Ik ben heel erg op mijn privacy, kan niet eens naar de wc als ik hoor dat er iemand in huis is en ben dus bang dat ik in een ziekenhuis niet ga kunnen bevallen. Ik zou daar volgens mij zo gestresseerd raken dat ik de weeen 'ophoud'. Daarbij komt dat de ziekenhuizen hier bepaalde protocollen hebben (baby's op aparte kamer, vaste voedingstijden, voorkeur voor flesvoeding boven borstvoeding, verpleging doet de verzorging van de baby, tijdens de bevalling om de minuut vragen of je pijnstilling wilt, snel overgaan op tang- en vacuumverlossingen...). Ik word al moe van de strijd

Nu is hier in Belgie het redelijk ongebruikelijk om thuis te bevallen en ik krijg van iedereen te horen dat ik onverantwoord bezig ben als ik (zonder medische indicatie uiteraard!) thuis wil bevallen. Volgens mij heb je best nog even tijd om in het ziekenhuis te komen (er zit een ziekenhuis 100 meter verderop) maar mensen bezweren me dat het een kwestie van minuten is.
Wat vinden jullie? Speel ik met het leven van de baby door thuis te willen bevallen?