Internetcontact leidt tot ontvoering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 13:52

Citaat:

Uitgegeven: 6 mei 2006 19:41
Laatst gewijzigd: 6 mei 2006 19:47

AMSTERDAM - Twee mannen en een vrouw worden ervan verdacht vrijdag een 29-jarige Amsterdammer te hebben ontvoerd in het Gelderse Baak. De ontvoering vond volgens de politie plaats na het maken van een afspraakje via internet. De ontvoerders probeerden met de pinpas van de man geld op te nemen. De ontvoerde man is behoorlijk geschrokken, maar raakte niet gewond. De verdachten zijn zaterdagochtend door de politie aangehouden.

Het slachtoffer had via internet contact gelegd met de vrouw, waarbij ze afspraken elkaar vrijdagavond op een parkeerplaats bij het voetbalveld van Baak te ontmoeten. Toen de man op de afgesproken plek uit zijn auto stapte, zou hij zijn overmeesterd door twee mannen, van wie één een vuurwapen had.

Volgens de politie dwongen de mannen hem achterin zijn eigen auto plaats te nemen en zijn pinpassen af te geven. Hiermee werd op verschillende plaatsen geprobeerd te pinnen. Tijdens deze tocht, die volgens de politie waarschijnlijk langs Zutphen, Apeldoorn en Arnhem is gegaan, kwam ook de vrouw met wie het slachtoffer een afspraak had in de auto zitten. Het is nog onduidelijk of tijdens de nachtelijke rit geld met de pinpassen is opgenomen.

De Amsterdammer is ongeveer tweeënhalf uur rondgereden. Rond 00.50 uur is hij door de ontvoerders uit de auto gezet, waarna hij een passerende auto kon aanhouden en de politie kon waarschuwen. De verdachten zijn korte tijd daarna in Toldijk, ongeveer tien kilometer ten zuiden van Zutphen, aangehouden. Het gaat om twee mannen van 24 en 25 jaar zonder vaste woon- of verblijfsplaats en een 24-jarige vrouw uit Tolwijk. De verdachten zitten zaterdag nog vast.

Internet daten... het zet je toch aan het denken, als je zo'n artikel leest

Bron: NU.NL

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:53

en nu is het nog goed afgelopen.
ik ken ook verhalen van jongere mensen waarbij het minder prettig is afgelopen...

_Ingrid

Re: Internetcontact leidt tot ontvoering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:58

Dat is het gevaar van internet, je weet niet hoe mensen in het echt zijn. Heb idd verhalen gehoord van ''internetdates'' waar het minder goed afliep.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 13:59

Zelf ook een aantal keer gedate met mensen die ik online heb leren kennen, maar nog nooit zoiets meegemaakt gelukkig

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:56

ik heb zelf ook al een aantal mensen die ik via internet ken ontmoet, het ligt er maar net aan waar je precies afspreekt. Een parkeerplaats zou mijn keuze niet zijn maar goed. Gelukkig is het nu nog goed afgelopen.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:03

Gelukkig is dit goed afgelopen. Ik zou zelf niet gauw mensen via internet willen ontmoeten. Maarja, ik chat ook niet ofzo. Zit toch een risico aan vind ik, dat blijkt wel.

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:05

Er zit idd een risico aan, je weet nooit of degene wel echt is wie dat hij zegt te zijn. Maar je kunt de risicos wel beperken door af te spreken op plaatsen waar redelijk wat mensen zijn etc.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:24

Chans schreef:
ik heb zelf ook al een aantal mensen die ik via internet ken ontmoet, het ligt er maar net aan waar je precies afspreekt. Een parkeerplaats zou mijn keuze niet zijn maar goed. Gelukkig is het nu nog goed afgelopen.

Idd, nou moet ik wel zeggen dat ik de meeste allemaal via via via kenden.. Maar ik sprak altijd af in een druk winkelcentrum, je weet het maar nooit..

