Pedoverklikker; Voor of Tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Pedoverklikker; Voor of Tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 20:54

Een Pedoverklikker is een soort mobieltje waar de adressen van de Pedofile in worden opgeslagen. Thuis krijg je een soort ontvanger waar, zodra je kind in de buurt van het huis van de pedofile komt, een signaal uit komt.
En wat je dan moet doen?
Ik geloof zo snel mogelijk naar dat huis toe rennen, ofzo.
Mijn vraag is dus;

HOE kom je aan de adressen van de pedofielen.
EN hebben de pedofielen niet het recht op een nieuw leven?
EN vooral; zijn jullie voor of tegen?

Woordenboek Van Dale schreef:
pe·do·fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel

pe·do·fiel2 (bn.)
1 (zoals) van pedofielen => pedoseksueel

Ik zelf ben geen voorstander van dit aparaatje.
Het is en blijft electronica, en of het werkt? 't is mij de vraag.
Ik zou zeggen; hang de pedofiel vol met electronica, maar niet het onschuldige kind.

Ik ben benieuwd naar de reactie's...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:03

Wat een raar iets, idd hoe kom je aan die adressen?

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:04

Helemaal mee eens, kinderen horen daar helemaal niet mee belast te worden! Die dingen zullen ongetwijfeld peperduur zijn, en kinderen zouden geen kinderen zijn als ze dingen niet kwijt zouden raken

Bovendien is het systeem nooit helemaal waterdicht, stel dat een vriendje/vriendinnetje nu net 3 huizen van een pedofiel vandaan woont: gaat constant die verklikker af. En zo nog wel tig andere situaties...

Sowieso vind ik dat de kinderen er niet mee opgezadeld moeten worden, die moeten lekker kunnen spelen en gaan en staan waar ze willen. Natuurlijk blijft goede voorlichting en oplettendheid van de buurt een vereiste om dit mogelijk te maken. En helaas komt het dan nog geregeld voor dat ze in handen komen van de verkeerde mensen

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:05

Urielle schreef:
Wat een raar iets, idd hoe kom je aan die adressen?

Dan moet je die pedofielen kennen, en weten waar ze wonen denk ik.
Kan nooit goed gaan.
Hang die pedofielen maar aan de ketting ofzo.
Of bindt hen allemaal electronica aan het lijf.

Edit; Typo

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:06

Idd.. Dat is voor het kind zelf denk ik ook niet prettig.. Want die wordt dan sowieso op de hoogte gesteld dat daar een pedofiel woont.. Ik ben er op tegen.. Misschien is die "pedofiel" wel helemaal geen pedofiel maar wordt er wel toe beschuldigt.. Nou, dan ben je helemaal niet blij..

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:08

xxsweet schreef:
Idd.. Dat is voor het kind zelf denk ik ook niet prettig.. Want die wordt dan sowieso op de hoogte gesteld dat daar een pedofiel woont.. Ik ben er op tegen.. Misschien is die "pedofiel" wel helemaal geen pedofiel maar wordt er wel toe beschuldigt.. Nou, dan ben je helemaal niet blij..

En dat vroeg ik me dan weer af.
Gaat het niet ten koste van de privacy van de 'pedofiel'?
En dan nog, HOE kan dat werken? Dan moet de 'pedofiel' toch ook een sender o.i.d. in huis hebben lijkt mij?

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:27

Wat is dat voor iets onnozels.
De 'pedofiel' kan toch z'n leven gebeterd hebben? Dan wel z'n sexuele voorkeur behouden, maar dat beter in de hand hebben? Hoe kom je eigenlijk aan die adressen? Van mensen die 'denken' dat daar een pedofiel woont? Of van de politie die mensen 'zomaar' de opdruk 'pedofiel' hebben gegeven?

Anoniem

Re: Pedoverklikker; Voor of Tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:39

LZP --> NM.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:38

Ik vind het echt iets heel geks.
Weet of niet of zoiet wel kan werken hoor

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:58

Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling dat dit allemaal via Justitie gaat lopen en dat de adressen dus op die manier ingeprogameerd worden.

Geloof mij maar, dat apparaatje gaat er nooit komen. In ieder geval niet in Nederland. Met het beleid hier wordt het nooit toegestaan de adressen van deze mensen vrij te geven. Laat staan dat die adressen op deze manier gebruikt mogen worden.

En ergens is dat ook wel begrijpelijk. Neem een willkeurige pedofiel die ooit eens een jaartje heeft gezeten voor een zedendelict. Deze man probeert op een normale manier zijn leven voort te zetten. Dat wil zeggen met een koophuis, vaste baan en relatie (een zogezegd "burgelijk leventje"). En zijn adres komt in het apparaatje. Dat werkt voor deze meneer behoorlijk in zijn nadeel. Ik zeg niet dat elke veroordeelde zijn leven zal beteren, maar er zitten heus mensen tussen die dat wél doen, en ik vind niet dat zij hun leven lang een stempel opgedrukt hoeven te krijgen.

