amerika wel kernwapens???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:31

natuurlijk hebben ze die, en sommige van hun vriendjes ook, maar dat is toch normaal?
ze zijn nu eenmaal de baas van de hele wereld, dus mogen zij doen wat ze willen.......

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:35

luxx schreef:
natuurlijk hebben ze die, en sommige van hun vriendjes ook, maar dat is toch normaal?
ze zijn nu eenmaal de baas van de hele wereld, dus mogen zij doen wat ze willen.......




spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:00

Karl66 schreef:
Spoeky, de belangrijkste reden van het moslimterrorisme is gelegen in het feit dat ze de westerse vrijheid verderfelijk vinden. Dit terrorisme wordt door staten ondersteunt omdat ze daarmee de opinie in hun land afkeren van de problemen die ze niet oplossen.


Dat kan best zo zijn. Maar iig Al Quaida en héél veel moslims hebben toegegeven dat ze het doen vanwege de sancties en de Amerikaanse bemoeitenis in Israel. Daarom zullen deze ook niet willen onderhandelen omdat zij gewoon willen dat Amerika zich niet meer met hen bemoeit. Ik denk daarom ook niet dat het zozeer de moslims zijn die terroristen zijn, maar vooral de gewoon de inwoners van het midden-oosten en die zijn toevallig dan moslim. En hierbij wordt beroepen ze zich wel op de Koran, maar dat is enkel een interpretatie ervan waardoor zij zich gerechtvaardigd voelen om zichzelf te 'verdedigen'. Waardoor ze eigenlijk vooral een golf van discriminatie en haat wegens de islam weten op te wekken hier in het westen en alleen maar Amerika nog meer aansporen om alle landen daar rustig en terroristvrij te maken... Maar dit heeft niet zoveel met het topic te maken...

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 00:58

De reden dat Al Quaida de aanslagen in de VS gepleegd heeft, is de legering van militairen in Saoudi Arabie, die daar op dat moment gelegerd waren vanwege de dreiging van Irak en de eerste golfoorlog en die daar op uitnodiging van de Saoudische regering waren.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 04:14

Wat vinden jullie ervan dat ...

Niet vervelend bedoeld, maar wat maakt jou mening uit? Je kunt je volgens mij niet tegen Amerika verzetten, of wel?

Amerika heeft kernwapens, zodat ze sterk zijn, en daardoor valt een ander land hun ook niet aan. Zij kunnen daar, vinden zij, verantwoordelijk mee omgaan.

Verder kan je wel zeggen dat Amerika zich maar niet moet bemoeien met alles wat er in het Midden Oosten gebeurd, maar dat is ook niet echt eerlijk, he? De situatie in Irak was ronduit verschrikkelijk en het was echt wel goed dat er wat aan gedaan werd. De manier waarop en hoe het 'uit de hand gelopen is' is minder geslaagd...

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 08:42

@supertygetje. Ten eerste was de primaire reden om irak binnen te vallen.. Olie.. en niet het helpen van het volk.. Dat was de dekmantel... En het helpen van een volk is iets totaal anders.. Dan daar binnen vallen... En de totale bevolking daar onderdompelen in totale chaos... Persoonlijk denk ik niet dat het het volk iets uit maakt of het nou sadam was die daar zat .. of de amerikanen?? Beiden hebben irakezen gemarteld...

Daarbij vind ik het inderdaad.. bezwaarlijk... dat we niets in te brengen hebben tegen Amerika... Komt dit omdat zij zich omringen door zware wapens?? ZOdat wij liever onze mond houden?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:34

Voor de oliebelangen is invloed in het midden oosten van belang en daarmee een goede verstandhouding met zoveel mogelijk landen in het midden oosten. Het is dan ook meer een reactie op 9/11 geweest dan die invloed, die hiermee zeker niet is toegenomen, om Irak binnen te vallen.

Volgens mij is er altijd een verschil tussen een dictatuur en een democratie, ook al probeert een groep (ondersteund door omliggende landen die ook niet op democratie zitten te wachten) het land te ontwrichten en in een geweldsspiraal te dompelen.

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:07

supertygetje schreef:
Wat vinden jullie ervan dat ...

Niet vervelend bedoeld, maar wat maakt jou mening uit? Je kunt je volgens mij niet tegen Amerika verzetten, of wel?

