amerika wel kernwapens???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:31

supertygetje schreef:
Wat vinden jullie ervan dat ...

Niet vervelend bedoeld, maar wat maakt jou mening uit? Je kunt je volgens mij niet tegen Amerika verzetten, of wel?

Amerika heeft kernwapens, zodat ze sterk zijn, en daardoor valt een ander land hun ook niet aan. Zij kunnen daar, vinden zij, verantwoordelijk mee omgaan.

Verder kan je wel zeggen dat Amerika zich maar niet moet bemoeien met alles wat er in het Midden Oosten gebeurd, maar dat is ook niet echt eerlijk, he? De situatie in Irak was ronduit verschrikkelijk en het was echt wel goed dat er wat aan gedaan werd. De manier waarop en hoe het 'uit de hand gelopen is' is minder geslaagd...



Maar het leuke is.. dat Amerika wel wordt aangevallen. VGeen ander westers land ligt zo waar onder vuur als Amerika.. qua terroristen. Voor hun is dat ook gewoon een oorlog... Alleen Amerika kan niet gaan bombarderen omdat ze niet weten wáár de terroristen zitten. En dat is een grote reden waarom Bush daar in het Midden Oosten bezig is nu, om die terroristen proberen tegen te houden...

@Vinaba: ben ik het mee eens.. ik meen dat de VN het er ook niet mee eens was dat Amerika Irak binnen zou vallen, maar ze hebben het toch gedaan...

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:29

spoekie schreef:
supertygetje schreef:
Wat vinden jullie ervan dat ...

Niet vervelend bedoeld, maar wat maakt jou mening uit? Je kunt je volgens mij niet tegen Amerika verzetten, of wel?

Amerika heeft kernwapens, zodat ze sterk zijn, en daardoor valt een ander land hun ook niet aan. Zij kunnen daar, vinden zij, verantwoordelijk mee omgaan.

Verder kan je wel zeggen dat Amerika zich maar niet moet bemoeien met alles wat er in het Midden Oosten gebeurd, maar dat is ook niet echt eerlijk, he? De situatie in Irak was ronduit verschrikkelijk en het was echt wel goed dat er wat aan gedaan werd. De manier waarop en hoe het 'uit de hand gelopen is' is minder geslaagd...



Maar het leuke is.. dat Amerika wel wordt aangevallen. VGeen ander westers land ligt zo waar onder vuur als Amerika.. qua terroristen. Voor hun is dat ook gewoon een oorlog... Alleen Amerika kan niet gaan bombarderen omdat ze niet weten wáár de terroristen zitten. En dat is een grote reden waarom Bush daar in het Midden Oosten bezig is nu, om die terroristen proberen tegen te houden...

@Vinaba: ben ik het mee eens.. ik meen dat de VN het er ook niet mee eens was dat Amerika Irak binnen zou vallen, maar ze hebben het toch gedaan...


Sinds wanneer noem jij het kapen van vliegtuigen en het daarmee opblazen van onschuldige burgers leuk

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 01:59

leuke, ironische.. zoiets.

Maar logisch dat Amerika vooral wordt aangevallen. Amerika is een echt gevaar voor hen, en Amerika bemoeit zich er mee.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:09

supertygetje schreef:
leuke, ironische.. zoiets.

Maar logisch dat Amerika vooral wordt aangevallen. Amerika is een echt gevaar voor hen, en Amerika bemoeit zich er mee.


Al decennia lang worden "het kwaad van de duivel uit de VS en Israel" gebruikt om de bevolking af te leiden van de problemen in de eigen regio. Het is daardoor ook logisch dat die landen aangevallen worden door terroristen die door jarenlange indoctrinatie niet beter weten dan dat die landen de schuld zijn van de misstanden in de regio.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:51

En dat ze zeven schone maagden krijgen als ze zichzelf opblazen

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:42

Karl66 schreef:
spoekie schreef:

Maar het leuke is..

dat Amerika wel wordt aangevallen. VGeen ander westers land ligt zo waar onder vuur als Amerika.. qua terroristen. Voor hun is dat ook gewoon een oorlog... Alleen Amerika kan niet gaan bombarderen omdat ze niet weten wáár de terroristen zitten. En dat is een grote reden waarom Bush daar in het Midden Oosten bezig is nu, om die terroristen proberen tegen te houden...

