Nederland..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:11

Hier op het eiland geen last van

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 03:35

Passoa schreef:
Als jij nou eens een cursus spelling gaat volgen... Dan zal ik misschien naar je luisteren!


Denk dat mijn moeder beter weet waar ze het over heeft dan jij. Buiten dat, lees je posts eens na, die zijn echter ook niet geheel foutloos. Mag ik...?

Passoa schreef:
Edit: sorry hoor maar dat meisje heeft toch geen jeugd meer zo


Zegt een snotneus van 16 hele jaren oud
Wees blij dat er jeugd is die wel met belangrijke dingen bezig is. Ik zie persoonlijk liever jongeren die wél weten waar ze het over hebben, dan jongeren die op deze leeftijd al aan struisvogelpolitiek doen, kan nog lang genoeg.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:26

Ik dedoel hier allean maar me te zeggen dat het gewoon achtelijk is dat een 13!!!-jarige zich volledig bemoeit met de politiek.. Sorry hoor maar dan denk ik get a life.. Ze heeft nog lang genoeg om over politiek na te denken. Laat haar van haar jeugd genieten en ze zal dalijk echt wel eens buiten "rondhangen". Dat doet/deed iedereen wel eens denk ik.. En zeg eens eerlijk heb je toen was gesloopt? Uhmm nou ik niet dus ik vind dit gewoon de grootste onzin die er bestaan "jongeren slopen alles" yeah right..

Jaila

Berichten: 211
Geregistreerd: 15-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:58

Kan wel merken dat jij op een eiland woont,zeker dicht geplakt met kranten,wat je niet ziet is er ook niet.
En ik wil nog een keertje zeggen dat als een meisje van 13 jaar zulke dingen ziet wat er om haar heen gebeurt,dat het heel bewonderingswaardig is,en hoe jij erover denkt met je net 16 jaar,dat moet jij dan weten,maar dan hoef je een ander niet zo de grond in te boren omdat jij dat anders ziet.Prima dat jij het anders ziet,maar laat een ander ook in zijn waarde en een eigen mening hebben,ook al is ze 13 jaar.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:00

Jaila schreef:
Kan wel merken dat jij op een eiland woont,zeker dicht geplakt met kranten,wat je niet ziet is er ook niet.
En ik wil nog een keertje zeggen dat als een meisje van 13 jaar zulke dingen ziet wat er om haar heen gebeurt,dat het heel bewonderingswaardig is,en hoe jij erover denkt met je net 16 jaar,dat moet jij dan weten,maar dan hoef je een ander niet zo de grond in te boren omdat jij dat anders ziet.Prima dat jij het anders ziet,maar laat een ander ook in zijn waarde en een eigen mening hebben,ook al is ze 13 jaar.


Nou doe je precies hetzelfde je kraakt haar mening ook af!!!

Jaila

Berichten: 211
Geregistreerd: 15-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:13

Ik kraak helemaal niets af,zeker haar mening niet ,dat zij zo'n mening heeft dat moet zij weten,maar dan hoef je een ander niet zo de grond in te trappen omdat het maar om een 13 jarige gaat en gevonden wordt dat zij niet met zulke dingen als politiek bezig moet zijn,maar met barbies moet spelen. Hallo wie bepaalt dat?

Het gaat mij om het respecteren van een mening van een 13 jarige,maar het lijkt er hier een beetje op dat een meisje van haar leeftijd geen recht van spreken heeft,want ach, wat weet zij er van ,zij hoort toch immers buiten te spelen en met barbies te spelen.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:05

Ik ben het geheel met Jaila eens.
Het lijkt wel of het tegenwoordig om je leeftijd gaat of je je ergens mee mag bemoeien of niet.

Alleen ik woon op hetzelfde eiland en het valt hier reuze mee hoor.

Jaila

Berichten: 211
Geregistreerd: 15-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:08

Ach, het gaat ook niet zozeer om het eiland ,het kan ook zo zijn, dat er mensen zijn die met oogkleppen op lopen,en de dingen niet willen zien, die er om ons heen gebeuren, en niet van een 13 jarige verwachten dat ze dat wel willen zien, en heel goed door hebben wat er in ons land aan de hand is.

Ik persoonlijk vind het heel goed,dat mensen op deze leeftijd al zien dat het niet klopt zoals het nu gaat in ons land.

Per slot van rekening is de jeugd wel onze toekomst,en hoe meer deze jongeren zich bezig houden met deze dingen,kan er misschien eens wat veranderd worden in de toekomst.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:21

Passoa schreef:
Als jij nou eens een cursus spelling gaat volgen... Dan zal ik misschien naar je luisteren!

