Zoals de meesten bekend bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers verhuist van Brussel naar Straatsburg. De maand erop gaat het weer terug. De kosten hiervan zijn op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro . Dit wordt betaald door de aangesloten landen.
Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet.
Binnen 3 dagen zijn er een kleine 100. 000 handtekeningen binnen. Dit moeten er één miljoen worden.
Surf daarom naar: www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze geldverspilling!!
ik had daar nog nooit bij nagedacht, maar dat is idd wel erge geldverspilling. ik ga dus ook ff tekenen edit: de teller staat nu op 250536, ze zitten dus al op 1/4e deel. wat me wel opvalt is dat er vooral nederlanders en belgen tekenen.
'Ze' verspillen zo veel geld dat het vechten tegen de bierkaai lijkt..... ons geld wordt met bakken over de balk gegooid, wie weet gaan ze na deze actie ook daar eens over nadenken, en werd er zuiniger met zuurverdiend geld om gegaan. Tekenen dus.