@Vinaba: ben ik het mee eens.. ik meen dat de VN het er ook niet mee eens was dat Amerika Irak binnen zou vallen, maar ze hebben het toch gedaan...


Sinds wanneer noem jij het kapen van vliegtuigen en het daarmee opblazen van onschuldige burgers leuk


Dat noem je ironie oftewel precies het tegenovergestelde zeggen van wat je bedoelt

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 00:47

Gelukkig dat dan in ieder geval één persoon snapte dat het ironisch bedoeld was

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 02:17

Ik snapte het ...

edit: waar is Whiz trouwens?

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:03

Karl66 schreef:
Gelukkig dat dan in ieder geval één persoon snapte dat het ironisch bedoeld was


Nee want het is ook kei leuk dat mensen opgeblazen worden, kei vet! (voor je het niet snapt: dat was weer ironie)

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:27

supertygetje schreef:
Ik snapte het ...

edit: waar is Whiz trouwens?


Mmh .. die is niet weg volgens mij hoor
En Ik ben het wel een beetje met Whiz eens ..
ik bedoel het gaat toch om die kernwapens ..
kijk ik bedoel ik voel me echt TOTAAL niet veilig
als amirika voor de zoveelste x Het " BESTE LANDJE "
uit gaat hangen en ik vind het achterlijk dat iran nou
niet dat ene mag doen ..
Trouwens , ik bemoei me er verder niet mee
ik heb wel betere dingen te doen .

Lady_Sharon
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:54

... Nou is het hier wel stil he ?

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:16

Lady_Sharon schreef:
supertygetje schreef:
Ik snapte het ...

edit: waar is Whiz trouwens?


Mmh .. die is niet weg volgens mij hoor
En Ik ben het wel een beetje met Whiz eens ..
ik bedoel het gaat toch om die kernwapens ..
kijk ik bedoel ik voel me echt TOTAAL niet veilig
als amirika voor de zoveelste x Het " BESTE LANDJE "
uit gaat hangen en ik vind het achterlijk dat iran nou
niet dat ene mag doen ..
Trouwens , ik bemoei me er verder niet mee
ik heb wel betere dingen te doen .


ja, maar Amerika is wel beter ontwikkeld en zal dus ook die kernwapens veiliger kunnen opslaan dan Iran... en dáárom zou ik me niet veilig voelen als Iran ook kernwapens gaat produceren.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:29

De reden waarom ik me niet veilig zou voelen als Iran beschikking zou hebben over kernwapens is heel simpel. Voor hun huidige regering is de drempel om ze te gebruiken (zelfs nu de uitwerking bekend is) veel lager dan voor de VS. Om de simpele reden dat in hun ogen het leven van een ongelovige niks waard is en ze dus rustig een stad vol gelovigen mogen opblazen. En zitten daar toevallig ook moslims tussen, dan komen die in hun ogen als martelaren toch in de hemel.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 23:34

Karl66 schreef:
De reden waarom ik me niet veilig zou voelen als Iran beschikking zou hebben over kernwapens is heel simpel. Voor hun huidige regering is de drempel om ze te gebruiken (zelfs nu de uitwerking bekend is) veel lager dan voor de VS. Om de simpele reden dat in hun ogen het leven van een ongelovige niks waard is en ze dus rustig een stad vol gelovigen mogen opblazen. En zitten daar toevallig ook moslims tussen, dan komen die in hun ogen als martelaren toch in de hemel.



De regering van iran werkt heus niet vanuit een motto dat andere mensen afslachten zomaar gedaan kan worden.

