De Nederlandse overheid moet subsidies geven aan diervriendelijke veehouderijen
Nou kom maar op met jullie meningen en argumenten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jaduuh schreef:- Zo breken er minder ziektes uit en als ze al uitbreken is dit sneller onder controle. Ook omdat de dieren een betere weerstand hebben opgebouwd.
MRmichiel schreef:Jaduuh schreef:- Zo breken er minder ziektes uit en als ze al uitbreken is dit sneller onder controle. Ook omdat de dieren een betere weerstand hebben opgebouwd.
juist het tegenovergestelde is waar, daarom was er tijdens de vogelpest ook zoveel commentaar op scharrelkippen.
MRmichiel schreef:ik heb het een beetje fout verwoord, ik doelde op de kippen die buiten lopen(dus niet de normale scharrelkip) deze zijn vatbaarder voor ziektes omdat ze simpelweg meer ziektes tegenkomen als ze buitenlopen.

)
ik weet niet, er gebeurd veel voordat wij een ei hebben, of kippenvlees, ik bedoel, allemaal opgepropt in een krat, en soms blijft er wel eens een kip achter ofzo, zien ze die over het hoofd..loveblacky schreef:hoe het met stiertjes gaat (de stierkalfjes van de melkkoeien) dat weet ik eigenlijk niet..
op die manier blijven we ons geld erin pompen en kunnen die landen ook geen bestaan opbouwen.
laat ze dat geld dan besteden aan het ontwikkelen van een test zodat ze bij export, kunnen zien of een varken varkenspest heeft of geent is
sorry....maar hadden we al geen boterberg en melkoverschot ?, en zijn er in ned. al geen 1000den varkenshouders gestopt omdat varkensvlees geen cent meer waard was ? en ondanks dat worden ze gesubsidieerd om uit te breiden ???? en het mestoverschot dan ??.....los van wat het doet met de grondprijzen waardoor de hardwerkende burger (die dit allemaal financiert) geen huis kan kopen omdat grond=goud.
ik ben het er persoonlijk niet mee eens.