anp | Gepubliceerd op 04 juni 2006, 21:58 Laatst bijgewerkt op 04 juni 2006, 22:11
ZUIDBROEK - De slachtoffers die zaterdagavond om het leven kwamen door een verkeersongeval in het Groningse Zuidbroek, zijn drie 13-jarige meisjes uit Noordbroek. Dat heeft de politie zondag bekendgemaakt.
Zij waren op stap met een 12-jarig meisje uit Noordbroek en de 19-jarige bestuurder uit Slochteren. Deze laatste twee raakten gewond.
De auto botste rond 20.30 uur op de Uiterburen in een flauwe bocht tegen een boom. Gezien de schade aan het voertuig gaat de politie er van uit dat er met hoge snelheid is gereden. De bestuurder heeft een alcoholbloedproef ondergaan; de uitslag is nog niet bekend.
Herdenkingsbijeenkomst
Omwonenden hoorden de klap en zijn direct te hulp geschoten. De drie meisjes, onder wie een tweeling, waren op slag dood. De impact van het ongeval was volgens de politie groot. De hulpverleningsdiensten hebben familie en nabestaanden opgevangen in het gemeentehuis in Menterwolde, waar de kernen Zuidbroek en Noordbroek onder vallen.
Het Dollard College in Scheemda, de school van de tweeling, organiseerde zondagavond een herdenkingsbijeenkomst voor de leerlingen. Dat heeft een zegsman van de hulpverleningsdiensten gemeld. Rond de honderd jongeren woonden de bijeenkomst bij. De school waar het derde meisje opzat, het Winkler Prins College in Veendam, besluit maandag over een bijeenkomst voor de leerlingen om de omgekomen scholiere te herdenken.
Mijn god...Ik kan er nog steeds niet bij..Ik kende deze meisjes..Dat 12-jarige meisje ken ik van gezicht, Janine ook, maar Kim en Michelle, de tweeling, daar heb ik nog opgepast..Ik kwam daar vaak..
Hun vader verdomme heeft zijn vrouw een paar jaar geleden ZOMAAR verloren, ze kreeg onverwachts een beroerte, was ook op slag dood.. En nou is hij zijn twee dochtertjes kwijt, dat is zo'n ontzettend lieve man.
Ik vind dit zo erg he..Die banketstaaf wat moest ie met die meisjes man, hij had vast gedronken. Ik moest vandaag 4x langs die boom rijden. Het was net op hart van nederland, iedereen is aangeslagen hier..
Pff.
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 04-06-06 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik krijg d'r weer helemaal kippenvel van. Het nieuws was al verschrikkelijk, maar als je dan ook nog het verhaal erachter hoort dan gaat het verhaal nog meer leven.
Wij zaten gister met vriendinnen bij elkaar en hoorde het omdat een vader belde. We wisten verder nog van niks en waren best van slag. Na veel gebel etc. wisten we wel dat het niet direct bekenden waren.
Wij zijn ons dood geschrokken dat zoiets zo dichtbij gebeurt! Gerbenfroh sterkte met het verwerken
verschrikkelijk, dit is echt iets waar geen woorden voor zijn , die meiden hadden nog een heel leven voor zich, ik wens iedereen heel veel sterkte met dit hele zware verlies,
ik ben ook zeer geschrokken,hoorde het van kennissen uit noordbroek,het is ook niet erg ver bij mij vandaan. ik kende de meisjes niet,maar toch spookt het al door mijn hoofd heen. niemand heeft het zo gewild,de bestuurder ook niet,het is vreselijk.
@ gerbenfroh: ik wens je veel sterkte toe,dit is niet niks zeg,
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 05-06-06 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik hoorde dat die jongen een taxiechauffeur was (neem me nie kwalijk als ik t nie goed gehoord heb) Maar t is vreselijk,t zal je maar gebeuren ik vind t heel erg voor de meisjes en voor hun nabestaande,t zal je kind maar wezen pfff. Maar vind t nie zo netjes dat sommige al zeggen van ,,wat moet een gozer van 19 met meisjes van 13 Ik vind we weten nie wat er aan de hand was en wat de connecties met die mensen onder elkaar zn. En hij zal zich ook super vreselijk vinden lijkt mij. Maar goed zo denk ik dan ,en ieder zn mening. Maar voordat je weet hoe t in elkaar zit ,vind ik t nie gepast