Nederland..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:15

lorie schreef:
als de politiet echt iets doet voor de hangjongeren hoeft het helemaal niet zo te zijn dat ze doorgaan met waar ze mee bezig zijn!


Je gaat me voor..
Dat wilde ik zeggen..!!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:19

uit eigen ervaring

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:20

Oke Bij mij nie hoor haha

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:50

mij wel maar ben nooit het verkeede pad op gegaan ben dr wel langs gelopen

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:13

Tja..
Ik vind het totaalbeeld van Nederland toch niet zo 'glorieus.'
drugsexport, mislukte politiek, en amper een echte cultuur.
En dat zijn nog maar een aantal punten.
Maar misschien is dit een beeld van de meer extreme dingen
die zich afspelen in ons kikkerlandje.
Want als je gewoon één willekeurige plaats uitkiest, zal dat best gezellig zijn.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van ons land moet denken..

Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

Re: Nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:58

NonnyNancy schreef:

Wat vind je trouwens nuttiger :: Autootjes flitsen of kleine jeugd´bendes´ aanhouden (waar dagelijks de politie voor gbeld wordt, wegens lawaai, drugsdealen (in kleine aantallen), teveel drinken, vernieling)?


dit probleem is niet alleen op te lossen via de politie, als jongeren opgepakt worden oid gaan ze er vaak net zo hard mee door. Dit soort problemen kunnen ook aangepakt worden door bijv. sociale instellingen en buurthuizen.
Bij mij op stage, Stichtin 't Geerdink voor welzijn en werk (www.hetgeerdink.nl), worden zij ook 'aangepakt' via het zakgeld project. Dit project richt zich voor een groot deel op hangjongeren en jongeren die om verschillende redenen geen reguliere baan, zoals in de supermarkt, kunnen krijgen doordat ze bijv. in aanraking zijn geweest met bureau HALT. Of via HALT hun 'straf' uitzitten of zijn doorgestuurd door school of ouders. ook zitten er jongeren die gewoon graag willen werken maar het niet kunnen vinden. Het zijn alleen jongeren uit deze wijk en zij werken vier uur per week voor 2 euro per uur. Zij gaan in groepjes de wijk schoonmaken (onder begeleiding) met als resultaat, de jongeren zijn actief bezig met het welzijn van hun wijk, leren de structuur van het werken en hebben een stukje minder tijd om te hangen. Sinds het zakgeld project hier is gestart is het zeker minder geworden met het jongeren overlast. Dus nee, het is absoluut niet alleen de zaak van de politie. En het zakgeld project is een van de vele voorbeelden. Er zijn hier buurthuizen die actief bezig zijn met projecten op te zetten om deze jongeren bezig te houden, ook met succes...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15482
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:53

Ik heb ooit een baan aangeboden gekregen als leerkracht in de Schilderswijk. Fijn inkomen, goed huis. Toch niet gedaan, ik woon in Friesland. En woon sinds kort lekker buiten. Wij hebben nog geen last van alle ellende, terwijl ik weet (ook al in L´warden) dat het er al degelijk is. Ik vind persoonlijk dat Nl. best verloederd.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:51

Het is voor mij een schrale troost dat ik maar ruim een kilometer hoef te lopen naar Duitsland als de bom hier barst.

Wat betreft hangjongeren. Wat wil je er dan mee doen? Binnen laten blijven? Sociale contacten ontzeggen? Onzin, jongeren mogen elkaar niet op straat ergens treffen, maar moeten maar ergens binnen gaan zitten omdat ze overal weggestuurt worden. Zelfs als ze niks doen, omdat het bedrijgend overkomt. ( Gelukkig is onze buurtagentagent het helemaal met ons eens, en vraagt hooguit om wat stiller te zijn. )En als de hangouderen van Oude Pekela uit het winkelcentrum worden gestuurd haalt het zelfs het nieuws. Moet eerlijk zeggen dat ik liever niet langs die kerels die er soms rondhangen loop.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:57

lorie schreef:
nou mensen ga SP stemmen

ik heb niks met de politiek eigenlijk.. Waar ik me echt dood aan erger is dat de mensen met minder geld altijd de banketstaaf zijn..
Ik heb naast *ja echt waar* Henk kamp gewoont.. hij was mijn buurman... zoals hij op televisie ect overkomt is i niet in t echte leven! ik ken zijn kinderen alle 2 prima opleiding de een zit in t buitenland..

