Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:08

Het kan ook nog es voorkomen dat je niet zo makkelijk leert.... Mijn nichtje is niet de vlotste, die werkt vnl in fabrieken e.d. Wat ze doet doet ze goed, maar ze is te oud en te duur tegenwoordig... Dus die zit weer thuis.....
Ingewikkelde scholing is niet echt een optie..

Anoniem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:11

Geluk is niet iets wat je louter met hard werken krijgt....

Hard werken is ook subjectief, kunnen we nog een boom mee opzetten.


@Laura, die banen bij uitzendbureaus voor halve dagen, alles wat er is, maakt mij niet uit, maar waarom krijg ik ze niet? Waarom toch altijd weer die leeftijdsgrens. Waarom doen ze zo moeilijk als ik eenvoudig werk vraag en mijn opleidingen en werkervaring te hoog zijn.. Maakt mij toch niet uit? Dan voor eenvoudig werk moet ik ineens weer ervaring hebben Of moeten het perse schoolverlaters zijn Ook dat klopt natuurlijk niet. Het zijn natuurlijk wel de werkgevers die dat bepalen, maar het is wel het een of het ander.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:13

ik bedoel meer dat je dan tegen concurrentie van moeders met kinderen aanloopt, die het baantje willen omdat ze een kind hebben. Jij hebt een handicap. tsja, zo hebben allerlei mensen wel wat eisen te stellen.
Cer, daar zijn ook nog de Permar-organisaties voor, die speciaal banen voor zwakbegaafden krijgen waarbij de werkgever subsidie krijgt. Zo heeft iedereen wel iets. Je kan ook te hoog opgeleid zijn

RK: bij welke plaats ligt dat? Neus ik even in mijn systeem. Ben je wel eens ingeschreven bij manpower?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:15

Russel, vaak hebben werkgevers al een bepaald idee in hun hoofd. Een schoolverlater die nog te vormen is, een doorgewinterde dame met ervaring, het is maar net waar ze naar zoeken. Soms heb je de mazzel dat je de ene bent die beschikbaar is o het juiste moment, andere keren heb je 3 concurrenten voor de baan die op het kleurtje trui meer aanspreken of zoiets geks. Tsja. helemaal objectief wordt het niooit. Helaas.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:15

Nee, bij manpower nog niet, kan ik wel gaan doen.
Wel bij randstad, uiteraard CWI.

Nederweert ligt tussen weert (15 km bij me vandaan)
Maar ook weer bij Asten, Deurne (brabant 15 km bij me vandaan)

En dank je wel voor de moeite

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:39

Oh oke, dan heb ik toch geluk gehad en is alles mij aan komen waaien? Mijn best hoor, als jullie je daar beter van gaan voelen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:42

Fronton schreef:
Oh oke, dan heb ik toch geluk gehad en is alles mij aan komen waaien? Mijn best hoor, als jullie je daar beter van gaan voelen.



Nee hoor, mij maakt het niks uit. Maar jij hebt nogal het idee dat een ander maar harder had moeten werken en het aan had moeten zien komen, dus eigen schuld dikke bult. Was het maar zo simpel en waren wij maar zo kortzichtig.

Niemands leven gaat over een rozenpad, dus arme jij?, nee hoor.

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:48

Nou nou, je hebt er ook een handje van om mensen woorden in de mond te leggen he?
Maar goed, jullie zijn zielig en het is allemaal hun schuld .

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:54

zo ging het ook met turkse mensen
ze kwamen hier omdat ze veel werk goedkoper konden doen.
toen bleven ze hier wonen, en namen familie hier mee naar toe.
en nu gaat iedereen klagen dat ze weg moeten.

Anoniem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:55

Jij zegt het..... En dat is nu niet wat ik heb gezegd. Maar duidelijk nou toch wat jij bedoelt????

Het gaat hier niet om wie er nu zieliger is en harder werkt, da is jouw insteek in dit topic. Mij duidelijk dat dit een ver van je bedshow is en dan maar deze fiets pakt omdat je volgens mij niet echt begrijpt waar de angel zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:03

Ja wij zijn zielig en jij bent de enige hardwerkende nederlander

zo ben je nu blij..



Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:17

Trap je me toch lekker het land uit... jij ook weer blij.

