Wie is er nog meer langzaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Wie is er nog meer langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:43

Eigenlijk zegt de titel al genoeg. Wie is nog meer langzaam van zichzelf in verschillende situaties? :+

Ik heb zwemtraining, ik ben de langzaamste van de groep. < ik denk dat dat komt door ervaring, ik zwem nu z'n 3 kwart jaar fanatieker in de zin van training. Maar toch als we een oefening moeten doen waar we allemaal tegelijk starten is de trainer alweer aan het uitleggen voor de volgende oefening als ik ben aangekomen. (En dan ben ik één van de jongsten, meeste zijn 50+)

Zelfde met aan/uitkleden. Iedereen zit al lang en breed aan de koffie en ik sta nog half naakt mij om te kleden.

Vroeger met op/af zadelen van mijn paard. Deed ik veel langer over dan gemiddeld.

Met bodypump het pakken en opruimen van de spullen; als laatste vaak klaar.

Het afsluiten van mijn werkplek. Ik ben altijd als het laatst. Nog even dit pakken, nog even dat weggooien, jas pakken.

Ik ben ook echt geen type die binnen een half uur van de wekker naar auto/fiets gaat.

Vroeger met bij baantjes in de kassen was ik altijd ook (te) langzaam. Ik heb in de horeca gewerkt, bij de afwas. Gemiddeld was iedereen rond 20u/21u klaar. Om 23u was ik vaak een keer klaar. Ik heb ook nog steeds geen idee wat ik verkeerd deed.

Ik merk dat ik er moeite voor ga doen om niet als laatste een keer klaar te zijn. Maar waarschijnlijk heb ik daar alleen mezelf mee. Maar wie herkent dit? Op mijn werk op de computer ben ik overigens niet langzaam. :') Dan moet ik iets uitleggen en dan krijg ik te horen "Joh, je gaat veel te snel" en ik kan mij ook wel irriteren aan langzame mensen in de supermarkt. Al kan ik er soms ook wel lang over doen om alles bij elkaar te sprokkelen.

_chou

Re: Wie is er nog meer langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Ik ben ook echt traag van nature. Ik reken ook altijd 5 minuten om mijn jas aan te doen, schoenen aan te doen, fiets pakken en naar buiten gaan.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:58

_chou schreef:
Ik ben ook echt traag van nature. Ik reken ook altijd 5 minuten om mijn jas aan te doen, schoenen aan te doen, fiets pakken en naar buiten gaan.

Nou dit dus! Als ik met een vriendin afspreek en ik kom daar is zij zo hup klaar. Terwijl ik altijd 5 min nodig heb. Waar zijn mijn schoenen? Jas aan doen, sleutels pakken. Oh oliebol lamp nog aan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Mijn man :=
Mijn grootste ergernis want ik begrijp oprecht niet waarom alles zo traag moet. Hij snapt dan weer niet waarom ik zo gehaast ben, maar ik ben eigenlijk nooit gehaast omdat ik gewoon normaal doe en dus niet hoef te haasten.
Ook in wachtrijen ben ik hem altijd kwijt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

verootjoo schreef:
Mijn grootste ergernis want ik begrijp oprecht niet waarom alles zo traag moet. Hij snapt dan weer niet waarom ik zo gehaast ben, maar ik ben eigenlijk nooit gehaast omdat ik gewoon normaal doe en dus niet hoef te haasten.

Precies dit. En dan voelt hij zich opgejaagd door mij als ik klaar ben en op hem sta te wachten als we ergens heen gaan.

De tijd die hij nodig heeft voor zijn ochtendritueel.. daarin heb ik al drie wereldoorlogen gewonnen, een studie rechten gedaan, het hele huis schoongemaakt en zes boeken gelezen. Althans, zo ongeveer :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Supervixen schreef:
verootjoo schreef:

Precies dit. En dan voelt hij zich opgejaagd door mij als ik klaar ben en op hem sta te wachten als we ergens heen gaan.

De tijd die hij nodig heeft voor zijn ochtendritueel.. daarin heb ik al drie wereldoorlogen gewonnen, een studie rechten gedaan, het hele huis schoongemaakt en zes boeken gelezen. Althans, zo ongeveer :+

Nou dat ja := ik heb altijd mezelf en onze twee kinderen klaar en de hele ontbijtrommel opgeruimd zodat we kunnen gaan. En in die tijd kleedt hij zich aan en moeten we nog op hem wachten. Maar hoe dan?

