ayaan hirsi ali, voorgetrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

ayaan hirsi ali, voorgetrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:03

Waarom wordt ayaan hirsi ali voorgetrokken? omdat ze minister is? wat is het verschil tussen haar, een voetballer, een meisje uit het oostblok?
waarom wordt er bij haar wel gekeken of zij haar nederlandsschap mag houden of in spoed kan krijgen?
Waarom worden er zoveel mensen voorgetrokken, het moment dat er wat mensen tegen zijn?
mijn idee is dat rita bang is om afgezet te worden of eruit gezet door d'r partij

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:10

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:12

Ze is geen minister. Verdiep je eerst eens in de feiten voor je zomaar vanalles gaat roepen.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:12

geen probleem, was beetje over enthaisiast...of geïrriteerd hierover

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:14

Oke ze wás minister maar voor al die andere mensen wordt niet gekeken of ze niet iets kunnen regelen en voor haar wel

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:15

Ze was ook geen minister.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:16

en daar gaat het om love_lucca...waarom wordt er voor haar wel alles uit de kast getrokken om haar hier te houden?

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:17

Wel een lid van de tweede kamer

Want in mijn ogen nog geen voorrangspositie betekent. Een mens is een mens, en mensen hebben gelijke rechten.

Waarom zou zij daar boven moeten staan?

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:18

Woogy : dat bedoel ik nou alléén *zo zie ik het dan he* omdat zij bekend is en hier iets in de politiek deed wordt voor haar van alles geregeld beetje raar ofniet

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:18

Eindelijk een topic hierover, we hebben hier gister nog een discussie over gevoerd. Ik zou het belachelijk vinden als er een uitxondering voor wordt gemaakt! Ze heeft gelogen over haar naam! Dat is tegen de regels dus waarom zou ze mogen blijven?!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:19

Die voetballer wilde er zelf blijkbaar geen moeite voor doen, die is immers gezakt voor zijn inburgeringsexamen.

De ouders van dat meisje hadden geld aangenomen om te gaan, het meisje kon dat examen ook ergens anders doen en ze loog de hele boel bij elkaar.

Verder wordt helemaal niet alles uit de kast getrokken, Hirshi Ali vertrekt immers toch al naar Amerika. Het is alleen de manier van handelen van Verdonk die nogal apart is.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:20

Wat wordt er nu voor haar geregeld dan? Van de rechter moest ze haar zwaar beveiligde huis uit, en ze neemt zelf de beslissing om weg te gaan...

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:21

ik vind idd de manier van Verdonk echt te erg gewoon, schandalig zelfs

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:21

Ja maar denk je nu echt dat Hirshi Ali zo makkelijk was weggegaan als ze niet al een nieuwe mooie baan had ik denk het niet hoor
En mij is verteld dat je in dat inburgerinsexamen maar heel weinig fouten mag hebben * maar dat weet ik niet zeker *

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:23

Ik zou ook niet weg willen dqn hoor Maar aangezien ze hartstikke gelogen heeft vind ik het terecht als ze weggestuurd wordt

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:24

love_lucca schreef:
Ja maar denk je nu echt dat Hirshi Ali zo makkelijk was weggegaan als ze niet al een nieuwe mooie baan had ik denk het niet hoor
En mij is verteld dat je in dat inburgerinsexamen maar heel weinig fouten mag hebben * maar dat weet ik niet zeker *

Dat klopt en het zijn soms belachelijke vragen.

Een vriend van me heeft het moeten doen en kreeg vragen over de gouden koets, paleis op de dam, enz.

Vind vragen over de regels/normen/waarden die in NL gelden een stuk intressanter dan de gouden koets

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:24

love_lucca schreef:

Ja dus? Kwestie van hard werken dus voor je inburgeringsexamen.

Hirshi Ali heeft de afgelopen jaren hard gewerkt, geen prive leven gehad... in het buitenland wordt ze gezien als invloedrijk... ja, die was wel gegaan, ook als ze die baan niet had, dan had ze namelijk wel een andere gehad. Zij is niet afhankelijk van Nederland.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:28

slaatze schreef:

Dat klopt en het zijn soms belachelijke vragen.

Een vriend van me heeft het moeten doen en kreeg vragen over de gouden koets, paleis op de dam, enz.

Vind vragen over de regels/normen/waarden die in NL gelden een stuk intressanter dan de gouden koets

Je vriend is zeker gezakt of niet?
En wat zijn dan wel de nederlandse normen en waarden? De christelijke normen en waarden soms?

Dacht het niet.... normen en waarden zijn persoonlijk, niet verbonden aan een land.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 17-05-06 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Re:

Nee natuurlijk wil je niet weg
ow en trouwens als verdonk had gezegt, je mag blijven oké dan was het al helemaal stennis geweest want dan hadden al die andere mensen ook mogen blijven en blablabla, kort om ze had het nooit goed kunnen doen.
ik vind wel dat ze het op een niet menselijke manier brengt.

Edit: een heel mooi voorbeeld is ook als er een bekend iemand wordt vermoord krijgt de dader zeker een hogere straf dan gewoon iemand zoals jij en ik,
En allemaal evenveel waard zeggen ze

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:28

nee goh, waarom staat ze dan huilend in de krant? waarom reageert ze dan "geschokt"? ze weet dat ze gelogen heeft en dat ze hier feitelijk illegaal is. en tsja mijn idee is toch dat ze het heet onder d'r voetjes voelde worden en daaromz o graag weg wilde. maar hey calou werd er meteen de eerste week uitgezet...waarom zij niet?

luxx

Re:

wat ik niet snap is; je gaat naar 'nieuws en maatschappij', bovenaan staat de hele tijd een hirsi ali topic, kan je niet missen, heel actueel, toch open je er een nieuw topic over.......
wat voegt dat toe?

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:30

ach ja, beatrix werd met spoed aan d'r knie geholpen, m'n moeder heeft drie maanden moeten wachten op alleen al een onderzoek...het moment dat je geld hebt of een bn-er bent wordt je heel flink voorgetrokken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:32

Woogy schreef:
nee goh, waarom staat ze dan huilend in de krant? waarom reageert ze dan "geschokt"? ze weet dat ze gelogen heeft en dat ze hier feitelijk illegaal is. en tsja mijn idee is toch dat ze het heet onder d'r voetjes voelde worden en daaromz o graag weg wilde. maar hey calou werd er meteen de eerste week uitgezet...waarom zij niet?

De manier waarop er nu met haar omgegaan wordt is schokkend. Mensen wisten namelijk allang dat er gelogen was, de VVD heeft destijds bewust het risico genomen zeggen ze.

Verder zijn het nog altijd individuele gevallen. Zoals in het andere topic ook staat, is het hele asiebeleid lastig en ingewikkeld.
Zij heeft nog altijd een goede reden gehad om te vluchten, calou niet. Dat is nu typisch een economische vluchteling die de rechtse tak hier liever niet zou zien, maar omdat het een voetballer is krijgt hij uberhaupt een kans. Dat vind ik nou krom.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:35

Wat dat betreft is het hier kun je met geld zwaaien en ben je een beetje bekend bent : kom maar.
Ik snap natuurlijk wel dat Hirshi redelijk geschokt is maar ze heeft dingen gedaan die wettelijk verboden zijn,
Mijn moeder zij trouwens dat als ze nu weer een verblijfs vergunning zou aan vragen er zo weer in zou mogen omdat ze niet terug kan naar soemalië klopt dat ?

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:44

hmmm en de vvd heeft bewust het risico genomen. goed dus een politieke partij, herbergt illigalen?...waarom kunnen dat soort dingen alleen in nederland?