Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:22

runningkawa schreef:
ja de grenzen open gooien, dat is wat ze doen

als jij dat positief vind oke
Ik en vele niet
Want ons beschermen doen ze niet...


Als Nederland die grenzen dicht laat dan plaatst het zichzelf min of meer buiten de EU. Polen maakt daar nu deel van uit, dus er is gewoon niet zoveel aan te doen. Wat er wél aan te doen is, is zorgen voor gelijk loon naar gelijk werk in beide landen, en daar wordt heel hard aan gewerkt. Maar het kost wel tijd voordat de Poolse economie zover is bijgetrokken dat het niet meer aantrekkelijk is om hier te komen werken.

Maar het is heel naar dat jullie nu kind van de rekening zijn, absoluut.

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:49

runningkawa schreef:
En ik hou niet van geblaat van mensen die maar half weten wat gebeurd. omdat het ver avn de bed show is
Mensen die blaten die zelf niet in de tuinbouw werken of bouwakker, vrachtwagenchaffeur, schilder enz zijn.

Mijn verhaal staat hier nu, niks niet nog een kant
was dat maar.
Dat is de kant, je bent te duur, je moet eruit.
Wat wil je nog meer horen?


En ja, wat er in Born gebeurd is ook verschrikkelijk
Maar dat maakt een ander ding niet minder erg.

Ooooh, dus je mag hier alleen een mening over hebben als in de tuinbouw werkt, bouwvakker, vrachtwagenchauffeur of schilder bent? Ooooh, weet de minister dat ook??

Alles heeft 2 kanten en dus heeft jouw verhaal ook nog een andere kant die je ons niet vertelt.

Je bent trouwens je baan niet kwijt, je moet het goed regelen met het uitzendbureau, want dáár ben je in dienst en je hebt dus ook zelf getekend voor de bijbehorende voorwaarden.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:54

hahahaha nee de minister weet dat niet, maar ik heb wel es vaker het idee dat de beleidsmaker een beetje buiten de realiteit leven

Citaat:
je hebt dus ook zelf getekend voor de bijbehorende voorwaarden.

Een beetje medeleven mag ook wel... Ik ben blij dat jij mn zaken niet behartigt bij 1 of ander conflict zeg hee...

"Ja, dat heb je zelf zo stom geregeld, zoek het nu ook maar uit" en daar kan je het mee doen....

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:00

Nee, dat zeg ik helemaal niet, maar ik vind ook niet dat schuld maar bij een ander moet liggen. Het is heel vervelend allemaal en trekt behoordlijk aan je gevoel van rechtvaardigheid. Maar ik snap niet dat het allemaal als een soort verrassing wordt gezien, opeens.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:01

Al had het geen verassing geweest, dan had het toch nog onomkeerbaar geweest. Alleen had je dan langer van tevoren geweten dat je geen werk meer had. En of dat nou zo leuk is??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:10

Fronton schreef:
russel schreef:

Nou nou nou, over eenzijdige blik gesproken Russel.



Van jouw starheid kan ik geen andere reaktie verwachten, maar misschien heb ik meer contact met mensen die in dit schuitje zitten? Ach ja onderscheid moet er zijn, wellicht behoor ik wel tot die onderlaag??

Nou, je vindt het nodig om de Polen voor goedkope werk-pikkers uit te maken, maar je vraagt je kennelijk niet af hoe dat zo gekomen is? De geslagen hond uithangen en roepen dat het allemaal HUN schuld is, lijkt me beetje armelijke mentaliteit.

Hoe kan het trouwens dat men dit niet aan heeft zien komen? Die goedkope Polen lopen hier toch al een fiks aantal jaar rond, dacht ik zo.

Cer, ik werk in een sector waar allerlei mensen werken, van ongeschoold, lbo tot academisch niveau.
[/quote]

Met dit soort berichten suggereer je dat je zelf zo altijd zo die gulden middeweg weet te vinden, dus niet. Over starheid gesproken. Kennelijk weet je niet hoe de chauffeursproblematiek momenteel is. En nou doe je of die mensen daar zelf wat aan hadden kunnen doen. Dát bedoel ik met starheid. Je probeert altijd de andere partij van starheid te betichen, maar zelf ben je behoorlijk rechtlijnig in je denken als het over feiten gaat die je niet wilt weten.
[/quote]

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:15

Nou, ik baseer mijn mening en standpunten niet louter en alleen op emotie en de beperkte blik van mijn eigen situatie (egocentrisme).

