amerika wel kernwapens???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 01:48

Karl66 schreef:
Dus niet, het ging in beide gevallen om steun aan verzetstrijders die tegen een invaller in hun land vochten. Alleen besloot Osama toen Rusland verdreven was dat hij zijn kennis en ervaring ook prima in het terrorisme kon gebruiken, waarna hij dus ook geen steun meer kreeg.

Het is duidelijk dat jij een hekel aan de VS hebt, prima houden zo. Maar het is een beetje onzinnig om dan maar te gaan roepen dat ze de aanslag op de Twin Towers zelf gepleegd hebben of dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat Osama voor een terroristenbestaan koos.


Dat zeg ik niet.. dat dat zo is .. Ik veeg alleen niet direct die theorie van tafel.

Verder is het ook duidelijk dat jij ook bepaalde vervrongen ideeen hebt wat landen in het midden-oosten aangaat. Prima.. Houden zo. Maar het is een beetje onzinnig om te gaan roepen dat ze iedere gelovige zonder pardon af willen maken. En dat het per definitie een ''Achterlijke theocratie'' is.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 02:07

Vandaar dat ik dat ook niet zeg

Ik zeg alleen dat de drempel lager ligt, het was toch echt een iraanse minister (Mahmoud Ahmadinejad) die roept dat Israel van de kaart geveegd moet worden. Je kan moeilijk ontkennen dat Iran een theocratie is en een regering die de gedachten van mensen wil controleren noem ik achterlijk en dat proberen ze toch echt als ze mensen vervolgen die naar een ander geloof bekeerd zijn om maar eens een voorbeeld te noemen.

Als jij roept dat de halve wereldbevolking iets denkt en daarna zegt dat jij niet zegt dat dat zo is maar dat jij die theorie niet van tafel wilt vegen, dan ben je niet aan het discussieëren maar sprookjes aan het vertellen, tenzij je je eigen punten eens feitelijk gaat onderbouwen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 03:27

Amen.

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:57

Ahumm .. Nou .. Dat is dan wel een beetje vaag .

Kijk .. Ik heb Zowiezo Al een hekel aan Bush
En dan moet ik ook nog eens heel amerika
gaan Vertrouwen .. Kijk eens naar die aanslagen ..
Kijk . ik bedoel .. dan vertrouw ik Iran 3 x zoveel

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:00

Kijk ik Snap zowiezo al niet waarom Amerika nou zo nodig wapentjes
moet hebben als zo zo "sterk en moedig " zijn
dan hebben ze die Achterlijke dingen niet eens nodig

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:45

Ik heb niet alles gelezen, maar heb wel een mening:

Amerika is het enige land ter wereld dat ooit Kernwapens heeft gebruikt tegen een vijand!
Geen enkel ander land heeft het ooit gedaan.

Moeten we dan echt bang zijn voor bv Iran?
Denk het niet, die zijn echt niet zo dom om ze te gebruiken al zouden ze hebben.

Vele landen hebben die wapens, moeten we daar bang voor zijn?
Ook niet als we normaal met die landen omgaan.

Hier zit nu juist het probleem, Amerika maakt ruzie met iedereen....daar moeten we bang voor zijn.
Het zijn juist de Amerikanen die overal in oorlog gaan....liegen...etc....

Laten we de boel even op een rijtje zetten:

Koude oorlog, waar? Juist Europa!
Vietnam......USA versus Rusland!
Afganistan (Taliban) weeral USA versus Rusland
Korea....juist weeral

Ok, lang geleden....

Koude oorlog is voorbij, wat zien we nu?

USA -> Koeweit.....olie.....gaven Iraki's de hoop dat ze gingen binnenvallen, maar nee....
USA -> Irak....olie.....hebben 10 jaar lopen bombarderen.
USA <- 911!!!!!!!!

Ah nu begint het.....

Prima reden om Osama Bin Laden, notabene een ex CIA figuur te kloten...
Oorlogen beginnen....

Afganistan.....even laten zien hoe het moet....jammer nog steeds oorlog....
Irak....nog steeds oorlog.....
Effe ruzie maken met Europa, ook altijd leuk?

Bush, werelds grootste debiel sinds Hitler, bwa weeral dreigen met Iran aan te vallen.....

Kernwapens, moeten we daar bang voor zijn? Nee ik denk het niet.
Waar we wel bang voor moeten zijn is op dit moment Amerika, Bush is net zo erg als Hitler......

Hij heeft geen respect voor ons en anderen....het enige wat hij doet is LIEGEN en proberen oorlogen te creëren.

Quantanomobay (hoe schrijf je dat?) mensen rechten? Who gives a oliebol, right?

