Cyberaanval bij Chipsoft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Cyberaanval bij Chipsoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:49

Ik kreeg van mijn huisarts een mail dat hun patientenadministratie is gehackt door deze cyberaanval en dat dat voor mij als patient consequenties zou kunnen hebben. Kan iemand me hier meer over vertellen? Ik had trouwens zo'n week eerder ook al een bericht van een (buitenlandse) R.K. site dat bij een hack mijn wachtwoord ook zou zijn buitgemaakt. Dat moet ik nu iedere keer wijzigen voordat ik daar kan inloggen. Wat is dat nu allemaal? Ik geef momenteel helemaal geen persoonsgegevens meer door op internet. Maar veel sites en organisaties hebben die natuurlijk nog van vroeger.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Chipsoft heeft nog weinig informatie gedeeld voor zover ik weet. Het betreft gegevens van gebruikers die gebruik maken van hix365, dat zijn vooral huisartsen en revalidatie klinieken. De meeste ziekenhuizen hebben de gegevens op hun eigen server en die gegevens zijn dus niet in gevaar geweest.

Alle externe opties, zoals digitaal verwijzen naar een ander ziekenhuis en het transmurale portaal waarmee we informatie uit andere ziekenhuizen konden zien, zijn uit voorzorg wel uit de lucht gehaald door chipsoft.