Henk met zijn: als het mijn kinderen waren was ik trots op ze geweest BUll oliebol!
Ik ken een aantal jongens die dus naar de bewuste oorlog moesten en ik kan je wel vertellen dat die er absoluut niet gelukkig mee waren! heb er een gevraagd of hij er achter stond en hij stond er niet achter hij had gewoonweg geen keuze...


Hij heeft geluk gehad en is niet uitgezend maar is sinds kort van baan veranderd werkt dus niet langer meer bij het leger..

dan ook nog het gezeik van de vogelpest..

de heer verdonk *staat mij bij* die zijn kipjes wel in liet enten want blah blah..

Ik vind dit ook weer zooon slechte publiciteit.. die kerel heeft het geld wel die betaalt het allemaal makkelijk! Maar ze denken niet aan de mensen die geen 35 euro per kip gaan uitgeven voor een inenting..
Stel dat je 10 kippen hebt als hobby dan kost het je nogal een bedrag zeg!
Nee ik vind de politiek echt bagger ben ook zeker van plan om me er in te gaan verdiepen en me in te gaan zetten.


Hier snap ik niets van... en volgens mij is verdonk toch echt een vrouw!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:01

Haha, je bedoeld Brinkhorst neem ik aan?

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:02

Id ik bedoelde Brinkhorst...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:20

Bedoel je niet minister Veerman? Ik denk zomaar dat je hem bedoelt.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:25

naja die grijze man me die lange awrte jas en die sjaal om en beetje langer haar en hij was in t nieuws omdat i zijn kipjes als eerste liet enten.. zakkewasser

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 22:01

Mystica schreef:
Het is voor mij een schrale troost dat ik maar ruim een kilometer hoef te lopen naar Duitsland als de bom hier barst.

Wat betreft hangjongeren. Wat wil je er dan mee doen? Binnen laten blijven? Sociale contacten ontzeggen? Onzin, jongeren mogen elkaar niet op straat ergens treffen, maar moeten maar ergens binnen gaan zitten omdat ze overal weggestuurt worden. Zelfs als ze niks doen, omdat het bedrijgend overkomt. ( Gelukkig is onze buurtagentagent het helemaal met ons eens, en vraagt hooguit om wat stiller te zijn. )En als de hangouderen van Oude Pekela uit het winkelcentrum worden gestuurd haalt het zelfs het nieuws. Moet eerlijk zeggen dat ik liever niet langs die kerels die er soms rondhangen loop.


Van mij mogen die hangjongeren best hangen, maar sloop de boel dan niet. Je kunt je sociale contacten ook bijwerken zonder te stelen en te slopen, of niet?!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:24

Niet elke hangjongere steelt of sloopt hoor. Hangjongeren hangen. Jongeren die stelen of slopen zijn dieven of vandalisten. Dat is een wereld van verschil.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:02

Mystica schreef:
Niet elke hangjongere steelt of sloopt hoor. Hangjongeren hangen. Jongeren die stelen of slopen zijn dieven of vandalisten. Dat is een wereld van verschil.

Idd.

Als hier op zaterdagavond in het dorp buiten een beetje jongens en meisjes staan te fliren/ roken worden ze door iedereen meteen 'hangjonger' genoemd. Ja, dat zijn ze, laat ze lekker!!
Soms komt de politie ze gewoon wegsturen, terwijl ze alleen een beetje op een bankje zitten.
1. het bankje is nog heel
2. waarom zet je dan een bankje neer als je dr niet op mag zitten?

En dan.. ? Dan gaan we maar bushokjes slopen.



Nee, maar ik bedoel: De meesten hangjongeren hebben het niet zo fijn thuis of vervelen zich, doe er dan wat aan, want als je ze alleen maar overal wegstuurt gaan ze juist het verkeerde pad op..



Enne,, Nonnynancy, Denk je dat het nut heeft om een brief te schrijven? Niet banketstaaf ofzo, maar je bent 13.. Maar proberen kan uiteraard.

