Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simone75
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-06

Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:00

Hallo allemaal,

het is al een tijdje bekent dat de grenzen open gaan voor de polen.
Ik vind dit echt vreselijk.
Dus ik dacht laat ik hier eens een topic over maken!
Ik vind als mensen hier in nederland willen werken. Omdat ze in hun land niet genoeg geld kunnen verdienen ok!
Maar het gaat erom dat die polen nu al al het werk van de nederlanders aan het pikken zijn.
Als ik werkgeefer was dan zou ik eerlijk zijn, en niet zegen van ik neem lekker die polen want die zijn lekker goedkoop.
Want die werkgeefers helpen zo wel hun eigen land naar de kl...te!
Ik zie het al voor me zeg wil je ergens gaan soliciteren, krijg je later een telefoontje van de baas. Sorrie je bent het helaas niet geworden.
Want ik heb nu 2 polen kunnen krijgen,voor de prijs van 1 nederlander!
het is niet alleen hier, die polen bestormen duitsland ook al een tijdje.
Me vader en zn vrouw wonen er!
de vrouw van me vader klaagt er al over dat op haar eigen werk, dat ze met nog een heel stel andere collegas, van de lopende band gestuurd wordt door de baas. Omdat de polen erachter moeten!
Hij zij het echt letterlijk zo jullie gaan nu ervan af want de polen moeten aan het werk!
Met als gevolg dat de duitsers de mooie huurhuizen in duitsland niet meer kunnen betalen. Maar de polen wel, omdat de polen konstant hun werk inpikken! Me vader en zn vrouw hebben nog net het geluk dat ze bij de moeder van zn vrouw in konden trekken. das een prachtig koop huis! Maar de meerderheid van de duitsers zitten in krotten. Door de polen! Veschrikkelijk waar gaar dit heen in deze wereld?
Al die jongeren die straks van school komen. En een baan denken te krijgen, nou vergeet het maar!
Je krijgt dan gewoon te horen van nee hoor, we hebben hier nu 2 polen voor de prijs van 1

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:44

Ik heb me er niet helemaal in verdiept, maar het lijkt me logisch dat iedereen die hetzelfde werk doet binnen een bedrijf ook hetzelfde loon krijgt, ik vind dat die pool dan net zoveel zou moeten verdienen als die duitser/nederlander..

Simone75
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:59

Nee dat is dus het probleem,
Die polen die komen allemaal om in nederland en duitsland het werk in te pikken.
Want het is bekent, en het is ook verteld dat de polen veel minder loon vragen. Om zo alle nederlandse en duitse werkgeefers naar zich toe te trekken. dat hun aangenomen worden.
Dus alle werkgeefers willen nu alleen maar polen.
Het staat ook op home.nl en je kunt daar ook je kometaar erover plaatsen. En een hoop mensen hebben hun komentaar erover neergezet. Een man had dus geschreven, dat ie ergens soliciteerde.
En dus later een telefoontje kreeg van de baas waar hij soliciteerde.
Sorrie je bent het helaas niet geworden. Want ik heb gister 2 polen kunnen krijgen, voor de prijs van 1 nederlander.
Vandaar ik dus ook in me verhaal schreef dat je dat nu te horen krijgt als je ergens wilt soliciteren. Ze krijgen hier ook veel minder betaald omdat het minimumloon in polen veel lager ligt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:29

Ik vind het ook belachelijk!
Hoe bedenken ze zoiets?

Genoeg mensen in Nederland zijn werkloos,
misschien zijn die Polen dan wel goedkoper,
maar daar gaat het toch niet om?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:33

ik vind het ook niet kloppen laten ze eerst alle werkloze mensen aan een baan helpen desnoods ervoor opleiden ipv polen hierheen halen en die werkgeven..

ik vind echt dat de 2e kamer eens naar het volk moet kijken in dit soort dingen.. in plaats van wat ZIJ beter vinden..
volgens mij zijn hier maar weinig mensen het ermee eens. ja misschien de werkgevers die een lage loon kunnen geven

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:02

Laat ik vooropstellen dat ik het woord 'verschrikkelijk' lichtelijk overdreven vind in deze context. Oorlogen zijn verschrikkelijk, aardbevingen zijn verschrikkelijk, Polen niet.

