Hondenmaffia

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Hondenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:57

Hier is al eens een topic over geweest denk ik, kon het alleen niet vinden...

Jammer genoeg heb ik de reportages die afgelopen weken zijn uitgezonden over de hondjes die uit het Oostblok geïmporteerd werden, niet gezien. Ik heb er wel 1 op internet kunnen bekijken, maar niet die in België werd uitgezonden. Deze ging namelijk over X in Y.

Ik ken de bazin van X persoonlijk, ze heeft ook paarden sinds vorig jaar. Met die paarden wilt ze ook gaan kweken, wat mij heel fel verontrust... (Ze rijdt trouwens nog geen 2 jaar en kocht haar eerste paard na een week te rijden)

Ik hoop dat ze niet gaat beginnen met de paarden zoals ze met de honden en katten omgaat, dan hou ik mijn hart vast.

Toch snap ik niet hoe het komt dat na al die klachten, een zaak als deze niet gesloten wordt. Ze verdienen er zoveel aan, ze hebben nu trouwens pas een huis gekocht met stallen, pistes, ... noem maar op. En dat allemaal ten koste van die hondjes.

Als het ministerie dan zegt dat er controle is geweest, vraag ik mij af in welke mate. Die honden kunnen nooit allemaal kerngezond zijn, plot, ineens, terwijl er vb kattenziekte is vastgesteld bij zoveel van die honden, na een dierenartsbezoek bij de nieuwe eigenaar...

Dit moet toch op de een of andere manier te stoppen zijn?!?

edit: om nog een voorbeeldje te geven van hun onbetrouwbaarheid: hun pony was mijn verzorg/bijrijdpony. De dag voor ze hem van de manege gingen weghalen om bij hun thuis op stal te zetten, moest ik dat via via vernemen van de manege-eigenaar. Zij zelf vonden het blijbaar niet nodig om mij in te lichten dat de pony die ik een jaar heb bereden en verzorgd (meer als zij) weg zou gaan. Gewoonweg onbeleefd en geen manieren... Sorry, ben nogal kwaad.

Anoniem

Re: Hondenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:19

Als jij enig idee hebt hoe het te stoppen is...laat alstublieft horen. Ik weet het niet.

Een vage kennis van mij heeft een paar weken geleden een hondje gekocht daar. Beestje was behoorlijk ondervoed, had wormen, hoestte en kon niet goed lopen. Dit was wat ze al wist, ze had hem nog maar twee dagen. Een pup van zes weken!!!
Ik heb haar gevraagd waarom ze voor broodfokken was, en of ze eigenlijk wel wist dat het om broodfokken ging...
Haar antwoord, samengevat, was ongeveer het volgende: Jaaa, broodfokken ben ik tegen. Maar hij zat daar zo zielig en hij was niet duur. Als ik hem niet gekocht had had iemand anders hem wel gekocht of was hij doodgegaan.

Djeez, ik maak mij niet vaak openlijk kwaad maar wat ik toen, aan de schoolpoort nog wel , gezegd hebt... Een goede kennis is daar, op dat moment, verandert in een vage kennis.
"Ik heb een hekel aan broodfokkers..." maar hou het ondertussen wel lekker in stand door er te kopen. DOOS

En nu ook paarden? Ik hou mijn hart vast. Als het 'in de paarden' net zo gaat als met de honden wordt dit een drama.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:25

Paarden krijgenmaar 1x per jaar 1 veulen. Dat is niet interessant financieel gezien.
Honden krijgen 2 x per jaar een nest van 4-10 jongen, afhankelijk van ras en grootte, die zijn makkelijk met een hoop in een busje te stouwen en naar Nederland te halen. Daar zit veel meer handel in.
Ik hou ook niet van dit soort mensen, broodfok en wat dan ook, maar ik denk niet dat je bang hoeft zijn dat het met de paarden ook zo gaat

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:27

Maar als zij nu al van plan is om te fokken, terwijl ze niets van paarden afweet (wist zelfs niet dat hoeven bekapt moesten worden toen ze haar paard al meer als een maand had), dan maakt het niet uit of ze ermee gaat handelen of niet, dan blijft ze onverantwoord en onwetend met dieren omgaan. Ik zie ook niet in waarom ze kopers voor een veulen niet zou belazeren zoals ze met de 'honden-en kattenkopers' wel doet...

