stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:17

Karl66 schreef:
Maar als de boetes toen hoger waren geweest ivm je inkomen dan had je nu nog minder geld over gehad. Of had dat dan vanwege je huidige toestand met terugwerkende kracht maar terugbetaald moeten worden of zo?


Dan had ik bijvoorbeeld geen Senseo gekocht en nee had niet terug gehoeven.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:20

CCCCorine schreef:
Karl66 schreef:
Maar als de boetes toen hoger waren geweest ivm je inkomen dan had je nu nog minder geld over gehad. Of had dat dan vanwege je huidige toestand met terugwerkende kracht maar terugbetaald moeten worden of zo?


Dan had ik bijvoorbeeld geen Senseo gekocht en nee had niet terug gehoeven.


Maar dat zou weer slecht voor de economische situatie in Nederland zijn

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:22

Mag ik ook even...?

Als ik heel serieus nadenk (geef toe, valt zwaar) dan is het tegenwoordig -in het verkeer- meer automobilistje pesten. Dit heeft niets meer te maken met veiligheid

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:23

Quellian schreef:
Mag ik ook even...?

Als ik heel serieus nadenk (geef toe, valt zwaar) dan is het tegenwoordig -in het verkeer- meer automobilistje pesten. Dit heeft niets meer te maken met veiligheid


Dat is nog de beste opmerking ever .

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:25

CCCCorine schreef:
Quellian schreef:
Mag ik ook even...?

Als ik heel serieus nadenk (geef toe, valt zwaar) dan is het tegenwoordig -in het verkeer- meer automobilistje pesten. Dit heeft niets meer te maken met veiligheid


Dat is nog de beste opmerking ever .


Ja, ik heb zo mijn momenten

Anoniem

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:26

Die heb je inderdaad wel vaker ja

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:29

Quellian schreef:
Mag ik ook even...?

Als ik heel serieus nadenk (geef toe, valt zwaar) dan is het tegenwoordig -in het verkeer- meer automobilistje pesten. Dit heeft niets meer te maken met veiligheid


Maar gelukkig ook nog niks met inkomenspolitiek

Anoniem

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:31

Grr, ik geef het voor vanavond even op

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:32

Karl66 schreef:
Maar gelukkig ook nog niks met inkomenspolitiek


Nee, maar ik denk dat het an sich nog heel niet zo'n gek iets zou zijn als er idd naar inkomens gekeken wordt. Maar ik vind dat daarbij ook gekeken moet worden naar de uitgaven. Een gezin met een stel kids heeft over het algemeen minder te besteden dan een vrijgezellig iemand met een fulltime baan.

Maar ik denk dat dat iets onmogelijks is.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:34

CCCCorine schreef:
Grr, ik geef het voor vanavond even op


Mij gelijk geven mag ook

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:36

Quellian schreef:
Karl66 schreef:
Maar gelukkig ook nog niks met inkomenspolitiek


Nee, maar ik denk dat het an sich nog heel niet zo'n gek iets zou zijn als er idd naar inkomens gekeken wordt. Maar ik vind dat daarbij ook gekeken moet worden naar de uitgaven. Een gezin met een stel kids heeft over het algemeen minder te besteden dan een vrijgezellig iemand met een fulltime baan.

Maar ik denk dat dat iets onmogelijks is.


Als je al ergens naar wilt kijken, dan zou je al naar het besteedbare inkomen moeten kijken. Maar wat doe je dan met iemand die niet van vakantie houdt en dus meer geld voor andere zaken te besteden heeft tegenover iemand die 5 x per jaar zijn geld er in het buitenland doorheen jaagt?

Dus gewoon lekker laten zoals het is

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:37

Karl66 schreef:
Als je al ergens naar wilt kijken, dan zou je al naar het besteedbare inkomen moeten kijken. Maar wat doe je dan met iemand die niet van vakantie houdt en dus meer geld voor andere zaken te besteden heeft tegenover iemand die 5 x per jaar zijn geld er in het buitenland doorheen jaagt?