Amerika heeft kernwapens, zodat ze sterk zijn, en daardoor valt een ander land hun ook niet aan. Zij kunnen daar, vinden zij, verantwoordelijk mee omgaan....


klopt, maar waarom zouden zij deze wapens wel mogen hebben
en andere landen vervolgens aanvallen op het feit dat zij ze ook willen?
Dat kan toch niet..
En onze mening zal er inderdaad vrij weinig toe doen,
maar het is wel een vrij land waar wij onze mening mogen geven.
Je kunt je niet tegen een groot land verzetten in je eentje,
of met een paar man.
Maar als er nou veel meer mensen tegen zijn,
dan vorm je in ieder geval samen een grote groep
en misschien dat ze, over een heel veel aantal jaar,
zelf wel in zullen zien dat ze fout zitten..

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:40

Misschien zou je je eerst eens af moeten vragen welke landen bezig zijn kernwapens te ontwikkelen? Dat zijn Noord Korea en Iran, twee dictaturen die volledig lak hebben aan de rest van de wereld. Als er dan al kernwapens in de wereld zijn zie ik die toch liever in landen als de VS, Engeland of Frankrijk (om nog maar een paar andere kernmachten te noemen).

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:45

Karl66 schreef:
Misschien zou je je eerst eens af moeten vragen welke landen bezig zijn kernwapens te ontwikkelen? Dat zijn Noord Korea en Iran, twee dictaturen die volledig lak hebben aan de rest van de wereld. Als er dan al kernwapens in de wereld zijn zie ik die toch liever in landen als de VS, Engeland of Frankrijk (om nog maar een paar andere kernmachten te noemen).


Kom ik terug op eerdere post..

Waarom vind je dat.... als amerika ze als enige gebruikt heeft?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 01:34

Omdat je je dan moet realiseren in wat voor situatie ze gebruikt zijn.

Om Japan te kunnen verslaan moest de VS eiland voor eiland veroveren wat een moeizame en veel levens kostende manier was omdat er elke keer weer opnieuw een invasie uitgevoerd moest worden.

Uiteindelijk zou dat moeten uitmonden in een invasie op de Japanse eilanden waarvan men verwachtte dat dat een bloedbad zou worden zoals de wereld nog nooit gezien had.

Dus probeerde de VS de moreel van Japan te breken met de zwaarste bom die ze op dat moment hadden. Helaas was toen nog niet bekend wat de gevolgen van een atoombom waren.

Het is dus echt volledig onzinnig om dat te vergelijken met een misdadig regime wat de gevolgen wel kent en die ze nu ook wil gaan ontwikkelen.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 01:36

Karl66 schreef:
Omdat je je dan moet realiseren in wat voor situatie ze gebruikt zijn.

Om Japan te kunnen verslaan moest de VS eiland voor eiland veroveren wat een moeizame en veel levens kostende manier was omdat er elke keer weer opnieuw een invasie uitgevoerd moest worden.

Uiteindelijk zou dat moeten uitmonden in een invasie op de Japanse eilanden waarvan men verwachtte dat dat een bloedbad zou worden zoals de wereld nog nooit gezien had.

Dus probeerde de VS de moreel van Japan te breken met de zwaarste bom die ze op dat moment hadden. Helaas was toen nog niet bekend wat de gevolgen van een atoombom waren.

Het is dus echt volledig onzinnig om dat te vergelijken met een misdadig regime wat de gevolgen wel kent en die ze nu ook wil gaan ontwikkelen.


Dat is dus niet helemaal waar he.. Op het moment dat ze de atoombom .. hebben gedropt.. had Japan eigenlijk al zo goed als verloren en zat er voor geen echte kans meer om te winnen... Alleen de laatste strijdende japaners lieten zich niet zo snel uit het veld slaan .. als de amerikanen gehoopt hadden.l

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 01:41

Zwaar aan de verliezende hand zijn, is iets totaal anders dan al verloren hebben.

De VS kon alleen winnen door op elk eiland waar japanners zaten een invasie uit te voeren inclusief de Japanse eilanden zelf waar men verwachtte dat elke japanner in het geweer zou komen.

Al die invasies zouden nog los van de grote risico's van mislukking gigantisch veel mensenlevens gekost hebben.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 01:42

Karl66 schreef:
Zwaar aan de verliezende hand zijn, is iets totaal anders dan al verloren hebben.

De VS kon alleen winnen door op elk eiland waar japanners zaten een invasie uit te voeren inclusief de Japanse eilanden zelf waar men verwachtte dat elke japanner in het geweer zou komen.