Ten tweede komen 'de Polen' niet om 'onze' baantjes in te pikken maar in de eerste plaats om werk te doen waar veel Nederlanders zich te goed voor voelen (ja echt, nog steeds, zelfs in deze tijden van werkloosheid), en in de tweede plaats omdat ze het hier beter kunnen krijgen. Heeft met jou en mij niks te maken. Sterker, dat zouden jij en ik ook doen als wij in die situatie zaten.

Deze week was er een uitzending van Nova over dit onderwerp. Daar werd onder andere in verteld dat er geregeld wordt dat ook de Polen minimaal minimumloon moeten gaan verdienen hier in plaats van de 99 eurocent bruto per uur die ze nu kosten. Zo verschrikkelijk veel goedkoper zijn ze straks dus niet meer.

Simone75 schreef:
Maar de meerderheid van de duitsers zitten in krotten. Door de polen!


Nee, niet door 'de polen'. Doordat de Duitse overheid zelf niet voldoende maatregelen neemt. En het merendeel van de Duitsers woont heus nog gewoon in een huis hoor

Simone75 schreef:
Nee dat is dus het probleem,

Die polen die komen allemaal om in nederland en duitsland het werk in te pikken.

Want het is bekent, en het is ook verteld dat de polen veel minder loon vragen. Om zo alle nederlandse en duitse werkgeefers naar zich toe te trekken. dat hun aangenomen worden.


Die Polen vragen niet zo weinig, die krijgen zo weinig. Wat hier minimumloon is, is voor een Pool een goed inkomen. Zij zelf vinden waarschijnlijk dat ze al bijzonder veel vragen.

Wat het dikgedrukte betreft, dat soort veralgemeningen zorgden er een jaar of 70 geleden voor dat een meneer met een snor meer macht kreeg dan goed was voor Europa, alleen waren het toen de Joden (waaronder ook veel Polen, trouwens).

Ik ben het ermee eens dat het niet handig is van de overheid om het zo aan te pakken. Je kunt binnen Europa niet meer zomaar zeggen dat andere mensen er niet in komen, maar dit is vragen om problemen. Al is het alleen maar omdat de meeste mensen zo zullen reageren als TS (en andere bokkers) hier doen. Maar ik ben niet in de veronderstelling dat ik of ook maar iemand op Bokt dit wel even op kan lossen, want zo simpel ligt het allemaal gewoon niet, zoals de meeste politieke aangelegenheden. Roepen dat 'die stomme Polen in Polen moeten blijven' is in elk geval zéker niet de oplossing...

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:16

dat roepen is inderdaad niet de oplossing maar ik persoonlijk vind het ook geen oplossing om ze hierheen te halen...

genoeg werklozen die de baantjes wel kunnen opvullen en ookal willen sommigen die baantjes niet aannemen. er zullen vast en zeker zijn die dat wel doen.

bovendien denk ik dat er dan nog meer huizen op dit kleine landje gebouwd moeten worden... en ik snap best dat als ik of jij in die situatie hadden gezeten we het dolgraag gewild hadden..
maar vanuit de situatie waar ik nu in zit vind ik het negatief voor het land waar ik in woon.

ik wil niet rassistische overkomen ofzo hoor maar ik denk dat er al genoeg culturen hier in nederland zijn, laat nederland eerst maar eens naar zichzelf kijken voordat ze er nog meer mensen bij gaan halen!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:30

Cloverdale schreef:
ik wil niet rassistische overkomen ofzo hoor maar ik denk dat er al genoeg culturen hier in nederland zijn, laat nederland eerst maar eens naar zichzelf kijken voordat ze er nog meer mensen bij gaan halen!!


