Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:02

jeanie schreef:
Missy schreef:
Wat ik nooit snap is wat een gezonde 18jarige jongen (of ouder) met een kind moet..



Ik wel het zijn pedosexuelen


Pardon! Mijn vriend pedoseksueel!?! Hij is 24 en ik 16. Ik voor de wet een kind, hij een gezonde 18-jaar-of-oudere. netzoals in bovenstaand bericht. En dan zou hij pedo zijn!?! Wij hebben een heel respectvolle relatie waarin hij NOOIT iets zou doen wat ik niet wil, we zijn zo verliefd als iets en jij noemt hem pedoseksueel!?! Nu breekt mijn klomp. Ik heb gelezen dat jij jongerenwerkster bent, ga je eens heel snel bijscholen! dit vind ik ECHT een uitspraak die NIET kan. Je kunt niet iedere meerderjarige over 1 kam scheren! Het is inderdaad geen ideale situatie, maar ik ben mijn gezonde verstand zeker niet verloren waardoor ik een pedoseksueel niet zou herkennen of het wel heel spannend zou vinden om met een oudere man een relatie te hebben -> Nee. We zijn gewoon verliefd en hebben een relatie die op het gebied 'ons' op dezelfde golflengte zit.

Denk voortaan na voordat je iets zegt! en als je het nog steeds weigert terug te nemen, onderbouw dan tenminste waarom jij vind dat ALLE gezonde 18-jarige-of-ouder met minderjarige meisjes[wettelijk kinderen] pedofiel zijn! Wat, welke ervaring, gedachte, scholing, leraar, levenservaring, gebeurtenis of -wat dan ook-, heeft jou er toegebracht dat jij deze uitspraak mag doen! Pedofilie is een geestelijke afwijking. Een psychische stoornis waarbij psychiater danwel opname aan te pas kan komen. Ik vind het discriminerend en kwetsend dat jij beweerd dat onder andere mijn relatie gebaseerd is op pedofilie! .

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:43

joel schreef:
jeanie schreef:
Ik wel het zijn pedosexuelen

en wat ben jij als je verliefd zou worden op een man van 40?
trek je woorden maar snel in, iemand pedo noemen omdat hij verliefd wordt op een meid die in getal minder jarig is is snel gebeurd,
en als je iets niet snapt mag je er ook niet over oordelen,

lekker zijn jullie hier, dit noem ik nu eens woorden van idioten zonder hersenen. denk eens verder na dan je neus lang is.


Mijn vent is 40

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:46

Ik denk dat het hiet niet helemaal gaat om het aantal jaar wat er tussen zit maar idd gewoon de fase. Iemand van 12 komt net van de basisschool... kom op zeg.. dat is dus zeker nog een kind. 12 en 18 vind ik al echt niet kunnen. die avn 18 gaat (of gaat bijna) stappen en dat soort dingen en dan wil zij mee... gegarandeerd dat het trouble oplevert

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:18

jeanie schreef:
Mijn vent is 40

is dat alles wat je nu nog durft zeggen?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:18

Zozo, gaat lekker hier!

Misschien wordt het woord pedoseksuelen/pedofilie (etc) per persoon anders gezien? Maar iedereen snapt vast wel de grove lijn die er mee bedoelt wordt. Gezond is het niet en officieel gezien is de uitvoering van 'pedofilie' verboden.

Tegenwoordig denkt de jongere garde (tot een jaar of 25?) veel makkelijker erover dan de oudere garde. Maar ik, als 22-jarige, moet wel zeggen dat ik meer de 'ouderwetse' mening mee in kan stemmen.

In mijn directe omgeving zie ik meiden en jongens van 12 tot 14 jaar die al met vanalles bezig zijn en dan sta ik soms echt vol verbazing van te kijken. Een meid van 12 die 3 jongens gehad heeft, voelt zich niet stoer... maar minderwaardig omdat klasgenoten er veel meer gehad hebben! Dat is toch niet meer normaal?

