Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghani schreef:Aan de ene kant vind ik het goed.. Immers, het is niet goed voor een land als veel mensen overgewicht hebben en daar zelfs aan dood gaan..
Aan de andere kant.. In heel veel gevallen, is het toch de eigen schuld van die mensen. Je weet gewoon: als je veel eet, wordt je dik. Als je TE veel eet, wordt je TE dik.
Moeten die mensen dan niet hun eigen verantwoording erover nemen?
Ghani schreef:
Nu wordt er van het belastinggeld van de hele bevolking, dus ook van veel mensen die wel goed op de voeding letten, zo'n band bekostigt!!
.
Samsam schreef:
Of.........
leentje schreef:En hoe willen ze die maagband plaatsen? Vaak zijn mensen zo morbide obees, dat de kans groot is dat ze de aneasthesie niet zouden overleven.
leentje schreef:En hoe willen ze die maagband plaatsen? Vaak zijn mensen zo morbide obees, dat de kans groot is dat ze de aneasthesie niet zouden overleven.
Ghani schreef:Aan de ene kant vind ik het goed.. Immers, het is niet goed voor een land als veel mensen overgewicht hebben en daar zelfs aan dood gaan..
Aan de andere kant.. In heel veel gevallen, is het toch de eigen schuld van die mensen. Je weet gewoon: als je veel eet, wordt je dik. Als je TE veel eet, wordt je TE dik.
Moeten die mensen dan niet hun eigen verantwoording erover nemen?
Nu wordt er van het belastinggeld van de hele bevolking, dus ook van veel mensen die wel goed op de voeding letten, zo'n band bekostigt!!
Ik vind het ook lekker om heel de dag patat en snoep te eten, maar ik weet dat het niet goed voor me is, dus doe ik het niet. Doe ik het wel, dan moet ikzelf de verantwoording voor de gevolgen nemen .
Samsam schreef:Ghani schreef:
.
Tja en hoe zit het met kettingrokers die longkanker krijgen of hartklachten, gaan we dat nog vergoeden als ze niet willen stoppen.
Of mensen die onveilig gevreen hebben en aids krijgen.
Of iemand die zijn autogordel niet aanhad en een ongeluk krijgt
Of een brommer zonder helm
Of.........
ja_nee schreef:Met de eerste alinea was ik het eens
Maar je 2e alinea vind ik dus niet 'terecht'. Er zijn zat mensen met overgewicht die gewoonweg niet KUNNEN afvallen d.m.v. ziekte of wat dan ook. En dan kun je het in mijn ogen niet maken om iedereen over één kam te scheren door te zeggen 'ach, dan moet je dat patatje maar laten staan'
flowerxxx schreef:Helaas kosten mensen met overgewicht de maatschappij al veel te veel geld.