Onderzoek naar politieoptreden Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:20

Bron : RTL nieuws

Er komt een onderzoek naar het optreden van de politie na relletjes bij een feesttent in Pijnacker.

Onderzoek politieoptreden

Hard optreden
Daar raakten in de nacht van zaterdag op zondag diverse bezoekers en vier agenten gewond. De politie pakte 16 mensen op en kreeg daarna tientallen klachten binnen van bezoekers die vonden dat de agenten te hard optraden.

Ali B
In de tent vond een concert plaats van onder anderen Ali B. Na het feest werd er buiten gevochten. Burgemeester Buddenberg zegt dat hij al aanwijzingen had dat er rellen zouden komen, voortkomend uit 'tegenstellingen tussen allochtoon en autochtoon'.
[einde nieuwsbericht]

De politie heeft ingegrepen bij de vechtpartijen, is vervolgens met flessen en weet ik wat allemaal nog meer bekogeld, en daarop heeft de ME charges uitgevoerd.
En nu wordt dus geklaagd over dat optreden van de politie.
Hoe gek worden we onderhand in Nederland?
In mijn ogen moet de politie gewoon op kunnen treden tegen relschoppers, zonder dat daar meteen allerlei consequenties aan vast zitten.
Ik vind dit het zoveelste voorbeeld van kromme verhoudingen.
Moeten relschoppers en vechtersbazen beschermd worden?

kiimxvinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:33

ik ben er zelf geweest,, de politie heeft ok onsguldige mensen geslagen !! ;; oke er waren kleine vecht partijtjes ,, maarre dat bijv kinderen ok klappe hebben gekregen is toch te gek voor woorden. ik zelf ben 13 en kinderen van mijn leeftijd zijn aangevallen door honden en geslagen met knuppels. het ging er wel beetje te hard aan toe hoor , als ze nou de vechtende mensen aanpakken okee maar dat ze ok onschuldige mensen hebben geslagen is toch niet nodig geweest en de gevachten waren niet eens zo groot. dus de politie had wel iets minder agresief mogen doen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 10:15

Sorry hoor, maar wat doen kinderen van 13 tussen zulke vechtpartijen dan?
Op zulke momenten wordt er ingegrepen, en dan kan er wel eens een onschuldig iemand geraakt worden ja.
Dat is niet leuk, maar daar doe je weinig aan.

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:48

gister was er bij 4 in het land ook iets van op. Wat er echt gebeurd is weet ik natuurlijk niet, ik was er niet bij. Maar als het echt zo blijkt te zijn (na het onderzoek) dat onschuldige kinderen van hun fiets af zijn geslagen (letterlijk) terwijl hun ouders ze voor de 1e keer mee naar een concert namen dan gaat dat idd te ver..

En zoals ze gisteren lieten zien waren er ook medewerkers van een shoarmatent geslagen die klanten aan het helpen waren in de zaak....

Optreden bij rellen prima, daar zijn ze voor opgeleid, maar het moet niet zo gek worden dat ze alles en iedereen die zich in de omgeving bevind omdat ze er toevallig fietsen of iets te eten kopen maar meteen neergemept worden.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:26

Ik zag het gister ook in 4 op het land. Het is wel erg dichtbij Pijnacker, maar goed.

Ik vind het optreden bij rellen prima, maar daar vallen wel is onschuldige slachttoffers.. maar de ME zal echt niet vragen of je er wat mee te maken hebt of niet.. Maar dat neem niet weg dat ze maar iedereen moet pakken die ze kunnen grijpen, want zo komt dit op mij over...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:31

Ze zijn nu achter iemand aan die een vrouwelijke politie agent heeft proberen te wurgen. Ze moest ontzet worden door collega's. In alle paniek is ze ook nog gebeten door een politiehond.

Dat vindt ik pas belachelijk, wie haalt het in zijn hoofd om een vrouwelijke agent proberen te wurgen!!

En de ME komt echt niet voor niets...

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:36

Voordat de politie een charge uit gaat voeren wordt er altijd eerst gewaarschuwd zodat iedereen zich uit de voeten kan maken. Hellaas zijn daar toch altijd mensen niet van onder de indruk en die blijven staan en dan blijven er ook mensen staan die daar weer nieuwschierig naar zijn. Kortom je bent dan dus altijd te laat. Het is dus je eigen schuld als je klappen krijgt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:59

adriana schreef:
Ze zijn nu achter iemand aan die een vrouwelijke politie agent heeft proberen te wurgen. Ze moest ontzet worden door collega's. In alle paniek is ze ook nog gebeten door een politiehond.