Moet je nagaan wat de reactie is van de gemiddelde vader als deze hoort dat er een pedofiel in ZIJN straat woont, in de straat waar ZIJN kinderen spelen. Ik denk niet dat ik dat hoef in te vullen.

Naar mijn idee wek je er een hoop onnodige agressie mee op. Wat heb je er aan om te weten dat er twee blokken verderop een pedofiel woont?! Wil je je kind soms altijd opsluiten? Dat daar nou zo iemand woont zegt helemaal niks, voor het zelfde geld woont er iemand naast je die ook pedofiel is, maar die er verder nooit iets mee gedaan heeft/nog nooit veroordeeld is. Je kunt het maar beter niet weten, je kunt zulke dingen haast niet voorkomen. Of je moet je kind inderdaad gewoon na school binnen houden, en dan nog heb je niet de garantie dat er onder schooltijd iets gebeurd.

Laat ze in Amerika maar lekker elkaar ophitsen met hun paranoïde apparaatjes, het lijkt mij beter dat deze hier nooit komen.

Overigens wil ik wel even kwijt dat ik het absoluut niet goedkeur wat er allemaal met kinderen wordt uitgespookt in welke vorm dan ook!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:36

Als je ontucht met kinderen pleegt heb je wat mij betreft niet zoveel recht meer op privacy. Wat mij betreft mag er best een database komen met de namen en adressen van dit soort tuig. Dan wordt het ook moeilijker om weer aan het werk te komen met kinderen, wat nu nog wel eens fout gaat en ze zich weer tussen de kinderen bevinden met alle gevolgen van dien.
Verplichte castratie en medicijinen om de seksuele gevoelens te onderdrukken ben ik ook wel voor!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:42

denk dat ze beter de woonlokaties bter kunnen plannen

in mijn voormalige woonplaats staat een flat die vol zit met alleen staande moeders waar plaatsen ze de pedo juist daar exact tussen de kids in

laat die lekker op een bejaarde erf wonen oid ..

een verbod op werken met kinderen is ook zoiets
ipv hup weer een andere voetbal vereniging "choachen"

kat op het spek binden heet dat

ennuh verplichte casteratie bij bewzen recifidisten lijkt me ook wel een mooie , desnoods door touwtje der om en paardje er voor

(ok miss wat hard maar zij krijgen vaak 3 maanden oid en komen dus vrij op de dag vd uitspraak en zo'n kindje is getekend voor het leven ..geen evenredige straf in mijn ogen ..)

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:49

nogal raar idee. die mensen willen toch ook verder met hun leven. dan zitten die ouders thuis te flippen. o jee hij gaat af, help. en dan liep dat kind toevallig net door die straat naar school. en dan moet dat kind zeker gaan omlopen. als ze weten waar ie woont en er gebeurt wat hebben ze hem snel genoeg. en als ze m toch al kennen moeten ze hem in de gaten houden en geen stomme apparaten verzinnen waar je niks aan hebt.

over 10 jaar loop je door je straat en gaat dat apparaat: piep piep piep he de buurman mishandelt zijn vrouw piep piep piep he een paar huizen verderop woont een pedo piep piep piep o deze man die hier woont heeft in het gesticht gezeten.
ik denk niet dat ik mijn buren zo goed hoef te kennen, want iedereen heeft wel iets wat ik liever niet weet.

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:59

ik vind dit nogal raar dit slaat toch helemaal nergens op! die ouders zijn te overbezorgd, en je kind kan je dan ook overal volgen lekker voor dat kind >;)

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:04

Dit was gister bij vermist.
Ik vind eerder dat ze de pedo's ergens anders mogen plaatsen.
En iemand die nog nooit met politie/justitie in aanraking is gekomen,kan ook een pedo zijn.
En zo werkt dat hele apperraat niet.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:08

Ik vind het een beetje een raar iets?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:40

ja vind ik ook. Ik denk dat je ook te maken krijgt de met de privacy wet, ookal vind ik dat die in een aantal gevallen best geschonden mag worden. Ook dnek ik dat er meer pedo's gewoon rond lopen dan dat er gepakt zijn een zo'n zendertje kunnen dragen. Ook denk ik dat er gekeken moet worden naar de straf en hoeveel kans hij heeft of terug val. Ik ken een geval van een man die vrij kwam en nog 95 procent kans had dat hij in zijn oude gedrag terug zou vallen, tja bij zo'n iemand.... zal ik er wel voor kiezen. Maar ik denk ook dat er een andere kant aan zit, mensen die wel hun leven willen beteren en hier door geen eerlijke kans krijgen... maar als het om pedo's gaat... moeilijk

napoleon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:54

Faelivrin schreef:

Krijgt een kind ook een nieuw leven nadat het is misbruikt door een Pedo? Nee absoluut niet, veel kinderen dragen dit hun hele leven met zich mee............. Hoe oud je ook bent het blijft altijd meespelen in je latere leven ( en helaas kan ik er over meepraten )

faye schreef:
Als je ontucht met kinderen pleegt heb je wat mij betreft niet zoveel recht meer op privacy. Wat mij betreft mag er best een database komen met de namen en adressen van dit soort tuig. Dan wordt het ook moeilijker om weer aan het werk te komen met kinderen, wat nu nog wel eens fout gaat en ze zich weer tussen de kinderen bevinden met alle gevolgen van dien.
Verplichte castratie en medicijinen om de seksuele gevoelens te onderdrukken ben ik ook wel voor!