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:46

Simone75 schreef:
Hallo allemaal,

het is al een tijdje bekent dat de grenzen open gaan voor de
nederlanders

.
Ik vind dit echt vreselijk.
Dus ik dacht laat ik hier eens een topic over maken!
Ik vind als mensen hier in ...... willen werken. Omdat ze in hun land niet genoeg geld kunnen verdienen ok!
Maar het gaat erom dat die nederlanders nu al al het werk van de ....... aan het pikken zijn.
Als ik werkgeefer was dan zou ik eerlijk zijn, en niet zegen van ik neem lekker die nederlanders want die zijn lekker goedkoop.
Want die werkgeefers helpen zo wel hun eigen land naar de kl...te!
Ik zie het al voor me zeg wil je ergens gaan soliciteren, krijg je later een telefoontje van de baas. Sorrie je bent het helaas niet geworden.
Want ik heb nu 2 nederlanders kunnen krijgen,voor de prijs van 1 ......!
het is niet alleen hier, die nederlanders bestormen duitsland ook al een tijdje.
Me vader en zn vrouw wonen er!
de vrouw van me vader klaagt er al over dat op haar eigen werk, dat ze met nog een heel stel andere collegas, van de lopende band gestuurd wordt door de baas. Omdat de nederlanders erachter moeten!
Hij zij het echt letterlijk zo jullie gaan nu ervan af want de nederlanders moeten aan het werk!
Met als gevolg dat de duitsers de mooie huurhuizen in duitsland niet meer kunnen betalen. Maar de nederlanders wel, omdat de nederlanders konstant hun werk inpikken! Me vader en zn vrouw hebben nog net het geluk dat ze bij de moeder van zn vrouw in konden trekken. das een prachtig koop huis! Maar de meerderheid van de duitsers zitten in krotten. Door de nederlanders! Veschrikkelijk waar gaar dit heen in deze wereld?
Al die jongeren die straks van school komen. En een baan denken te krijgen, nou vergeet het maar!
Je krijgt dan gewoon te horen van nee hoor, we hebben hier nu 2 nederlanders voor de prijs van 1


Wat dikgedrukt staat heb ik verwisseld. Waarom?

Ik begrijp dat de TS en anderen hier in een heel vervelende situatie zitten, maar de toon van sommige berichten stoort me erg. Bijvoorbeeld van deze eerste. Stel dat er zo over Nederlanders gesproken zou worden. Dat vind ik op zijn minst raar. En zoals velen hier al zeiden: dit probleem ligt toch niet bij "de Polen" zelf?? Ik zie hier vreemde uitspraken voorbij komen die ik inderdaad in een heel ander tijdperk zou verwachten, toen een zekere welbekende oorlog al dreigde... Maar goed. Gelukkig lees ik ook vele "normale" posts met wél constructieve kritiek in deze discussie.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:50

Volgens mij heeft de TS het wel degelijk over de 'werkgevers' (werkgeefer zelfs)...
dus je kan het op meerdere manieren interpreteren....

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:00

Het gaat mij ook echt om de toon van de post:

Citaat:
*de grenzen open gaan voor de polen

*dat die polen nu al al
het werk van de nederlanders aan het pikken zijn.


*die polen bestormen duitsland

*Met als gevolg dat de duitsers de mooie huurhuizen in duitsland niet meer kunnen betalen. Maar de polen wel, omdat de polen konstant hun werk inpikken! Me vader en zn vrouw hebben nog net het geluk dat ze bij de moeder van zn vrouw in konden trekken. das een prachtig koop huis! Maar de meerderheid van de duitsers zitten in krotten. Door de polen! Veschrikkelijk waar gaar dit heen in deze wereld?