Dat vindt ik pas belachelijk, wie haalt het in zijn hoofd om een vrouwelijke agent proberen te wurgen!!

Precies.
Ik vind dat er in Nederland gewoon geen greintje respect is voor de politie.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:07

adriana schreef:

Heb je er ook wel eens aan gedacht dat de politie metr zo,n bericht naar buiten komt om de aandacht van de rellen enz. een beetje te laten verwateren.
Het zal allemaal wel weer heel erg opgeblazen zijn want dat gebeurd altijd in de media.

Maar als ze echt te hard hebben opgetreden dan verdiennen ze van mij ook geen respect!!!!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 10:08

Nee, stel je toch eens voor dat er hard opgetreden wordt tegen relschoppers.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:22

MissJ schreef:
Nee, stel je toch eens voor dat er hard opgetreden wordt tegen relschoppers.

Ook al zijn het relschoppers dan hoef je ze niet helemaal verot te slaan en laten bijten door honden.

Ik hoorde op de radio bij caz een verhaal van een jongen en die wou gewoon naar huis gaan en werd gebeten door een politie hond en geslagen enz.
Hij moets naar het ziekenhuis om alles te late hechten.
Nou ik vind dat echt niet meer normaal hoor!!!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 10:56

Vind je het wel normaal dat hooligans alles en iedereen slopen die in hun buurt komt, en politiemensen proberen te wurgen?
Daar mogen ze van mij keihard op in meppen.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:11

Volgens mij waren het geen hooligangs hoor!!!
En van dat wurgen zal vast ook wel een heel verhaal aan vast zitten.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 12:10

Zo zal er overal een verhaal aan vast zitten, ook aan dat van de al dan niet te hard behandelde mensen.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:00

Als iedereen er nou eens vanuit ging dat ie weleens keihard aangepakt zou kunnen worden als hij of zij iets verkeerd deed dan hadden we geen ME charges meer nodig en werden er ook niet per abuis omstanders geraakt.

Een vechtersbaas of hooligan of orde-verstoorder mag van mij kei en kei en keihard aangepakt.

Avanti

Re: Onderzoek naar politieoptreden Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:54

Ik vind het echt belachelijk kinderen zijn gewoon mishandelt, en hele familie van hun fietst getrapt. Die honden gingen door het dolle heen en beten iedereen zelf politieagenten...
Ik ben absoluut voor hard optreden, maar dit is echt belachelijk.

Gelukkig word het uitgezocht.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:59

Van mij mag iedereen die zich in zo'n vechtpartij waagt gemept worden. En hard. Wie niet het fatsoen op kan brengen van elkaar af te blijven, moet maar voelen. Horen kunnen ze blijkbaar niet.

Maar, onschuldige mensen die het proberen te sussen, daar moeten ze wel voor oppassen. En het zou ook vreselijk sonde zijn als dat wel gebeurt is.

Ik vind trouwens wel dat kinderen die aan dit soort dingen deelnemen ook door de ME hard aangepakt mogen worden. Die kinderen zijn in staat aan volwassen dingen mee te doen, dan ook maar de volwassene concequenties ondergaan.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:19

Er zijn te veel onschuldigen geslagen, mensen mochten niet naar hun fietsen toe. 1 meisje was bewusteloos geslagen en haar vriendin moest ; 'der bek houden en doorlopen' Uiteindelijk heeft ze haar bewusteloze vriendin naar de EHBO stand gesleept,

Er zijn allemaal verschillende verhalen, daarom wordt het onderzocht,
Want inderdaad een politie agente wurgen is not done,
Maar er zijn niet voor niets meer dan 30 klachten binnengekomen

De burgemeester heeft het momenteel ook niet makkelijk..

@ Dieuwke dat was nou juist het probleem, er waren teveel onschuldigen gepakt, daarom kan ik best begrijpen dat uiteindelijk iedereen tegen de politie was,
Wat zou jij doen als je ertussen liep, en geslagen werd? Zou dat dan 'zonde' zijn, ik denk dat je behoorlijk over je zeik zou zijn

Maar ja lang leve het onderzoek, ben benieuwd wat eruit komt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:50

Tja, er zijn idd hele verschillende verhalen.
Hopelijk komt de waarheid boven tafel.
Onschuldige mensen slaan is not done, maar toch kan dat gebeuren in zo'n moment.