idd laat 'de' nederlanders eerst maar eens goed naar zichzelf kijken, zodat ze zien hoe goed wij het hebben hier in Nederland...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:34

Misschien kan Nederland beter eerst alle NEDERLANDSE werklozen helpen, ipv er een zooi poolski's binnen te halen.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:54

'de Polen' worden niet naar hier gehaald, die komen natuurlijk zelf omdat ze hier meer kunnen verdienen. Wanneer 'wij' werken tegen het minimum loon hebben ze verder niets voor op ons en wanneer de Poolse economie en loongrenzen zijn opgetrokken aan de onze is er verder ook geen verandering meer. Maar dat kost nog ff tijd!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:21

Die 'genoeg werkelozen' die Nederland heeft kunnen imo gemakkelijk aan de bak. Mijn broertje zit momenteel ook thuis wegens persoonlijke omstandigheden en hij heeft inmiddels al 2 aanboden gehad die hij af heeft moeten slaan. En hij heeft ook alleen maar een mavo diploma...

De Polen zullen hier net als de Turken een aantal decennia terug het werk kunnen gaan doen waarvoor de gemiddelde Nederlander te beroerd is. Ik kom zelf uit een boerengezin en we hebben 20 jaar lang tussen de boeren gewoond. Scholieren die kwamen plukken of asperges steken? Nee hoor, niet voor de prijs die de boeren zich konden veroorloven. Wat moet je dan anders dan ergens Polen vanaf plukken.

Daarbij moeten de Polen straks allemaal tegen dezelfde arbeidsvoorwaarden als wijzelf gaan werken. Het enige verschil dat je dan nog krijgt is dat wij veelal te beroerd zijn om voor het minimumloon te werken en Polen niet.

Europese grenzen zijn open voor mensen, goederen en geld. Voor het bedrijfsleven geldt dat zij sindsdien heel wat concurrentie hebben gekregen, ze moeten heel wat harder werken en zich onderscheiden om zich staande te houden. Dan kun je wel zeggen dat de werkgevers niet eerlijk zijn als ze Polen verkiezen boven Nederlanders, maar als ik een zaak draaiende moet houden gaat het mij om zoveel mogelijk omzet en zo weinig mogelijk kosten. Als ik kan kiezen tussen een Pool die 40 uur komt werken met een uurloon dat het minimum is (bv 3 euro) en een Nederlander die minstens 5 wilt hebben... Dan weet ik 't wel.

Ik vind het geen slechte zaak dat dat concurrentie-idee ook bij personeel gaat gebeuren.

Sterker nog: het is al járen bezig. Nu komen de Polen legaal naar Nederland en wordt het voor de werkgevers niet veel goedkoper dan een Nederlandse werknemer. Nu werkt het hier allemaal zwart onder erbarmelijke omstandigheden en tegen een gruwelijk laag salaris.

Het gaat niet alleen om de kosten, maar ook heel erg om de instelling. Ik ken veel bedrijven die met Polen werken, veel boerenbedrijven, maar ook een aantal in andere sectoren. En dan gewoon via een uitzendbureau hoor, lang niet iedereen zwart. En van allemaal hoor ik dat er heel wat verschil zit tussen het Nederlandse personeel en het Poolse personeel...

