Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:26

Ga lekker door !!!

Anoniem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:33

Netje schreef:
Ga lekker door !!!



Nee bluh, een mooie dag zit er aan te komen. Je hebt of vast niet alle berichten gelezen, of ik heb nu met een zielsverwante te doen en daar heb ik al helemaal geen zin in.

Dames de dag is nog vroeg en ik ga zo lekker naar mijn horsie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:42

Zoals eerder gezegd, Fronton staat bij mij nu op negeer modus en niet zo raar, als je ook kijkt hoe zij reageerd in andere topics, dat is niet veel beter dan hier.

Het is steeds ontopic geweest, want het gaat steeds om Polen die banen in pikken.
Nogmaals niet de schuld van de Polen, maar dat wil niet zeggen dat het daarom niet gebeurd.
Dat ik toevallig een voorbeeld op bokt ben, dat kan, daarmee gaat het onderwerp niet offtopic.
(of moet ik wat ex collega's bellen en die paar bedrijven waar iedereen eruit is gegooid en Polen voor terug zijn, als die hier hun zelfde verhaal typen als ik, is het dan wel goed en ontopic??)

En als je er dan na jaren heel hard werken uit word gedonderd op een vies gespeelde manier, wat oh dom, ik niet zag aankomen, dan doet dat zeker zeer.
En ben de rest van de dag ook vrolijk, mocht je denken van niet.
Alleen als het dan ff over dit onderwerp gaat, word ik weer boos.
Logisch, menselijk imo.
En dat boos, dat zal ik over dit onderwerp (Polen die naar hier komen en de regering die niks doet en bazen die vies spelen) vast ook nog wel een tijdje blijven.

Dus wat is er offtopic??

En ik ga vanmiddag heerlijk naar een collega, ja het hebben over dit onderwerp, want haar zijn ze er nu uit aan het pesten, want ja, de tuinder merkte dat op straat zetten, zoals bij mij niet zomaar kan.
Dus dan ga je het anders aanpakken als vieze baas, toch

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:40

Heb het hele topic gelezen en nogmaals - naar mijn mening - gaat het niet om de individuele gevallen, maar om het probleem in het algemeen.

Ik heb ook al eerder gezegd dat ik het natuurlijk balen vind als je op die manier je baan verliest, maar heb ook al aangegeven (helemaal in het begin) dat je iemand met een dienstverband niet zomaar op straat kan zetten.....

Ik snap alleen de negatieve instelling van sommigen niet en ik zou zeggen: lees eens een boek als Creatief Visualiseren (Shakti Gawain) of lees eens Deepak Chopra of andere gelijkgestemden. Het komt in ieder geval op het volgende neer: Wat je uitstraalt krijg je terug !

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:58

Netje, mijn insteek was ook dat men niet zomaar op straat gezet kan worden, zeker niet op basis van het gestelde door o.a. Runningkawa. Als je daar echter vragen over stelt omdat het verhaal kennelijk niet compleet is, dan ben je de gebeten hond, zo werkt dat hier.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:31

@Netje
ik sta dus ook nog steeds niet op straat. Heb dus ook geen uitkering.
Dit idd omdat het niet zomaar kan.
En dat heb ik ook al verteld.

En de tuinder betaald mijn loon door, niet de uitzendgroep (wat niet de normale gang van zaken is)
Waarom, juist ja, de uitzendgroep staat niet achter de beslissing van mijn baas dat ik daar niet meer kan werken. (wat ik al eerder verteld heb)

Alleen moet die uitzendgroep wel ander werk voor me vinden en dat doen ze, alleen krijgen ze me niet geplaatst omdat ik te duur ben en daarom word ik nu in nivo's naar beneden gezegt, minder loon, wel kans op een andere baan. (fijn minder loon na jaren opgebouwd te hebben)
Maar als dat niet lukt (ben nog steeds duurder als die Pool) gaan ze verder kijken om me wel op straat te zetten.
Allemaal al verteld, maar dat blijkt niet genoeg.

Dus niks geen ander verhaal dan dit.
Ik kan er niet meer van maken
Geen andere kant enz. dit is het kort samen gevat, kan het ook niet helpen dat het niet anders is
Dus kan ook geen andere antwoorden geven.
Maar dat is niet bevredigend voor sommige

En ja, dat is een individueel verhaal op de komst van de Polen.
Daarom niet offtopic.
Dat je geen zin hebt in een individueel verhaal over hoe het gaat als mensen op straat gezet worden voor goedkoper volk, dat kan.
Maar dit individuele verhaal, verteld ook de verhalen hoe het bij andere gaat.
Want in die zin staat het helemaal niet op zichzelf.
En al die inviduele gevallen samen maken het probleem van het algemeen.