Al die invasies zouden nog los van de grote risico's van mislukking gigantisch veel mensenlevens gekost hebben.



Mensen levens???

Met de atoombom ... zijn 250.000 japaners omgekomen... Dat heeft pas mensenlevens gekost.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 22-04-06 01:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 01:46

Whiz schreef:
Karl66 schreef:
Zwaar aan de verliezende hand zijn, is iets totaal anders dan al verloren hebben.

De VS kon alleen winnen door op elk eiland waar japanners zaten een invasie uit te voeren inclusief de Japanse eilanden zelf waar men verwachtte dat elke japanner in het geweer zou komen.

Al die invasies zouden nog los van de grote risico's van mislukking gigantisch veel mensenlevens gekost hebben.



Mensen levens???

Met de atoombom ... zijn 250.000 japaners omgekomen... Dat heeft pas mensenlevens gekocht.


Da's de pest met oorlogen, je probeert de slachtoffers aan de andere kant te laten vallen, maar zoals al eerder gemeld, op dat moment was de uitwerking van de atoombom nog niet bekend.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: amerika wel kernwapens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 02:09

Whiz schreef:
Inderdaad als dat alles...volgens jou het maken van extra atoomwapens in Amerika rechtvaardigd... Dan moet je inderdaad doorgaan met de al onzinne discussie die hier werd gehouden.. En misschien moet je het topic dan nog ff goed door lezen want ik heb nooit beweerd dat een ''achterlijke theocratie'' wel het recht heeft om atoomwapens te produceren.. Zij hebben niet meer of minder recht dan Amerika... En wat daar wil ik nog aan toevoegen dat de loze opmerking ''zonder ontzag voor mensenlevens'' Echt de meest kortzichtige opmerking was die je kon maken..

Plezierige nacht verder.


Ik heb het maar even voor jou in het juiste topic gezet

Die "extra" atoomwapens zijn ter vervanging van andere atoomwapens die ontmanteld worden, wat ik al eerder zei (lezen?)

Ja een regering die vindt dat je alle niet gelovigen mag doden omdat het in hun ogen toch maar ongelovige honden zijn, noem ik een achterlijke theocratie en ik hoop echt dat er ingegrepen wordt voordat zo'n regering atoomwapens in handen krijgt om de doodsimpele reden dat ze op basis van hun eigen filosofie geen enkele wroeging zullen hebben om ze te gebruiken zelfs al zijn de gevolgen nu wel bekend.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 04:07

Sorry Whiz, maar het komt echt op me over alsof je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.
Mag ik vragen waar je al je informatie vandaan haalt?

Voorbeeld: Japan was nog lang niet verslagen. Amerika wilde de oorlog snel en 'gemakkelijk' beeindigen, om zoveel mogelijk levens van henzelf te sparen. Op dat moment was het helemaal niet duidelijk wat de effecten van de bom precies zouden zijn.

Amerika heeft nog geen vliegtuigen in gebouwen gevlogen, Amerika blaast zichzelf niet dagelijks op in publieke gebouwen en vermoordt daarbij ontzettend veel burgers. Als Amerika geen atoombom heeft, wat, als er al iets is, houdt hen dan nog tegen om de wereld niet op te blazen. Plus dat Amerika gewoon een enorm groot, sterk land is en dat atoomwapens daarbij horen. En ze zijn heus niet de enige.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 06:45

Whiz, je slaat de plank weer helemaal mis meid (en waarom gebruik je steeds .... <-- leest erg irritant en is toch nergens voor nodig)

Ik ben het met Supertygetje eens, waarom wordt er niet over Rusland gevallen in plaats van Amerika, zij doen tenminste aan vernieuwing van oud en mogelijk gevaarlijk materiaal, zo kun je het ook zien

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:44

Lees de feiten.

