Kind aan de lijn!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Midnight16

Berichten: 783
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:47

Ik liep vroeger ook aan de lijn
Als we naar de dierentuin gingen wilde ik altijd overal heen en mijn ouders moesten ook op mijn broertje letten. Dus kreeg ik een touwtje om mijn pols die vast zat aan de buggy van mijn broertje. Eigelijk vind ik het nu wel grappig

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:53

SplashIsLief schreef:
Sannert schreef:
Ook op een drukke weg? Dat vind ik pas onverantwoord. Kind hoeft maar even snel de benen te nemen, en ie kan onder een auto komen.. Nee, geef mij dan maar een lijntje.

Ook daar hoort een kind gewoon 'los te lopen' Een lijn is voor een hond, niet voor een kind. Hou dan des noods zijn/haar hand vast

Hou jij maar eens een nieuwsgierige peuter aan zn hand vast. Als ie wil, dan is ie zo weg, en dat heeft echt niet met opvoeding te maken. Kinderen kunnen snel zijn, en dan liever een lijntje eraan, dan dat er iets gebeurt. Gaan ze heus niet dood van of zo. En hoeft toch niet altijd, alleen als het super druk is, veel mensen/ auto's.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:08

Ik heb het inderdaad een paar jaar terug in Spanje gezien, een kindje aan de lijn.. tja als kinderen steeds weglopen of moeilijk te bereiken zijn vind ik het een zeer veilige oplossing!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:26

Toen ik nog een kleintje was, liep in in Oostenrijk ook aan de lijn. mijn ouders waren veel te bang dat ik de berg af zou vallen, of de beek in zou vallen. Voor veiligheid.
Ik zie het vaker en vind het niet gek ofzo.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:13

Een peuter heeft juist meer bewegingsvrijheid, dan wanneer hij aan de hand loopt.

Anoniem

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:31

Voor een peuter is aan de hand lopen een behoorlijk risico. Ga maar eens op een "wandelzondag" bij een Eerste Hulp langs. Zo'n klein armpje is zo uit de kom omdat papa (of mama) niet losliet...
Mijn kinderen hebben daarom ook allemaal aan een tuigje gelopen.
Deels ook omdat het met vier kinderen (baby, peuter, kleuter en een zesjarige) bijna onmogelijk is om alles tegelijk in de gaten te houden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:52

In een kinderwagen vast? Of aan een lijntje? In het laatste geval hebben ze tenminste nog bewegingsruimte terwijl JIJ toch de controle hebt.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:56

Nou ik vind een lijn niet goed hoor, want je hoort een kind juist dat soort dingen te leren om naast je te lopen enzo en dat gebeurd niet met een lijntje.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:04

yousra schreef:
Nou ik vind een lijn niet goed hoor, want je hoort een kind juist dat soort dingen te leren om naast je te lopen enzo en dat gebeurd niet met een lijntje.


Dat gebeurt juist wel met een lijntje

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:05

Toch denk ik dat je het op die manier juist heel goed aan kan leren, om je kind naast je te leren lopen.