Het is wel zo dat landen in het midden-oosten gewoon niet willen buigen naar de wensen van Amerika. En wat daar nou zo mis mee is begrijp ik niet.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:03

Whiz, wel goed lezen wat ik zeg, ik zeg dat de drempel een stuk lager ligt omdat niet gelovigen in hun ogen geen waarde hebben, wat ze trouwens al jaren bewijzen door terrorisme wat tegen onschuldige burgers gericht is te steunen.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 00:06

Karl66 schreef:
Whiz, wel goed lezen wat ik zeg, ik zeg dat de drempel een stuk lager ligt omdat niet gelovigen in hun ogen geen waarde hebben, wat ze trouwens al jaren bewijzen door terrorisme wat tegen onschuldige burgers gericht is te steunen.



Hoe kom je erbij dat ze dat steunen??

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:34

Citaat:
Iraanse agressie

Internationale terreur

In Europa opereren pro-Iraanse radicale groeperingen onder de auspicien van veiligheidsattache's van de Iraanse ambassades. Volgens de Israelische krant Yedioth Achronoth van 24 februari 1994 is het centrum van de activiteiten het Duitse regeringscentrum Bonn. Tevens is het bij inlichtingendiensten bekend dat de Iraanse ambassades in de Europese lidstaten moslims in moskeeen recruteren. In de zomer van 1993 schreef de Duitse inlichtingendienst hierover een rapport.

In Nederland klagen Iraanse vluchtelingen, die sympathiseren met oppositie groeperingen, dat ze geintimideerd en bedreigd worden door medewerkers van de Iraanse ambassade. De Tweede Kamerleden van D'66, Dittrich en Van den Bos stelden hierover in oktober 1994 vragen aan de regering. De ministers van justitie en binnenlandse zaken antwoordden dat de BVD deze zaak in de gaten houdt. In het rapport van de BVD in 1995 wordt bevestigd dat de Iraanse geheime dienst in Nederland politieke informatie inwint bij vluchtelingen en tegenstanders intimideert. Ali Fallahiyan, de Iraanse minister voor Inlichtingendiensten, heeft in augustus 1992 openlijk toegegeven, dat opposanten in het buitenland uit de weg worden geruimd en dat er op het hoogste niveau gespioneerd wordt. Naar schatting honderd dissidenten en journalisten zijn sinds de revolutie van 1979 door leden van de Iraanse geheime dienst om het leven gebracht. De meeste aanslagen vonden plaats in Turkije, Duitsland en Italie. Een lijst met de namen van de slachtoffers en de omschrijving van de gebeurtenissen ligt bij CIDI ter inzage.

Hieronder volgen enkele voorbeelden:

Zoals bekend vaardigde Ayatollah Khomeini op 14 februari 1989 de fatwa (doodvonnis) uit over de Britse schrijver Salman Rushdie, de auteur van Satanic Verses. Er werd een premie van $ 1 miljoen voor een buitenlander en $ 3 miljoen voor een Iranier uitgeloofd aan degene die de schrijver zou weten te vermoorden. Ook na de zoveelste veroordeling door het Europees Parlement en de Europese Raad (februari 1996) bleef de fatwa van kracht. Intussen werd in juli 1991 in Milaan de vertaler van Satanic Verses aangevallen en neergestoken. In Japan werd een week later de Japanse vertaler van het boek doodgestoken. En op 11 oktober 1994 kwam de Noorse vertaler van Satanic Verses bij zijn woning in Oslo door pistoolschoten om het leven.

In augustus 1991 werd Shapur Bakhtiar, de voormalige premier van de overgangsregering in zijn Parijse appartement vermoord.