Dus gewoon lekker laten zoals het is


Met uitgaven bedoel ik zeker geen dingen zoals vakanties, hobby's in het algemeen etc., maar enkel de vaste lasten.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:38

Quellian schreef:
Karl66 schreef:
Als je al ergens naar wilt kijken, dan zou je al naar het besteedbare inkomen moeten kijken. Maar wat doe je dan met iemand die niet van vakantie houdt en dus meer geld voor andere zaken te besteden heeft tegenover iemand die 5 x per jaar zijn geld er in het buitenland doorheen jaagt?

Dus gewoon lekker laten zoals het is


Met uitgaven bedoel ik zeker geen dingen zoals vakanties, hobby's in het algemeen etc., maar enkel de vaste lasten.


Dus als ik er de voorkeur aan geef om mijn geld niet aan een duur huis uit te geven moet ik een hogere boete betalen?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:40

Karl66 schreef:
Quellian schreef:
Met uitgaven bedoel ik zeker geen dingen zoals vakanties, hobby's in het algemeen etc., maar enkel de vaste lasten.


Dus als ik er de voorkeur aan geef om mijn geld niet aan een duur huis uit te geven moet ik een hogere boete betalen?


Over het algemeen zijn de mensen met de dure huizen ook de mensen met de hoge inkomens. Als jij dus bespaart op een huis (maar financieel gezien wel in een duurder huis kunt) dan zie ik niet in waarom je geen hoge boete kunt betalen

Of denk ik nu heel krom?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:42

Dus als ik zoals ik in mijn vorige baan belachelijk veel kilometers maak en als gevolg daarvan ongeveer 5 keer zoveel boetes krijg als de gemiddelde nederlander. Dan kan ik beter in een duurder huis gaan wonen omdat dat door zo'n boeteregeling voordeliger is

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:44

Karl66 schreef:
Dus als ik zoals ik in mijn vorige baan belachelijk veel kilometers maak en als gevolg daarvan ongeveer 5 keer zoveel boetes krijg als de gemiddelde nederlander. Dan kan ik beter in een duurder huis gaan wonen omdat dat door zo'n boeteregeling voordeliger is


Yup Als je het zo bekijkt wel.

Maar je kunt het best voorkomen überhaupt een boete te krijgen, scheelt je nog meer geld.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:48

boetes betalen naar inkomen? officieel krijg ik nog geen inkomen, maar toch kreeg ik gister een boete van 20euro(fietsen zonder licht). zou ik dan ook geen boete krijgen? in dat geval direct invoeren!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:50

MRmichiel schreef:
boetes betalen naar inkomen? officieel krijg ik nog geen inkomen, maar toch kreeg ik gister een boete van 20euro(fietsen zonder licht). zou ik dan ook geen boete krijgen? in dat geval direct invoeren!


Lijkt me dat je ouders dan verantwoordelijk voor je zijn, dus dan zou het naar hun inkomen kunnen zijn

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:51

Ik heb het hele topic doorgelezen en ben het eigenlijk wel in alle opzichten met karl66 eens.
Ik vind dat voor iedereen de boetes even hoog moeten zijn.
Je weet zelf of dat je een boete krijgen kunt betalen of niet.
En het werkt niet echt bevordelijk voor de veiligheid lijkt me.
Of de boetes moeten dat echt zo hoog worden dat je er een hele maand moet voor werken of zo.
En de mensen die rijk zijn moeten vaak ook al overal meer voor betalen dan de mensen die het minder hebben. Denk maar aan bv. hogere belastingschaal,ziekenkosten,hogere woonlasten(ze kunnen geen huurhuis huren vaak, dus moeten ze wel kopen)En nog veel meer dingen.
En dat ze rijk zijn daar hebben ze echt wel iets voor gedaan en het is hun ook niet aan komen waaien(behalve bij de lotto dan haha)

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:51

Quellian schreef:
MRmichiel schreef:
boetes betalen naar inkomen? officieel krijg ik nog geen inkomen, maar toch kreeg ik gister een boete van 20euro(fietsen zonder licht). zou ik dan ook geen boete krijgen? in dat geval direct invoeren!


