advocaat generaal en illegaal wapenbezit...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

advocaat generaal en illegaal wapenbezit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 07:52

Ik kon niks vinden maar zou het vreemd zijn als er nog geen topic over is.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat iemand met een dergelijke functie illegale wapens koopt in België! En hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat die gek binnen 2 dagen weer vrij rond loopt.

Wat zou er gebeurt zijn als hij Mohammed heette en in Den Haag,3 hoog achter had gewoont.....
Was zijn hele familie dan gearresteerd? Was hij direct lid geweest van een criminele organistatie?

Of te wel, welke normen en waarden gelden hier eigenlijk nog? Rijke blanken maken een vergissing maar ben je arm en/of zwart of donkerder dan ben je met dezelfde vergissing terrorist?

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:22

Ik vind dat jij wel heel vlot diverse conclusies trekt.
Achteraf is gebleken dat hij alleen antieke wapens als een dolk bij zich had. En daarvoor moest hij dan 4 dagen zitten....

Aan een verhaal zitten altijd twee kanten.
Het is goed dat er advocaten zijn !!!

Heeft de politie niet wat beters te doen ?!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:28

Maar je mag als meisje niet eens pepperspray bij je hebben! En ook een antiek geweer blijft een geweer. Vuurwerk mag je ook niet nu in huis hebben, dan word je hele familie gearresteerd.

Ik vind het idd zorgelijk wat onze rechtshandhavers tegenwoordig uitspoken, je hebt gewoon een voorbeeld functie.
Hij wist dat het verboden is in nederland, ook antieke wapens, en toch wil hij er zo de grens mee over. Dat kan toch niet? Of ben ik nou te streng of roomser dan de paus?

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:02

Iedereen maakt wel eens fouten, daarnaast kennen wij de details van deze zaak niet. De zaak stond in de kranten en op teletekst. Wat er precies is gebeurd, weten alleen de mensen die erbij betrokken zijn plus de advocaat van de desbetreffende man.

Daar ik dochter van een advocaat ben en een verhaal altijd twee kanten heeft, ben ik heel voorzichtig met het trekken van voorbarige conclusies. Het is zo vaak anders dan de media berichten. Ze blazen het op en laten belangrijke details weg.

Duidelijk wordt er niet met 2 maten gemeten, want of je nu Piet, Kees of Klaas heet of toevallig advocaat generaal bent, je wordt aan de grens aangehouden. Op zich ben ik daar wel tevreden mee. Maar het delict is in mijn ogen zo minimaal om daar al die poespas om te maken, is toch echt te zot voor woorden. Laat de politie echt werk gaan doen en zaken oplossen die er nog liggen.

Anoniem

Re: advocaat generaal en illegaal wapenbezit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:12

Veel antieke wapens zijn vrijgesteld van verlof. Deze zijn vrij te houden dus.
Als het daadwerkelijk ging om de wapens wat in het nieuws verteld werdt heeft deze man de wet NIET overtreden.

@Amondi Pepperspray is verboden in Nederland een vrijgesteld antiek wapen niet.