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:33

Vind dit wel een beetje gezeur hoor op dit topic. Ik bedoel, lekker makkelijk o met je vingertje naar anderen te wijzen. Een beter Nederland begint gewoon met jezelf!

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:58

Barbara_m schreef:
Vind dit wel een beetje gezeur hoor op dit topic. Ik bedoel, lekker makkelijk o met je vingertje naar anderen te wijzen. Een beter Nederland begint gewoon met jezelf!


1. Je moet het niet lezen, je hebt hier zelf geklikt
2. Ik weet niet dat ik iets verkeerd doe?!

@ iedereen ::
3. Ik geef gewoon voorbeelden, en wijs niet echt iemand aan.. ik weet heus wel dat als er hangjongeren zijn dat ze niet altijd alles slopen enzo, dat er ook ´gewone´ hangjongeren zijn, maar meestal wordt alles meteen gesloopt.

Trouwens, (niet banketstaaf bedoeld ofzo..) volgens mij voelen mensen zich aangesproken..

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:43

*Valt van stoel af van het lachen*
Ja kind ik voel me nogal aangesproken. Ik denk dat ik mijn puberperiode al heb gehad, en braaf dat ik was.
Ik vind dat het grootste gedeelte van de puberende bokkers hier op bokt nogal makkelijk met hun vingertje wijzen en zeggen hun hebben het gedaan (*hint let vooral hun* ). Zelfs de Nederlandse taal verloederd.
Zorg eerst dat je het zelf picobello voor elkaar hebt, braaf buitenspeelt, geen rottigheid uithaalt etc.
Misschien is een baan in de politiek wel écht iets voor de TS, D66 ofzo. Grote woorden en geen daden. Daar zit heel Nederland op dit moment op te wachten.
Kijk en bokt is een topic waar IEDEREEN zijn of haar mening mag uitspreken, of jij dat nou wel of niet leuk vind kind. Succes verder.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:40

Man als je zoveel te pijpzeiken hebt over NL... Vertrek dan vandaag nog en bedoel jongeren zijn het altijd? Sorry hoor maar er zullen genoeg mensen van 20+ zijn die evenveel slopen... Tuurlijk zal er wel eens last zijn van jongeren alleen net alsof volwassenen vroeger zo onwijs braaf waren Net alsof het allemaal weer aan "de jeugd van tegenwoordig" ligt.. Man ga het bejaardehuis in dan..

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:20

Dit is overigens voor die 13-jarige bedoelt..

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:31

lorie schreef:
naja die grijze man me die lange awrte jas en die sjaal om en beetje langer haar en hij was in t nieuws omdat i zijn kipjes als eerste liet enten.. zakkewasser

Sorry hoor maar als je niet weet waar je over praat kun je beter gewoon je mond houden!

Ik vind het een beetje een zeiktopic, het zijn allemaal van die halfslachtige dingen waar niemand iets mee kan. Overal waar groepen mensen samen leven gebeurt er wel eens iets. Ook in andere landen gebeuren dit soort dingen en daar kun je gewoon niet om heen.

Maak je niet druk om zulke dingen maar leef gewoon je leven!! Het leven is al veelste kort dus geniet er van!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:43

Tja sommige mensen willen nu eenmaal een land voor zichzelf.. Ik zou zeggen of ga naar de noordpool, maar niet zeuren dat het koud is dan he.. En vaak te grootste zeikerds zijn zelf het ergst... Als je als 13-jarige zo onwijs geintresseerd bent in politiek nou meid doe er wat me val bokt er niet mee lastig.. Er zijn al veel te vele zeiktopic's hie rop bokt.. Bespaar bokt dit gezeik dan.. Thank You (en nee niet die v. Krack C )

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:09

Toen was het stil.. Je wil toch zo graag hierover discuseren.. Laat maar komen...

Lusitana

Berichten: 22448
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:12

james100 schreef:
Echt, ik wordt er schijtziek van.. Zo ziek dat ik overweeg om met mijn wederhelf naar het buitenland te emigreren..

Daar, ik spreek uit ervaring, bestaan ook genoeg dingen waar je je aan zult ergeren, hoor, alleen weer andere dingen.