Edit: sorry hoor maar dat meisje heeft toch geen jeugd meer zo


Dacht je dat ik me hier alleen mee bezig hou..Tss.. Sorry hoor maar je kent me amper, ik vroeg alleen om jullie mening en het eindigd met zo´n zeikdiscussie en ´dat ik geen jeugd meer heb´. Dat vind ik dus echt nergens op slaan. Ik ken ook mensen van 13 die ook echt nog van de glijbaan gaan enzo. Niet iedereen is hetzelfde, weetje.. Gelukkig nie, zou ook zo saai zijn..

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:21

ludiekje schreef:
als zij dat toch lekker wil moet ze dat toch zelf weten...
zij weet dat er iets niet helemaal klopt en dat er wat aan gedaan moet worden..
hoe snel je je "volwassen" *wanneer ben je volwassen?* gedraagt hangt van een aantal factoren af,, oa. woonomgeving, de mensen met wie je omgaat en wat voor opvoeding je krijgt...

dat zij op deze manier geen jeugd meer heeft vind ik echt de grootste onzin die er is..
je kan prima jong zijn, terwijl je ook over dit soort dingen denkt, je denkt daar heus niet de hele dag aan hoor!!


Jij zegt het beter dan ik

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:26

OemmiejO schreef:
Ik ben het geheel met Jaila eens.
Het lijkt wel of het tegenwoordig om je leeftijd gaat of je je ergens mee mag bemoeien of niet.

Alleen ik woon op hetzelfde eiland en het valt hier reuze mee hoor.


ben het met jullie beide eens..

Mening uitten kan ook al niet meer.. (soms ben ik ook bot hoor..)

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:50

Jaila schreef:
Ach, het gaat ook niet zozeer om het eiland ,het kan ook zo zijn, dat er mensen zijn die met oogkleppen op lopen,en de dingen niet willen zien, die er om ons heen gebeuren, en niet van een 13 jarige verwachten dat ze dat wel willen zien, en heel goed door hebben wat er in ons land aan de hand is.

Haha nee, ik snapte het al hoor.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:35

Dus jij beweert dat ik oogkleppen op heb? Nee niet bepaald.. Tuurlijk ik denk er misschien te gemakkelijk over maar met je dan bij alles na gaan denken ow ik kan nu beroofd worden Wat voor leven heb je dan nog? Kom op zeg.. Als je je daar als 13-jarige al zorgen ove rmoet gaan maken.. Dan zit je echt voor je 20e in een gekkehuis..

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:56

Mss een beetje een stomme vraag, maar waar maak jij je allemaal druk om? Laat haar toch lekker als '13- jarige' de politiek volgen. Ik snap gewoon niet dat je daar zo'n probleem van kan maken.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:08

Wow lekker gezellig hier zeg! Er gebeurd heus wel iets op 'jullie' eiland. Ik heb iets gehoord van een moord in september??
Ik vind wel dat de mening van de TS een beetje kort door de bocht zijn. Ik vind het wel erg overdreven dat in Ned niet meer geheel veilig over straat kan, je als ''puber'' aangekeken wordt in winkels blablabla...

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:11

Barbara_m schreef:
Wow lekker gezellig hier zeg! Er gebeurd heus wel iets op 'jullie' eiland. Ik heb iets gehoord van een moord in september??

Ja, dat was in dit dorpje.

Maar niemand heeft gezegt dat hier nooit wat gebeurt, alleen dat wij gewoon de winkels in mogen.
Maar jij woont toch ook op dit eiland of zit ik nou helemaal fout?

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:13

OemmiejO schreef:
Barbara_m schreef:
Wow lekker gezellig hier zeg! Er gebeurd heus wel iets op 'jullie' eiland. Ik heb iets gehoord van een moord in september??

Ja, dat was in dit dorpje.

Maar niemand heeft gezegt dat hier nooit wat gebeurt, alleen dat wij gewoon de winkels in mogen.
Maar jij woont toch ook op dit eiland of zit ik nou helemaal fout?


Woont of woonde...
Jaja... Dat is de vraag he . En dat van winkels heb ik dan niet geheel begrepen. Vond het niveau van sommigen zo laag dat ik niet eens de moeite heb genomen om het te lezen.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:16

Passoa schreef:
Dus jij beweert dat ik oogkleppen op heb? Nee niet bepaald.. Tuurlijk ik denk er misschien te gemakkelijk over maar met je dan bij alles na gaan denken ow ik kan nu beroofd worden Wat voor leven heb je dan nog? Kom op zeg.. Als je je daar als 13-jarige al zorgen ove rmoet gaan maken.. Dan zit je echt voor je 20e in een gekkehuis..