Nogmaals, Amerika is het enige land ter wereld dat KERNWAPENS HEEFT GEBRUIKT IN EEN OORLOG!

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:04

Bas, je vergeet 2 oorlogen

WW I, De VS moet ons komen helpen
WW II, De VS moet ons komen helpen

Dat Bush niet de meest snuggere president is en dat hij zich heeft omringd met oorlogshitsers is denk ik een understatement. Maar en dat is het grote voordeel van een democratie, al is het een slechte president, na maximaal 8 jaar moet hij weer het veld ruimen, waar je bij een dictatuur levenslang met iemand opgescheept zit.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 02:03

De koude oorlog was overigens net zo goed in Azie, en Latijns Amerika.

Ik vind het: Amerika is het enige land dat kernwapens heeft gebruikt niet zo sterk, eerlijk gezegd.

Waar haal je het overigens vandaan dat Osama Bin Laden ex CIA is?

Jullie lijken te denken dat Amerika 'voor de lol' oorlog voert ... ?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:07

supertygetje schreef:
Waar haal je het overigens vandaan dat Osama Bin Laden ex CIA is?


Google er maar eens op na, iedereen weet dat Bin-Laden trainingskampen had die toen Rusland nog in Afganistan zat gesteund werden door de VS.
De CIA leverde wapens en geld via Pakistan aan Bin-Laden en de Taliban.
Toen Rusland vertrok uit Afganistan en de Taliban (weeral met steun van de VS) aan de macht kwam hadden ze Osama niet meer nodig.
Daar was hij niet blij mee en begon zijn campagnes tegen de amerikanen.

Trouwens, er zijn nog veel meer vreemde dingen hoor, weet je nog Sadam Hoesein? Hoe kwam die ook al weer aan de macht in Irak? Juist wederom met hulp van de amerikanen.

De CIA speelde (en waarschijnlijk nog steeds) heel vreemde spelletjes.

Kent iemand Noriega in Panama nog? Ook zo'n spelletje van de CIA.....

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:21

Karl66 schreef:
Bas, je vergeet 2 oorlogen

WW I, De VS moet ons komen helpen
WW II, De VS moet ons komen helpen

Dat Bush niet de meest snuggere president is en dat hij zich heeft omringd met oorlogshitsers is denk ik een understatement. Maar en dat is het grote voordeel van een democratie, al is het een slechte president, na maximaal 8 jaar moet hij weer het veld ruimen, waar je bij een dictatuur levenslang met iemand opgescheept zit.


Helpen? Echt niet....ik weet niet wat je onder helpen verstaat, maar hun motieven waren helemaal niet zo goed als dat wij denken.

WW-I, Amerika houd zich buiten de oorlog, want hun oorlogs-industrie verdient bakken met geld.
Pas nadat de landen die wel betrokken zijn in finaciele problemen beginnen te komen, vrezen de americanen dat de toren hoge schulden niet meer betaald kunnen worden.
Dan pas gaan ze zich ermee bemoeien.

WW-II, Amerika laat het gewoon maar gebeuren, en verdienen wederom bakken met geld. Pas nadat ze zelf door Japan aangevallen worden, Pearl Harbor, gaan ze zich ermee bemoeien.

Helpen? Noem jij dat helpen....ikke niet.....
Stel je eens voor dat Japan Amerika niet had aangevallen!

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:21

IK ben het helemaal met bas232 eens .. hij heeft wel gelijk

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:36

Bas232 schreef:
Karl66 schreef:
Bas, je vergeet 2 oorlogen

WW I, De VS moet ons komen helpen
WW II, De VS moet ons komen helpen

Dat Bush niet de meest snuggere president is en dat hij zich heeft omringd met oorlogshitsers is denk ik een understatement. Maar en dat is het grote voordeel van een democratie, al is het een slechte president, na maximaal 8 jaar moet hij weer het veld ruimen, waar je bij een dictatuur levenslang met iemand opgescheept zit.


Helpen? Echt niet....ik weet niet wat je onder helpen verstaat, maar hun motieven waren helemaal niet zo goed als dat wij denken.

WW-I, Amerika houd zich buiten de oorlog, want hun oorlogs-industrie verdient bakken met geld.
Pas nadat de landen die wel betrokken zijn in finaciele problemen beginnen te komen, vrezen de americanen dat de toren hoge schulden niet meer betaald kunnen worden.
Dan pas gaan ze zich ermee bemoeien.

WW-II, Amerika laat het gewoon maar gebeuren, en verdienen wederom bakken met geld. Pas nadat ze zelf door Japan aangevallen worden, Pearl Harbor, gaan ze zich ermee bemoeien.

Helpen? Noem jij dat helpen....ikke niet.....
Stel je eens voor dat Japan Amerika niet had aangevallen!


