Prioriteiten in jouw leven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Prioriteiten in jouw leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:12

Ik denk dat ik hier goed zit.

Wij hebben een discussie gehad over wat je belangrijk vind in het leven, wat zijn jouw standpunten, waar sta je voor, en hoe verklaar je dat.

Nou was ik eens benieuwd hoe jullie dat invullen.

Wij kwamen op punten als, respect, eerljikheid, duidelijkheid etc.
Hoe verklaar je zulke begrippen.

Ikzelf vind respect erg belangrijk. Respect voor de ander, maar ook respect voor je zelf. Respect voor iemand anders mening, voor je eigen mening. Ieder mens is een mens apart, dat is waarom je zo uniek bent. Zonder respect kom je naar mijn idee wat betreft relaties met mensen nergens!

EllenRose

Re: Prioriteiten in jouw leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:15

Ben ik het mee eens Respect voor iemand anders hebben is heel belangrijk, zolang je dat niet hebt schiet het niet op.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:20

Respect is iets waar ik vaak betreurend aan denk. Er zijn zo ontzettend veel mensen die totaal geen respect hebben, en dat vind ik heel erg. Dat mensen het normaal vinden om geen respect op te brengen.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:25

Maar hoe zie jij respect?

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:30

Respect vind ik ook heel erg belangrijk, vooral respect voor oudere mensen, dat hebben mijn ouders mij ook echt heel duidelijk geleerd. Respect zie ik als; spreken met 2 woorden tegen oude mensen, gewoon beleefd zijn. Niemand ''afkeuren'' omdat hij of zij de verkeerde kleren aanheeft. Mensen respecteren ( nemen ) zoals ze zijn!

Heel belangrijk, maar helaas bij sommige mensen ver te zoeken..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

Rikylover schreef:
Ben ik het mee eens Respect voor iemand anders hebben is heel belangrijk, zolang je dat niet hebt schiet het niet op.

zie dit eigenlijk net als liefde, moet ook van twee kanten komen
zo zie ik het wat repect betrefd ook.

repsect voor mens en dier begint al bij de opvoeding.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:02

Rikylover schreef:

zie dit eigenlijk net als liefde, moet ook van twee kanten komen
zo zie ik het wat repect betrefd ook.

repsect voor mens en dier begint al bij de opvoeding.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:36

Ik vind eerlijkheid ook heel belangrijk maar ik doe althans mijn best om die respectvol te verpakken. Eerlijkheid is geen argument om met een botte bijl om je heen te hakken. Respect is voor mij ook eerlijk zijn tegen iemand, want liegen vind ik onrespectvol.
Moeilijk onderwerp voor mij

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:25

Eerlijkheid en respect vind ik ook erg belangrijk.
Als iemand tegen mij liegt of nep doet zal ik nooit respect voor diegene kunnen hebben.
Dus het hangt weer een beetje samen eigenlijk.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:25

Ik heb lang niet voor iedereen respect..
Ik ben wel altijd beleefd tegen iedereen ook al mag ik van binnen die persoon niet of vertrouw ik hem niet..
Ik heb geen respect voor mensen die op een uitkering leven terwijl ze gewoon aan het werk kunnen (dus geen lichamelijk of mentale klachten hebben).
Waar ik ook een hekel aan heb... sorry... aan bepaalde gekleurde mensen die aan je zitten en die totaaaal geen respect voor meisjes hebben.. ik heb vaak dingen op straat meegemaak met deze mensen en zij zijn zo respectloos tegenover andere mensen dat ik het moeilijk vind om bij deze mensen niet bevoordeeld te raken..
Ik geef ze natuurlijk een kans als ze normaal doen maar bij sommige zie je dat al gelijk aan hun gedrag en vooral als er meisjes bij hun zijn hoe ze daar tegen doen..
Ik vind eerlijkheid het belangrijkst van alles

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:57

nOukjee schreef:
Respect vind ik ook heel erg belangrijk, vooral respect voor oudere mensen, dat hebben mijn ouders mij ook echt heel duidelijk geleerd.
Respect zie ik als; spreken met 2 woorden tegen oude mensen, gewoon beleefd zijn. Niemand ''afkeuren'' omdat hij of zij de verkeerde kleren aanheeft.
Mensen respecteren ( nemen ) zoals ze zijn!

De onderstreepte zin. Die hoeft echt niet onder respect te vallen. Die valt onder beleefdheid en het hebben van normen en waarden.

Respect voor de mens zal lang niet iedereen hebben

Beleefd zijn, waarden en normen hebben, 'wat gij niet wil dat u geschiedt, doet gij ook een ander niet', e.d. vind ik nét zo belangrijk.

Misschien heb ik niet voor iedereen respect, dat wil niet zeggen dat ik niet beleefd kan zijn, en geen waarden en normen heb, etc.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:59

ja_nee schreef:
nOukjee schreef:
Respect vind ik ook heel erg belangrijk, vooral respect voor oudere mensen, dat hebben mijn ouders mij ook echt heel duidelijk geleerd.
Respect zie ik als; spreken met 2 woorden tegen oude mensen, gewoon beleefd zijn. Niemand ''afkeuren'' omdat hij of zij de verkeerde kleren aanheeft.
Mensen respecteren ( nemen ) zoals ze zijn!