Om het vasteland van Japan te bereiken, moesten de Amerikanen eerst alle omringende eilanden stuk voor stuk veroveren en dat koste enorm veel manschappen. De Japanners zagen hun einde steeds dichterbij komen, maar konden een vernedering niet verdragen. In Japan geloofde elke burger onvoorwaardelijk in de goddelijkheid van de keizer en konden niet geloven dat ze konden verliezen onder zijn bewind. Maar de keizer had eigenlijk helemaal niet de touwtjes in handen, de militaire leiding maakte de dienst uit en de keizer moest voor de goedkeuring van de bevolking zorgen voor de militaire plannen. Door de toewijding aan de keizer, wilde bijna geen enkele Japanner de wapens neerleggen, totdat de keizer hen zou bevelen te stoppen, wat de keizer wel wilde maar niet mocht van de militaire top. Daarom vochten ze verbeten door, alleen maar om zoveel mogelijk slachtoffers aan de zijde van de Amerikanen te veroorzaken. Amerika wist dat een invasie op vasteland van Japan om die reden zou uitlopen op een enorm drama en ook al zouden ze het winnen. Luchtbombardementen waren zeer succesvol: eind juni 1945 was 240 van de bij elkaar 570 vierkante kilometer van Japans zes grootste steden door brand verwoest na vele zware bombardementen. Toch bleef Japan te gevaarlijk om binnen te vallen en het wilde zich nog steeds niet overgeven. Veel mensen in Amerika begonnen moe te worden van de oorlog en wilden dat er een einde aan kwam, er moest dus een manier worden gezocht om Japan dusdanig te raken dat ze eindelijk zouden capituleren, zonder al te veel verliezen aan de Amerikaanse kant. Met de komst van nieuwe ontdekkingen op wetenschappelijk gebied, was het mogelijk om een bom te creëren die zo’n klap kon toedienen dat een groot deel van een stad en zijn bevolking in één klap zouden worden weggevaagd. Dit leek een goede uitkomst van het probleem en in het geheim werden twee atoombommen gemaakt, één voor Hirosjima en één voor Nagasaki, die in juli 1945 klaar voor gebruik waren. Maar er werd nog een beetje geaarzeld of de bommen wel gebruikt moesten worden, niet iedereen achtte het noodzakelijk om de bom in te zetten tegen Japan. Generaal George C. Marshall had uitgerekend dat als er toch een invasie zou worden gedaan (en de bommen niet gebruikt zouden worden), dat het dan in twee fases moest gebeuren, wat in de eerste fase alleen al zo’n 69.000 man zou kosten op een leger van 190.000 man. Hoeveel man er in de tweede fase zouden sneuvelen durfde men nog niet eens te berekenen. Toch wilde de generaal de atoombom niet gebruiken, tenminste, nu nog niet. Daarentegen prikte hij de datum voor de invasie die eind 1945 en begin 1946 moest plaatsvinden. Hij was niet de enige die bezwaren had, Amerikaanse leiders waren van mening dat de Japanners zich vanzelf wel zouden overgeven als het eiland helemaal omsingeld was en er geen invoer van goederen meer mogelijk was. Maar hun bezwaren en plannen waren niet overtuigend genoeg voor andere leiders en de wapens werden toch gereed gemaakt. De Japanners kregen na de conferentie in Potsdam op 26 juli 1945 nog één kans, ze moest zich meteen onvoorwaardelijk overgeven of ze zouden een totale vernietiging ondervinden. De keizer wilde zich wel overgeven, maar de militaire macht dreigde hem zijn troon te ontnemen als hij dat zou doen. Er zat dus niets anders op: de bommen zouden op 6 en 9 augustus de twee steden voor een groot deel van de aardbodem wegvagen. Hoewel ‘Little Boy’ kleiner en minder zwaar van lading was, veroorzaakte hij in Hirosjima veel meer schade dan ‘Fat Boy’ in Nagasaki, omdat Nagasaki veel heuveliger was. In Hirosjima stierven tussen de 60.000 en 80.000 mensen meteen of in enkele weken na de ramp, waarvan er 20.000 kinderen waren en 70.000 mensen waren zeer ernstig gewond. In Nagasaki raakten ongeveer 35.000 mensen gewond of kwamen om. Maar met de explosie was het nog niet over, de straling die bij de ontploffing vrijkwam veroorzaakte onder andere een dodelijke ziekte, miskramen, kanker


De amerikanen werden moe van oorlog...

Jaja... en daarom maar ffkes een atoombom.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:51

supertygetje schreef:
Sorry Whiz, maar het komt echt op me over alsof je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.
Mag ik vragen waar je al je informatie vandaan haalt?

Voorbeeld: Japan was nog lang niet verslagen. Amerika wilde de oorlog snel en 'gemakkelijk' beeindigen, om zoveel mogelijk levens van henzelf te sparen. Op dat moment was het helemaal niet duidelijk wat de effecten van de bom precies zouden zijn.

