Kind aan de lijn!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:35

Zeker in drukke gebieden vind ik lijntjes een uitkomst. Daar waar kinderen niet direct voor de deur buiten kunnen spelen is het belangrijk dat ze veilig ergens anders wel kunnen spelen en als dat op deze manier moet, dan maar.
Ik heb zelf een poosje opgepast op een drieling in een drukke wijk. En als ik met ze naar het park wilde had ik ze ook altijd aan een lijntje, voor de ouders een veilig idee en voor mij een veilig gevoel omdat ze niet zomaar de straat op konden rennen. meerdere kinderen in je eentje bij elkaar houden vergt toch veel ervaring en oplettendheid en als je dan ook nog op het verkeer moet letten, vind ik zo'n lijntje echt een uitkomst!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:40

Omg
Ik vind het niet kunnen, gewoon omdat een kind ook hoort te kunnen spelen. Een ouder hoort dan op te letten en niet te denken dat ze gewoon aan een lijntje kunnen trekken in mijn ogen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:42

SplashIsLief schreef:
Omg
Ik vind het niet kunnen, gewoon omdat een kind ook hoort te kunnen spelen. Een ouder hoort dan op te letten en niet te denken dat ze gewoon aan een lijntje kunnen trekken in mijn ogen




Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:45

Vanaf mijn geboorte ben ik al iedere zomer met mijn ouders gaan kamperen.

Toen ik goed kon lopen, hebben ze een keer geprobeerd mij met een tuigje en een (heel) lange lijn vast te maken aan een haring in de grond. We kampeerden namelijk vlak bij een meer en mijn ouders waren als de dood dat ik erin zou vallen.

Dus ze "pinnen" mij vast en kijken wat er gebeurt. Ik waggel in een rechte lijn naar het water, roepende "Bad! Bad!" net zover als de lijn toelaat. Zodra de lijn strak komt te staan val ik op mijn snuit en blijf keihard liggen janken.

Dit gebeurde drie keer achter elkaar en toen hebben mijn ouders het maar opgegeven

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:32

Ik zat ong 19 jaar geleden ook altijd aan een lijntje als mams met me op stap ging. Aan zo'n hondending die automatisch terugrolt. Zo revolutionair is dit idee nou ook weer niet.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:39

SplashIsLief schreef:
Omg
Ik vind het niet kunnen, gewoon omdat een kind ook hoort te kunnen spelen. Een ouder hoort dan op te letten en niet te denken dat ze gewoon aan een lijntje kunnen trekken in mijn ogen

Ook op een drukke weg? Dat vind ik pas onverantwoord. Kind hoeft maar even snel de benen te nemen, en ie kan onder een auto komen.. Nee, geef mij dan maar een lijntje.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:45

ik moest vroeger toen ik heel klein was op vakanties e.d. ook altijd aan de hondenriem, anders waren ze me voordurend kwijt

maar ik vind dat Nederland een beetje doorslaat naar de verkeerde kant met al die wetjes en regeltjes. het wordt tijd dat we weer met 2 benen op de grond komen te staan.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:09

Wat een onzin zeg!! Als je je kind gewoon goed opvoed, luisteren ze naar je als je zegt dat ze bij je moet blijven.. Natuurlijk kan een kind verdwalen.. Tsja, je kunt niet óveral maatregelen voor nemen..

Als ouders het zelf doen, oké, maar ik zie al die kids al aan een lijntje lopen..
*lacht zich dood.

jimdebrit
Berichten: 982
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:11

Gewoon aan de ketting leven die kinderen.

Dat is pas bullshit OemmiejO dat als je je kind goed opvoed, dat ze dan bij je blijven. Kom jij mijn neefje dan maar eens opvoeden, sommige kinderen luisteren nou eenmaal niet. Zo ook mijn neefje, echt een rotkind is dat

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:52

Die ouders weten zelf toch wel wat het beste voor hun kind is. Als hun dochter/zoon altijd braaf luistert, dan hoeft die toch niet aan zo'n lijntje... Maar als het een vervelend kind is(niet luistert) vind ik het niet zielig dat die aan het lijntje gaat.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:26

OemmiejO schreef:
Wat een onzin zeg!! Als je je kind gewoon goed opvoed, luisteren ze naar je als je zegt dat ze bij je moet blijven.. Natuurlijk kan een kind verdwalen.. Tsja, je kunt niet óveral maatregelen voor nemen..

Als ouders het zelf doen, oké, maar ik zie al die kids al aan een lijntje lopen..
*lacht zich dood.


Wel eens een wandeling gemaakt met de gemiddelde peuter van 2, 3 jaar oud? Ik denk zomaar van niet... Die kleintjes zien overal interessante dingen en ze zijn zo buiten je bereik gedrenteld.

