Dutroux-handlanger komt vrij!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Dutroux-handlanger komt vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 12:26

BRUSSEL - De Belgische commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling heeft dinsdag het verzoek tot vrijlating van Michel Nihoul ingewilligd. Dat heeft zijn advocaat Frédéric Clément de Cléty meegedeeld. Hij verstrekte geen details. Volgens de Belgische omroep VRT komt Nihoul al deze week op vrije voeten.

Nihoul kreeg in de marge van het proces tegen kindermoordenaar en -verkrachter Marc Dutroux in 2004 vijf jaar wegens drugshandel.

Hij zou niet betrokken zijn geweest bij de voorbereiding van de ontvoering van kinderen. Evenmin was hij volgens de juryrechtbank van Aarlen de opdrachtgever daarvoor, wat wel lang was beweerd door Belgische media.

Goed gedrag

Wegens goed gedrag kan een veroordeelde in België al na het uitzitten van eenderde van de straf vrijkomen, maar hij moet de resterende periode aan bepaalde voorwaarden voldoen. De 64-jarige Nihoul verkeert volgens zijn advocaat in een slechte gezondheid.

De ouders van An Marchal en de vader van Eefje Lambrechts, slachtoffers van Dutroux, vinden dat Nihoul zijn straf volledig had moeten uitzitten.

www.nu.nl

Nou jaaaa, Dat ze dit nog vrij laten, goed gedrag en slechte gezondheid of niet, hij wist er van en dat maakt hem net zo schuldig.

Walgelijk
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-04-06 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:27

ben heel benieuwd hoe lang die, "veilig" over straat zal lopen.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:01

Ze moeten dat soort mensen (als de schuld echt bewezen is) nooit meer vrij laten.

Goed gedrag ja ja!

Idd Terorita, ben ook benieuwd hoe lang hij "veilig"over straat zal lopen.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:20

Nihoul wordt toch verscheurd zodra hij op straat komt, als die wijs is blijft hij in de gevangenis... Maar ja, contacten he, een groot corrupt zootje is het hier...

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:21

terorita schreef:
ben heel benieuwd hoe lang die, "veilig" over straat zal lopen.


Als het aan mij zou liggen nog geen 10 minuten.

Brr waar gaat dat heen met de wereld!

Mii_Suzy

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Willemsoord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:26

Mijn eerste reactie:
Het idee alleen al dat hij vrij komt..!

Die vent moet gewoon levenslang krijgen,, ook al
heeft hij niet mee gewerkt met die ontvoeringen!
Het is zo slecht als het water diep is!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:39

Als hij z'n wettelijke straf heeft uitgezeten dan kan hij net als ieder ander gewoon vrijkomen. Volgens de rechter was hij níet betrokken bij de ontvoeringen, hij is nu gestraft, en ik ken het verdere verhaal niet, dus wie ben ik om het oordeel van de rechtbank in twijfel te trekken?

Wel denk ik dat hij idd niet bepaald veilig zal zijn als hij vrijkomt .

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:39

hij heeft toch niets te doen met die kinderen? tenminste als ik de tekst mag geloven dan was hij veroordeelt voor drugshandel. ik heb het zowieso niet op vervroegd vrij, maar als hij zich nou eenmaal goed gedragen heeft mag je op hem geen uitzondering maken.
maar idd, veilig zal hij denk ik ook niet meer zijn in Belgie.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:00

Naar zeggen werd Nihoul de hand boven het hoofd gehouden omdat hij organisator was van orgies met minderjarige kinderen waar heel veel bekenden (politici, zakenmensen, rechters, tot het Belgische koningshuis toe) aan mee deden. Wat er van waar is, is niet bekend, en ook niet wie er dan precies bij betrokken zijn, maar er zijn in dat opzicht heel veel hiaten in het onderzoek omdat mensen zodra ze iets op het spoor waren van hogerhand weer van het onderzoek werden afgehaald.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:12

ow op die fiets!
dan mag ie van mij ook nog wel ff blijven zitten, alhoewel ik natuurlijk liever heb dat ze die hele zaak gaan onderzoeken.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:20

Dat zou mooi zijn, maar dat gebeurt toch niet meer.
Of hij nu achter de ontvoeringen van Dutroux zat ja of nee, zijdelings betrokken of spilfiguur en misschien zelfs opdrachtgever, die Nihoul is een vies kereltje met heel wat op zijn kerfstok. Ik hoop voor hem dat hij genoeg bescherming krijgt van zijn hoge pedovriendjes want die overleeft het anders nog geen dag buiten de gevangenis.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 00:15

Ik geloof niet dat hij zelf erg blij is met zijn vrijlating. Kan zich nergens meer vertonen en zal eeuwig worden nagewezen.

