die dat gedaan heeft zit alweer thuis!!!!!!
Laatst toch ook, Volendamse jongeren hadden Aalscholvers gevangen, doormiddel met stenen en dergelijke op ze te gooien tot ze niet meer weg konden komen. Vervolgens achter hun scooters gebonden, daarmee rond wezen rijden en uiteindelijk aan een standbeeld opgehangen! Alleen maar omdat ze volgens hun de singels leeg visten...
Ik stem ook altijd op een partij die ook maar iets probeert te verbeteren aan de manier waarop wij mensen met dieren omgaan..
Het is gewoon vreselijk dat er in een land als het onze eigelijk heel de wereld) zo met dieren wordt om gegaan, wat hebben zij ons misdaan?!
Ik vind het schandalig dat zo iemand nog dieren mag houden!
Ik vind sowieso dat er eigenlijk iets van een vergunning moet zijn om dieren te mogen houden. En niet zomaar een vergunning die je zomaar kan afhalen, maar een waarbij je werkelijk moet bewijzen dat je goed voor dieren kan zorgen, het nodige verstand er van hebt, de tijd er voor hebt en het geld er voor hebt. En als het niet goed gaat, vergunning intrekken en zonodig een straf. Dus alleen mensen met een 'vergunning' zouden dan aan dieren mogen komen. Waterdicht zal het niet zijn, maar het zou misschien wel schelen.
Gruwelijk, maar als ik aan Belgie denk, komen er meteen de beelden van de vroegere vogeltjesmarkt bij mij boven. Hoe die dieren in mandjes met hun poten werden vastgeknoopt. Dat had alles van dierenmishandeling. Dat zag je niet in Nederland.
@ Russel, de vogeltjesmarkt is al jaren geleden afgeschaft. De wetgeving mbt dierenhandel is in Belgie al jaren geleden enorm aangescherpt waardoor oa de vogeltjesmarkt verboden is. En 'hoger beroep' kennen wij ook hoor
Ik denk dat mensen mentaal afstompen russel. Ze vinden het niet zozeer normaal maar ze zijn er aan gewend en distantieren zich ervan. Wat ook niet goed is overigens.