In september 1992 schoten Hizbollah terroristen in het Berlijnse restaurant Mykonos acht leiders van de Democratische Partij van Iraans Koerdistan neer. Vier van hen waren op slag dood. De daders voerden de moorden uit in opdracht van Iraanse diplomaten. Deze feiten waren op 15 maart 1996 aanleiding voor de Duitse justitie een arrestatiebevel uit te vaardigen tegen de eerder genoemde Iraanse minister voor Inlichtingendiensten Ali Fallahiyan. Dit gebeurde op grond van aanwijzingen van Koerdische activisten en verklaringen van een functionaris van de Duitse contraspionage.

In 1992 en 1993 vonden in Turkije moorden op verscheidene journalisten en Iraanse dissidenten plaats. Volgens de Turkse politie werden de islamitische moordenaars politiek en militair getraind in Teheran. Tevens kwam een Israelische veiligheidsofficier om het leven en was er een mislukte poging tot moord op een Turks-Joodse zakenman.

De afgelopen maanden heeft het Iraanse ministerie van Staatsveiligheid een ongekend offensief geopend op Iraanse ballingen, teneinde hen te bewegen afstand te nemen van de Nationale Raad van Verzet. Duizenden gevallen zijn daarvan al gedocumenteerd in Europa, Canada en de Verenigde Staten. Op 2 februari ontvoerden Iraanse agenten een Iranier in Duitsland en martelden hem 48 uur lang. Op 20 februari van dit jaar liquideerden Iraanse agenten in Istanbul Zahra Rajabi, al twintig jaar prominent lid van het verzet en lid van de Nationale Raad, en een collega van haar. Het was de eerste keer dat de terroristen in Europa een vrouw tot prooi hadden.

De CIA zegt over harde bewijzen te beschikken dat militaire activisten afkomstig uit diverse Arabische landen regelmatig Teheran bezoeken. Zij hebben daar ontmoetingen met hooggeplaatste veiligheidsfunctionarissen. Deze coordineren acties die in Egypte, Marokko, Algerije, Tunesie, Jordanië en Israel worden uitgevoerd. Volgens het in Parijs uitgegeven blad 'al Watan al Arabi' van 12 augustus 1994 ontvangen moslimfundamentalisten militaire training in kampen nabij Teheran, Qom en Kashan. De Iraanse inlichtingendienst recruteert onder meer studenten op de Imam Ali Universiteit in de heilige stad Qom en leidt ze op tot terroristen. Iran is verder betrokken bij de militaire training van moslimfundamentalisten in een kamp in de buurt van de Soedanese hoofdstad Khartoum. Recentelijk rolden de NAVO troepen in Bosnie een soortgelijk trainingscentrum op.

Volgens hooggeplaatste Amerikaanse regerings-functionarissen (US News & World Report van 11 maart 1996) vertoont de Iraanse trainingsfaciliteit in Bosnie dezelfde opzet als Iraanse trainingskampen in Soedan en Libanon. Het kamp werd op 12 februari 1996 ontdekt. Iran heeft tevens de grootste diplomatieke vertegenwoordiging in Sarajevo. In totaal zijn op de ambassade 40 medewerkers werkzaam. Een aantal Bosniers heeft militaire training in Teheran ontvangen. Bosnische militaire leiders zoals de ondercommandant van de Bosnische strijdmacht Hasan Cengic en functionarissen die sleutelposities binnen Ali Izbetgovic's partij vervullen hebben connecties met Teheran. De onthulling van het trainingskamp leidde tot een voorstel van de Amerikaanse Senaat om de economische hulp aan Bosnie op te schorten totdat de Iraniers verdwenen zijn.

Op 12 maart 1996 ontdekte de Belgische douane in de haven van Antwerpen een Iraans vrachtschip. Het schip was afkomstig uit de Iraanse havenstad Bandar Abbas en bevatte explosieven voor een Iraanse handelaar in Munchen. Volgens de afdeling terrorismebestrijding van de Belgische politie was de lading verscheept met de bedoeling aanslagen te plegen. Sinds de ontdekking worden gebouwen van Joodse instellingen door de Duitse politie extra beveiligd.


