Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
karuna schreef:Ik ben er wat dubbel in. De enorme bedragen waarover je pas gaat betalen als kind of parter dan kun je dat ook wel missen. Het is ten slotte gratis geld wat je krijgt.
Maar de bedragen voor iedereen eromheen lopen best op. Maar ook dan het is gratis geld wat je krijgt.alleen dan wat minder.
Waar ik wel moeite mee heb is dat als je als partner of kind in het huis woont of goederen hebt gekregen, je daarover belasting moet betalen. Maar dat geld zit in een huis of goederen en niet op de bank. Dat je je woonruimte of de spullen moet verkopen om de belasting dienst te kunnen betalen. Daar zou iets op gevonden moeten worden
Mars schreef:Anderen voeren aan dat het sws oneerlijk is dat een deel van de mensen een (grote) erfenis krijgt en een ander deel niet omdat hun ouders het niet breed hadden. En dat de erfbelasting dit een beetje recht trekt. Hoe kijken jullie aan tegen erfbelasting?

dus het zal sowieso naar de staat gaan
. Aan de kant van schoonfamilie is het anders. Ik vind die belasting geen enkel probleem, ik heb altijd kunnen leven en sparen van wat ik zelf heb verdiend en ik heb liever dat de mensen die het vermogen hebben opgebouwd, er ook zelf lekker van leven en het niet oppotten om het aan een volgende generatie door te geven.

Het was toen ook bijna einde verhaal omdat dat eigenlijk niet op te hoesten was....
Cer schreef:sterregoud schreef:Bijv Marion Bloem moest haar huis uit, omdat haar partner dood ging, en de overheid de erfbelasting opeiste.
Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt, ik kan niet goed vinden wat er bij haar aan de hand was.
s1993 schreef:Wel vind ik het lastig voor mensen die het erven in de vorm van een huis of bijvoorbeeld een boerenbedrijf. Als er dan veel erfbelasting betaald moet worden, heb je kans dat je het moet verkopen en dat is ook zonde. Lastig om daar een modus in te vinden die het zo eerlijk mogelijk maakt zonder dat er teveel misbruik van gemaakt kan worden