Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoT schreef:Verbaast me nog dat ze er geen Ipod tegenaan gooien voor de tweede prijs.
Sorane schreef:Aan flarden schieten??
Dat zijn geen goede jagers. Een goede jager schiet zo'n dier in 1 schot dood. Een dier heeft geen pijn.
Er zijn gewoon weg TE veel vossen in ons land. Dat moet toch op een of andere manier opgelost worden. Als er te veel beesten zijn dan gaan ze ook op voor hun gevaarlijke plekken leven. Ze kunnen beter worden doogeschoten dan worden aangereden door een auto.
Ibalia schreef:Sorane schreef:Aan flarden schieten??
Dat zijn geen goede jagers. Een goede jager schiet zo'n dier in 1 schot dood. Een dier heeft geen pijn.
Er zijn gewoon weg TE veel vossen in ons land. Dat moet toch op een of andere manier opgelost worden. Als er te veel beesten zijn dan gaan ze ook op voor hun gevaarlijke plekken leven. Ze kunnen beter worden doogeschoten dan worden aangereden door een auto.
AMEN.
Krijg maar eens een vos of ree voor de auto. Dat is echt niet leuk. Niet voor het dier of voor de automobilst.
Er zijn mensen die vinden dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan. Ik ben van mening dat dit niet meer mogelijk is. (het laten verhongeren van runderen en paarden die vrij in de natuur lopen)
(Beetje off topic)
Wat betreft de vos. Ik vind het heel erg dat er ook op een illegale manier op de vos wordt gejaagd. En daar moet hard tegen worden opgetreden.
Echter de vos, die nu in aantal steeds groter wordt, zorgt wel voor een slachting onder bv weidevogels.
Mijn vader is jager en dan op een goede manier. En dit zeg ik niet omdat het mijn vader is.
Hij weet precies wat er in het veld loopt en hij ziet ook dat het niet goed gaat met de weidevogels maar ook de fazant en patrijs zijn bijna niet meer te vinden. En dit is niet te weiten aan het jaaggedrag van mijn vader![]()
![]()
Zou nog veel meer neer kunnen zetten maar dan wordt het wel een heel lang bericht.
Ik denk dat door een goed jachtbeleid, dus niet alles neerknallen wat er voor de loop komt, wat nu helaas nog veel te veel voorkomt, voorkomen kan worden dat er teveel of teweinig van 1 soort komen.
Dus niet alleen jagen maar ook tellen, zorgen voor een goede leefomgeving enz. Ook agrariers kunnen hier een rol inspelen
Zo nu hou ik echt op
Honeybee schreef:JoT schreef:Verbaast me nog dat ze er geen Ipod tegenaan gooien voor de tweede prijs.
Ik heb er geen idee van wat een Ipod kost, maar de tweede prijs is 500 euro en de derde prijs is 250 euro.
Sorane schreef:Of het gevaarlijk is een jager te besluipen betwijfel ik.
Ieder persoon die omgaat met een vuurwapen, of dit nu een jager is of een sportschutter, wordt geacht verantwoord met een wapen om te gaan.
Een goed jager zal zich dus niet omdraaien en in het wilde weg schieten. Om in de baan van de kogel te gaan staan is echter een ander verhaal. Dat staat zo ongeveer gelijk aan je eigen doodvonnis tekenen.
Yuna schreef:Worden geacht Sorane, maar als mensen schrikken? Als iemand je tijdens de schemer uren besluipt in een bos kan je weleens schrikken.
Daarnaast zullen sommige mensen misschien moeilijk de acties van de jager kunnen inschatten, waardoor het gevaarlijk kan worden.
Dit nog allemaal in de veronderstelling dat de jager in kwestie zijn licentie heeft en niet illegaal bezig is...
Sorane schreef:Een schutter die schrikt zal NOOIT zich omdraaien met het wapen. Dat wordt er vanaf het eerste moment dat je een wapen ter hand neemt in geramt.
Sorane schreef:Ieder persoon die omgaat met een vuurwapen, of dit nu een jager is of een sportschutter, wordt geacht verantwoord met een wapen om te gaan.
Ibalia schreef:Sorane schreef:Aan flarden schieten??
AMEN.
Krijg maar eens een vos of ree voor de auto. Dat is echt niet leuk. Niet voor het dier of voor de automobilst.
Er zijn mensen die vinden dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan. Ik ben van mening dat dit niet meer mogelijk is. (het laten verhongeren van runderen en paarden die vrij in de natuur lopen)
(Beetje off topic)
Wat betreft de vos. Ik vind het heel erg dat er ook op een illegale manier op de vos wordt gejaagd. En daar moet hard tegen worden opgetreden.
Echter de vos, die nu in aantal steeds groter wordt, zorgt wel voor een slachting onder bv weidevogels.
Mijn vader is jager en dan op een goede manier. En dit zeg ik niet omdat het mijn vader is.
Hij weet precies wat er in het veld loopt en hij ziet ook dat het niet goed gaat met de weidevogels maar ook de fazant en patrijs zijn bijna niet meer te vinden. En dit is niet te weiten aan het jaaggedrag van mijn vader![]()
![]()
Zou nog veel meer neer kunnen zetten maar dan wordt het wel een heel lang bericht.
Ik denk dat door een goed jachtbeleid, dus niet alles neerknallen wat er voor de loop komt, wat nu helaas nog veel te veel voorkomt, voorkomen kan worden dat er teveel of teweinig van 1 soort komen.
Dus niet alleen jagen maar ook tellen, zorgen voor een goede leefomgeving enz. Ook agrariers kunnen hier een rol inspelen
Zo nu hou ik echt op