Moeder dood door genegeerde 911 call

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Moeder dood door genegeerde 911 call

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:56

In Amerika belde een meisje van 6 de hulplijn 991 omdat haar moeder bewusteloos was geraakt. De eerste keer kreeg ze te horen dat ze alleen telefoontjes van volwassenen aannamen en toen ze weer belde werd ze streng toegesproken met de woorden dat ze niet met het nummer mocht spelen. Moeder is overleden. Nu is er natuurlijk een rechtszaak. Maar dat is toch afschuwelijk, als je geen volwassene in de buurt hebt om te bellen, komen ze niet helpen?
Wat is eigenlijk het beleid bij 112?

Pluttersput

Re: Moeder dood door genegeerde 911 call

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:00

Wat verschrikkelijk zeg! Arm kind. Doet ze haar best, en dan gaat het fout. Wat erg. Ik denk dat ze bij ons wel gewoon telefoontjes aannemen. Een vriendin van mij heeft iig een keer gebeld, en er werd gewoon gereageerd op dat telefoontje. En ze stuurden nog een ambulance ook. Ze was toen 14 jaar. Dus ik denk het, maar ik weet het niet.
Groetjes, mij

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:01

wat zielig! ook voor dat meisje.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:02

Jeetje, het zou je maar gebeuren, bellen naar 112 en ze nemen je niet serieus
Heb geen ide hoe dat bij 112 gaat, maar ik hoop toch wel iets zorgvuldiger?!

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:03

Jeetje...dat ze dat niet serieus nemen zeg
Als ze gewoon een ambulance gestuurd hadden had dat meisje nu misschien nog dr moeder gehad.

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:04

In elk geval maar hopen dat ze daar nu iets van geleerd hebben. Uiteraard zijn er altijd grapjassen die het alarmnummer bellen, maar ze kunnen toch wel uit een stem opmaken of het om een serieus telefoontje gaat, of niet??

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:06

Jeetje... wat een ongelovelijke stommiteit van 911 ... Wanneer wordt je dan wel geholpen. Voor het zelfde geld wonen ze ergens in de middle of nowhere in Texas of zo, waar de dichtsbijzijnde buurman een county verderop woont... Hoe kan je dan nog hulp krijgen als je toevallig alleen met je kinderen thuis bent... Heel erg triest...

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:07

wat zielig. het zou je maar gebeuren!!

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:09

ik heb twee guppies van 5 en 6, en die speelden een tijd geleden in een onbewaakt ogenblik met de telefoon.
Je raadt het al...die twee hadden 112 gebeld.

Na enige minuten ging de telefoon en kreeg ik een uiterst vriendelijke meneer van de politie aan de lijn. Er was getelefoneerd door kinderen naar 112 vanuit ons huis en ze wilden weten of alles in orde was.
Toen dat bleek , kregen we uiteraard te horen dat kinderen niet voor de fun mochten bellen en dat we ze dat moesten leren.

Dus wel een reactie...gelukkig niet de brandweer e.d op de stoep....

Zeer sneue afloop voor het meiske in Amerika, doe je zo je best je mama te helpen en gaat ze toch dood.
Als ze maar goed opgevangen wordt.....

Lindske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:09

Hey,

Bij ons reageren ze normaal op alle telefoontjes die serrieus klinken. Ben namelijk bij het Rode Kruis en soms kan het zijn dat je een slachtoffer vindt en dat je je handen vol hebt ze hebben ons aangeraken van gewoon te bellen en door de telefoon om hulp te roepen ze zoeken je locatie op en komen dan direkt.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:11

Ach gerrum!
Dat kind probeert haar moeder te redden, en dan denken ze dat ze een grapje maakt!
Zielig kind

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:11

Dat is echt verschrikkelijk dit..