Een meisje van 13, die ongeacht wel/niet een verkering met een volwassen jongen, gewoon seksuele handelingen verricht met andere jongens (tot zo'n 20 jaar) en waarvan de (gescheide) vader er van op de hoogte is? Laten we het drugsgebruik maar even achterwege... maar het maakt mij wel duidelijk dat kinderen op die leeftijd totaal geen vergelijkbare verantwoordelijkheid aan kunnen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:22

Dank je Snowdon dat is precies mijn punt

Enne joel >;) get a life

Lotte_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Grathem

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:35

ik vind t niet gaan nee

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:38

Enne Dieuwke heeft een pb

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:40

Dit vind ik, ookal vind ik kinderen onder de achttien die maximaal 3 jaar verschil hebben beter.
12 en 18 kan niet.
12 en 16 kan nog net.
16 en 24 kan nog net.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:03

Dieuwke, ik denk da jij je onterecht aangesproken voelt

Als mijn dochters op mij lijken zullen ze zeker op oudere vriendjes vallen, en het ligt aan het karakter en de situatie van mijn dochters of ik dat zou toestaan onder de 18. En dan spreek ik vanaf een jaar of 16, 12 jaar is onder elke omstandigheid NO WAY, ik blijf het ziek vinden dat een 18 jarige of ouder op een kind van 12, 13 valt

_Suus_

Berichten: 783
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:09

Ik vind het wel wat te jong..
Maar als je echt verliefd bent kan dat
en vriendin van mij s ook verlieft op iemand van 17 ofz..
Ok 12
Maar ja..
Maar zelf nog nooit op hele oudere gevallen .. Alleen op 14 ofz

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:05

jeanie schreef:
Dank je Snowdon dat is precies mijn punt

Enne joel >;) get a life

als je graag reageerd reageer dan met onderbouwende kretiek, ook al is die volledig tegen het mijne in, maar lig niet weg te lopen om nadien te gaan lopen met de eer dat je hetzelfde bedoeld als een ander die het lef wel heeft zo voor haar mening uit kan komen.

ik zeg ook maar mijn mening en mijn gedacht, en daar zal lang niet iedereen mee eens zijn, boeit me niet. mijn mening is niet een ander zijn leven.

en inderdaad zoals snowdon verteld, tegenwoordig zie je die kinderen van 12 al heel wat toeren en streken uithalen om groots te doen, volledig mee akkoord, maar daar gaat het em niet om hier, als 2 mensen verliefd zijn, ongeacht hoe dan ook, en ongeacht hun leeftijdt.. wie zijn wij dan om het tegen te houden?

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:30

Ik vind dat 6 jaar verschil natuurlijk niet zoveel uitmaakt. Maar 12 en 18 is toch wel een heel groot verschil.

Een meisje van 12 is met hele andere dingen bezig dan jongens boven de 18. Het verschil is gewoon te groot. Jongens van 18 zijn waarschijnlijk al aan het studeren, rijbewijs, veel uitgaan etc. Meisjes van 12 zijn nog 's middags buiten aan het spelen en gaan naar verzorgpony's o.i.d.

Ik denk niet dat een jongen van 18 echt om kan gaan met een meisje van 12. Zij zijn bezig volwassen te worden terwijl het meisje net nog maar de pubertijd ingaat. Die zijn nog zo speels en denken nog niet aan dingen waar 18-jarige jongens wel aan denken.

Als het meisje nou 18 was en de jongen 24 dan is het anders. Dan ben je allebij bijna volwassen, uit de pubertijd en zit je op hetzelfde niveau.

Maar 12 en 18 vind ik gewoon een te groot verschil. Toen ik twaalf was speelde ik buiten tikkertje enzo, ik ging niet uit en was al helemaal niet met jongens bezig. Nu ben ik 18 en denk ik aan heel andere dingen als toen.

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:38

dat zei ik al.. het gaat niet om het aantal jaren verschil maar gewoon de fase waarin iemand zit op een bepaalde leeftijd.

mymyhorses
Berichten: 476
Geregistreerd: 13-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:44

14 en 23 dan dat is een verschil!!!!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:10

joel schreef:
jeanie schreef:
Dank je Snowdon dat is precies mijn punt

Enne joel >;) get a life

als je graag reageerd reageer dan met onderbouwende kretiek, ook al is die volledig tegen het mijne in, maar lig niet weg te lopen om nadien te gaan lopen met de eer dat je hetzelfde bedoeld als een ander die het lef wel heeft zo voor haar mening uit kan komen.

ik zeg ook maar mijn mening en mijn gedacht, en daar zal lang niet iedereen mee eens zijn, boeit me niet. mijn mening is niet een ander zijn leven.

en inderdaad zoals snowdon verteld, tegenwoordig zie je die kinderen van 12 al heel wat toeren en streken uithalen om groots te doen, volledig mee akkoord, maar daar gaat het em niet om hier, als 2 mensen verliefd zijn, ongeacht hoe dan ook, en ongeacht hun leeftijdt.. wie zijn wij dan om het tegen te houden?


Je hebt mijn argumentatie vanaf blz 1 kunnen lezen,ik ga niet in herhaling vallen.