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:50

runningkawa schreef:
Dan is het zeker je eigen schuld

Maar helaas zijn er mensen, zoals ik,
Ik werk vanaf dat ik 16 jaar oud ben, in de tuinbouw.
Ben ondertussen 32.
Ik heb nooit een dag thuis gezeten.
Ook niet als het bedrijf er mee stopte oid.
En nu word je eruit gewerkt voor goedkope polen, want je hebt opgebouwde functie jaren en bent dus te duur.
Verder laat je je niet uitbuiten, dus dubbel duur.

En goh. zo ben ik niet de enige die ze er nu uit proberen te werken.
En dan durven sommige hier te posten
Nederlandes zijn te lui, willen die werk niet doen, is eigen schuld enz

Laat ik zeggen, sommige mogen blij zijn dat ze dan niet tegenover me staan...



Ik weet niet of dit op mij slaat ?? Anders zeg ik dit!!
Ik heb dus nooit gezegd dat Nederlanders (of jij want daar betrek je het nu op ) lui zijn!! Alleen dat sommige nederlanders die wel kunnen werken het gewoon niet doen omdat ze een uitkering wel erg makkelijk vinden!!

Daarbij is het voor mij geen ver van mijn bed show aangezien ik in het Westland woon (ofte wel de tuin van Europa) En ik ook in de tuinbouw werk!!

Er wonen tegenover mij ook Polen en die zijn er pas een paar maanden en spreken al beter Nederlands dan sommige ooit kunnen spreken.
Ik heb zelf ook met Polen gewerkt en die werkten iig heel hard! Ik heb verder dus ook geen problemen met de Goeie Polen!!
En het is niet hun probleem dat ze hier zitten, als ik ergens anders (ander land) ook 2 of soms wel 3x meer kan verdienen dan hier zou ik ook gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:52

Ik heb het over algemeen wat er in dit topic gezegd word, anders plaats ik er een naam bij

en waar schrijf ik dat ik een hekel aan Polen ofzo zou hebben, want zo komt je berichtje nu over
Mag jij quoten van mij

En wat fronton nu bedoeld, geen idee, maar dat zal wel zijn omdat ik het niet snap en dom ben.

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:57

Alleen het eerste stukje ging over de Quote van jou!
Derest is een reactie op de andere !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:04

Dan is het makkelijker alleen te quoten wat je bedoeld, zo geeft het nogal verwarring.

En ik ben het met dat stukje eens.
Iedereen heeft recht op WW als een opvang netje.
Super geregeld in NL.
Maar het moet niet zo zijn dat je beroeps WW-er bent, daar is het niet voor.
Die mag je wat mij betreft flink gaan korten.

Maar als je zoals ik (en vele nu met mij) al jaren gewoon gewerkt hebt, zonder ooit daarvan gebruik gemaakt te hebben, vind ik het onterecht dat er in dit topic mensen je veroordelen.
Zeggen dat het je iegen schuld is enz.
Dat is erg kortzichtig.
En dat terwijl als ik over mezelf praat ook nu nog niet in de WW zit.
Maar kom ik daar, zal ik me niet schamen na 15 jaar.
Denk dat ik er dan best wel recht op heb.

En ja, ik ben boos nu
Niet op de Polen, die doen wat ze aangerijkt krijgen.
Maar wel op de regering die geen bescherming geeft aan mensen die een x aantal jaar er werkt.
Aan de bedrijven die het allemaal niet eerlijk spelen.

Ja, ik kan niet niet tegen oneerlijkheid, maar dat is een ernstige afwijking in deze maatschappij.
Laat staan dat je er ook nog gevoel bij hebt, dan ben je echt niet meer lekker in deze maatschappij

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:22

Netje schreef:
Biepmiep schreef het volgende :

Dankzij de goedkope polen staan nu veel ongeschoolde maar toch duurdere medelanders op straat, was laatst op tv. En mijn man werkt in de bouw in Duitsland, nou die heeft zogenaamd de grenzen dicht, maar hun bedrijf wordt eruit gewerkt door andere bedrijven met goedkope Polen in dienst.
Dat is de enige manier om goedkoper te zijn dan je concurrent, dor goedkope werknemers te nemen.

Grappig is dat dáár niemand op reageert. Haar man werkt in Duitsland (neem even aan dat het geen Duitser is), dus wie pikt er nou de baantjes van wie. Zij vindt het heel gewoon dat haar man de grens over mag, maar niet dat de Polen (of wie dan ook) hetzelfde doen....

Beetje krom !


Nee want mijn man verdient het zelfde als een duitser. Het gaat om een ned. bedrijf wat zijn expertise in duitsland verkoopt zeg maar. Hij Wij betalen ook duitse belasting/sociale premies en als hij een uitkering krijgt (wat er aan komt) dan wordt die door de duitse staat betaalt.
Hij werkt niet onder de prijs.