Dossier Iran, profiel van een terroristisch bewind
Ronny Naftaniel, maart 1996

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 00:40

En op welk gebied is amerika zelf beter dan???

How the CIA created Osama bin Laden
BY NORM DIXON

“Throughout the world ... its agents, client states and satellites are on the defensive — on the moral defensive, the intellectual defensive, and the political and economic defensive. Freedom movements arise and assert themselves. They're doing so on almost every continent populated by man — in the hills of Afghanistan, in Angola, in Kampuchea, in Central America ... [They are] freedom fighters.”

Is this a call to jihad (holy war) taken from one of Islamic fundamentalist Osama bin Laden's notorious fatwas? Or perhaps a communique issued by the repressive Taliban regime in Kabul?

In fact, this glowing praise of the murderous exploits of today's supporters of arch-terrorist bin Laden and his Taliban collaborators, and their holy war against the “evil empire”, was issued by US President Ronald Reagan on March 8, 1985. The “evil empire” was the Soviet Union, as well as Third World movements fighting US-backed colonialism, apartheid and dictatorship.

How things change. In the aftermath of a series of terrorist atrocities — the most despicable being the mass murder of more than 6000 working people in New York and Washington on September 11 — bin Laden the “freedom fighter” is now lambasted by US leaders and the Western mass media as a “terrorist mastermind” and an “evil-doer”.

Yet the US government refuses to admit its central role in creating the vicious movement that spawned bin Laden, the Taliban and Islamic fundamentalist terrorists that plague Algeria and Egypt — and perhaps the disaster that befell New York.

The mass media has also downplayed the origins of bin Laden and his toxic brand of Islamic fundamentalism.

Mujaheddin
In April 1978, the People's Democratic Party of Afghanistan (PDPA) seized power in Afghanistan in reaction to a crackdown against the party by that country's repressive government.

The PDPA was committed to a radical land reform that favoured the peasants, trade union rights, an expansion of education and social services, equality for women and the separation of church and state. The PDPA also supported strengthening Afghanistan's relationship with the Soviet Union.

Such policies enraged the wealthy semi-feudal landlords, the Muslim religious establishment (many mullahs were also big landlords) and the tribal chiefs. They immediately began organising resistance to the government's progressive policies, under the guise of defending Islam.

Washington, fearing the spread of Soviet influence (and worse the new government's radical example) to its allies in Pakistan, Iran and the Gulf states, immediately offered support to the Afghan mujaheddin, as the “contra” force was known.

Following an internal PDPA power struggle in December 1979 which toppled Afghanistan's leader, thousands of Soviet troops entered the country to prevent the new government's fall. This only galvanised the disparate fundamentalist factions. Their reactionary jihad now gained legitimacy as a “national liberation” struggle in the eyes of many Afghans.

The Soviet Union was eventually to withdraw from Afghanistan in 1989 and the mujaheddin captured the capital, Kabul, in 1992.

Between 1978 and 1992, the US government poured at least US$6 billion (some estimates range as high as $20 billion) worth of arms, training and funds to prop up the mujaheddin factions. Other Western governments, as well as oil-rich Saudi Arabia, kicked in as much again. Wealthy Arab fanatics, like Osama bin Laden, provided millions more.

Washington's policy in Afghanistan was shaped by US President Jimmy Carter's national security advisor, Zbigniew Brzezinski, and was continued by his successors. His plan went far beyond simply forcing Soviet troops to withdraw; rather it aimed to foster an international movement to spread Islamic fanaticism into the Muslim Central Asian Soviet republics to destabilise the Soviet Union.

Brzezinski's grand plan coincided with Pakistan military dictator General Zia ul-Haq's own ambitions to dominate the region. US-run Radio Liberty and Radio Free Europe beamed Islamic fundamentalist tirades across Central Asia (while paradoxically denouncing the “Islamic revolution” that toppled the pro-US Shah of Iran in 1979).

