Laat ik nou net in december 16 worden.
Hebben jullie hier al iets over gehoord en wat vinden jullie ervan?
Is het niet aan jezelf te beslissen of je gelijk een auto neemt of eerst een scooter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:bromfietsrijbewijs
Bromfietsrijbewijs per 1 oktober 2006
Het huidige bromfietscertificaat wordt per 1 oktober 2006 vervangen door een bromfietsrijbewijs. De ministerraad heeft begin oktober ingestemd met dit wetsvoorstel van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat. De invoering van het bromfietsrijbewijs moet de verkeersveiligheid vergroten. Van alle verkeersdeelnemers in Nederland lopen jonge bromfietsers het grootste risico op een ongeval.
Het bromfietsrijbewijs wordt in twee fasen ingevoerd. In de eerste fase kunnen houders van het bromfietscertificaat dit vanaf 1 oktober 2006 omruilen voor een rijbewijs. Hier hebben zij drie jaar de tijd voor.
In de tweede fase wordt het huidige bromfietsexamen aangepast. Het theorie-examen verandert en er wordt een praktijkexamen aan toegevoegd. Wie voor beide slaagt, kan op het gemeentehuis een bromfietsrijbewijs aanvragen. Het bromfietsrijbewijs wordt één van de categorieën (categorie Am) op het nieuwe rijbewijs op creditcardformaat dat ook per 1 oktober 2006 wordt ingevoerd.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft aan het CBR gevraagd een voorstel te doen voor het nieuwe theorie- en praktijkexamen.
kels schreef:Wel goed dat ze een praktijk examen doen, alleen balen dat ik in november pas 16 word, dan moet ik hem ook doen
Pannie schreef:Nee hoor, daar zijn ook weer plannen voor. Een tijd geleden, half jaartje dacht ik, dachten ze erover om bv. op je 17e al te mogen rijlessen. Tja, een eenduidig beleid zou ook wel handig zijn.en vandaag vroeg mijn rij instructrice wat ik er van vond als ze de leeftijd voor de auto verlaagden naar 16...dan heeft ze dat wel heel scheef gehoord
kels schreef:Wel goed dat ze een praktijk examen doen, alleen balen dat ik in november pas 16 word, dan moet ik hem ook doen