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:37

Ik vind het een beetje een zinloze discussie:

1. Wij kunnen er toch niets aan veranderen!
2. Ieder heeft zijn eigen stand punt en de meeste zijn toch te eigenwijs om die te veranderen
En we kwetsen zo alleen maar mensen mee!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:58

@Fronton: Wat een onzinnige opmerking? Alsof RK ook maar ergens beweert dat de Polen het land uit moeten??

Zo werk je wel in de hand dat men discrimineert. Dat DOET men niet, maar dat wordt door anderen dus gesuggereerd... wie discrimineert er dan in werkelijkheid?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:25

idd
maar fronton kunnen we denk ik beter op negeer modus zetten, want die leest niet, vraagt daarom 100 keer hetzelfde
Suggereerd zelf wat dingen die hem/haar uitkomen
En dat alles omdat hij zelf de best werkende, slimme, helderziende Nederlander is en de rest natuurlijk niet

wederom *gaap*

Dat hij wat kortzichtig is, inlevingsvermogen mist en totaal niet weet waar hij over lült zullen we hem maar vergeven.

negeermodus/ On

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:20

Wow, wat een doordachte stellingen allemaal Runningkawa. En dat allemaal omdat ik niet meega in je klaagzang?
Nou kind, als jij vindt dat je al je frustratie op mij af moet reageren, dan moet je dat maar lekker doen. Vooral niet bij jezelf te rade gaan, vooral niet doen. Je hebt echt volkomen gelijk, het is als een openbaring.
Jij weet natuurlijk precies hoe het leven is van echt arme mensen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:28

Ontslag krijgen en zeker als het volkomen onterecht en buiten jouw schuld is, is een verschrikkelijke rotervaring, die je heel persoonlijk raakt omdat je je volledig afgedankt voelt.

Ik vind de reactie van een aantal mensen hier dan ook erg kortzichtig en op de man gespeeld onder het motto van mens wat klaag je nou.

Anoniem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:46

Al vrij vroeg in je berichten begon je op de man te spelen Fronton, eerst subtiel maar geleidelijk aan op je doel af, doe je wel vaker heb ik gemerkt.

Nu heb je dan je zin gekregen. Wijze teksten die je graag nastreeft, hebben dus nu wel heel erg zijn doel voorbij gestreefd. Prachtig deftige penny reaktie van je. In je mandje zit een gat.

RK ik hoop dat je snel weer wat vind waar je je plezierig voelt, ook zeker gezien het feit dat je gezondheid het niet altijd prettig doet. Dan valt het nl niet mee om weer ergens een nieuwe start te moeten maken.

Voor mij einde topic. Om iemands ellende als modderfestijn te gebruiken, heb ik geen zin in.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:11

Nou Russel en Runningkawa, beetje flauw om Fronton als enige de schuld te geven. RK als moderator zou toch zélf als eerste wat dichter bij het gestelde in het topic moeten blijven. Ik lees al pagina's lang een egoverhaal van haar en daarmee lok je dan wel uit dat mensen op die manier gaan reageren. Ik snap best dat het balen is als je baan verdwijnt omdat er goedkopere Polen zijn. Dat heeft ze uitgelegd en dat was ook nog on topic. De hele discussie daarna niet meer.... Want het gestelde gaat niet alleen over RK of wie dan ook, dat gaat over het feit dat TS stelde dat we hier een Poolse invasie zouden krijgen. Misschien dus nu maar weer terug naar dat gegeven of gewoon maar een slotje, want dit persoonlijke moddergegooi, daar zit niemand op te wachten.

Anoniem

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:24

Fronton krijgt niet als enige de schuld, de schuld waarvan? Dat ze haar baan kwijt is? Het is de toon die gezet is door de reakties van Fronton en die storen mij. Fronton stelt RK zelf verantwoordelijk dat ze haar baan kwijt is, dat ze dom is dat ze het niet heeft zien aankomen en dat ze niet intelligent genoeg is om haar beroep om te gooien, want hij/zij heeft het ook meegemaakt en is het wel gelukt, want hij/zij is kennelijk niet zo dom als RK en hij/zij heeft altijd hard gewerkt, RK kennelijk niet en daarom vliegt zij eruit.

Snappie?? Dus RK ga die mattenklopper maar even halen Tijd voor straf.