Belastingaangifte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Belastingaangifte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:17

Voor degenen die deze aangifte nog niet gedaan hebben: Het is dit jaar veel ingewikkelder. Zorg dat je je administratie op orde hebt want je moet heel veel gegevens invullen. Ik ben er vanmorgen urenlang mee bezig geweest. Toen het allemaal niet lukte, voornamelijk de aftrekposten van giften, werd ik ongeduldig omdat het programma mijn gegevens steeds niet pakte en drukte ik te veel knoppen in waardoor mijn computer crashte. :+ ik ben opnieuw begonnen en heb de aftrekposten voor donaties helemaal overgeslagen en nu lukte het wel de aangifte verstuurd te krijgen. Maar een les voor volgend jaar om allerlei bewijzen zoals "overeenkomst periodieke giften" etc. invulbaar te hebben. Ze hebben in Den Haag duidelijk geld nodig, en dat moet van de belastingbetaler vandaan komen. :+

miereneter

Re: Belastingaangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

Heb eergisteren mijn aangifte gedaan, en het was even makkelijk als alle andere jaren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Ik heb het ook kortgeleden gedaan en het was net zo simpel als vorige jaren. Het enige wat me opviel was dat het evt. rentebedrag zelf ingevuld moest worden.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Ik heb het via de app gedaan en was denk ik binnen 3 minuten klaar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Hier is een ander topic over, maar volgens mij had vrijwel niemand er problemen mee. Ik heb even iets gecheckt via de laptop, maar anders was ik binnen 4 minuten klaar geweest.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Geen problemen mee gehad, niks meer in hoeven vullen dan eerdere jaren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Hier wel problemen. Er staat een bedrag bij mij in, die helemaal niet klopt. Volgens de belastingdienst heb ik reiskostenvergoeding gekregen. Wat dus niet waar is. En dat wil ik wijzigen. Maar kan niet vinden waar ik dat kan doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Ik zit even dat er een correctie kom van het uwv met terugwerkende kracht 24 juni 2024.

Dus eerst dat afwachten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

FriesWytske schreef:
Hier wel problemen. Er staat een bedrag bij mij in, die helemaal niet klopt. Volgens de belastingdienst heb ik reiskostenvergoeding gekregen. Wat dus niet waar is. En dat wil ik wijzigen. Maar kan niet vinden waar ik dat kan doen.

Reiskosten van je werkgever?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Heb ik niet, want ik zit net onder het aantal kilometers wat nodig is om dat te krijgen. Staat ook nergens op mijn loonbriefjes.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Bij mij ging het ook makkelijk. En ik krijg (een beetje) geld terug.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Moet je reiskosten van je werkgever opgeven dan? Dat wordt toch bij je loon meegenomen al dan niet belast afhankelijk van je vergoeding?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

FriesWytske schreef:
Heb ik niet, want ik zit net onder het aantal kilometers wat nodig is om dat te krijgen. Staat ook nergens op mijn loonbriefjes.

Nee bedoelde.. waarvan zegt de belastingdienst dat je reiskosten hebt gekregen? Dan kan ik voor je kijken waar het staat zodat je het kunt verwijderen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

cissy schreef:
Moet je reiskosten van je werkgever opgeven dan? Dat wordt toch bij je loon meegenomen al dan niet belast afhankelijk van je vergoeding?

Klopt. Ze vragen alleen of je nog reiskosten hebt gemaakt die je niet vergoed hebt gekregen. Dus daar zou een bedrag kunnen staan in theorie.