De baby van Silvie en Rafael.....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 06:30

Vind ik dus ook. En het gebeurt wel vaker. Ik zie er geen problemen mee. Ik zou ook graag de vader erbij hebben.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:48

En vervolgens is zijn kind er, begint het WK en ziet hij z'n kind weer bijna niet....

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:18

Duke schreef:
Lusitana schreef:
Meneer is miljonair. Die kan toch wel even met een helicopter naar het ziekenhuis als vrouw gaat bevallen en weer terug?
Verder worden in Amerika alle kinderen op een een afgesproken tijdstip geboren, tenzij dat niet gehaald wordt door vroeggeboorte. Maar het is nogal standaard om de geboortes in te leiden. Hoeven de gynacologen niet bij nacht en ontij hun bed uit. Een natuurlijke bevalling heet daar een "Dutch delivery", dus een Nederlandse bevalling.


Wat een grappig weetje. Dat wist ik nog niet.

Kimberley77 schreef:
Vind dr zo verschrikkelijk nep, zonde is dat, want volgens mij is ze best intelligent..althans, heb haar ooit in een discussie gezien en dara was zij niet op haar mondje gevallen. Dat stel maakt van zichzelf het Beckhamkoppel en dat siert ze niet..


Intelligent . Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik heb haar nu al een paar keer in een kort interview gezien. Mevrouw is nog niet op zwangerschapsgym oid geweest (ze is al ergens in de 7de of 8ste maand, dus een beetje laat), maar ze gaat ervan uit dat een wee wegpuffen haar wel 'even in 10 minuten is uit te leggen. Zo moeilijk kan dat niet zijn', waren haar woorden. Zo, en toen brak mijn klomp. Dat de 'gewone' vrouwen 8 maal een uur op les moeten om dit soort dingen te leren is zeker allemaal overbodig. Voor haar kan dat wel in 10 minuten. Bovendien wilde ze niet in een clubje met allemaal andere vrouwen (lees: onbekende, gewone vrouwen). Sorry, maar mijn beeld van Sylvie is niet al te best.

Even zeer ontopic: volgens mij laat ze de bevalling inleiden een week voor de uitgerekende datum, dus in de 39ste week. Ik heb daar verder geen bezwaar tegen. Moeten ze lekker zelf weten. Als het kan, dan kan dat en fijn voor hun. Kan Raffie lekker ontspannen het veld op straks en is het hele mediacircus rondom hun baby al weer aan het afzwakken.


Lang niet alle vrouwen gaan op zwangerschapsgym . Mijn moeder, die zelf vroedvrouw is, heeft het bij mijn weten ook niet gedaan. Haar ervaring is volgens mij vooral dat je 'talent' moet hebben voor het bevallen, en goed moet kunnen luisteren. Zwangerschapsgym zal best (kunnen) helpen, maar is niet persé nodig.

Ontopic: Zolang er geen medische bezwaren zijn, zie ik het probleem niet zo. Je kan wel zeggen: het is maar een wedstrijd, maar het is ook wel het loonstrookje van van der vaart. Ik zal trouwens niet ontkennen dat dat belachelijk hoog is

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:06

je kan het misschien niet plannen om zwanger te worden,maar ze hadden toch kunnen wachten met proberen zwanger te raken.. ze wisten dat t wk er aan kwam...

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:38

Wat een egocentrische actie. Ze denken dat de wereld om hun draait zeker, ze moeten om het kind denken het is echt niet goed om het kind onnodig eerder eruit te halen.
Maarja ze denken toch alleen om hun zelf, blijkt wel weer

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:47

Kieffertje schreef:
Ontopic: Zolang er geen medische bezwaren zijn, zie ik het probleem niet zo. Je kan wel zeggen: het is maar een wedstrijd, maar het is ook wel het loonstrookje van van der vaart. Ik zal trouwens niet ontkennen dat dat belachelijk hoog is

Niet alleen t loonstrookje, als van der vaart niet meespeelt omdat de baby snachts is geboren en oranje verliest, dan kan hij helemaal nooit meer in nederland komen.

verder staat er voor van der vaart altijd wle iets belangrijks op t spel om de 2 jaar een WK of EK dan misschien nog belangrijke wedstrijden voor HSV. Probeer daar eens om heen te plannen als iets al nauwelijks planbaar is en je eigenlijk alleen dankbaar erom mag zijn.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: De baby van Silvie en Rafael.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:17

Silvaantje schreef:
je kan het misschien niet plannen om zwanger te worden,maar ze hadden toch kunnen wachten met proberen zwanger te raken.. ze wisten dat t wk er aan kwam...