Amerika heeft nog geen vliegtuigen in gebouwen gevlogen, Amerika blaast zichzelf niet dagelijks op in publieke gebouwen en vermoordt daarbij ontzettend veel burgers. Als Amerika geen atoombom heeft, wat, als er al iets is, houdt hen dan nog tegen om de wereld niet op te blazen. Plus dat Amerika gewoon een enorm groot, sterk land is en dat atoomwapens daarbij horen. En ze zijn heus niet de enige.


Tjonge jonge.. De helft van de wereld denkt anders wel dat amerika, de vliegtuigen zelf in hun gebouwen geplant heeft. Inclusief een groot deel van de amerikanen zelf.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:52

Cayenne schreef:
Whiz, je slaat de plank weer helemaal mis meid (en waarom gebruik je steeds .... <-- leest erg irritant en is toch nergens voor nodig)

Ik ben het met Supertygetje eens, waarom wordt er niet over Rusland gevallen in plaats van Amerika, zij doen tenminste aan vernieuwing van oud en mogelijk gevaarlijk materiaal, zo kun je het ook zien



Ik val over beide landen.. Maakt me niet uit. Het gaat er nu om dat Amerika 125 nieuwe gaat produceren.

En ik punt lekker wanneer ik wil..........

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:32

Whiz schreef:
supertygetje schreef:
Sorry Whiz, maar het komt echt op me over alsof je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.
Mag ik vragen waar je al je informatie vandaan haalt?

Voorbeeld: Japan was nog lang niet verslagen. Amerika wilde de oorlog snel en 'gemakkelijk' beeindigen, om zoveel mogelijk levens van henzelf te sparen. Op dat moment was het helemaal niet duidelijk wat de effecten van de bom precies zouden zijn.

Amerika heeft nog geen vliegtuigen in gebouwen gevlogen, Amerika blaast zichzelf niet dagelijks op in publieke gebouwen en vermoordt daarbij ontzettend veel burgers. Als Amerika geen atoombom heeft, wat, als er al iets is, houdt hen dan nog tegen om de wereld niet op te blazen. Plus dat Amerika gewoon een enorm groot, sterk land is en dat atoomwapens daarbij horen. En ze zijn heus niet de enige.


Tjonge jonge.. De helft van de wereld denkt anders wel dat amerika, de vliegtuigen zelf in hun gebouwen geplant heeft. Inclusief een groot deel van de amerikanen zelf.


En Osama is zeker het hoofd van de CIA?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:42

Whiz schreef:
Lees de feiten.