Lijkt me dat je ouders dan verantwoordelijk voor je zijn, dus dan zou het naar hun inkomen kunnen zijn

jammer voor mij, dan loopt de boete behoorlijk op, terwijl ik 'm dan zelf zou moeten betalen

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:53

Quellian schreef:
Karl66 schreef:
Dus als ik zoals ik in mijn vorige baan belachelijk veel kilometers maak en als gevolg daarvan ongeveer 5 keer zoveel boetes krijg als de gemiddelde nederlander. Dan kan ik beter in een duurder huis gaan wonen omdat dat door zo'n boeteregeling voordeliger is


Yup Als je het zo bekijkt wel.

Maar je kunt het best voorkomen überhaupt een boete te krijgen, scheelt je nog meer geld.


Verplicht parkeren in binnensteden, schatting maken dat je in drie uur klaar bent en daar al mega veel geld voor betalen om te ontdekken dat het vier uur wordt, waarna je toch net iets te hard op je gaspedaal trapt om dat ene uur + die file een beetje terug te verdienen?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:53

ninja2 schreef:
En de mensen die rijk zijn moeten vaak ook al overal meer voor betalen dan de mensen die het minder hebben. Denk maar aan bv. hogere belastingschaal,ziekenkosten,hogere woonlasten(ze kunnen geen huurhuis huren vaak, dus moeten ze wel kopen)En nog veel meer dingen.
En dat ze rijk zijn daar hebben ze echt wel iets voor gedaan en het is hun ook niet aan komen waaien(behalve bij de lotto dan haha)


En hier maak je al een beste misstap en die discussie durf ik best met je aan

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:56

Quellian schreef:
ninja2 schreef:
En de mensen die rijk zijn moeten vaak ook al overal meer voor betalen dan de mensen die het minder hebben. Denk maar aan bv. hogere belastingschaal,ziekenkosten,hogere woonlasten(ze kunnen geen huurhuis huren vaak, dus moeten ze wel kopen)En nog veel meer dingen.
En dat ze rijk zijn daar hebben ze echt wel iets voor gedaan en het is hun ook niet aan komen waaien(behalve bij de lotto dan haha)


En hier maak je al een beste misstap en die discussie durf ik best met je aan

nou, mijn ouders werken zich plat om rijk te worden (lukt al een klein beetje) maar als ik zie hoeveel zij nu moeten betalen aan allerlei belastingen en premies ben ik het wel met ninja2 eens.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: stelling: schaf boetes af in ons rechtstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:57

Karl66 schreef:
Verplicht parkeren in binnensteden, schatting maken dat je in drie uur klaar bent en daar al mega veel geld voor betalen om te ontdekken dat het vier uur wordt, waarna je toch net iets te hard op je gaspedaal trapt om dat ene uur + die file een beetje terug te verdienen?


Yup, dan is het op eigen risico dat je een boete aan je broek krijgt.

Je wéét dat bepaalde dingen niet mogen, zoals te hard rijden, en als je dat toch doet, dan is dan op eigen risico. Oftewel: een keus die je maakt.

Ik blijf erbij dat het veelal automobilistje pesten is, maar als ik met 120 op de linkerbaan rij en ik word opgejaagd door iemand die er zonnodig met 180 langs moet omdat diegene haast heeft, dan mag die van mij een boete krijgen. Op het moment dat hij besloot te hard te rijden, heeft hij min of meer gekozen voor een boete.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:57

MRmichiel schreef:
nou, mijn ouders werken zich plat om rijk te worden (lukt al een klein beetje) maar als ik zie hoeveel zij nu moeten betalen aan allerlei belastingen en premies ben ik het wel met ninja2 eens.


Ik werk 55 uur in de week om alles rond te breien en dankzij alle belastingen, verzekeringen etc. heb ik niet de mogelijkheid om rijk te worden hoor