Vandaar dat ze maar één kant steunden, vandaar dat ze voor een appel en een ei 50 torpedobootjagers aan de engelsen overdeden, vandaar dat ze marshallhulp gaven.

Bas je loopt zoals wel vaker weer de grootste onzin te verkondigen.

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:56

nOu Srry hoOr maar ik neem aan dat iedereen zijn eigen mening heeft hoOr

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:05

supertygetje schreef:
De koude oorlog was overigens net zo goed in Azie, en Latijns Amerika.

Ik vind het: Amerika is het enige land dat kernwapens heeft gebruikt niet zo sterk, eerlijk gezegd.

Waar haal je het overigens vandaan dat Osama Bin Laden ex CIA is?

Jullie lijken te denken dat Amerika 'voor de lol' oorlog voert ... ?

ik kan wel merken dat jij onder de censuur van bush zit, terwijl wij hier de europese gedachtengang krijgen te horen.
maar geef mij eens een goede reden waarom die oorlogen wel zijn begonnen? de enige redenen die ik kan bedenken zijn olie en de angst voor moslimterrorisme die al bijna vergelijkbaar is met de angst voor het communisme in de koude oorlog.

@ bas, ik ben het helemaal niet met je eens, je trekt alles behoorlijk uit z'n verband. de reden dat Amerika zich in europa met de oorlog ging bemoeien was trouwens omdat een boot van hen was afgeschoten door de duitsers.

Anoniem

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:22

Die boot, de Lusitania zo uit mijn hoofd, was toch maar één van de redenen en eigenlijk gewoon de spreekwoordelijke druppel?
Vergeet ook bijvoorbeeld het beroemde/beruchte telegram van Zimmermann niet, dat woog ook zwaar.
Dat economische belangen als eerste genoemd worden is gezien de huidige tijdgeest imo niet zo vreemd. Wel jammer dat andere belangrijke zaken uit de geschiedenis hierdoor op de achtergrond raken.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:33

Ik weet het, ik ben een beetje kort door de bocht.
Ik weet ook wel dat zonder de amerikanen wij nu geen vrijheid kennen.

Maar, hetgeen dat me enorm stoort is het feit dat iedereen de anderen lijkt te vergeten:

Engeland + Canada + Australiers, die vanaf het begin reeds vochten tegen de Duitsers.
Want de oorlog begon met Polen, niet Oostenrijk zoals veel denken, want die waren in den beginne maar wat blij.

Verder waren er zeer veel Surinamers en Antillianen die hielpen in de strijd om Nederland te helpen.
Wat te denken van de Marrokanen die hielpen in ruil voor onhafhankelijkheid van Frankrijk.

Maar neen, kijk eens wat de USA tegen ons loopt te verkondigen, zij waren het die ons bevrijd hebben.....ja doei!
Ze kwamen pas veel en veel later.

Die Marshall hulp, ja dat deden ze goed, maar weeral in hun eigen belang.
Kijk eens rond je, hoeveel troep er ligt van de Amerikanen, ze hebben overal basissen met rotzooi.
Ik woon bv vlak bij Kleine Brogel, daar is zo'n basis met enorm veel Amerikaanse kernwapens.
Waarom ligt die troep hier nog steeds?
Het probleem met de Amerikanen is dat ze niet vertrekken, ze komen en ze blijven.

En de dingen die ze nu uitvreten op ons grondgebied kan echt niet meer, ik wil dat ze weggaan en dat Europa een eigen blok gaat vormen.
Een paar maanden geleden nog, die geheime CIA vluchten in Europa.
Dan nog de oorlogs verklaring aan Nederland mocht er 1 Amerikaan door het Hof in Den Haag veroordeeld worden.

We hebben de Amerikanen echt niet meer nodig, ze hebben genoeg aan ons verdient.

Ik ben bv tegen:

JointStrikefighter, we hebben eigen vliegtuigen gemaakt door Frankrijk, Engeland en Zweden.
GPS, Europa is met een eigen systeem bezig dat niet uitgezet kan worden.
Navo, laat ze dat zo snel mogelijk opheffen, de Amerikanen hebben reeds laten zien wat het nut van zoiets is door de VN kompleet te negeren.

Ergo, ze hebben lak aan ons.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:34

dat je nou net de grootste vergeet in het lijstje van landen die ons hebben bevrijdd....
Rusland!

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:39

MRmichiel schreef:
dat je nou net de grootste vergeet in het lijstje van landen die ons hebben bevrijdd....
Rusland!



Daar sluit ik me helemaal bij aan. Je hoort iedereen alleen maar over de amerikanen, canadezen, engels en fransen.. Je hoort niemand over de 11 miljoen omgekomen russische soldaten.