Zowel ik als mijn broertje hebben vroeger aan een tuigje gezeten, omdat wij nogal ondernemend waren en rustig alleen op stap gingen En dan heb ik het over meer dan 20 jaar geleden. Zo nieuw is het dus inderdaad niet.

maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:36

hmm.. ik weet het niet..
aan de ene kant is het natuurlijk gewoon veilig en waarom niet?
aan de andere kant lijkt me het wel erg raar hoor..

Ik denk dat dit zeker geen regel moet worden dat dit verplicht is, maar ik denk wel dat het voor sommige kinderen zeker een altenatief kan zijn

Mayra_

Berichten: 1989
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:05

In sommige gevallen vind ik het wel een goed altenatief maar naar mijn mening moeten ze het niet gaan verplichten.

Genta

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Tilburg

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:08

Het zou wel fijn zijn als mensen die met hun kinderen boodschappen gaan doen hun kind aanlijnen. Kunnen die kinderen tenminste niet met kleine karretjes of stepjes rondcrossen in de winkel, dat is zó irritant

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:43

Kzou er bijna blij mee zijn, maar het gaat me iets te ver. Reed gisteren door het dorp met de fiets, rent er ruim voor mij een kind de weg op, dus ik had al schrik. Moeder begint tegen da kind te roepen DATTIE TERUG MOEST KOMEN. Dus da kind rent naar moeder toe, vlak voor mijn fiets langs, kmoest echt op de noodrem zeg. En dan ook nog naar dat kind schreeuwen dat hij uit moest kijken (die moeder dan :S) dan denkik ook...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:27

Wat is er mis met een goede opvoeding?

Kinderen moeten leren niet zomaar de weg op te vliegen, en gewoon op de stoep te lopen. Wij woonden langs de drukste weg die je kan verzinnen (niet zozeer druk, maar onoverzichtelijke bochten) en ik leef ook nog. Mn moeder was namelijk goed woest geworden als ik ook maar een teen van de stoep af gezet zou hebbem.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:52

Sannert schreef:
Ook op een drukke weg? Dat vind ik pas onverantwoord. Kind hoeft maar even snel de benen te nemen, en ie kan onder een auto komen.. Nee, geef mij dan maar een lijntje.

Ook daar hoort een kind gewoon 'los te lopen' Een lijn is voor een hond, niet voor een kind. Hou dan des noods zijn/haar hand vast

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:50

Mn zusje zat ook aan een tuigje als we op stap gingen. En heus niet omdat mn moeder ons niet goed kon opvoeden hoor, maar gewoonweg omdat mn zusje met dr 2 a 3 jarige leeftijd overal heen renden en de gevaren niet kende nog. Ook al leg je dat 100 keer it aan een kind, tis net een hond, steekt over wanneer er iets interessants te zien is en alsjij als moeder met 2 kinderen op stap bent, boodschappentas en druk verkeer, vind ik het een ideale uitkomst hoor. Vind het juis goed dayt dat dagverblijf datz o doet. Neem aan dat dat tuigje weer af gaat op het moment dat ze in de speeltuin zijn..

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:52

ik zal laatst nog een vrouw met een kind aan de lijn ik dacht van ...???

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:54

Ik vind dat het allemaal weer wat overdreven is. Dit gebeurt idd al veel langer, het is niet nieuw. Ik vind het overdreven. Ga dan naar gebieden waar ze lekker kunnen spelen. Maar goed, misschien is het soms wel een uitkomst...

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:55

Tsss als je kind tegenwoordig al niet meer naar je luisterd
Btw als wij ergens naar toe gingen MOESTEN wij altijd in een rij per 2 lopen en dat deden we ook braaf ...
Is dit dan nu niet meer ??

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:03

waar maken ze zich druk om?
toen mijn dochter een jaar of 3 was, deed ik dat ook wel. Ze had een verschrikkelijke hekel aan aan de hand lopen en op een treinstation (perron!) of in een drukke winkelstraat vond ik een leiband een uitkomst, zeker als je toch al allerlei tassen enzo moest meenemen. Al leverde het weleens boze blikken op...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:13

Noeki schreef:
Tsss als je kind tegenwoordig al niet meer naar je luisterd
Btw als wij ergens naar toe gingen MOESTEN wij altijd in een rij per 2 lopen en dat deden we ook braaf ...
Is dit dan nu niet meer ??


Ook toen je 2 was?

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:19

Noeki schreef:
Tsss als je kind tegenwoordig al niet meer naar je luisterd
Btw als wij ergens naar toe gingen MOESTEN wij altijd in een rij per 2 lopen en dat deden we ook braaf ...
Is dit dan nu niet meer ??


Lees mijn stukje maar Mijn broer is 32

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:20

Kind aan de lijn als je ergens naartoe gaat? Geen problemen mee. Kind aan de lijn als je ergens bent waar bijv. water is, om te voorkomen dat je kind verdrinkt? Geen problemen mee. Maar als je thuis bent, zorg dan voor een veilige speelopgeving, zodat hij ook los kan. Van die paar keer dat hij aan de lijn moet, krijgt dat kind toch echt geen trauma hoor!