"goed gedrag" echter, is het bewijs dat mensen wel degelijk kunnen veranderen! Het is jammer dat er in de hele wereld zo weinig vertrouwen hierin is.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:32

Ik geloof best dat Nihoul zich kan gedragen, het is toch een man van niveau Maar dat hij zich afzijdig zal houden van het grote geld die het pedofiele netwerk oplevert, dat geloof ik idd niet. De kans tot bekering heeft hij jarenlang gehad en het erge is nog dat zolang het bij bitenlandse meisjes bleef was er geen haan die er naar kraaide. Misschien moet je in Belgie hebben gezeten om te weten wat voor gevoel er hier heerst over de zaak Dutroux.

floorlayka
Berichten: 183
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: in groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:30

Durtoux br..

die heeft toch 2 meisjes vermoord en verkracht en gehouden in zijn kelder? er zijn toch ook nog 2 in leven( boek gezien...)

sorry ben niet zo van het nieuws.

hopelijk heeft hij niks met die ontvoeringszaken te maken maar toch lijkt het me een gluiperig type en mag hij van mij zijn leven in de cel slijten }>

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:32

laat hem daar toch lekker zitten met zen slechte gezondheid en lekker dood gaan daaro PIEP!!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 16:36

Dutroux heeft er geloof ik 4 vermoord, en er zijn er 2 levend uitgekomen.

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:01

Ik heb het boek ook gelezen!
Afschuwelijk dat hij nu alweer vrij komt!
Pfff..
Wat zullen de meiden het weer moeilijk krijgen (alles komt weer omhoog denk ik)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:43

Paraat schreef:
"goed gedrag" echter, is het bewijs dat mensen wel degelijk kunnen veranderen! Het is jammer dat er in de hele wereld zo weinig vertrouwen hierin is.

Als ik het mij goed herinner is Dutroux zelf in de jaren 80 vrijgekomen wegens 'goed gedrag' . Hij zat toen ook in de gevangenis voor een reeks verkrachtingen. Was hij toen niet vrijgekomen, dan zat hij waarschijnlijk nog altijd in de gevangenis in de jaren 90 en waren die dingen niet gebeurd.
Dus als je iemand met die reden vervroegd vrijlaat wil dat ook niet automatisch zeggen dat de persoon een beter mens is geworden.

Dutroux heeft trouwens 4 meisjes vermoord(An, Eefje, Julie, Melissa) en twee zijn bevrijdt (Laetitea en Sabine) .

Ik denk ook niet dat Nihoul veel heeft aan zijn vrijlating. Hij is al zo lang in verband gebracht met Dutroux, volgens mij gaat hij heel erg moeilijk terug vrienden kunnen maken.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:47

xKatleentjex schreef:
Paraat schreef:
"goed gedrag" echter, is het bewijs dat mensen wel degelijk kunnen veranderen! Het is jammer dat er in de hele wereld zo weinig vertrouwen hierin is.

Als ik het mij goed herinner is Dutroux zelf in de jaren 80 vrijgekomen wegens 'goed gedrag' . Hij zat toen ook in de gevangenis voor een reeks verkrachtingen. Was hij toen niet vrijgekomen, dan zat hij waarschijnlijk nog altijd in de gevangenis in de jaren 90 en waren die dingen niet gebeurd.
Dus als je iemand met die reden vervroegd vrijlaat wil dat ook niet automatisch zeggen dat de persoon een beter mens is geworden.

Dutroux heeft trouwens 4 meisjes vermoord(An, Eefje, Julie, Melissa) en twee zijn bevrijdt (Laetitea en Sabine) .

Ik denk ook niet dat Nihoul veel heeft aan zijn vrijlating. Hij is al zo lang in verband gebracht met Dutroux, volgens mij gaat hij heel erg moeilijk terug vrienden kunnen maken.




en niet alleen hen, ook Weinstein (een handlanger van hem die bij de ontvoeringen was) is door hem omgelegd.

_Stampie_
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:51

pfff.. heeel jammer dat die vrijkomt..

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:48

Liezel1 schreef:
en niet alleen hen, ook Weinstein (een handlanger van hem die bij de ontvoeringen was) is door hem omgelegd.


En Dutroux heeft Oost-Europese jonge meisjes naar hier gehaald voor het pedofiele netwerk, naar schijnt ook in opdracht van Nihoul.
[/quote]

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:27

"Misschien moet je in Belgie hebben gezeten om te weten wat voor gevoel er hier heerst over de zaak Dutroux."

Dit is zeker waar. Mede om die reden geloof ik niet dat Nihoul erg blij is met zijn vrijlating. Dit gaat de toon zetten in de rest van zijn leven. Als hij een aankoop wil doen, zijn naam noemt, in winkels, bij herkenning.. ik vraag me af of hij nog in zijn normale leven terug kan in belgie en is vrijlating nog een veel harde straf dan gevangenis.
Wellicht gaat hij verhuizen.

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:56

Een oud-klasgenootje van mij had in Belgie gewoond.
En heeft meerdere malen van Dutroux gehoord.
Ook een vriendin van haar was door Marc ontvoerd..
Nadat ze gelukkig weer vrij was gelaten, hebben die ouders een 3 meter hoog hek gebouwd om hun tuin, alleen maar om Dutroux weg te houden
Absurd dat die vent zo rond loopt. Raar figuur ist ook

bontekeh
Berichten: 98
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Dutroux-handlanger komt vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:00

al die mensen dei iets met duroux te maken hadden in de slechte zin moeten voorgoed op gesloten worden

het is gewoon nietk unnen
die meisjes zijn getraumatiseerd voor de rest van hun leven