Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meliaforever schreef:nou ik ben oneens, Want oké misschien hebben ze iemand vermoordt maar dan vermoord je zelf eigenlijk ook iemand,, En vroeger was er de doodstraf op de afschuwelijkste manieren, en als ze het zouden doen doe dan maar gewoon een spuitje!? om ze in te laten slapen ,,
Quote schreef:Ik ben tegen de doodstraf.
Heel duidelijk; de doodstraf is een uitvlucht.
Heel even pijn en dan? Dan ben je dood.
Je voelt niks, geen schuldgevoelens, niks.
Laat ze toch lekker levenslang zitten!
Meliaforever schreef:Quote schreef:Ik ben tegen de doodstraf.
Vind ik ook zo! ,, Dan voelen ze toch niet meer wat ze hebben gedaan!, Geen schuldgevoelens(zoals misshaffie al zei!)In een cel kunen ze teminste ff nadenken over wat ze hebben gedaan,
En weet je hoe lang 20 jaar is! ,,
danifur schreef:
1 van die stellingen was: Moet een politieke partij in Nederland die de doodstraf wil invoeren verboden worden?
Quote schreef:Ik ben tegen de doodstraf.
maike schreef:Het kan dan wel zo zijn dat ze eerst 10 jaar vast zitten maar als je eenmaal bent veroordeeld tot doodstraf kom je toch niet meer vrij, wat heeft het dan nog voor nut om er eens goed over na te denken.
maike schreef:Ik ben TEGEN! Stel: een vriend of familielid word veroordeeld voor iets wat die niet heeft gedaan. Doodstraf, makkelijk opgelost? Lijkt me niet.
Of iemand die inderdaad ziek is in zijn hoofd, die zware medicijnen nodig heeft en therapie, in een moment dat niet opgelet word begaat diegene een misdrijf. Wiens schuld is dat? Van degene die het gedaan heeft omdat hij zijn medicijnen niet had ingenomen of van de verzorgers?
Op dit moment krijgen ze in ieder geval levenslang TBS opgelegd, stuk beter dan een spuitje of een kogel lijkt mij toch?
Het kan dan wel zo zijn dat ze eerst 10 jaar vast zitten maar als je eenmaal bent veroordeeld tot doodstraf kom je toch niet meer vrij, wat heeft het dan nog voor nut om er eens goed over na te denken.
tamary schreef:danifur schreef:
1 van die stellingen was: Moet een politieke partij in Nederland die de doodstraf wil invoeren verboden worden?
Even terug naar de stelling : Dat een politieke partij dit in zijn progamma heeft staan is voor mij geen reden om deze partij te willen verbieden.
Mening doodstraf. In zeer beperkte gevallen voor. Sommige mensen kunnen niet terug de maatschappij in, om deze mensen dan maar levenslang op te sluiten is ook niks. Zowel vanwege de kosten als vanwege het vluchtgevaar en het risico dat ze toch iemand kunnen overtuigen dat ze de maatschappij wel weer inkunnen.
Als ik echter hoor dat er in Amerika mensen 23 jaar! op hun "spuitje" zitten te wachten heb ik mijn twijfels. Zo lang wachten is voor geen van de partijen goed, niet voor de nabestaanden, niet voor de cipiers en niet voor de dader. Straffen moet op redelijk korte termijn na de veroordeling, dus moet het hoger beroep etc. veel sneller behandeld worden. Daarnaast moet absoluut vast staan dat de verdachte inderdaad de dader is. Dat gaat nl te vaak fout zowel in NL als in Amerika trouwens. Voordeel hier is dan dat hier geen doodstraf is en die mensen meestal levend de cel uitkomen als hun onschuld bewezen wordt.