Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne_94

Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:42

Wat begon als een mooie vakantie in Thailand eindigt voorlopig in… wachten.

Onze vlucht via Dubai is geannuleerd en nu zitten we vast. Niemand kan ons precies vertellen wanneer we weer kunnen vliegen. Best een gek gevoel.

Zijn er hier meer mensen die in dezelfde situatie zitten?
Of mensen die ooit gestrand zijn door een geannuleerde vlucht?

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Gewoon afwachten? Zelf iets regelen?

We horen graag jullie ervaringen ❤️

Ik wil geen topic beginnen over de situatie daar en de keuzes die er worden gemaakt. Maar echt over het gestrand zijn. En in onzekerheid zitten hoe nu thuiskomen.

haha1995

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Mijn man moet volgende week naar Maleisie....Ik vrees ook voor de situatie....
Wij hebben zelf ooit vastgezeten door een vulkaan uitbarsting ,maar zijn een aantal dagen later kunnen vliegen via een andere weg...
Maar het is best spannend zo...Bij ons regelde de reisorganisatie alles het langere verblijf en de terug vlucht...of zijn jullie niet via een reisorganisatie? En anders even contact opnemen met de ambasade?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Ik heb dat ooit gehad, gestrand zijn op vakantie, in een volkomen andere situatie nl. door een vulkaanuitbarsting waardoor het luchtruim voor onbekende tijd gesloten werd. Heel vervelend ook doordat mijn vooruitbetaalde dagen in het hotel afliepen en de kans bestond dat ik er uit zou moeten op de afgesproken dag. Ik had via een reisorganisatie geboekt en die heeft de zaak toen geregeld. Dat is de beste oplossing.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Pff wat lijkt me dat heftig Ts. Hopelijk kunnen jullie snel terug.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Kun je niet een ticket boeken bij een maatschappij die niet via het Midden Oosten vliegt? Bv. KLM, Singapore airlines of een andere? Dat zou mijn oplossing zijn als je weer terug moet. Anders afwachten ….

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Had je een pakketreis of losse vluchten geboekt?

En heb je een reisverzekering?
Daar zou ik eerst dan contact mee opnemen.

Mijn schoonzoon zijn vlucht was eens geannuleerd door een staking in Duitsland. De luchtmaatschappij deed niet veel (lufthansa), hij heeft toen zelf een vlucht geboekt en helaas is die vlucht niet vergoed door de verzekering.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:02

Tui regelt “niks” die wijst naar Emirates en Emirates wijst naar TUI.

Puur omdat niemand weet hoe het wat.

Gelukkig kunnen we in ons hotel blijven nu tot 5 maart. Maar dan hoop ik toch al wel in een vliegtuig gezeten te hebben.

En er zijn geen andere vluchten beschikbaar, of je betaald echt een immens bedrag. En die krijg je dan niet vergoed, terwijl we nu alles in het hotel en wat we eten en drinken vergoed krijgen.

Verzekering wijst nu voor alsnog naar TUI.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

Ik vlieg over ruim twee weken terug vanuit vietnam via Doha. Ik heb nog geen nieuws ontvangen en de vlucht is nog niet gewijzigd. Ik verwacht dat ze wel snel met een oplossing zullen komen. Sterkte alvast ts

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:06

Maar omdat we niks horen vanuit TUI en Emirates zitten we wel in onzekerheid. Ook omdat we niet weten waar je goed aan doet.

Zelf een vlucht regelen. Maar dat is dan een vlucht van plus 30 uur met een peuter van 2.

Of wachten tot er wat wordt geregeld. Maar wanneer is dat dan…

Het enige is dat we weten dat het luchtruim tot morgen 12:00 uur Nederlandse tijd dicht is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Arianne_94 schreef:

Onze vlucht via Dubai is geannuleerd en nu zitten we vast. Niemand kan ons precies vertellen wanneer we weer kunnen vliegen. Best een gek gevoel.

Ik wil geen topic beginnen over de situatie daar en de keuzes die er worden gemaakt. Maar echt over het gestrand zijn. En in onzekerheid zitten hoe nu thuiskomen.

wat vervelend, ik begrijp dat je nog vastzit in Thailand? Dat lijkt me sowieso wel beter dan wanneer je in Dubai zit, daar is het echt spannend. Veel sterkte, ik hoop dat je snel (via een omweg) naar huis kunt.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:09

juval schreef:
Arianne_94 schreef:

wat vervelend, ik begrijp dat je nog vastzit in Thailand? Dat lijkt me sowieso wel beter dan wanneer je in Dubai zit, daar is het echt spannend. Veel sterkte, ik hoop dat je snel (via een omweg) naar huis kunt.

Ja gelukkig wel, als we wel hadden gevolgen hadden we er geweest waar de eerste inslag in de airport was.

Dus daar zijn we er gezegend mee. En in een goed hotel, wat ook super leuk is voor de kleine. Maar ontspannen zit je niet.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Lastige situatie. Ik zou op eigen kosten een vlucht boeken en zsm naar huis willen. Maar kan mijzelf voorstellen dat vliegen in die omgeving daar ook spannend is.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

Pfoe, dat is wel heel vervelend die onzekerheid zeg!

Hier momenteel in Australië, wij vliegen in principe 14 maart terug via Doha. Ik vind het maar niks...als het over een week allemaal nog zo ervoor staat maar eens rond gaan bellen. Voor nu nog maar even niet, beter de hulplijnen laten voor de mensen die nu al echt vastzitten :knuffel: Ik duim hard mee dat jullie gauw naar huis kunnen!