Washington's favoured mujaheddin faction was one of the most extreme, led by Gulbuddin Hekmatyar. The West's distaste for terrorism did not apply to this unsavoury “freedom fighter”. Hekmatyar was notorious in the 1970s for throwing acid in the faces of women who refused to wear the veil.

After the mujaheddin took Kabul in 1992, Hekmatyar's forces rained US-supplied missiles and rockets on that city — killing at least 2000 civilians — until the new government agreed to give him the post of prime minister. Osama bin Laden was a close associate of Hekmatyar and his faction.

Hekmatyar was also infamous for his side trade in the cultivation and trafficking in opium. Backing of the mujaheddin from the CIA coincided with a boom in the drug business. Within two years, the Afghanistan-Pakistan border was the world's single largest source of heroin, supplying 60% of US drug users.

In 1995, the former director of the CIA's operation in Afghanistan was unrepentant about the explosion in the flow of drugs: “Our main mission was to do as much damage as possible to the Soviets... There was a fallout in terms of drugs, yes. But the main objective was accomplished. The Soviets left Afghanistan.”

Made in the USA
According to Ahmed Rashid, a correspondent for the Far Eastern Economic Review, in 1986 CIA chief William Casey committed CIA support to a long-standing ISI proposal to recruit from around the world to join the Afghan jihad. At least 100,000 Islamic militants flocked to Pakistan between 1982 and 1992 (some 60,000 attended fundamentalist schools in Pakistan without necessarily taking part in the fighting).

John Cooley, a former journalist with the US ABC television network and author of Unholy Wars: Afghanistan, America and International Terrorism, has revealed that Muslims recruited in the US for the mujaheddin were sent to Camp Peary, the CIA's spy training camp in Virginia, where young Afghans, Arabs from Egypt and Jordan, and even some African-American “black Muslims” were taught “sabotage skills”.

The November 1, 1998, British Independent reported that one of those charged with the 1998 bombings of US embassies in Kenya and Tanzania, Ali Mohammed, had trained “bin Laden's operatives” in 1989.

These “operatives” were recruited at the al Kifah Refugee Centre in Brooklyn, New York, given paramilitary training in the New York area and then sent to Afghanistan with US assistance to join Hekmatyar's forces. Mohammed was a member of the US army's elite Green Berets.

The program, reported the Independent, was part of a Washington-approved plan called “Operation Cyclone”.

In Pakistan, recruits, money and equipment were distributed to the mujaheddin factions by an organisation known as Maktab al Khidamar (Office of Services — MAK).

MAK was a front for Pakistan's CIA, the Inter-Service Intelligence Directorate. The ISI was the first recipient of the vast bulk of CIA and Saudi Arabian covert assistance for the Afghan contras. Bin Laden was one of three people who ran MAK. In 1989, he took overall charge of MAK.

Among those trained by Mohammed were El Sayyid Nosair, who was jailed in 1995 for killing Israeli rightist Rabbi Meir Kahane and plotting with others to bomb New York landmarks, including the World Trade Center in 1993.

The Independent also suggested that Shiekh Omar Abdel-Rahman, an Egyptian religious leader also jailed for the 1993 bombing of the World Trade Center, was also part of Operation Cyclone. He entered the US in 1990 with the CIA's approval. A confidential CIA report concluded that the agency was “partly culpable” for the 1993 World Trade Center blast, the Independent reported.

Bin Laden
Osama bin Laden, one of 20 sons of a billionaire construction magnate, arrived in Afghanistan to join the jihad in 1980. An austere religious fanatic and business tycoon, bin Laden specialised in recruiting, financing and training the estimated 35,000 non-Afghan mercenaries who joined the mujaheddin.

The bin Laden family is a prominent pillar of the Saudi Arabian ruling class, with close personal, financial and political ties to that country's pro-US royal family.