Ds ik snap niet wat er offtopic is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:38

Ow ja, ik doe ook aan reiki, mediteren enz.
Dus ik weet door wat er nu gebeurd, ik een andere weg in moet slaan (weet alleen nog niet zeker welke )
En dat dan alles zelfs nog beter word dan het nu is.
Want alles gebeurd om een rede en uiteindelijk word je daar niet slechter van.

Maar de manier waarop, nee daar blijf ik boos om
Maar dat krijgt mijn baas zeker weten nog op zijn bordje terug

en ja dit is offtopic

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:00

That's the spirit, girl !!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:12

Maar die spirit heb ik steeds gehad, maar dat vond ik dus offtopic.

Want het onderwerp, gaat over grenzen open en wat daar bij komt kijken.
En dan deel ik mijn verhaal daarin, omdat het daarmee in verband staat.
En ja, dan ben ik (terecht) boos om het moment

En dat ik dan denk dat het uiteindelijk vast beter met me gaat worden omdat mijn doel in het leven, niet bij de tuinbouw blijven werken is, vind ik dan niet relevant
(ik ben dus ook bezig met wat anders, maar dat staat nog allemaal niet op poten, dus zet ik dat ook nog niet openbaar neer)

Dus nu weer een offtopic bericht

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:22

RK, ik begrijp ook heus dat er geen leuke manieren zijn om je baan kwijt te raken. Tenzij je natuurlijk ergens hoog in de boom zit en met een vorstelijke gouden handdruk mag vertrekken, maar dat is hier niet aan de orde.
Waar ik echter van schrok bij jou, was de gelatenheid en frustratie. Zelf heb ik dan wat meer de vechtersmentaliteit, avondje uithuilen en weer opnieuw beginnen en gewoon zelf weer je weg zoeken. Of iets wel of niet onrechtvaardig is, doet er niet meer zoveel toe als je jezelf ertoe kunt zetten om weer je eigen weg te vinden. Dus weer de boer op en een baan vinden, want wat jij wilt gebeurt ook! Dus, houd het gevoel vast dat je nu weer je eigen weg in slaat en zelf weer in charge bent. Je hebt al te lang zitten balen van die vorige baan, zonde van je energie joh.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:39

Dank je Fronton (wie had verwacht dat ik dat zou zeggen)

Ik heb, op de eerste paar weken na, het heft in handen genomen.
Maar ja, afgedankt worden door een baas waar je het niet van verwachte doet zeer.Het is maar een klein bedrijfje, dus je kent elkaar goed, denk je dan. Deze man ken ik dus al meer dan 15 jaar.

Maar juist 1 van de redenen dat ik mijn kont in de krib gooi richting hem.
Omdat ik vind dat hij niet moet denken dat hij zomaar iemand makkelijk weg krijgt (dit ook voor de andere collega's waar hij dit ook bij wil).
Pas als ik een baan heb waarvan ik denk, Yes! dat is het, ben ik vrijwillig weg.
Tot die tijd heb ik zoiets, weet je wat l.., je betaald me maar lekker, had je maar niet zo stom moeten zijn (en dat is ook het enige wat hem zeer doet)
En hij mag weten dat het allemaal niet zomaar kan.
Ik hou nu eenmaal van rechtvaardigheid. Daar ga ik ver in.
Daar maak het me nu zelf misschien moeilijker mee, maar ik weet zeker dat hij nu wel wat nadenkt voordat hij het bij een ander flikt.
Ja noem me gek, maar dat is mijn stukje strijdvaardigheid

En ik ben in charge, maar dat kan pas hoogstens over een halfjaartje ten uitvoer komen en zolang dat niet echt is, schrijf ik daar nog niet veel over.

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:02

Je zult in ieder geval nooit meer een overeenkomst aangaan waarbij je in dienst blijft van het uitzendbureau, I guess? In dit geval liet flexibiliteit zijn keerzijde zien, dat kan helaas ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:52

Dat kan dus idd helaas ook.
Tja, je moet het maar weten na altijd een gewoon dienst verband te hebben gehad.
Maar aldoende leert men

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:12

Van Hoof blijft bij toelaten Polen

Uitgegeven: 20 april 2006 13:25

DEN HAAG - Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken houdt vast aan zijn plan om het per 1 mei Polen en andere Oost-Europese werknemers makkelijker te maken een werkvergunning te krijgen. Pas als blijkt dat in bepaalde sectoren "verontrustend veel" Nederlandse werknemers worden verdrongen, wil hij overwegen daar weer een strenger regime toe te passen.