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:17

L_iek schreef:
Lastige situatie. Ik zou op eigen kosten een vlucht boeken en zsm naar huis willen. Maar kan mijzelf voorstellen dat vliegen in die omgeving daar ook spannend is.

Ja als ik geen peuter hadden wij ook gaan vliegen en kijken waar we uitkomen.
Maar met een peuter 30+ uur onderweg zijn terwijl we ook veilig en rustig in een hotel kunnen zitten, geeft ons de voorkeur dan.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:20

Vientje schreef:
Pfoe, dat is wel heel vervelend die onzekerheid zeg!

Hier momenteel in Australië, wij vliegen in principe 14 maart terug via Doha. Ik vind het maar niks...als het over een week allemaal nog zo ervoor staat maar eens rond gaan bellen. Voor nu nog maar even niet, beter de hulplijnen laten voor de mensen die nu al echt vastzitten :knuffel: Ik duim hard mee dat jullie gauw naar huis kunnen!

Ook spannend, maar hopelijk is er dan wel wat geregeld en is er duidelijkheid.
Nu nog even genieten voor jullie :D

Hulplijnen lopen echt over. Emirates kan je bijna tot niet bereiken, zoveel vraag.

Alleen al vanuit TUI Nederland zijn er 230 reizigers die vast zitten in Phuket. Hoorde we vandaag.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Arianne_94 schreef:
L_iek schreef:

Ja als ik geen peuter hadden wij ook gaan vliegen en kijken waar we uitkomen.
Maar met een peuter 30+ uur onderweg zijn terwijl we ook veilig en rustig in een hotel kunnen zitten, geeft ons de voorkeur dan.

Ik begrijp je helemaal. Sterkte met de situatie, hopelijk is er snel iets duidelijk voor jullie.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Mijn vriend zit nu vast in Australië, zou over Doha terug. Alle alternatieven zitten voorlopig vol dus dat gaat ook zeker tot ergens volgende week duren helaas.

Hij heeft geluk dat hij daar bij zijn broer zit en qua verblijf verder geen kosten heeft. Hij zou alleen wel dinsdag weer aan het werk moeten, dat gaat in ieder geval niet gebeuren :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Tui gaat dit wel regelen. Maak je niet druk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

Dat lijkt me echt een hele nare situatie waar je nu in zit, vooral omdat je in onzekerheid zit en dus niet weet wanneer je terug kunt komen. Zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Zo ben je direct weer aan vakantie toe van de stress…

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:43

Als je bij TUI hebt geboekt moeten die het voor je oplossen maar als ze zoveel gestrande passagiers hebben dan is het vaak ellende met de communicatie.
Zou ook zeker informeren bij je reisverzekering wat die voor je kunnen betekenen ook al zijn dit soort situaties uitgesloten in hun dekking kunnen ze je wel adviseren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:19

Katja schreef:
Als je bij TUI hebt geboekt moeten die het voor je oplossen maar als ze zoveel gestrande passagiers hebben dan is het vaak ellende met de communicatie.
Zou ook zeker informeren bij je reisverzekering wat die voor je kunnen betekenen ook al zijn dit soort situaties uitgesloten in hun dekking kunnen ze je wel adviseren.

De communicatie kan inderdaad wel eens te wensen overlaten bij zo'n ramp. Ik had toendertijd de laatste vakantiedagen ook last van stress waardoor ik weinig meer kon genieten. Maar het komt toch goed, daar wordt achter de schermen zeker aan gewerkt. Zelf iets gaan regelen zou ik pas doen als vanuit Tui gezegd zou worden dat dat zou moeten, maar waarschijnlijk beter wachten op hun plannen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Nou mijn vader en stiefmoeder hebben tijdens de uitbraak van Covid niet zo'n beste ervaring gehad met de communicatie bij TUI. Het was dat wij zelf een dag eerder terugvlogen met een andere maatschappij en op Schiphol bij de balie van TUI informatie hebben gekregen anders hadden ze niet geweten dat ze naar een andere luchthaven moesten op ruim 4 uur rijden en dat was de laatste vlucht van TUI die nog vertrok uit Amerika. Ik zou zelf niet teveel vertrouwen op dat het allemaal vanzelf goedkomt en er wel flink achteraan blijven zitten. En ook zeker niet accepteren dat ze de verantwoordelijkheid bij Emirates leggen want dat is niet zo.

santaju

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Ik heb helaas ooit vast gezeten in Griekenland door COVID. Laat TUI het voor je oplossen. Kortom: dagelijks bellen, mail goed in gaten houden en tussendoor toch proberen er lokaal het beste van te maken. Op het moment dat je zelf iets boekt heb je geen recht meer op compensatie. Mocht TUI uiteindelijk moeilijk gaan doen ivm de drukte, wendt je dan tot je reisverzekering, rechtsbijstand of juridisch loket. Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Sterkte. Ik zou blijven waar je bent en afwachten en het beste ervan maken. Reisverzekering kan ook niets doen begrijp ik?

Maar tui en dingen oplossen oef daar zijn ze iets minder ok in. De paar reizen die ik gehad heb zijn op 1 na een grote faal van ze. En veel extra stress ook door hun gebrek aan communicatie of risico nemen en vertrekken waar andere maatschappijen niet meer durfden te vliegen en alles aan de grond hielden. Een reisleider vertrokken zonder bericht terwijl ik nog doodziek niet reisbaar was. Gore hotels en je laten stikken, toen zelf opgelost op hun kosten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Je komt vanzelf een keertje thuis. Geniet nog even van je verlengde vakantie.