Dus dit vind je niet discriminerend, generaliserend en racistisch overkomen?? Maar goed, je begrijpt me wel.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:01

Wat ik eerder ook al zei... de opmerkingen over luie domme nederlanders vind ik ook discriminerend en generaliserend, maar DAT mag blijkbaar wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:05

En ja natuurlijk mag je er wat over zeggen fronton, maar uit elke uitspraak is duidelijk te halen dat het een ver van je bed show is en je totaal geen idee hebt waar je over lült.
Dat we zomaar ff ander werk hebben, tuurlijk ook ongeschoold en daar zijn nu geen Polen hè?

Het zou maar zo geregeld zijn dat er ineeens hordes mensen jou baan kwamen doen en alles in je vakgebeid, ben benieuwd wat je dan zegt
Want gevoel en medeleven zit vast in je kleine teen of zo.

nogmaals, wat wil je weten als andere kant van het verhaal!!
Dat ik te duur ben is de andere kant van het verhaal en dat de tomtaten niet duur zijn, dat is de andere kant van het verhaal
En dat de polen 60 uur werken voor het min loon van 40 uur

Meer andere kant is er niet
hoevaak moet ik dat nog herhalen!!!!!! (ja word een beetje erg moe van je dat je dat blijft herhalen)

Idd Cer en die kortzichtige uitspraken over dat het de nederlanders zijn schuld is, lui, is, mag wel

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:23

Biepmiep schreef het volgende :

Dankzij de goedkope polen staan nu veel ongeschoolde maar toch duurdere medelanders op straat, was laatst op tv. En mijn man werkt in de bouw in Duitsland, nou die heeft zogenaamd de grenzen dicht, maar hun bedrijf wordt eruit gewerkt door andere bedrijven met goedkope Polen in dienst.
Dat is de enige manier om goedkoper te zijn dan je concurrent, dor goedkope werknemers te nemen.

Grappig is dat dáár niemand op reageert. Haar man werkt in Duitsland (neem even aan dat het geen Duitser is), dus wie pikt er nou de baantjes van wie. Zij vindt het heel gewoon dat haar man de grens over mag, maar niet dat de Polen (of wie dan ook) hetzelfde doen....

Beetje krom !

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:27

Cer schreef:
Wat ik eerder ook al zei... de opmerkingen over luie domme nederlanders vind ik ook discriminerend en generaliserend, maar DAT mag blijkbaar wel


Dat is natuurlijk ook generaliserend, al zeg je dat dan wel als Nederlander zelf over Nederlanders, en dat is anders. Of je jezelf als bevolkingsgroep kan discrimineren?? Daar valt misschien over te discussiëren . Maar die opmerking over "domme" Nederlanders is mij ontgaan? En degenen die wel willen werken maar ontslagen worden omdat ze "te duur" zijn geworden vallen toch niet onder "luie" Nederlanders?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:30

Blijkbaar wel

We zijn dom want we hadden het aan moeten zien komen
Dom, want ja we doen dom werk
Lui omdat we al niet wat anders hebben of niet gestudeerd hebben oid

Ja ik snap hem ook niet, maar dat is de toon van dit topic

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:46

Nouska, my thoughts exactly. Er zitter er hier echter een paar bij die graag bepaalde opmerkingen toeschrijven aan wie het ze uitkomt.

RK, nog maar een keer: het werk wat ik 15 jaar geleden deed, bestaat niet meer, het werk wat ik vorig jaar deed bestaat niet meer en het werk wat ik nu doe, bestaat binnenkort ook niet meer. Dat zie je aankomen en daarop ga je je taktiek opnieuw bepalen. Althans, ik wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:54

Ja, die zitten er idd een paar bij...alleen zie ik andere namen dan

Proficiat dat jij het aan zag komen
Ik zag dit niet aankomen

andere keren wel, want ik ben ook wel eens van baas veranderd, omdat ik aan zag komen dat het daar stopte
Nu niet
Dom ben ik toch en o zo slimme geweldige jij *applaus*

En bijkomend probleempje, ja ik moet dus wat anders gaan doen. Iets wat ik noot gedaan heb, want nergens in de tuinbouw ligt nu werk voor het oprapen. (voorheen dus wel, ze smeekte om je)

