jongen uit bus gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

jongen uit bus gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:16

Las net op internet dat een jongen tijdens een excursie uit de bus was gezet omdat hij niet betaald zou hebben. Moest anderhalf uur lopen voordat hij bij een trein station aankwam en is hij met de bus naar huis gegaan. Net was op 3fm dat de moeder trouwens wel betaald had voor de excursie naar Duitsland.

maar dan nog!! Een jongen van 15 zet je toch niet uit de bus als je een leraar bent, dan zorg je toch dat achteraf word gekeken of alsnog betaald word, of schiet iemand de entree of evt kosten toch voor???
Als ik die jongen of zijn moeder was spande ik een rechtzaak aan hoor

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:20

Tja ... sta je dan..

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:21

Wow.
Dat is balen!
Idd.. Als leraar zou ik ook beter weten en hem niet zomaar die bus uitgooien.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:25

Dit is gewoon diep triest van die school!!!!
Stel je eens voor dat die jongen iets overkomen was.
Als ouders zou ik de school aanklagen hoor.
De school in verantwoordelijk voor die jongen.
En ze zouden hem eigenlijk al opgemerkt moeten hebben tijdens het tellen van de leerlingen aan het begin van de reis.
Als het mijn kind zou zijn zou dit nog een heel lang staartje krijgen.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:26

Ik vind dit echt asociaal! Dat doe je toch niet. De school is verantwoordelijk voor die jongen, die drop je toch niet zomaar langs te snelweg!? Dit kan niet door de beugel.

Nathalie02

Re: jongen uit bus gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:28

Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd maar ik vind het belachelijk dat een 15-jarige jongen zo op de snelweg eruit wordt gezet. Hij had wel aangereden kunnen worden! Ik hoop dat de verantwoordelijken behoorlijk op het matje worden geroepen!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:28

Als die ouders slim zijn maken ze hier een zaak van want het is volkomen onverantwoordelijk van die leraar om een kind zo achter te laten. Er had hem van alles kunnen overkomen..... Als dit de reraar van mijn zoon was zou ik er voor zorgen dat hij naar een nieuwe baan (buiten het onderwijs) moest gaan zoeken, hij is ongeschikt voor zijn werk!

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:37

Hier is een Update van de site www.fok.nl :

Citaat:
Volgens de school was vooraf gemeld aan de ouders van Luckert dat hun zoon niet welkom was bij het uitstapje. Hij mocht niet mee omdat er nog een rekening van 40 euro van de schoolreis van vorig jaar openstond. Ook de 140 euro van dit jaar was niet betaald. "We hebben een hele serie brieven gestuurd met het verzoek het geld alsnog over te maken, maar daar hebben we geen reactie op gehad", meldt de schoolleiding.

Bij het vertrek uit Amsterdam wist de jongen echter ongezien de bus in te komen. Toen dat ontdekt is, werd Luckert op een kleine parkeerplaats uit de bus gehaald. Hij is vervolgens via de berm van de snelweg naar het plaatsje Holten gelopen, waar hij de trein terug naar huis heeft genomen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:43

niet normaal
ik zou die school aanklagen!! }>

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:45

Als het echt zo is volgens die update vind ik het wel terrecht dat ze hem er zo uit hebben gezet. Maar ergens toch ook weer niet heel rechtvaardig......
Beetje dubbele mening over.

IMO hadden die ouders sowieso gewoon moeten betalen. Prima als je niet betaald, maar ga dan ook niet mee.

Milou1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:48

Een rechtszaak aanspannen is een beetje duurder als een excursie betalen hoor, maar goed zo ga je niet met kinderen om. Er had wel iets heel ergs onderweg kunnen gebeuren met die jongen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:49

Op de radio hoorde ik dat het geld de dag van te voren over was gemaakt, maar dan nog zet je een kind niet op de snelweg uit de bus.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:50

Fairie schreef:

Dat heb ik ook.
Aan de ene kant hadden ze die jongen er niet uit mogen zetten, maar aan de andere kant.
Het had altijd wel wat beleefder gekunt.