Bin Laden senior was appointed Saudi Arabia's minister of public works as a favour by King Faisal. The new minister awarded his own construction companies lucrative contracts to rebuild Islam's holiest mosques in Mecca and Medina. In the process, the bin Laden family company in 1966 became the world's largest private construction company.

Osama bin Laden's father died in 1968. Until 1994, he had access to the dividends from this ill-gotten business empire.

(Bin Laden junior's oft-quoted personal fortune of US$200-300 million has been arrived at by the US State Department by dividing today's value of the bin Laden family net worth — estimated to be US$5 billion — by the number of bin Laden senior's sons. A fact rarely mentioned is that in 1994 the bin Laden family disowned Osama and took control of his share.)

Osama's military and business adventures in Afghanistan had the blessing of the bin Laden dynasty and the reactionary Saudi Arabian regime. His close working relationship with MAK also meant that the CIA was fully aware of his activities.

Milt Bearden, the CIA's station chief in Pakistan from 1986 to 1989, admitted to the January 24, 2000, New Yorker that while he never personally met bin Laden, “Did I know that he was out there? Yes, I did ... [Guys like] bin Laden were bringing $20-$25 million a month from other Saudis and Gulf Arabs to underwrite the war. And that is a lot of money. It's an extra $200-$300 million a year. And this is what bin Laden did.”

In 1986, bin Laden brought heavy construction equipment from Saudi Arabia to Afghanistan. Using his extensive knowledge of construction techniques (he has a degree in civil engineering), he built “training camps”, some dug deep into the sides of mountains, and built roads to reach them.

These camps, now dubbed “terrorist universities” by Washington, were built in collaboration with the ISI and the CIA. The Afghan contra fighters, including the tens of thousands of mercenaries recruited and paid for by bin Laden, were armed by the CIA. Pakistan, the US and Britain provided military trainers.

Tom Carew, a former British SAS soldier who secretly fought for the mujaheddin told the August 13, 2000, British Observer, “The Americans were keen to teach the Afghans the techniques of urban terrorism — car bombing and so on — so that they could strike at the Russians in major towns ... Many of them are now using their knowledge and expertise to wage war on everything they hate.”

Al Qaeda (the Base), bin Laden's organisation, was established in 1987-88 to run the camps and other business enterprises. It is a tightly-run capitalist holding company — albeit one that integrates the operations of a mercenary force and related logistical services with “legitimate” business operations.

Bin Laden has simply continued to do the job he was asked to do in Afghanistan during the 1980s — fund, feed and train mercenaries. All that has changed is his primary customer. Then it was the ISI and, behind the scenes, the CIA. Today, his services are utilised primarily by the reactionary Taliban regime.

Bin Laden only became a “terrorist” in US eyes when he fell out with the Saudi royal family over its decision to allow more than 540,000 US troops to be stationed on Saudi soil following Iraq's invasion of Kuwait.

When thousands of US troops remained in Saudi Arabia after the end of the Gulf War, bin Laden's anger turned to outright opposition. He declared that Saudi Arabia and other regimes — such as Egypt — in the Middle East were puppets of the US, just as the PDPA government of Afghanistan had been a puppet of the Soviet Union.

He called for the overthrow of these client regimes and declared it the duty of all Muslims to drive the US out of the Gulf states. In 1994, he was stripped of his Saudi citizenship and forced to leave the country. His assets there were frozen.

After a period in Sudan, he returned to Afghanistan in May 1996. He refurbished the camps he had helped build during the Afghan war and offered the facilities and services — and thousands of his mercenaries — to the Taliban, which took power that September.

Today, bin Laden's private army of non-Afghan religious fanatics is a key prop of the Taliban regime.

Prior to the devastating September 11 attack on the twin towers of World Trade Center, US ruling-class figures remained unrepentant about the consequences of their dirty deals with the likes of bin Laden, Hekmatyar and the Taliban. Since the awful attack, they have been downright hypocritical.

