Grote steekpartij Berlijn (1 iemand blijkt aids te hebben)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Grote steekpartij Berlijn (1 iemand blijkt aids te hebben)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 07:42

Jeetje, mijn vader vertelde vanmorgen dat er in Berlijn een grote steekpartij is geweest, een 16-jarige jongen heeft 28 mensen neergestoken....
Dat is natuurlijk al erg genoeg, maar nu schijnt ook nog eens 1 van de slachtoffers aids te hebben
Jeetje, wat vreselijk zeg, het zou je maar gebeuren

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:58

Dat kun je nooit zo snel na een steekpartij weten! Aids daar moet je verschillende testen voor doen.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:02

Caira schreef:
Dat kun je nooit zo snel na een steekpartij weten! Aids daar moet je verschillende testen voor doen.

Hoezo??? Als dat slachtoffer al van zichzelf wist of diegene aids heeft???

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:11

Pff. Dat maakt het allemaal nog erger dan het al was.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:21

Ik begreep uit het stukje dat die persoon aids kreeg van die steekpartij, sorry excuses

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:35

Caira schreef:
Ik begreep uit het stukje dat die persoon aids kreeg van die steekpartij, sorry excuses

Oh haha nou dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar ik moest ook even nadenken zo vroeg in de ochtend hoor over dit stukje

Maar 16 jaar en dan al zo agressief en moordlustig ..bah bah..wat hoor je toch akelige dingen!!

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 08:39

Caira schreef:

1 iemand wist van te voren idd dat ie aids heeft....
Maar bedenk eens wat er gebeurt als het mes waar zijn bloed aan zit, vervolgens in iemand anders word gestoken.....

Het zou je zoon ook maar zijn zeg....16 jaar......

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:41

jarrah schreef:
Maar bedenk eens wat er gebeurt als het mes waar zijn bloed aan zit, vervolgens in iemand anders word gestoken.....

ow, zo. bij mij viel het kwartje ook nog niet, ik dacht al bij mezelf wat maakt dat nou weer uit.
idd, erg dat zo'n jong iemand al zoiets doet.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:46

hier een nieuwbericht erover, staat trouwens niets over een jongen met aids, maar wsl was dat toen nog niet bekend.
27 Mei 2006 11:51
28 gewonden bij steekpartij Berlijn
In Berlijn heeft een jongen 28 mensen neergestoken tijdens de opening van het nieuwe centraal station. De 16-jarige dader was dronken en stak in het wilde weg om zich heen. Hij kon opgepakt worden. Het gaat om een bekende van de politie. Zijn motief is onbekend.

Op het moment van de steekpartij waren zeker 500.000 mensen bij elkaar. Onder hen brak paniek uit.

De opening van het station werd groots aangepakt met onder meer een licht- en vuurwerkshow. Het station is een enorme constructie van glas en staal. Het complex kostte 700 miljoen euro. Er is acht jaar aan gebouwd.

bron: NOS

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:49

Gadverdamme wat een ziek persoon !
16 jaar en dan al zulke dingen uithalen

ShirleyA

Re: Grote steekpartij Berlijn (1 iemand blijkt aids te hebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:22

Ik hoop oprecht dat de dader besmet raakt! En dat ze m levenslang opsluiten!
Overigens hoop ik wel dat hij de enige is die besmet raakt door deze gruwelijke slachtpartij, wat een zieke geest heeft zo'n joch al, dat wordt nooit meer wat.

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:25

Ik zag het op tv een klein stukje, je zal maar gestoken worden met een mes die al in iemand met aids heeft gezeten. Ziek joch

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:25

voor zover ik gehoord heb was het een persoon die met HIV besmet is. Daar zit verschil tussen.

Het maakt het natuurlijk niet minder erg maar ze zijn er nu vroeg bij en dat kan een hoop schelen.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:47

28 stuks.. jeutje, die heeft zijn best gedaan...

zieke mensen op de wereld

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:49

ik hoorde het zaterdag inderdaad al, maar zoveel is het niet in het nieuws geweest...
en idd AIDS en seropositief is niet hetzelfde...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:49

Chans schreef:
voor zover ik gehoord heb was het een persoon die met HIV besmet is. Daar zit verschil tussen.

Daar zit geen verschil tussen. HIV-besmet is de voorloper van het uitbreken van aids en even erg en besmettelijk. Steek iemand met HIV-besmettig neer en daarna een gezond iemand, en die gezonde heeft ook kans op met het HIV-virus besmet te worden en dus later aids te ontwikkelen.

Maar het is inderdaad vreselijk, wat bezielt zo iemand toch. Ook voor de gestoken personen nu. De incubatietijd van aids is 6 maanden. Dat wil dus zeggen dat je nog een half jaar moet wachten voordat je zeker kan testen dat je besmet bent. Fijn vooruitzicht .

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:58

xKatleentjex schreef:
Chans schreef:

Daar zit geen verschil tussen. HIV-besmet is de voorloper van het uitbreken van aids en even erg en besmettelijk. Steek iemand met HIV-besmettig neer en daarna een gezond iemand, en die gezonde heeft ook kans op met het HIV-virus besmet te worden en dus later aids te ontwikkelen.

Maar het is inderdaad vreselijk, wat bezielt zo iemand toch. Ook voor de gestoken personen nu. De incubatietijd van aids is 6 maanden. Dat wil dus zeggen dat je nog een half jaar moet wachten voordat je zeker kan testen dat je besmet bent. Fijn vooruitzicht .

even besmettelijk ja... maar het ziekteverloop is wel anders...

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:39

xKatleentjex schreef:

het is even besmettelijk maar als degene die HIV heeft medicijnen gebruikt is de kans wel een heel stuk kleiner. Daarbij komt dat een HIV besmetting niet meer perse tot AIDS hoeft te leiden (met de dood als gevolg).
Er zit dus wel verschil tussen.

Maar dat maakt allemaal niet uit, je zou maar in die situatie zitten, verschrikkelijk.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:45

Oh op die manier . Sorry, ik dacht dat er geredeneerd werd met 'Hij had nog geen aids maar was gewoon HIV-positief, en daarom niet besmettelijk'.

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:48

Liezel1 schreef:
even besmettelijk ja... maar het ziekteverloop is wel anders...

Ziekteverloop? Het is hetzelfde virus,hoor. Het wordt aids genoemd op het moment dat het HIV zo ver is uitgebreid dat je weerstand het begeeft. Zolang je lichaam blijft vechten tegen het virus ben je (gewoon ) met HIV besmet.

Het is in praktijk uiteraard een beetje ingewikkelder, maar ik dacht dat dit soort algemene uitleg wel bij iedereen bekend was

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:16

heel erg, maar denk dat je dan moet hopen dat diegene die het laatste is gestoken diegene is met het HIV-virus, zo zijn er dus geen mensen besmet geraakt.
dat de dader besmet raakt lijkt me onwaarschijnlijk, dat kan toch alleen als zijn bloed in aanraking komt met het bloed van de besmette persoon?

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:29

Djees, het wordt echt steeds gekker in deze wereld!
Waar haal je het vandaan om 28 mensen neer te steken!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:17

Jeetje zeg, dan ben je 16 jaar en dan al zo gestoord. En nu maar hopen dat de neergestoken mensen hierdoor geen hiv-besmetting hebben opgelopen.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:00

helemaal gek is zo iemand

opsluiten en nooit meer vrijlaten

Suusoi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:43

Hoe heeft hij het zo ver kunnen schoppen om 28 mensen neer te steken .

Na 3/4 keer iemand neersteken gaat er toch wel een lampje branden?

Wat een ziek persoon