Simone75
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:23

Natuurlijk zijn er ook mensen die er niks op tegen hebben, dat het hier en in duitsland maar volstroomd.
Maar die mensen die moeten eerst zelf maar eens meemaken. Dat hun werkgeefer tegen ze zegt. je kunt vertrekken, want ik heb liever die goedkope polen. Ik denk dat je dan wel anders piept!
Me vader en zn vouw dat zijn 100 procent echte duitsers. En die zegen al de duitsers kunnen die goede huizen niet betalen. Omdat de polen voor gaan met werk. De vrouw van me vader is zelf met een heel stel andere collega`s weggestuurd door de baas. Omdat meneer liever even polen aan het werk had. Dus conclussie de polen hebben al het werk en al het geld. Dus met gevulde zakken kunnen ze daar lekker in de huurhuizen. Terwijl die in duitsland al onbetaalbaar zijn als je niet genoeg kunt werken. En de duitsers hebben door de polen niet genoeg werk. Dus kunnen ze de huurhuizen niet betalen.
Maar zoals ik al zij de polen wel want die pakken al het werk af!
Me vader en zn vrouw die zitten in het koophuis van de moeder van zn vrouw. Er zijngenoeg mensen daar met een koophuis, die zitten dus goed. Maar als je nou eenmaal niet het geld hebt voor een koophuis. En je moet het met een huurhuis doen. Nou vergeet het maar!
Zo is het ook met werk als huishoudelijke hulp. Die polen doen het voor 5 euro per uur. Terwijl een nederlander 10 euro per uur vraagd!
Als ik een eigen bedrijf had, dan zou ik echt niet een pool voortrekken. Ik zal daar heel eerlijk in zijn. Ik kijk niet op mijn centen,ik zou naar mijn land kijken!

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:38

Simone75 schreef:
Natuurlijk zijn er ook mensen die er niks op tegen hebben, dat het hier en in duitsland maar volstroomd.
Maar die mensen die moeten eerst zelf maar eens meemaken. Dat hun werkgeefer tegen ze zegt. je kunt vertrekken, want ik heb liever die goedkope polen. Ik denk dat je dan wel anders piept!


Als dat zou gebeuren zou ik dat mijn werkgever kwalijk nemen en niet die 'goedkope polen'. Polen zijn toch echt gewoon mensen, net als jij en ik. Als men in Nederland gewoon goed gaat handhaven, zodat een pool gewoon netjes naar Nederlandse maatstaven betaald krijgt en geen werkweken van 70 uur voor 3 euro per uur maakt, is er volgens mij niet zoveel aan de hand. We leven nu eenmaal met zn allen in Europa en het leuke daarvan is dat jij ook gewoon je spullen kan pakken en in Zuid- Frankrijk kan gaan werken. De lonen zijn op dit moment in Polen al aan het stijgen, en als men in Nederland gewoon netjes de regels hanteert is het probleem, als er al een probleem is, maar van tijdelijke aard. En ik vind het woord 'verschrikkelijk' hier ook een beetje overdreven. We hebben het niet over een vreemde mogendheid die erop uit is om ons uit onze banen en huizen te drijven en het land over te nemen. Het zijn gewoon mensen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:40

Simone75 schreef:
Als ik een eigen bedrijf had, dan zou ik echt niet een pool voortrekken. Ik zal daar heel eerlijk in zijn. Ik kijk niet op mijn centen,ik zou naar mijn land kijken!


Ik denk dat je dan snel failliet zou zijn Het is wel heel nobel om te zeggen dat het je niet om geld gaat, maar in de praktijk is dat gewoon niet te doen. Veel bedrijven, vooral de kleinere, hebben het al moeilijk genoeg in deze tijd, en die zal het worst weten of hun personeel uit Nederland, Polen of de Ngorongoro-krater komt, als ze maar hard werken tegen zo weinig mogelijk geld. Als ze de keuze hebben tussen jou en een goedkope Pool dan gaan ze voor die Pool, als ze de keuze hebben tussen een dure kracht van 35 met 10 jaar werkervaring of jou als goedkope starter, dan gaan ze voor jou. Zo simpel is het gewoon.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:42

Beetje triest dit. Wat zou jij doen als je uit Polen kwam en je zag hier betere werkgelegenheid?!

Ik vind dit echt niet kunnen om overal de Polen maar de schuld van te geven. Ik denk dat je anders zou praten als je daar zou wonen. En het is niet de schuld van hun het is dan toch eerder de schuld van Nederlanders zelf?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:43

Troost je, ik heb het meegemaakt. Niet vanwege Polen, maar wel omdat ik te duur was. Ik werkte via het uitzendbureau daar. Ik koester totaal geen wrok tegen het uitzendbureau, het zij zo.