En ik denk dat de ouders zijn school etc. betalen omdat hij 15 jaar is.
En daarom vindt ik dat die leraar niet de schuld op die leerling moet schuiven door hem uit de bus te gooien, maar alleen de ouders erop aanspreken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:50

Of de ouders nou wel of niet betaald hebben, je zet een minderjarige waar je als school verantwoording voor hebt niet langs de snelweg uit de bus

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:51

Fairie schreef:
Als het echt zo is volgens die update vind ik het wel terrecht dat ze hem er zo uit hebben gezet. Maar ergens toch ook weer niet heel rechtvaardig......

IMO hadden die ouders sowieso gewoon moeten betalen. Prima als je niet betaald, maar ga dan ook niet mee.

terecht!!!!!?

Ze hadden hem in het begin al op moeten merken en bij school moeten zeggen dat ie niet mee mocht.
Maar toch niet naar zoveel km op een parkeerplaats langs de snelweg.
Of ze hadden naar de hand het bedrag via incasso kunnen innen.
Maar dit is zo onwerantwoordelijk en ik hoop dat ze de leraar hiervoor ontslaan

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:52

IronMaiden schreef:
Een rechtszaak aanspannen is een beetje duurder als een excursie betalen hoor, maar goed zo ga je niet met kinderen om. Er had wel iets heel ergs onderweg kunnen gebeuren met die jongen.

LIGT ERAAN OF DAT JE RECHTBIJSTAND HEBT

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:55

faye schreef:
Of de ouders nou wel of niet betaald hebben, je zet een minderjarige waar je als school verantwoording voor hebt niet langs de snelweg uit de bus

Mee eens...

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:56

ik hoorde t net op de radio! echt belachelijk... bel dan die ouders op da ze hem moeten komen halen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:58

Nu ik andere verhaal heb gelezen, snap ik wel veel beter.

De ouders hebben openstaande rekeningen opstaan en de leerling wist drommels goed dat hij niet mee mocht. Dan moet je ook de risico's aanvaarden.

De leraar had wel beter moeten aanpakken, dus als de leraar perse de jongen weg wil sturen, zet hem dan af op de treinstation!! Maar aan de andere kant, de leraar heeft in het begin de hoofden moeten gaan tellen en de namen opnoemen. Dan weet je zeker dat niemand ontbreekt of stekeling erbij zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:00

Je zet een minderjarige ook niet zonder begeleiding op een station af

Ze hadden die ouders later via een incassobureau moeten laten betalen en niet de jongen de dupe laten worden en in gevaar brengen, want dat heeft de school gedaan.

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:01

laquintatje schreef:
ik hoorde t net op de radio! echt belachelijk... bel dan die ouders op da ze hem moeten komen halen

Ja inderdaad, dit kunnen ze echt niet maken.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:27

Mijn school wou me ook een keer achterlaten in frankrijk omdat ik te laat was voor de bus, ze hadden mijn paspoort en alles al achtergelaten.

Maya1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:35

Welshcobfan schreef:
Mijn school wou me ook een keer achterlaten in frankrijk omdat ik te laat was voor de bus, ze hadden mijn paspoort en alles al achtergelaten.

wat?! echt waar?! en wat heb je toen gedaan?

ik vind t aan de ene kant terecht dat die jongen niet mee mocht op reis, maar het is toch onverantwoordelijk om een jongen van 15 in zn uppie op de snelweg achter te laten! dat is toch van de zotten! Had t dan nog afgezet bij n station of had n leraar achtergelaten!
en wat goldenflower zegt, aan t begin tel je toch de hoofden?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:39

tja ik wist van niets, bleek dat mijn vriendin zo bang was geworden dat ik ergens verkracht in een greppel lag dat ze heeft geeist van de docenten om te zoeken naar mij. ze hadden me neit gevonden dus zijn ze wel wezen wachten omdat ze echt bang waren en toen kwam ik 1,5 uur later wel (ik had geen tijd bij me) Maar ze hadden mijn paspoort al afgegeven aan andere mensen en ik moest maar zien hoe ik thuis kwam. dus ik ben mijn vriendin eeuwig dankbaar!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:11

nancy22 schreef:
Beláchelijk gewoon. Ipv dat ze hem vóór de reis niet mee hadden genomen (wat overigens ook niet eerlijk geweest was, hij kan er immers niks aan doen), ik begrijp niet hoe ze erop gekomen zijn zeg. Ze hebben (de schoolleiding oid?) hun fout wel toegegeven volgens mij he?