Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:00

dat vind ik echt een te groot leeftijdverschil

Anoniem

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:01

Mijn dochter is bijna 15. Ik reageer even vanuit mijn 'moeder zijn' en vanuit mijn vertrouwen in mijn dochter, haar gedrag en haar denkwijze... op dit moment.

Ze heeft nu een vriend van bijna 17 en daar heb ik geen moeite mee. Zou die relatie uitgaan en komt ze thuis met een man van 26 dan hangt het grotendeels van mijn dochter's gedrag af hoe ik reageer.
Een vreugdedans zal ik op dat moment niet maken, maar of ik dat meteen laat merken???
Liefde laat zich niet dwingen, dat weet ik goed genoeg, maar volgens mij is het mijn taak om mijn kinderen te begeleiden naar een gezond (lichamelijk èn geestelijk) volwassen leven. Ook in de keuze van haar vriendjes mag ik daar een kleine rol in spelen vind ik, omdat ik iets meer levenservaring en mensenkennis heb. Klinkt misschien arrogant, maar goed, zo voel ik dat.
Is die man van 26 totaal niets voor haar of heeft hij overduidelijk verkeerde bedoelingen dan prijs ik hem het graf in (of erger)!!!
Zijn ze heel gelukkig samen en is de relatie oprecht en gelijkwaardig, dan krab ik nog eens extra achter mijn oren en wacht af hoe het zich ontwikkelt.

Nogmaals, ik zal niet staan juichen, maar ik zou het wel kunnen begrijpen. Mijn dochter is, door omstandigheden, een stuk volwassener dan haar leeftijdsgenoten. Soms een voordeel, soms een nadeel.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:46

kijk dit bedoel ik ook de hele tijdt, alleen ik ben geen vader ofzo, en iedereen boort mij gelijk de grond in omdat oudere mannen met kindjes eenmaal pedofielen zijn, waar ik dus niet van overtuigd ben.

zo nu hoor je het eens van een ras echte moeder!

Anoniem

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:58

Joel, bij alleen een topictitel als "meisje van 12 met jongen van 18" is mijn eerste gedachte dat dat niet kan en niet mag.
Mijn vorige reactie was uitsluitend gebaseerd op mijn idee over mijn dochter, in een andere leeftijd als de oorspronkelijke vraag.
Ja, bij kinderen/pubers kan twee jaar al een heleboel verschil maken.

Ik kan jou standpunt wel begrijpen, maar vooral omdat jou situatie totaal anders was dan de situatie beschreven in het begin van het topic.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:36

nou ik legde mijn mening ook elke keer uit vanuit het standpunt "mocht ik een dochter hebebn die dat deed" maar de meenste posters hier kijken enkel naar de cijfers en schilderen gewoon alles af omdat ze enkel cijfers zien en niet de gedachten en gevoelens er rond, jij hebt een dochter en jij kan daardoor je mening bekrachtigen wat ik niet kon maar het kwam op hetzelfde neer.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:27

Joel, marreke heeft het over haar dochter van 15, en volgens mij zijn hier anders een heleboel mensen die een relatie tussen een 15/16 jarige en iemand van boven de 20 wel vinden kunnen. Maar 12 en 15 is imo gewoon zo'n onwijs verschil. Met 12 ben je echt nog een kind en met 15 ben je gewoon een stuk volwassener mentaal en ook verder op seksueel gebied.
En imo moet je als ouder een kind van 12 in dit opzicht tegen zichzelf beschermen en zo'n relatie niet toestaan.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:32

Een 15-jarige verder op sexueel gebied? .......... waar gaat dit toch heen.

Het gaat niet om leeftijdsverschil maar om pure pedofilie van een 18 of 20 jarige met een minderjarige. Sorry maar zo denk ik er nog steeds over.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:18

Ik vind niet dat het kan...
Een meisje van 12 kan NOOIT dezelfde gevoelens en gedachten hebben als een jongen van 18 jaar en ouder.

In mijn ogen is een 12jarige echt nog een kind, en een 18 jarige bijna volwassen .

En bv op sexueel gebied, een meisje van 12 dat sex heeft, moet ik echt niet aan denken .

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:32

Ik zie mijn zusje ook nog niet met een 18 jarige thuis komen. Als ik het vanuit dat oogpunt bekijk, vind ik 12 en 18 een te groot verschol. Maarja das niet echt meer een nieuwe mening, het komt allemaal op hetzelfde neer

12 jaar- alles nog aan het ontdekken, gaat naar het 1e jaar middelbare school

18 jaar- zit met zijn hoofd heel ergens anders, studeert / werkt.

Maar aan de andere kant. Als zij gelukkig zijn, wie zijn wij dan om dat te veroordelen/ verbieden?

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:47

Ik denk dat je best mag ingrijpen als het zo zou zijn...

Het "Als zij gelukkig zijn, wie zijn wij dan om dat te veroordelen/ verbieden?" gaat in sommige gevallen wel op, maar in een topic als deze is het toch pedofilie uitlokken...

Iemand van 30 en 60 moeten ze zelf weten ja (allebei volwassen) maar onder de 18 vind ik best dat je iemand iets kan weigeren! (als moeder bijvoorbeeld)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:02

Mireille1970 schreef:
Ik denk dat je best mag ingrijpen als het zo zou zijn...