Ik ken ook heel veel Duitsers, we hebben een tankstation gehad aan de Duitse grens en veel Duitse klanten spreek ik zo nu en dan nog wel eens als ik ze tegenkom. Die hoor ik toch nooit klagen over Polen. En dat zijn toch echt Duitsers in hart en nieren.

Omdat jouw (stief?)moeder weggestuurd is met een aantal collega's zijn al die Polen dus bloedzuigers en zijn alle werkgevers eikels en oneerlijk? Komop zeg... Dat is echt het sublieme voorbeeld van over één kam scheren.

Je zegt het zelf al: Polen poetsen je huis voor 5 euro per uur en Nederlanders voor 10. Even een opmerking tussendoor: ik heb via het uitzendbureau gepoetst voor € 5,50... Enniewee, ik heb al eerder gezegt dat Polen dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgen en het dus wel meevalt met het goedkoper zijn, het zal voornamelijk goedkoper zijn door het feit dat Polen voor het minimumsalaris uit hun nest komen en Nederlanders niet. En hun werkinstelling. Daarbij heb ik als werkgever toch liever 20 Polen werken met een gezonde instelling en tegen het minimumloon, dan 20 Nederlanders die 2 keer zo duur zijn omdat ze gewoon niet voor het minimumloon willen werken.

Die opmerking over 'naar je land kijken' vind ik echt walgelijk.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:46

Amen!!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:48

Dat is wel waar dat Sylvia zegt.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:53

Dat is inderdaad helemaal waar Een vraagje aan Simone: wat zou jij doen als je tijdelijk werkloos was en je zou een brief krijgen van het CWI met het vriendelijke verzoek komkommers te gaan plukken tegen het minimum loon?

Simone75
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:02

Er wordt gezegt hier dat de polen heel gemotifeert zijn om te werken.
Maar de nederlanders en de duitsers toch ook?
En hoezo is mijn opmerking over naar mijn eigen land kijken walgelijk?
Volgens mij heb ik het hier over een doodgewoon onderwerp. Waar ook een hele hoop andere mensen boos over zijn.
En natuurlijk mogen ze ergens anders werken, als ze in hun eigen land niet genoeg verdienen. Maar het gaat erom dat het niet de bedoeling is dat hun voor gaan met al het werk!
Als je hier in nederland niet genoeg zou verdienen. Dan zou ik mischien ook wel ergens anders heen gaan om te werken ja.
Maar ik zou het verschrikkelijk vinden, als ik wist dat er andere mensen ontslagen werden. Omdat ze mij voor willen laten gaan. Omdat ik zo goedkoop ben!
Ik geef de polen niet de schuld, ik heb niks tegen polen. Maar het gaat erom dat nederland en duitsland er wel op achteruit gaat als ze voor gaan met werk.

En silvia: Dat je zij dat je vaak mensen spreekt uit duitsland. En dat je die er nooit over hoort. Dat hoefd ook niet! Niet iedereen die je toevallig tegenkomt in duitland hoefd het er toevallig over te hebben op dat moment als jij ze spreekt. Me vader en zn vrouw hebben het er ook niet altijd over. Hun zijn ook niet de enige een hoop kennissen en famillieleden van hun hebben het er ook vaak over. Maar ook niet elk moment van de dag. Uiteindelijk kun je het er ook niet altijd over hebben. Er zijn nou eenmaal ook andere dingen te bespreken in het leven!

p.s. Ik zou niet werken tegen het minimum loon. Want ik heb een huishouden. Dus een minimumloon zou voor mij niet haalbaar zijn!

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:10

Simone75 schreef:
En silvia: Dat je zij dat je vaak mensen spreekt uit duitsland. En dat je die er nooit over hoort. Dat hoefd ook niet! Niet iedereen die je toevallig tegenkomt in duitland hoefd het er toevallig over te hebben op dat moment als jij ze spreekt. Me vader en zn vrouw hebben het er ook niet altijd over. Hun zijn ook niet de enige een hoop kennissen en famillieleden van hun hebben het er ook vaak over. Maar ook niet elk moment van de dag. Uiteindelijk kun je het er ook niet altijd over hebben. Er zijn nou eenmaal ook andere dingen te bespreken in het leven!