Anoniem

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:24

joel schreef:
maar daar gaat het em niet om hier, als 2 mensen verliefd zijn, ongeacht hoe dan ook, en ongeacht hun leeftijdt.. wie zijn wij dan om het tegen te houden?



Nou als ouder zijnde lijkt het mij niet meer dan je plicht om je kind van 12 jaar te behoeden voor misbruik, want daar komt het in het geval van een 12 jarige wel op neer. Een 12 jarige is niet toe aan sex of een relatie, ook in deze tijd niet. Dus als mijn dochters het ook maar in hun hoofd halen op die leeftijd dan verbied ik dat zeker, en zal het tegen houden ook!

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:30

faye schreef:
joel schreef:
maar daar gaat het em niet om hier, als 2 mensen verliefd zijn, ongeacht hoe dan ook, en ongeacht hun leeftijdt.. wie zijn wij dan om het tegen te houden?



Nou als ouder zijnde lijkt het mij niet meer dan je plicht om je kind van 12 jaar te behoeden voor misbruik, want daar komt het in het geval van een 12 jarige wel op neer. Een 12 jarige is niet toe aan sex of een relatie, ook in deze tijd niet. Dus als mijn dochters het ook maar in hun hoofd halen op die leeftijd dan verbied ik dat zeker, en zal het tegen houden ook!


Zoals het een goede moeder betaamt!! Zeer terecht... ben het dan ook volledig met je eens ...

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:31

Zeker doen!

Ik was net 14 en ging met een gozer van 18 (bijna 19 geloof ik) en dat was al een probleem. Hij was volop aan het uitgaan... experimenteren met drugs en ik moest en zou overal mee naar toe gaan. Mijn pa en ma konden mij niet stoppen want dan ging ik het stiekem doen dus op een gegeven moment hebben ze het losgelaten.

eindstand: ben door die jongen 3 jaar zwaar mishandeld en heb toch een behoorlijk tijdje aan de drugs gezeten.

Ik zeg niet dat dit altijd bij die leeftijd hoort... uiteraard niet. Maar ik ben wel te vroeg geconfronteerd met de uitgaanswereld dankzij het feit dat ik een oudere vriend had.

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:36

Ach, ik was ook een brugpieper van 12 jaar jong en hij was 19.....
Ik ben nu 23 en hij 30 en we zijn nog steeds samen

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:58

Met faye haar reactie kan ik zeker op inkomen, zij is dan ook moeder enzow..maar legt alles ook rustig uit, zo converseer ik graag, niet met mensen die maar 1 zin zeggen "18 is pedo"

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:16

joel schreef:
en inderdaad zoals snowdon verteld, tegenwoordig zie je die kinderen van 12 al heel wat toeren en streken uithalen om groots te doen, volledig mee akkoord, maar daar gaat het em niet om hier, als 2 mensen verliefd zijn, ongeacht hoe dan ook, en ongeacht hun leeftijdt.. wie zijn wij dan om het tegen te houden?


Iemand van 12 die serieus weet wat houden van is? Laat ze eerst maar eens op hun bek vallen en blauwtjes lopen, zonder de seksuele ervaringen. Er valt meer dan genoeg te leren over relaties en een 18-jarige (bijv.) is daar veel verder mee, maar sommigen vergeten dat een 12-jarige heel anders denkt en ervaart (ook al beseft de 12-jarige dat zelf ook niet)

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:32

Ja ik wist toen al wat houden van betekend
Al van begin af aan hield ik van hem en nu nog steeds.
Misschien was ik ook al wat eerder volwassen dan de meeste meiden, ik ben met alle dingen wel iets vroeger.
Ik heb daarvoor 2 vriendjes gehad....handje vast houden, geen echte gevoelens, gut wat vond ik dat oppervlakkig.
Ik wist meteen dat het met mijn huidige vriend anders was, intenser en dieper, zelfs al was ik pas 12 jaar.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:40

vriend van me 15 bijn 16 had kort iest met een meisje dat net 12 was en het ging veel te snel voor haar dus heeft ze het uitgemaakt

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:50

Pfff als je 12 bent en je bent flink verliefd denk je altijd dat je van die persoon houd en ermee gaat trouwen enz. totdat je iemand anders tegenkomt waarbij je ineens een ander gevoel hebt en dan denk je... oh.. dus het was toen gewoon verliefdheid.

Als jij nog met hem bent kun je daar lijkt mij niet eens over oordelen want dan weet je niet welke gevoelens je voor een ander kunt krijgen.


Juist verliefd zijn kan ook heel intens zijn dus bij die eerste 2 vriendjes was je waarschijnlijk niet eens verliefd.. laat staan dat je van ze hield.