De onderstreepte zin. Die hoeft echt niet onder respect te vallen. Die valt onder beleefdheid en het hebben van normen en waarden.

respect is ook een onderdeel van je normen en waarden.
respect vind ik niet meer dan normaal, alhoewel ik ook niet altijd even respectvol ben.

ik zie nuchterheid en tolerantie als een belangrijke prioriteit in mijn leven. ik hoorde laatst op de radio dat uit een onderzoek was gebleken dat nederlanders nuchterheid een nederlandse eigenschap vonden, maar eerlijk gezegt vind ik dat dat steeds meer in Nederland.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:24

Nuchterheid is ook belangrijk. Ik denk als je je druk gaat maken en gaat opfokken over alles, tsjaa.. Daar heb je gewoon niets aan. Te nuchter trouwens ook weer niet... Moeilijk

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:33

Respect vind ik heel belangrijk.. Mensen zeggen wel dat ze respect hebben, maar hebben dat soms echt totaal niet. En als je dat niet hebt voor anderen dan lijden die mensen er alleen maar onder. * of een heleboel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:54

respect is ene hele goede..
respect voor jezelf! dar begint het mee denk ik , respect voor jezelf, manesn om je heen en de wereld om je heen

ik denk dta je iedereen met een bapaalde mate vanrespect moet toetreden ..een persoon kan daarna dat respect verdienen/bevestigen ..of verliezen
maar het uitgangspunt moet respect zijn

ik kijk nu naar individuen ... ik probeer nooit een oordeel over een groep te vellen ( dus slechte ervaringen met een paar ...bijv marrokanen wil niet zeggen dta marrokanen allemaal zo zijn ...2 goede vrienden van me zijn marrokaans ) en zo probeer ik mezelf iedere keer naar startpunt blanco te krijgen bij iedreen individu dat ik ontmoet

een andere hele grote priorieit in mijn leven is balans...maar das ene heel ander verhaal

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:12

Respect is heel belangrijk, maar voor sommige mensen heb ik gewoon geen respect.
Wel voor mn ouders dat ze er dag en nacht voor me zijn, dat heb ik bij sommige gezinnen wel anders gezien ouders die door de kinderen werden geslagen/uitgescholden als ze iets niet mochten, daar is het respect ver te zoeken. En respect voor elkaar hebben mensen niet buitensluiten als ze anders eruit zien of doen.
beleefdheid vind ik ook erg belangrijk, mischien vinden jullie me wel een burgertutje maar als de bus stampvol zit en ik heb een zitplaats en er komt een oudere vrouw binnen die slecht ter been is sta ik mn zitplaats aan die oudere vrouw af.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:14

Dit is meer een 'normen & waarden' ding toch...

Mijn prioriteiten zijn nml anders... hehe

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:09

Mijn prioriteit ben ik zelf.

Mijn eigen geluk staat voorop en ik kan heel gelukkig zijn met hele kleine dingen.

Ik heb het gezellig op m'n werk, woon leuk, heb het leuk bij de paarden en de mensen daar.

Natuurlijk zijn er ook wel dingen die ik anders zou willen zien, maar daar laat ik de boel niet door verpesten.

Ik merk ook als ik vrolijk ben en aardig tegen anderen, dat dat ook overslaat op anderen.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:47

Prioriteiten?

Goede kunstwerken afleveren en langs deze weg de cultuur- media en maatschappijpessimismen verminderen, want ik kom ze gelijk in dit topic alweer tegen!

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:48

Vind vertrouwen en vriendschap erg belangrijk.
Eerlijkheid en respect zijn daar een belangrijk onderdeel van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:50

Oprechte vriendschap is op dit moment mijn eerste prioriteit, al een hele tijd eigenlijk

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:52

Ik vind respect wel erg belangrijk, maar heb voor lang niet iedereen respect. Sommige mensen gedragen zich zo.. 'niet mijn manier van doen' [ om het maar even zo te noemen ] dat ik daar gewoon géén respect voor kan hebben.

Marinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:13

Vriendschap, vertrouwen en mezelf kunnen zijn

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:59

vertrouwen en eerlijkheid vind ik ede meest belangrijke aspecten.... door vertrouwen en eerlijkheid zal ik die personen ook meer gaan respecteren, waardoor respect een 2e plek behaald... verder vind ik respect een makkelijk woord... ik respecteer niet zomaar iedereen, dat respect moet 'verdiend' worden en wederzijds zijn.
wat mijn prioriteiten zijn, is weer een heel andere vraag:)

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:02

Ook heel belangrijk vind ik dat je ziet wie je echte vrienden zijn, en dat je ze ook houdt Tis alleen vaak moeilijk om te zien.