Ik vind het heel frappant dat jij denkt dat het meerendeel van de duitsers door de komst van de polen in krotten woont. Gelukkig hebben ze het er niet de hele dag over. Anders zou het een beetje een depressieve boel worden in Duitsland

Nederlanders en Duitsers net zo gemotiveerd om te werken als Polen? Nogmaals mijn vraag: ga jij komkommers plukken tegen het minimumloon als je werkloos bent?

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:12

Simone75 schreef:
p.s. Ik zou niet werken tegen het minimum loon. Want ik heb een huishouden. Dus een minimumloon zou voor mij niet haalbaar zijn!


Oeps. Niet goed gelezen. Ik zie het antwoord op mijn vraag al. Laat ik hem nog iets scherper stellen. Jij raakt op een dag je baan kwijt en krijgt een uitkering. Na een paar weken ligt er een brief van het CWI op de mat met het verzoek komkommers te gaan plukken tegen het minimumloon. Zou je dat dan doen of niet?

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:12

Simone75 schreef:
Me vader en zn vouw dat zijn 100 procent echte duitsers. En die zegen al de duitsers kunnen die goede huizen niet betalen. Omdat de polen voor gaan met werk.


Dan moeten ze niet te beroerd doen en dalen in hun looneisen! Zo werkt het met vraag en aanbod op de arbeidsmarkt!

Het feit dat zij en jij dat niet willen spreekt al tegen je motivatie!

En dat je met 'een huishouden' niet tegen het minimumloon kunt werken is ook klets. Mijn moeder deed het nog in haar eentje van een bijstandsuitkering en drie kinderen. Je zult je levensstandaard aan moeten passen ja, maar dat krijg je overal als het aanbod van arbeiders groter is dan de vraag. Idem bij een demografische opleving

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:12

ik vind het belachelijk

Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:14

Simone75 schreef:
Een man had dus geschreven, dat ie ergens soliciteerde.
En dus later een telefoontje kreeg van de baas waar hij soliciteerde.
Sorrie je bent het helaas niet geworden. Want ik heb gister 2 polen kunnen krijgen, voor de prijs van 1 nederlander.
Vandaar ik dus ook in me verhaal schreef dat je dat nu te horen krijgt als je ergens wilt soliciteren. Ze krijgen hier ook veel minder betaald omdat het minimumloon in polen veel lager ligt!


waarom denk je dat wij een ARBO dienst hebben (tenminste ik geloof dat de arbo ook over het loon gaat...) als mij dat zou gebeuren simpel weg aangeven dat bedrijf want minimumloon betekend een minimum dus lager MAG niet, staat in de wet en de CAO van de destbetreffende sector.

en ik sluit me bij de rest aan, het is neit de schuld van de Polen, het is de schuld van ons nederlanders zelf. Wij willen niet tegen een minimumloon werken, wij willen om de zoveel tijd pauze, wij willen dit, wij willen zus enz. die Polen denken werk=geld pauze=niet werken=geen geld, dus ik werk wel door, door deze instelling zijn ze veel aantrekkelijker omdat ze gewoon doorwerken.
owja, als je je vinger naar iemand uitsteekt wijzen er altijd 3 naar jezelf he , maw, kijk eerst naar jezelf

nou moet ik heel eerlijk toegeven dat ik ook wel moet slikken om het minimumloon te accepteren, dat ligt voor mij als 18-jarige op 3,63 en dat is weinig, maarja, liever weinig geld dan helemaal niks... en je vergist je ook nog in iets anders, die polen hebben die paar centen nodig zodat ze uberhaupt kunnen eten en wonen, wij hebben (ik heb het dan over de 'arme' studenten zoals ikzelf) het nodig zodat we in het weekend veel kunnen zuipen, dat we elke 2 maanden nieuwe kleren kunnen bijkopen en noem maar op.