Hier in Nederland word er gewoon geregaeerd.. we hadden brand thuis, vader was weg, moeder ook, en zus ook.. was alleen. Brandweer gebelt.. ze kwamen gewoon

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:12

Dat is wel zwaar triest, ik bedoel als je ermee speelt bel je 1 x (als je als kind van 6 dat al doet het zijn meer de jongeren die dat doen) maar zij werd gewoon 2x genegeerd!! Dat is toch stom!!! :S
Beter doen ze dat in Ned niet!!!!!!!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:13

ooh wat vreselijk!
wat een rot gevoel zou dat meisje hebben nu zeg !
hoop dat dat in nederland wel serieus genomen word !!!

gootje2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:13

dat is wel erg zeg.. hopen dat ze er wat aan gaan verandere want als dit altijd zo gaat.. ik heb toen ik 11 was wel eens gebeld naar de politie omdat een schoolalarm afging, het op een plek naar rook ruikte, en omdat het in een kleine hok van de school het er grijzig uitzag en toen kwam er politie auto en mega grote brandweer auto :| bleek dat t vals alarm was van de school... de rook was omdat mensen die er vlakbij woonde aan t bbq waren en dat grijzige in dat hok was niks..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:14

Wat sneu...

Ik denk dat kinderen of minderjarigen ook wel 112 mogen bellen, mits het natuurlijk echt nodig is. Althans, toen bij ons het huis aan de overkant in brand stond mocht het ook.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:16

toen ik 12 was heb ik zelf weleens de brandweer gebeld omdat een papiercontainer in de fik stond....Ze waren er zo

dat ik die zelf had aangestoken heb ik wijselijk maar niet gezegd...

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:33

wat erg voor dat meisje dat er niet op haar telefoontje gereageerd hebben! ik denk niet dat ze dat ooit nog kan vergeten...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:35

Helaas niet alleen positieve verhalen hier..
Een vriendin van me heeft ook eens gebeld toen ze een jaar of 8 was, moeder was ziek (ter verduidelijking, meisje woonde alleen met haar moeder).
Moeder had zware voedselvergiftiging en ging op een gegeven moment onderuit, terwijl de stromen van boven en onder gewoon doorgingen.
meisje heeft 112 gebeld, (wat zou jij doen) maar ze moest maar gewoon een dokter bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:18

Mijn neefje heeft ook 112 gebeld(9 jaar).
Mijn zus was snel even een boodschap halen met de fiets en hij mocht alleen thuis blijven.Komt ze terug in de straat gereden ,ziet ze 2 politiewagens voor haar deur en haar voordeur open en buren er bij.
Bleek neefje 112 te hebben gebeld,waarop hun hebben terug gebeld en omdat er niet gereageerd werd gingen ze kijken.Op bellen aan de deur werd niet gereageerd dus belden ze bij de buren.Nu had één van de buren een sleutel,dus daar gingen ze mee naar binnen.Dus mijn zus vraagt waar haar zoon is en die hadden ze dus niet gevonden.iedereen in paniek en aan het zoeken.
Bleek de held zich in een kast te hebben verstopt .Na een hartig woordje met oom agent,denk ik niet dat hij ooit nog durft bellen .
maar ze reageren dus wel,dit was trouwens in Almere.Ik weet niet of de plaats ook nog uit maakt.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:32

Je zou dat telefoontje maar hebben aan genomen en dat meisje hebben weggestuurd. Dan zit je ook voor de rest van je leven met een joekel van een schuldgevoel. Wie bedenkt er dan ook zo'n beleid :s ?

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:46

Ik denk dat gedeeltelijk ook wel aan degene ligt die de telefoon beantwoordt. Als zo'n 6-jarige iemand krijgt die al 1000x een kind aan de lijn heeft gehad die voor de lol belde, heb je natuurlijk net de verkeerde te pakken.

Natuurlijk heel erg triest, zoiets. Wat zeg je tegen zo'n kind?
'Mama is er niet meer omdat de mensen niet naar jouw wilden luisteren...'

Heb gelukkig nog nooit 112 hoeven bellen.

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:49

Ik wel eens er was een ongeluk gebeurd en wij reden er net langs dus toen hebben we 112 gebeld. Jammer genoeg was het niet op tijd. Het duurde 20 min voordat de ambulance er was. Voor die jongen was het te lang hij heeft het niet overleeft!! En dat alleen maar omdat ze geld willen besparen door minder ambulance posten te maken en het gevolg langere rijtijd voor de ambulance!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:51

Ik de brandweer... mijn eigen huis stond in de fik... Ze waren er behoorlijk snel maar het lijkt wel uren te duren voordat ze er zijn, en ondertussen gaat je levenswerk in vlammen op (waren al 7 jaar aan het verbouwen)

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:52

jeetje zeg..
Dat kind probeerd haar best te doen een leven te redden, krijgt ze zoiets terug...
Arme kind en familie..
heb zelf gelukkig nog nooit het 112 nummer moeten bellen!