In an August 28, 1998, report posted on MSNBC, Michael Moran quotes Senator Orrin Hatch, who was a senior member of the Senate Intelligence Committee which approved US dealings with the mujaheddin, as saying he would make “the same call again”, even knowing what bin Laden would become.

“It was worth it. Those were very important, pivotal matters that played an important role in the downfall of the Soviet Union.”

Hatch today is one of the most gung-ho voices demanding military retaliation.

Another face that has appeared repeatedly on television screens since the attack has been Vincent Cannistrano, described as a former CIA chief of “counter-terrorism operations”.

Cannistrano is certainly an expert on terrorists like bin Laden, because he directed their “work”. He was in charge of the CIA-backed Nicaraguan contras during the early 1980s. In 1984, he became the supervisor of covert aid to the Afghan mujaheddin for the US National Security Council.

The last word goes to Zbigniew Brzezinski: “What was more important in the world view of history? The Taliban or the fall of the Soviet Empire? A few stirred up Muslims or the liberation of Central Europe and the end of the Cold War?”




Zij hebben zelf terroristen opgeleid.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 00:59

Volgens mij was de strijd in Afghanistan een gevolg van de inval van Rusland

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 01:12

Karl66 schreef:
Volgens mij was de strijd in Afghanistan een gevolg van de inval van Rusland


Jah dat was de noemer... desalniet te min werden de wapens waarmee de Al Qaeda nu terroristische daden mee verricht grotendeels geleverd door amerika... En zijn de soldaten van al qaeda wel opgeleid door amerikanen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 01:16

Alleen waren die wapens en opleiding bedoeld voor steun tegen de invaller, Rusland, van Afghanistan, niet om terrorisme tegen Israel en het westen te plegen. Als je met feiten komt, zorg dan wel dat je met goede feiten komt.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 01:22

Karl66 schreef:
Alleen waren die wapens en opleiding bedoeld voor steun tegen de invaller, Rusland, van Afghanistan, niet om terrorisme tegen Israel en het westen te plegen. Als je met feiten komt, zorg dan wel dat je met goede feiten komt.


Dat veranderd niets aan het feit dat de kennis van het opblazen van dingen bij Amerika weg komt. En wapens uitdelen om andere vijanden van je uit de weg te ruimen... Wat dan omgekeerd wordt gebruikt tegen het westen. Moeten wij in Nederland ook voor opdraaien. Dus eigenlijk zitten wij met de oliebol terwijl Amerika daar voor gezorgd heeft.

Het is wel degelijk een feit dat de wapens NU wel gebruikt worden in de terroristisch daden en dat de SOLDATEN wel Opgeleid zijn door amerikanen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 01:29

Dus als het in dit geval niet om Osama ging maar om nederlandse verzetsstrijders uit WW II (om die er maar weer eens bij te halen) die daarna in het terrorisme gingen, dan was het de schuld van Engeland geweest, omdat die wapens en instructeurs aan die verzetsstrijders had geleverd?

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 01:33

Karl66 schreef:
Dus als het in dit geval niet om Osama ging maar om nederlandse verzetsstrijders uit WW II (om die er maar weer eens bij te halen) die daarna in het terrorisme gingen, dan was het de schuld van Engeland geweest, omdat die wapens en instructeurs aan die verzetsstrijders had geleverd?



Maar dat is niet zo dus...... een vergelijking van niks.

Of gaan we appels met peren vergelijken?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 01:44

Dus niet, het ging in beide gevallen om steun aan verzetstrijders die tegen een invaller in hun land vochten. Alleen besloot Osama toen Rusland verdreven was dat hij zijn kennis en ervaring ook prima in het terrorisme kon gebruiken, waarna hij dus ook geen steun meer kreeg.

Het is duidelijk dat jij een hekel aan de VS hebt, prima houden zo. Maar het is een beetje onzinnig om dan maar te gaan roepen dat ze de aanslag op de Twin Towers zelf gepleegd hebben of dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat Osama voor een terroristenbestaan koos.