Dat heeft de bewindsman donderdag geschreven aan de Tweede Kamer. CDA-Kamerlid Van Hijum is teleurgesteld. Volgens hem gaat Van Hoof voorbij aan de wens van een Kamermeerderheid om in een aantal sectoren nog vast te houden aan de strengere aanpak, in overleg met vakbonden en werkgeversorganisaties.


Maatregelen

Behalve VVD en D66 heeft de hele Tweede Kamer vorige week in een debat met Van Hoof aangedrongen op meer maatregelen om te voorkomen dat de komst van mensen uit Oost-Europese landen die in 2004 lid zijn geworden van de Europese Unie, ten koste gaat van de positie van werknemers in Nederland. Dit overleg krijgt donderdagmiddag een vervolg.

Van Hoof streeft ernaar de grenzen voor werknemers uit de nieuwe EU-lidstaten per 1 januari 2007 volledig te openen. Daarop vooruitlopend wil hij dat het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) vanaf 1 mei bij het verstrekken van een werkvergunning voor deze mensen niet meer toetst of er wel voldoende arbeidskrachten in de Nederland zijn te vinden.

Verdringing

De bewindsman verwacht niet "dat er op grote schaal sprake zal zijn van verdringing" gezien de dalende werkloosheid en de groei van het aantal vacatures. Mocht in een sector een grote instroom in de WW plaatsvinden die gerelateerd kan worden aan de verstrekte werkvergunningen, kan volgens hem de zogeheten arbeidsmarkttoets opnieuw worden ingevoerd. Van Hoof wil werkgevers niet onnodig opzadelen met "bureaucratische rompslomp" en vreest dat het toenemende tekort aan werknemers de economie zal afremmen.

CDA-Kamerlid Van Hijum stelt dat er grote verschillen zijn tussen branches. "In veel sectoren is inderdaad een tekort aan vakkrachten, maar bijvoorbeeld in de bouw en transport is wel degelijk sprake van verdringing. In de bouw zitten 10.000 mensen in de WW en in de transport 6000, terwijl in deze sectoren al veel Polen werken."

Uit www.nu.nl

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:53

Telegraaf van vandaag, pagina 30. "In de glastuinbouw staan 10.000 banen op de tocht door de aanhoudend dure energie." De overheid wordt gevraagd om voor 290 miljoen bij te springen. Er zijn blijkbaar ernstige liquiditeitsproblemen in de glastuinbouw, wat weer de hang naar goedkopere arbeidskrachten verklaart.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:59

KLopt
Door de lange kou dit voorjaar, slechte vruchten door geen natuurlijke warmte en te kort aan zonlicht, hebben ze daar nu verliezen.

Dus extra reden mensen op straat te knikkeren en in te ruilen voor goedkope mensen.
Komt het toch allemaal weer goed uit dat in mei de grenzen open gaan

Maar krijgen wij ook korting op het gas, want de verwarming heeft hier ook langer aangestaan dan normaal

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:16

Nee, maar je mag je eventuele personeel ontslaan als je ze niet meer kunt betalen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:18

Wat is niet kunnen betalen?

Laten ze dan ook eerst hun eigen luxe weg, zoals mijn baas vorig jaar 2 grote nieuwe auto's voor het net 5 jaar oude villa huis?

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:20

Ja maar jij woont ook niet onaardig, dus misschien denkt hij wel dat jij je wel zult redden en dat hij liever iemand aanhoudt die de eindjes aan elkaar moet knopen?? Ik bedoel, als jij zo over hem mag denken, mag hij dat misschien ook wel over jou?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:21

Hij mag denken wat hij wil, doe ik lekker ook.

Maar gezien de uren die mijn vriend draait, wat hij ook weet, is het wel duidelijk wie het meeste betaald
(wat ook nogal wiedes is, want met 20 uurtjes doe je zoveel ook weer niet)

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:45

Ik begreep juist dat de grenzen nog niet open gaan per 1 mei omdat een meerderheid van de Tweede Kamer tegen is.
M.i. ook terecht.