Met deze stelling ben ik het eigenlijk wel eens. Laat er maar een database komen zodat het leven ingewikkelder word voor dit soort mensen. Zo'n apparaatje lijkt me niet echt gaan werken maar denk wel dat gemeenten rekening moeten houden met woningen toebedelen aan pedofielen. Niet in een kinderrijke buurt, niet nabij scholen etc etc.

verder vind ik idd castratie en medicijnen ook een goed plan. Wat mij betreft staat iedereen ook met een paar jaar geregistreerd in een database met zijn of haar DNA. Kijk maar weer eens naar het onderzoek van Marianne Vaatstra, spermacellen gevonden, bewijsmateriaal dus, maar niets mee gedaan omdat er agenten waren die geen test wilden laten ondergaan. Belachelijk! Nou is er zelfs het vermoeden dat het misschien een agent is geweest...........

Laat maar registreren die hap, wellicht dat het in veel gevallen zal helpen.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:16

Ik ben het ook eens met Faye. Ik geloof dat het percentage van pedofielen dat 'geneest' maar heel klein is. Als ouder zijnde zou het prettig zijn om te weten waar een pedofiel zit, het is de zaak aan Justitie om ervoor te zorgen dat deze niet in de buurt van kinderrijke plaatsen komen te wonen vind ik! Ik vind dat een pedofiel of verkrachter/aanrander zijn prive rechten verspeeld heeft op het moment dat hij anderen heeft geschonden, schade die wellicht nooit meer over gaat.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:20

ben tegen zo'n apparaatje...gegevens openbaar maken en een landelijk toegankelijk register waar je kan kijken of er pedo's in de buurt zitten!!
Veel beter plan.....

Tja, dan zijn ze idd niet meer vrij om te gaan waar ze willen, maar mijns inzien hebben ze dat recht verspeeld zodra ze met de vuige jatten aan een kind hebben gezeten.
Dan maar een apart hoekje of wijk waar ze in rust kunnen wonen....of niet.....
Ik heb geen medelijden met die groep...
het kan gebeuren dat je geboren wordt met de neiging naar kinderen, maar je kiest er nog altijd zelf bewust voor om er naar te handelen.
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 29-04-06 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:22

Ik vind dit onzin, dit soort mensen moeten gewoon de gevangenis in.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:30

yousra schreef:
Ik vind dit onzin, dit soort mensen moeten gewoon de gevangenis in.

voor de rest van hun leven? die mensen worden eerst vervolgd en moeten daarna toch ergens wonen

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 18:57

napoleon schreef:
Faelivrin schreef:

Krijgt een kind ook een nieuw leven nadat het is misbruikt door een Pedo? Nee absoluut niet, veel kinderen dragen dit hun hele leven met zich mee............. Hoe oud je ook bent het blijft altijd meespelen in je latere leven ( en helaas kan ik er over meepraten )

Hier geef ik je helemaal gelijk in.
En een kind heeft zeker geen nieuw leven na zo'n geval.

Maar; MOET je je eigen KIND dan vol hangen met electronica IPV de pedofiel?
Ik ben van mening dat je de pedofiel maar vol moet hangen met dit soort apparaatjes.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:01

mensen, iedereen verdiend een nieuw leven en een nieuwe start, de pedofiel zodra hij zijn straf heeft uitgezeten, en het kind zodra hij/zij door de schok (zal het zo ff noemen) heen is, wat die mensen je kind hebben aangedaan is gebeurd, kan je nietmeer ongedaan maken, het kind zal daar imens veel troumas ofzo aan overhouden, ongetwijfeld, maar de toekomst is nogsteeds het verleden niet, en ook het kind kan verder naar de toekomst gaan denken, en terug opnieuw starten, welliswaar net als de pedofiel met dat enge deel uit het verleden in gedachten, maar het verleden is nosgteeds niet de toekomst, het zal slecht je toekomst beinvloeden, maar niet bepalen.

in het verkracht en aanrand topic is er zo vaak geroepen, "ga verder met je leven", je moet er door heen, zeer moeilijk voor die personen en petje af voor hun wilskracht, maar mits de juiste hulp en steun, zijn degeen die het verleden "aanvaard" hebben op dit moment prima perfecte mensen, noem jij dat dan geen "nieuw" leven?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:15

Die adressen staan op internet, althans dit is iets wat in Amerika al in gebruik is..

Gister was er ook een heel stuk over in vermist..