Deze zou ik opslaan op de pc en over een tien, vijftien jaar als je zelf zwanger wilt worden nog eens lezen. Ik ben heel benieuwd of je er dan nog zo over denkt...

Jij weet schijnbaar niet wat voor hel het is om proberen zwanger te worden. Voor de lol mag je wel eens meelezen op het 9maand.com forum waar ik ook schrijf. Bij elke menstruatie ben je despressief en heb je die week nodig om weer uit een dal op te klimmen en te denken 'Misschien volgende maand dan?' Ik weet niet hoe lang Silvie en Rafael bezig waren, bij ons is het na tien maanden gelukt (na een ingreep) en er zitten meisjes op dat forum die nog voor mij begonnen zijn en die nog altijd niet zwanger zijn. Een meisje is nu al meer dan twee jaar bezig. Heel je leven fixeert zich op het zwanger worden als het niet gelijk de eerste maanden raak is, het wordt een soort obsessie waarmee je altijd in je hoofd rondloopt. Maar allez, in je profiel staat dat je pas 16 bent, dus je kent dat gevoel nog niet natuurlijk. Daarom: voor de lol moet je dit eens bewaren en openen als je zelf een kinderwens hebt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:09

voor mensen die of nog niet met kinderen bezig zijn of zelf nog kind zijn. Die zullen het nooit snappen, het gevoel diep van binnen. de grote vraag waarom ik niet. Zelf kan ik daar niet over oordelen werd namelijk erg makelijk zwanger. Maar kan het wel enorm voorstellen, dat wanneer je zo graag een kindje wil en er word op bepaalde forums zo dom en naief gereageert dat je uit je vel springt. Voor al met de opmerkingen van plannen en beter uit kijken ect.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:07

er zal heus wel over nagedacht zijn en over zijn gesproken want die jongens waren vorig jaar al bezig met de kwalificaties.
Is vd Vaart weer helemaal fit dan? hij was toch aan beide enkels geopereerd?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:44

Al of niet zwanger kunnen worden is een heel andere discussie. Deze dame is zwanger, het kind komt als het goed gaat op een beetje ongelukkig moment en de oplossing die ze daar voor kiezen is in het geding. Dáár gaat het om, laten we wel even ontopic blijven, dan worden er ook geen mensen gekwetst.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 01:49

Het gaat dus om een baby die dan al voldragen is? Dan moeten ze dat toch zelf weten?

Lusitana schreef:
Meneer is miljonair. Die kan toch wel even met een helicopter naar het ziekenhuis als vrouw gaat bevallen en weer terug?
Verder worden in Amerika alle kinderen op een een afgesproken tijdstip geboren, tenzij dat niet gehaald wordt door vroeggeboorte. Maar het is nogal standaard om de geboortes in te leiden. Hoeven de gynacologen niet bij nacht en ontij hun bed uit. Een natuurlijke bevalling heet daar een "Dutch delivery", dus een Nederlandse bevalling.
.
Wat grappig. Ik heb net mijn verloskunde rotatie afgerond, maar die term heb ik nog nooit gehoord ... dat ga ik onthouden. De bevalling wordt hier (Wash. DC) trouwens alleen ingeleid als er een risico is voor de moeder of de foetus, of het meer dan 2 weken overtijd is. Niet voor de dokters, maar omdat er een vergrote kans op complicaties is.

Er wordt hier wel eerder een keizersnede gedaan dan in Nederland, ongeveer 1 in 4 landelijk (1 in 3 in dit gebied geloof ik). Dat zijn deels keizersnede's om medische redenen en deels moeders die dat zelf willen.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:49

Vraag er maar eens om, zou ik zeggen, wat een Dutch delivery is... jij zit op de goede plek om het te vragen.