Het "Als zij gelukkig zijn, wie zijn wij dan om dat te veroordelen/ verbieden?" gaat in sommige gevallen wel op, maar in een topic als deze is het toch pedofilie uitlokken...

Iemand van 30 en 60 moeten ze zelf weten ja (allebei volwassen) maar onder de 18 vind ik best dat je iemand iets kan weigeren! (als moeder bijvoorbeeld)


Amen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:06

Wat ik nooit snap is wat een gezonde 18jarige jongen (of ouder) met een kind moet..

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:29

tja...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:55

Missy schreef:
Wat ik nooit snap is wat een gezonde 18jarige jongen (of ouder) met een kind moet..



Ik wel het zijn pedosexuelen

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:20

jeanie schreef:
Ik wel het zijn pedosexuelen

en wat ben jij als je verliefd zou worden op een man van 40?
trek je woorden maar snel in, iemand pedo noemen omdat hij verliefd wordt op een meid die in getal minder jarig is is snel gebeurd,
en als je iets niet snapt mag je er ook niet over oordelen,

lekker zijn jullie hier, dit noem ik nu eens woorden van idioten zonder hersenen. denk eens verder na dan je neus lang is.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:22

Ik ben benieuwd naar jouw mening Joel.
Als ik het goed begrijp vind jij het dus wel kunnen?

Als je 18 ben ben je nou eenmaal meerderjarig dus brengt sneller problemen met zich mee als je dan met een minderjarige gaat. Om het nou gelijk pedosexuelen te noemen vind ik ietsje overdreven.

Maar eerlijk gezegd vind ik jou berichtje ook heel erg overdreven , vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw mening.

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:24

En een meisje van 16 en een jongen van 21?

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:29

Vind ik al iets anders Maxjuh... Ik vind dat er tussen 12 en 16 al een behoorlijk verschil zit.

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:36

ik vind 12 en 18 niet kunnen een 18-jarige is veel verder in ontwikkeling dan een 12 jarige.
Het leeftijdsverschil vind ik nooit zo belangrijk.
IK heb een vriendin van 16 bijna 17 die heeft met iemand van bijna 25 dat vind ik wel kunnen want een 16 jarige weet waar die aan toe is en een 12 jarige niet.

x_moontjuh_x

Berichten: 1439
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: Uithoorn

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:39

gwen1222 schreef:
ik vind 12 en 18 niet kunnen een 18-jarige is veel verder in ontwikkeling dan een 12 jarige.
Het leeftijdsverschil vind ik nooit zo belangrijk.
IK heb een vriendin van 16 bijna 17 die heeft met iemand van bijna 25 dat vind ik wel kunnen want een 16 jarige weet waar die aan toe is en een 12 jarige niet.

je hebt helemaal gelijk

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:47

Als zestienjarige weet je beter waar je aan toe bent, maar grenzen kun je dan echt niet stellen hoor! Een groot leeftijdsverschil houdt ook een veel te groot machtsverschil in. (Ja dat weet ik heel zeker, een vriendin van mij heeft op te jonge leeftijd iets met een te oude man gehad)

In mijn ogen zijn de meeste kinderen van 12 te jong om een (sexuele) relatie met een 18-jarige te hebben, heel veel te jong. Omdat je je nooit op hetzelfde geestelijke niveau kunt bevinden en omdat je aan andere dingen toe bent. Dat je verliefd bent op elkaar kan ik me nog ergens voorstellen, maar ik mag hopen dat je als je 18 jaar bent, je inziet dat het voor zo'n meisje niet goed kan zijn.

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:53

ikzelf ben 15 maar zou nooit met iemand van boven de 20 nemen. De oudste waarmee ik heb gehad was 18 (oud zat)( daar is het mee uit gegaan door te grote woonafstand)

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:43

_Marjon_ schreef:
Ik ben benieuwd naar jouw mening Joel.
Als ik het goed begrijp vind jij het dus wel kunnen?

Als je 18 ben ben je nou eenmaal meerderjarig dus brengt sneller problemen met zich mee als je dan met een minderjarige gaat. Om het nou gelijk pedosexuelen te noemen vind ik ietsje overdreven.

Maar eerlijk gezegd vind ik jou berichtje ook heel erg overdreven , vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw mening.

wat is kunnen... ik zou gewoon een kans geven. op zijn minst, ik ben met mijn ex ook een lange tijdt gelukkig geweest en dat was net hetzelfde.

ik vind het gewoon vreeselijk dat iedereen hier dat zelf nogmaar zo rond die leeftijdt schommelen altijdt maar aan 1 ding denken, en dat is, "de jongen moet wel pedo zijn" waar is dat nou in hemelsnaam goed voor?

daarbij blader een pagina of 2 terug, of meer ook, maar denk dat je op de vorige 2 pagina's het meeste van mijn mening kan vinden.

YourtheOne
Berichten: 469
Geregistreerd: 03-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:46

Wat vinden jullie dan van 14 met 22 ?

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:49

Tshja.. Jawel. Als de personen klikken wel. Ik ben 16 en mijn vriend is 24, het kan dus wel. En het loopt super, het kan dus zeker.

Al was ik op mijn 12e nog veel meer een kindje dan ik nu ben. Maarr, de meeste jongens van 19 zijn ook niet echt volwassen ofzo. Maar toch -veel- verder qua seksuele fase dan een meisje van 12. Dan maakt 16 en 24 een stuk minder uit .