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:19

Zoals al gezegd, waarom spreek je dan ook af op een parkeerplaats.
Spreek af in een druk restaurant, of iig ergens waar veel mensen zijn ofzo.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:28

pff zou je maar gebeuren!
Maar zou idd ook nooit op zo'n plek afspreken, eerder in een restaurant ofzo!

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:37

zowiezo natuurlijk stom om op zo'n plek af te spreken. maar zoiets kan altijd gebeuren, ook als het een 'gewone' dat is, dus niet via internet.

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:41

Dom om af te spreken, maar goed gelukkig is het nog goed afgelopen!
Je wilt niet bedenken wat er allemaal nog meer had kunnen gebeuren.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:30

en dan te bedenken dat het hier in de buurt, in de rustige achterhoek gebeurt...
ik zeg zo vaak tegen mijn (soms bezorgde) moeder, joh maak je niet druk, ik woon in velswijk hoor...niet in amsterdam
die vlieger gaat dus ook al niet meer op

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:26

Ik hoorde het verhaal ook van mijn moeder, die woont nog in de Achterhoek, ik ondertussen niet meer.

Wat ik trouwens opvallend vind is dat iemand vanuit Amsterdam naar het voetbalveld in Baak reist

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:07

Waar gaat het toch allemaal naar toe? Je kan tegenwoordig ook niks meer, alles is gevaarlijk..

Gelukkig maar dat het dit keer goed is afgelopen.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:12

Tja met dit soort dingen moet je nog veel meer je normale verstand gebruiken dan normaal.

Sommige mensen spreken ook gewoon met iedereen af! Het lijkt mij dat je in ieder geval een aantal foto's van iemand wilt zien (1 foto kan je nog van internet halen een aantal niet meer).

En wie gaat er ook afspreken op vrijdagavond op een parkeerplaats bij een voetbalclub?

Een normaal mens spreekt altijd af op een normale tijd (dan kan je nog snel terug reizen en zijn er veel mensen op straat). En op een plek waar meer mensen zijn. Als het niets is kan je ook weer zo vertrekken.

Verder denk ik dat een ervaren internet gebruiker dit soort fakers er snel tussenuit haalt. Die willen vaak meteen afspreken en stellen veel persoonlijke vragen (bv over geld en verzekeringen, hypotheek etc).

Sommige mensen vragen ook gewoon om problemen.

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:45

makkelijk voor veel mensen op met 'een masker op' te internet daten. Helaas dat hier weer eens iemand de dupe van is geworden.

En idd, als je zoiets doet dan ben je toch zeker zo slim genoeg om op een openbare plaats af te spreken!

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:13

Als je ziet hoeveel voorlichting er gegeven wordt over blind-daten dan ga je toch al nadenken over je date:S?

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:28

hoe meer voorlichting hoe meer mensen er zich bewust worden van de eventuele gevaren. Daarbij komt ook dat ze meteen een idee krijgen van hoe je zoiets het beste aan kunt pakken, als je iemand wilt ontmoeten via internet.

Het hoeft niet gevaarlijk te zijn het kan. Ligt er o.a. maar net aan hoe je het aanpakt denk ik.

Rinskee

Re: Internetcontact leidt tot ontvoering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:52

eigenlijk best gevaarlijk via internet met mensen in contact komen..

ik heb wel mensen via bokt ontmoet, terwijl dit eigenlijk ook zoals dit fout kan gaan..
echt zielig voor die man!

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:32

het netwerk van mensen op het internet is idd wat groter, daardoor ook de kans dat je iemand met slechte bedoelingen tegenkomt. Maar als je iemand in de kroeg ontmoet kan dit net zo goed slecht aflopen.

Heb ook al regelmatig mensen via internet ontmoet, ook in het buitenland en zolang je maar voorzorgsmaatregelen neemt en evt een back up plan hebt is er niet veel aan de hand.