enquetes, enquetes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilsevanloon

enquetes, enquetes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:35

Hallo,

Ik vraag me af wanneer we klaar zijn met enqueteren in Nederland. Loop ik rustig in mijn pauze op straat en word ik al drie keer in dezelfde straat aangehouden. Het is nou al zo lang aan de gang, en steeds op dezelfde plaatsen, ik word er niet goed van! Zouden ze dan nooit ophouden en zijn er dan echt nog steeds mensen die eraan meewerken. Op internet wordt het ook steeds meer..... op de knhs worden nu ook al enquetes weggezet.... Nou vind ik op internet het niet zo erg, ik kan dan nog zelf bepalen of ik meewerk of niet.

Ik vraag me af: kunnen we niet een paar testgroepen aanwijzen zoals bij de kijkcijfers en verder alleen het cbs? Dat is toch genoeg!

Goed, ik ga weer aan het werk...

Groetjes Ilse

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:47

Als mensen een nieuw product op de markt willen brengen, willen ze graag weten of dar behoefte aan is en hoe dat ontvangen gaat worden, een reden om een enquete te houden.
Als gemeentes willen weten hoe het er voor staat met de bewoners, is dat een reden voor een enquete.
Politici willen ook graag meningen en zo zijn er plenty redenen.
enqueteren is een goede bijverdienste voor studenten en ik liet ze nooit stikken. Ze kunnen niet weten wanneer andere ook aan het enqueteren zijn, dus ja, je kunt wel eens een paar op een dag treffen, maar er zullen vast genoeg dagen zijn dat je niemand ziet.

En niet iedereen heeft internet, trouwens. Hoe bereik je die groep die nog geen internet heeft?

Skinhead

Re: enquetes, enquetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:09

niet echt een nodige topic dit...

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:01

Mensen zijn vrij om frustratie te uiten en te kijken hoe anderen er over denken, skinhead. In principe is geen enkel topic "nodig". De discussies kun je ook voeren in je omgeven, problemen kun je ook voorleggen aan je instructeur, vriend(in), lerrar, psychiater. Een forum is vooral om te kijken hoe anderen, die je niet kent en die jou niet kennen, dus neutraler tegenover je staan, er over denken.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:46

op straat vindt ik het nog wel mevallen.
word gek gebeld tegenwoordig.
en natuurlijk altijd rond etenstijd

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:40

Vind jij dat ook zo irritand?
Ik vind vooral die mensen van Greenpeace enzo vervelend, (he BrittKitt )
die je lid willen maken van hun vereniging,
en die zich niet laten afschepen met een: NEE DANKJE!
En van die mensen die je bellen, voor een telefonische enquete.
Ik vind het best als ze hun nieuwe producten uit willen testen,
maar ze mogen er wel rekening mee houden
dat mensen ook hun rust willen na een lange dag werken of school,
en dat ze dan geen zin hebben in zo'n waslijst aan vragen..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:36

Haha, je hebt wel gelijk, er wordt steeds meer gevraagd of je enquetes wilt beantwoorden.. Ach, ik vind het niet erg.. Vind het zelfs wel leuk!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:46

Als ik tijd heb, werk ik eigenlijk altijd mee. En als ik geen tijd heb, zeg ik dat gewoon en van doorvragen heb ik eigenlijk nooit geen last, ik zal het stellig genoeg zeggen

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:03

Ik werk heel af en toe daaraan mee.
Bijvoorbeeld als er een leuke jongen die enquetes aan het afnemen is.

Ik heb er opzich niet zo heel veel problemen mee. Als je het niet wilt beantwoorden, gewoon nee zeggen en doorlopen.

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:23

het hangt er voor mij heel erg vanaf waar de enquete over gaat. wordt vaak gebeld dat je liedjes krijgt te horen en dat je dan moet zeggen of je die vaker op de radio wil horen of niet. dat vind ik altijd wel leuk om te doen. En inderdaad wat Tellie zei, als het een leuke jongen is vind ik het helemaal geen probleem om antwoord te geven :p