Maar ik kan niet langer werken dan een halve dag door ziekte.
Wie wil me dan?
wie wil me dan omscholen enz

makkelijk weer, als je zelf gezond bent

Makkelijk als je in een ander vak gebied zit en toevallig het geluk mee hebt qua verandering

(bij mij komt dat ook wel weer hoor, maar nu ben ik ff boos)

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:56

Ooooh, dus bij jou zit alles tegen en bij mij zit alles mee?
Ruilen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:57

Fronton schreef:
Nou, ik baseer mijn mening en standpunten niet louter en alleen op emotie en de beperkte blik van mijn eigen situatie (egocentrisme).



Misschien is jouw blik wel te veel vanuit je eigen situatie waardoor je een stukje werkelijkheid niet kunt zien en denkende dat je dan gelijk hebt. En egocentrisme is in dit geval een verkeerde benaming. Zegt meer over jouw.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:57

Hoe het met NBBU zit weet ik idd niet, (maar mogen die zoveel zakken in het nieuwe loon bij een nieuw werkaanbod?! heel vreemd)
maar het mes snijdt idd aan twee kanten. Als jouw opdrachtgever geen werk meer heeft, kan je niet van het uitzendbureau verwachten dat ze nieuw werk kunnen toveren.

Ik werk dus idd bij een uitzendbureau, en de mensen die voor mij ´onbemiddelbaar´ zijn, zijn dat op twee aspecten. A. Ze hebben werkervaring of opleiding die niet passen bij het banenaanbod, B. Ze vragen teveel mbt de huidige markt.

Aan beiden is iets te doen. Bijleren, simulatiebedrijf-stage, verwachtingen bijstellen. En als jij in de tuinbouw werkt, met een salarisindicatie van XX pu, waarbij 5 andere kandidaten Y vragen, dan is dat gewoon een marktwerking.

Aan studenten die bij mij komen en per morgen zouden kunnen beginnen bij een specifiek bedrijf met een specifieke opdrachten voor een leuk salaris raad ik ook altijd aan om hun diploma te halen; de werkevaring voor het ene bedrijf is in de andere functie niks waard. Zuur, maar wel de waarheid.
En dat heeft niks te maken met lui of dom, maar mi met je aanpassen naar de mogelijkheden; ik had ook graag kunstgeschiedenis of paardenhouderij willen studeren maar ik weet dat daat geen droog brood in te verdienen is. Dus heb ik dat niet gedaan.

Overigens, in welke regio woon je, ik heb nog een baan of 15 open in de fabriek, waar je goed Nederlands voor moet spreken ivm werkinstructies. Verder geen eisen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:59

Oh, halve dagen, komen ook weer aan alle kanten op. Administratief. Met de computer ben je al bekend, misschien nog een opfrissing excel of word, kan je via ons als uitzendbureau zo doen, en je kan aan de slag.

Ellende daar is wel weer dat je dan tegen alle moeders met kindertjes aanloopt die halve dagen willen werken.
Zullen we die ook maar het land uitknikkeren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:59

Waar zeg ik dat Fronton?
Alleen jij hebt nu even geluk en ik nu even pech
En dan heb ik het puur op werk vlak, niks anders

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:01

Mijn regio staat onder mijn naam
Kom maar op met die banen
Als ik een opfrissing kan doen via jou uitzendburo, graag

Ik werk nu ook samen met de moeders met kinder
(die nu ook hun baan zien gaan)
Dus nee niks op tegen.
ik heb nergens niks op tegen als het eerlijk gaat
En dat gaat het nu niet

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:02

Nou, ik heb dus niet even geluk, maar gewoon hard aan gewerkt.
Dat heb ik dan weer gemeen met de Polen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:04

Dus ik heb nooit hard gewerkt

fijn om te weten

en ja, die soort beweringen, daar word ik een beetje strontziek van

Ik heb 15 jaar hard gewerkt en kansen gegrepen om aan het werk te blijven, nu word het op een vieze manier tegen gespeeld
ja helaas, mijn pech, maar mag ik niet ff boos zijn dan?