Om het vasteland van Japan te bereiken, moesten de Amerikanen eerst alle omringende eilanden stuk voor stuk veroveren en dat koste enorm veel manschappen. De Japanners zagen hun einde steeds dichterbij komen, maar konden een vernedering niet verdragen. In Japan geloofde elke burger onvoorwaardelijk in de goddelijkheid van de keizer en konden niet geloven dat ze konden verliezen onder zijn bewind. Maar de keizer had eigenlijk helemaal niet de touwtjes in handen, de militaire leiding maakte de dienst uit en de keizer moest voor de goedkeuring van de bevolking zorgen voor de militaire plannen. Door de toewijding aan de keizer, wilde bijna geen enkele Japanner de wapens neerleggen, totdat de keizer hen zou bevelen te stoppen, wat de keizer wel wilde maar niet mocht van de militaire top. Daarom vochten ze verbeten door, alleen maar om zoveel mogelijk slachtoffers aan de zijde van de Amerikanen te veroorzaken. Amerika wist dat een invasie op vasteland van Japan om die reden zou uitlopen op een enorm drama en ook al zouden ze het winnen. Luchtbombardementen waren zeer succesvol: eind juni 1945 was 240 van de bij elkaar 570 vierkante kilometer van Japans zes grootste steden door brand verwoest na vele zware bombardementen. Toch bleef Japan te gevaarlijk om binnen te vallen en het wilde zich nog steeds niet overgeven. Veel mensen in Amerika begonnen moe te worden van de oorlog en wilden dat er een einde aan kwam, er moest dus een manier worden gezocht om Japan dusdanig te raken dat ze eindelijk zouden capituleren, zonder al te veel verliezen aan de Amerikaanse kant. Met de komst van nieuwe ontdekkingen op wetenschappelijk gebied, was het mogelijk om een bom te creëren die zo’n klap kon toedienen dat een groot deel van een stad en zijn bevolking in één klap zouden worden weggevaagd. Dit leek een goede uitkomst van het probleem en in het geheim werden twee atoombommen gemaakt, één voor Hirosjima en één voor Nagasaki, die in juli 1945 klaar voor gebruik waren. Maar er werd nog een beetje geaarzeld of de bommen wel gebruikt moesten worden, niet iedereen achtte het noodzakelijk om de bom in te zetten tegen Japan. Generaal George C. Marshall had uitgerekend dat als er toch een invasie zou worden gedaan (en de bommen niet gebruikt zouden worden), dat het dan in twee fases moest gebeuren, wat in de eerste fase alleen al zo’n 69.000 man zou kosten op een leger van 190.000 man. Hoeveel man er in de tweede fase zouden sneuvelen durfde men nog niet eens te berekenen. Toch wilde de generaal de atoombom niet gebruiken, tenminste, nu nog niet. Daarentegen prikte hij de datum voor de invasie die eind 1945 en begin 1946 moest plaatsvinden. Hij was niet de enige die bezwaren had, Amerikaanse leiders waren van mening dat de Japanners zich vanzelf wel zouden overgeven als het eiland helemaal omsingeld was en er geen invoer van goederen meer mogelijk was. Maar hun bezwaren en plannen waren niet overtuigend genoeg voor andere leiders en de wapens werden toch gereed gemaakt. De Japanners kregen na de conferentie in Potsdam op 26 juli 1945 nog één kans, ze moest zich meteen onvoorwaardelijk overgeven of ze zouden een totale vernietiging ondervinden. De keizer wilde zich wel overgeven, maar de militaire macht dreigde hem zijn troon te ontnemen als hij dat zou doen. Er zat dus niets anders op: de bommen zouden op 6 en 9 augustus de twee steden voor een groot deel van de aardbodem wegvagen. Hoewel ‘Little Boy’ kleiner en minder zwaar van lading was, veroorzaakte hij in Hirosjima veel meer schade dan ‘Fat Boy’ in Nagasaki, omdat Nagasaki veel heuveliger was. In Hirosjima stierven tussen de 60.000 en 80.000 mensen meteen of in enkele weken na de ramp, waarvan er 20.000 kinderen waren en 70.000 mensen waren zeer ernstig gewond. In Nagasaki raakten ongeveer 35.000 mensen gewond of kwamen om. Maar met de explosie was het nog niet over, de straling die bij de ontploffing vrijkwam veroorzaakte onder andere een dodelijke ziekte, miskramen, kanker


De amerikanen werden moe van oorlog...

Jaja... en daarom maar ffkes een atoombom.


Tijdens WW II was het bombarderen van steden een geaccepteerde vorm van oorlogvoering (het is niet voor niks de waanzinnigste oorlog die er gevoerd is). De VS gebruikte daarom ook bombardementen om de Japanse wil te breken, de reden waarom ze atoombommen gebruikten was dat dat de zwaarste bommen van dat moment waren en de VS verwachtte dat dit zo'n schok in Japan zou veroorzaken dat Japan alsnog zou cappituleren. Op dat moment was niet bekend hoe extreem sterk die bommen waren (niet kunnen testen omdat ze er slechts een paar hadden) en wat de uiteindelijke gevolgen waren.

En voor alle duidelijkheid, niet alleen de amerikanen waren moe van de oorlog, de hele wereld was moe van de oorlog en alle doden die daarin vielen met uitzondering van Japan.

Daarom is en blijft het onzin om te zeggen dat de VS ze juist niet mag hebben omdat zij ze al een keer gebruikt hebben.

Zoals ondertussen ook al vaker gezegd is, zijn die nieuwe kernwapens ter vervanging van andere die ontmanteld worden.

Maar misschien heb jij nog een uitleg voor ons waarom het iraanse regime geen gevaar voor de rest van de wereld is en dat het daarom helemaal niet gevaarlijk is dat zij de hand leggen op atoombommen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:14

Karl66 schreef:
Whiz schreef:
Tjonge jonge.. De helft van de wereld denkt anders wel dat amerika, de vliegtuigen zelf in hun gebouwen geplant heeft. Inclusief een groot deel van de amerikanen zelf.


En Osama is zeker het hoofd van de CIA?


HAHAHAHAHA. Geweldig.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:43

Ik vind wel dat Amerika moet ophouden met hun overdreven politie gedrag. Ze moeten meer met de VN doen en daar naar luisteren dan zelf plannen ondernemen.