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:21

wellicht is ze van plan een paardenmelkerij te beginnen ? veulens leveren voor de slacht ook best op hier in Belgie

Wij krijgen in het asiel hier vaak honden van een broodfokker (tja, wat moet je anders- hij was gewend om fokteven met 5 jaar en pups die onverkoopbaar of te oud waren in een diepvries te steken- om ze te verstikken, want inslapen kost geld) Dus nu belt hij als hij zieke honden heeft, of er gewoon vanaf wil- die honden hebben vaak een half jaar nodig om bij te komen en weer hond te worden

De honden worden vervolgens geplaatst, maar de nieuwe eigenaar wordt precies op de hoogte gesteld van wat de hond (kan) mankeren. Het zijn idd zwakke honden, die niet zo oud worden als zou moeten.

De oplossing moet vanuit de politiek komen- ik zie geen andere uitweg. Maar zelfs in nederland doen we nu een stap terug dankzij de heer Veerman- die vind dat de "markt" het maar zelf moet regelen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:42

er is,als burger,één manier om deze mensen te stoppen:gene pups kopen,en dit aan iedereen duidelijk maken.
zo simpel is het,of lijkt het:als zij niks kunnen verkopen,word er ook niet meer ingekocht,dus op de lange termijn ook niet meer gefokt!!!
dat klinkt wel erg naief,maar toch is het zo!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Hondenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:58

Zo zou het moeten zijn, maar ik kom nog steeds met enige regelmaat mensen met een pup tegen die ze ergen uit een schuur vandaan hebben geplukt voor weinig. En dan vraag je of ze de teef hebben gezien: "Nee want dat was teveel stress voor de teef volgens de eigenaar" Ja zolang er maar mensen zijn die in zulke smoesjes trappen, of erger nog willens en wetens bij een broodfokker kopen omdat ze zo nodig een rashond moeten maar die niks mag kosten, blijft het hele gebeuren wel in stand.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:10

Mist schreef:
wellicht is ze van plan een paardenmelkerij te beginnen ? veulens leveren voor de slacht ook best op hier in Belgie


Daar zeg je iets...
Nu gelukkig zijn er ook paardenmelkerijen waar ze oprecht hun best doen de veulens een goed thuis te geven, en er ook in investeren.
Maar evengoed

Ik snap überhaupt niet waarom mensen katten of honden 'kopen'.
Wij vinden die altijd, of redden die van mensen die een spuitje willen uitsparen door zelf eventjes de hamer erbij te halen.
En anders is er nog altijd het asiel.
Als het nu een goede kennis is die eens een nestje heeft, ok. Maar anders...in het asiel zitten er genoeg te wachten op een baasje.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:37

Yuna schreef:

Ik snap überhaupt niet waarom mensen katten of honden 'kopen'.
Wij vinden die altijd


En waar 'vind' je dan een hond

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:30

Langs de weg. Gewoon komen aanlopen bij thuis. Mensen tegen komen die hun hond naar het asiel willen doen...

En jammer genoeg kunnen we ze niet allemaal in huis nemen...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:02

je woont in Japan?!

Ik denk al...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:47

In Japan nog niet voorgehad hoor Normaal woon ik in België en daar gebeurt dit helaas regelmatig.

In Japan zijn huisdieren meestal enorm duur qua aankoop plus weinig hebben ze in de eerste plaats, dus hier heb je wel wilde katten maar wilde honden niet zoveel. Diegene die er zijn trekken meestal de bergen in.

Maar goed dit gaat wel erg off-topic zo.

Ik had het dus over België, en aangezien de TS vertelde over een situatie in België maakt ik de kleine opmerking dat ik niet zo snapte waarom mensen in de eerste plaats naar een dierenwinkel zouden gaan om een dier te kopen.