Yeah tuurlijk..
Heb je alle berichtjes gelezen? Dan heb je vast wel gelezen over dat ik me niet de hele dag bezig hou met politiek, bijna alleen in dit topic zelfs en dat het gewoon van die vervelende dingen zijn.. en dat ´ow ik kan nu beroofd worden´ is ook heel erg overdreven hoor.. Niks persoonlijks maar ik vind je nogal zwart-wit, en daarmee bedoel ik dus dat het bij jou óf het een óf het ander is en niet iets ertussen (ja i know, ik kom heel bot over maar da´s nie zo bedoeld, vin het ook nie erg hoor)

Jaila

Berichten: 211
Geregistreerd: 15-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:15

Passoa schreef:
Wat voor leven heb je dan nog? Kom op zeg.. Als je je daar als 13-jarige al zorgen ove rmoet gaan maken.. Dan zit je echt voor je 20e in een gekkehuis..



Is dat jouw probleem? Waar maak jij je druk over als zij daar wel belangstelling voor heeft en een ander niet. Ik vind dat ik daar nu al genoeg over heb gezegd.

Ieder het zijne toch?

Eerlijk gezegd valt het hier in Nederland nog wel mee met de ellende, er zijn inderdaad landen waar de problemen nog groter zijn,maar het is een feit dat er dingen gebeuren die niet mogen en kunnen gebeuren, en het zal zeker een verschil zijn of je in een klein dorp woont of in een grote stad.

Ik woon zelf bij Utrecht,en zie inderdaad ook vaak dingen waarvan ik zeg,dat kan niet,en uit ervaring weet ,dat je er maar beter niets van kan zeggen,omdat je anders zelf in elkaar geslagen wordt, en laten we eerlijk zijn dat is toch geen mentaliteit,maar komt toch steeds vaker voor.Dus mensen voelen zich steeds minder veilig op straat en zelfs in eigen huis.

We mogen ook niet alles van de politiek verwachten,dat zij alles maar oplossen, daar moet de bevolking ook een steentje aan bijdragen, en hoe de regering het probeert op te lossen daar kan je het mee eens zijn of niet.

Ook hier zijn er winkeliers die grote groepen jongeren niet in hun winkels toelaten,en flink gestolen wordt,en zelfs schietpartijen voorkomen,en dat meisjes/jongens en ouderen s'avonds niet naar buiten durven omdat ze zich onveilig voelen.

En ja,ook ik kan daar in mijn eentje niets tegen doen,dat zullen we toch met z'n allen moeten doen.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:23

Pfff... Het wordt hier echt tijd voor een slotje.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:43

Barbara_m schreef:
Pfff... Het wordt hier echt tijd voor een slotje.

ik dacht hetzelfde, het topic gaat namelijk helemaal niet over of je je als 13 mag interreseren voor de politiek, maar over nederland en balkenende.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:26

james100 schreef:
Echt, ik wordt er schijtziek van.. Zo ziek dat ik overweeg om met mijn wederhelf naar het buitenland te emigreren..



Neem lekker de Nederlandse mentaliteit mee joh, is het in de rest van de wereld straks net zo "gezellig" als in Nederland . Jezelf ontloop je in het buitenland niet.

Voor een beter Nederland: begin met jezelf! Kom op voor andere mensen, wees solidair met elkaar, houd het gezellig, leer je buren kennen, voed je kinderen goed en consequent op en zet zelf het goede voorbeeld! Hangjongeren zijn trouwens echt zo'n westers fenomeen waarvan ik bang ben dat het naar het oosten doorsijpelt. Als wij ons als pubers verveelden, gingen we gewoon leuke dingen doen zonder andermans eigendommen te vernielen En ja, al die dingen die ik noem zijn makkelijker gezegd dan gedaan, maar waarom lukt het elders dan wel??

Voor de TS: Een brief schrijven lijkt me op zich wel een leuk initiatief, misschien kan je ook meerdere mensen overhalen om samen met jou te schrijven? Of een of ander leuk projectje organiseren?

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:16

Goed stukje Nouska!

Dat is idd een goed idee.
Weet iemand misschien wat onderwerpen?

Nieuwe vraag: Wat vinden julli ervan? Nederlanders zeuren vaak over Balkenende terwijl ze hem toch echt zelf gekozen hebben..

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:32

Ik denk dat dat in onze Nederlandse mentaliteit zit. Nooit met iets tevreden zijn, het altijd beter weten of kunnen. Balkenende is een man met erg weinig charisma, maar ik vind dat hij het politiek gezien best goed doet hoor. Ik doe het hem echt niet na.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:34

Tsja wat zal ik daar nu eens van zeggen.
Ik vind dat het niet super gaat in Nederland.
Verdonk wil er zeker wel iets aan gaan doen aan al dat gedoe met Buitenlanders enz. Van mij mag ze...