Dat er niet voor niets klachten binnen gekomen zijn zegt mij weinig.
De hooligans die met voetbalwedstrijden alles in elkaar trappen en dan een tik krijgen van de ME dienen ook klachten in.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:01

ik heb hierover wat gezien op rtl4. er was een jongen die allemaal hondenbeten in zijn zij had en iemand met n verstuikte voet enz.
echt erg!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 15:06

Maya1990 schreef:
ik heb hierover wat gezien op rtl4. er was een jongen die allemaal hondenbeten in zijn zij had en iemand met n verstuikte voet enz.
echt erg!

Die heb ik ook gezien.
Daar kreeg ik idd ook wel twijfels door.
Maar wie zegt dat die jongen niks heeft gedaan?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:08

Ik heb ook vernomen dat men op zoek is naar een relschopper die een agente probeerde te wurgen .
Kijk bij rellen grijpt de politie gewoon hard in dus zorg dat je er niet bij bent .
Ook ik heb in het verleden wel eens de lat over mijn rug gekregen omdat ik niet snel genoeg weg was bij een ontruiming,maar dan spreken over 20 jr terug

terecht dat bij dit soort vechtpartijen hard wordt ingegrepen zeker als men zich tegen de politie gaat keren als grote groep,waar gehakt wordt vallen spaanders.

Sietez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:39

Ehh het slaat echt nergens op!
Ten eerste zijn er genoeg vrienden van mij geweest en ik heb het verhaal gehoord.
Dat er gevechten zouden kunnen komen, had ik allang wel verwacht. Verbaasde mij ook niets dat er onderlinge ruzietjes waren.

Maar ze zijn wel overdreven hard tekeer gegaan zeg. Sjonge jonge waar gaat het heen?
Gewoon rustig naar huis willen gaan en je fiets pakken, kon niet eens meer. Voor je het wist zat er een politiehond in je been te bijten.
Kijk dat de politie optreed tegen de relschoppertjes daar heb ik niets op tegen. Geef ze groot gelijk.
Maar om dan als een gek op iedereen te gaan slaan dan kan je ook wel gaan verwachten dan mesnen daar helemaal gek gaan worden, en dat het de spanning alleen maar groter maakt.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:57

Dan denk ik toch echt dat je de schuld bij de relschoppers moet leggen, en niet bij de politie.
Die zorgen er namelijk voor dat de politie zo op moet treden, en er onschuldige mensen klappen krijgen.
Helemaal als er al van tevoren bekend is dat er gevechten komen, dan komt de politie nou eenmaal op de been.
Dus wees kwaad op de mensen die dit veroorzaakt hebben en het verzieken voor de mensen die gewoon een leuke avond wilden.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:21

MissJ schreef:
Dan denk ik toch echt dat je de schuld bij de relschoppers moet leggen, en niet bij de politie.
Die zorgen er namelijk voor dat de politie zo op moet treden, en er onschuldige mensen klappen krijgen.
Helemaal als er al van tevoren bekend is dat er gevechten komen, dan komt de politie nou eenmaal op de been.
Dus wees kwaad op de mensen die dit veroorzaakt hebben en het verzieken voor de mensen die gewoon een leuke avond wilden.

ik ben het helemaal met je eens.
Wat doen kinderen trouwens bij de rellen? Als ik zoiets zou zien gebeuren, zou ik naar huis zijn en mezelf er niet in gaan mengen.
De politie moet hard optreden bij rellen. Denk niet dat het veel gaat uitmaken als de politie braaf gaat vragen of ze alsjeblieft zouden willen ophouden.

Relschoppers schoppen en slaan elkaar al de koppen in, waarom zou de politie daar niet hard tegen mogen optreden.
Dat vind ik vrij normaal.

Het is natuurlijk erg dat er ook onschuldige mensen erbij zijn betrokken, maar overal worden onschuldige mensen bijbetrokken.
Maar wanneer ik politie aan zie komen, ga ik toch netjes aan de kant.
Er zullen genoeg mensen zijn geweest die met veel interesse naar de rellen hebben gekeken als een soort van 'ramptoeristen' en ook enkele klappen hebben opgevangen.
Voor diegene heb ik absoluut geen medelijden, dan had je maar aan de kant moeten gaan.