Daarbij komt ook nog dat amerika bij japan niet wilde wachten op de russen (eer strijken) en daarom .. om alles eerder ten einde te brengen .. de atoombom heeft ingezet.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:40

Inderdaad, Rusland hoort er ook bij, maar die begonnen wel rare dingen te doen.....
Weet je wel, de Amerikanen vonden het wel goed zo en lieten de Russen hun gang gaan.
Met alle gevolgen voor bv de Polen, Hongaren, etc....

tamary

Berichten: 29228
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:44

De reden dat Iran kernenergie wil kunnen gebruiken is omdat ook hun olievelden leeg aan het raken zijn. Ze hebben het buitenlandse geld hard nodig om de boel draaiende te houden. Door in eigen land de vraag naar olie op deze manier te verlagen blijft er meer over voor de export.
Alleen is de regering niet van plan om de rest van de wereld gerust te stellen door samen te werken met bv rusland om de boel zo te bouwen dat de centrale voor niks anders gebruikt kan worden. Het geen bemoeienis van het buitenland willen is zeer begrijpelijk, maar gezien het verdere gedrag van Iran niet acceptabel voor het buitenland.

Amerika heeft altijd de houding gehad van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. Dat gaat helaas op voor kernwapens, olie en milieubescherming. Het is echter niet het enige land met deze houding en een erg korte termijnvisie, het democratische politieke systeem zoals die in vrijwel de gehele westerse wereld bestaat is daar debet aan. De prioriteit van elke politicus is om bij de volgende verkiezingen herkozen te worden en in de tussen tijd zoveel mogelijk inkomen te vergaren. De politicus die de mooiste verhaaltjes verteld wordt (her)kozen. Het vertellen van de waarheid, nl dat ook Amerika eerlijk de beschikbare grondstoffen moet delen met de rest van de wereld en zo min mogelijk rotzooi/vervuiling moet maken kost je als politicus je zetel. De Amerikaanse way of life moet door kunnen gaan, wat het ook kost.

Iemand zei ooit: Elk volk krijgt de regering die zij verdient.
(En ik moet helaas constateren dat dat voor heel veel landen klopt, omdat mensen zich verkiesbaar stellen omdat zij de macht willen, niet om de verandwoordelijkheid die erbij hoort)

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:00

Weet je wat een mooi voorbeeld van die houding gaf?

Het land van Oberon....

Daar was perfect te zien wat er mis gaat als je mensen macht geeft.

Nu valt het in Europa wel mee, maar in Amerika dus niet bepaald.
Die gaan over lijken....kijk alleen maar naar hun houding ten opzichte van de VN, of de gevangenen op Guantanamo Bay.
Mensen rechten, me neus.....

Ze schenden alles zodra ze maar het idee hebben dat iets niet goed kan zijn.
Zelfs het Rode Kruis mocht de gevangenen NIET bezoeken.....

Dat zegt wel genoeg denk ik.....

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:05

Churchill zei het al: "Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried."

Of, zoals Wim Kan zegt:

"Democratie is de wil van het volk. Elke morgen lees ik stomverbaasd in de krant wat ik nou weer wil."

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:20

Je hebt democratie en je hebt democratie.....

Ik denk dat Democratie in Europa op een behoorlijk nivo staat.
Maar de Democratie in Amerika is wel een beetje anders dan bij ons.

Hier kan je bv een partij beginnen door enkel genoeg handtekeningen te bekomen.

Kan je dat in de VS ook?
No way!

Daar heb je geld nodig, en vooral heel veel geld....ze hebben niet voor niets de uitspraak: Money rules!

Bovendien, als je de stemmen daar gaat tellen, dan had Bush helemaal niet gewonnen....want ze tellen daar met Kiesmannen.
En het banketstaaf aan hun systeem is dat een Kiesman zijn eigen stem kan uitbrengen, die helemaal niet hoeft te volgen wat de kiezers van die kiesman willen.
Je moet hun systeem maar eens onder de loep nemen, het is verre van democratisch.
Zelfs als die dat niet zou doen, dan nog is het een vreemd systeem, want ze tellen daar de staten waar iemand gewonnen heeft.
Ergo, jou stem is daar veeeeeeeel minder waard dan hier.
Hier tellen ze stemmen en niet de provincies waar je wint.....enorm verschil.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:18

Maar dan blijft de vraag nog steeds, wie vertrouwen jullie meer met kernwapens, de VS of Iran?

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 00:19

Karl66 schreef:
Maar dan blijft de vraag nog steeds, wie vertrouwen jullie meer met kernwapens, de VS of Iran?



De 1 niet meer dan de ander.