En als ie gaat koken, iets wat ik in 20min klaar heb, duurt dan ineens drie kwartier voor we kunnen eten := en dan ligt ook nog de hele keuken overhoop. :+

Ik vind het maar fascinerend, dus lees hier mee om de andere kant van zo’n verhaal te ervaren.
Dus mijn vraag is; hoe zijn jullie dan zo langzaam?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Klinkt als mijn ex verootje, prima vent verder maar alles was op afspeelsnelheid 0,6. En ik zit op 1,6 zeg maar. _O-

Maar ik ben wel heel geduldig dus meestal kan ik het goed hebben. Maar ik doe graag dingen alleen dan kan ik zo snel zijn als ik wil. :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Ook herkenbaar…
Ik kam mezelf en twee kinderen doen in de tijd dat hij zichzelf doet :+

Trage kerel :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Ook douchen.

In die tijd kon ik letterlijk 6x douchen. En hij had geen hoofdhaar!!! _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

MarlindeRooz schreef:
Klinkt als mijn ex verootje, prima vent verder maar alles was op afspeelsnelheid 0,6. En ik zit op 1,6 zeg maar. _O-

Maar ik ben wel heel geduldig dus meestal kan ik het goed hebben. Maar ik doe graag dingen alleen dan kan ik zo snel zijn als ik wil. :))

Er zitten enorm veel goede kanten aan deze man hoor <3

Maar ook bv een spel Ligretto wil hij niet meer doen met mij. Hij zegt dat ie stress krijgt van mijn snelheid. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Ik vraag me dan af als zulke mannen met alles ;) langzaam zijn…
Is toch om tureluurs van te worden…

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Nou ik ben dan een rare vrouw. Want ik ben ook zo _O-

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Dit is mijn afdeling, ja ik leef alsof ik kruipolie heb getankt. :+ Ben altijd als laatste klaar met van alles, kan snel zijn als het echt moet maar dan ga ik vaak fouten maken. Zo fijn om meer mensen te treffen die dit ook hebben. *D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Ikke ook. Langzaam, traag en gestaag zeg ik altijd maar :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Ik ben juist heel vlot met alles, mijn man doet ook overal erg lang over. Inderdaad mezelf en de kinderen klaar en in die tijd hij alleen zichzelf.
Mijn schoonmoeder is nog erger :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Supervixen schreef:
verootjoo schreef:

En dan is het eindelijk zo ver en sta ik met jas aan klaar bij de voordeur en dan is hij zijn sleutels kwijt, ligt zijn telefoon nog ergens boven en is hij vergeten of hij de achterdeur nou wel dicht heeft gedaan.
Vermoeiend, ik heb er soms echt weinig geduld voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Ik ken genoeg mensen die traag zijn , maar aan de andere kant ben ik altijd van het snel snel snel en daardoor ook in een burn-out belandt. Ik moet nu vertragen om beter te worden. Maar het is zo lastig als dat van nature niet in je zit. Overigens ben ik nu wel trager geworden dan voorheen door lichamelijke klachten en trage hersenen. Ik irriteerde mij de eerste periode heel erg aan mijzelf dat ik niet meer snel kon. Als ik snel en overdreven ga doen dan zegt mijn lijf gelijk he prima, maar dan ga ik ook vervelend doen.

Maar ik kan ook niet tegen traagheid

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Zebrastreep schreef:
Ik ken genoeg mensen die traag zijn , maar aan de andere kant ben ik altijd van het snel snel snel en daardoor ook in een burn-out belandt. Ik moet nu vertragen om beter te worden. Maar het is zo lastig als dat van nature niet in je zit. Overigens ben ik nu wel trager geworden dan voorheen door lichamelijke klachten en trage hersenen. Ik irriteerde mij de eerste periode heel erg aan mijzelf dat ik niet meer snel kon. Als ik snel en overdreven ga doen dan zegt mijn lijf gelijk he prima, maar dan ga ik ook vervelend doen.

Maar ik kan ook niet tegen traagheid

Maar er zit wel een verschil tussen 'van nature snel handelen' en 'haasten'.
Ik ben snel, maar ik haast me niet. Zeker niet meer na mijn burnout nee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Je hebt traag en tergend traag.
Ik behoor tot team snel. Ik vind dat dat ook moet aangezien ik ook duikinstructeur ben en een divemaster of instructeur kan niet echt trager zijn dan de cursisten. Sommige cursisten zijn heel snel, maar ik heb wel mensen lesgegeven die dan divemaster wilden worden, maar waarbij iedereen al in het water lag en na 20 minuten die nog niet klaar waren. Tja, dan ben je gewoon ongeschikt voor zoiets. Je hoeft je niet te haasten, echt niet, maar je kunt het niet maken dat zelfs mensen met geen of weinig ervaring eerder klaar zijn dan jij. En een keer langzaam kan, maar altijd de laatste zijn en dan zodanig dat mensen echt zich ergeren aan je traagheid, tja, dan ben je niet geschikt.

Ik ben alleen een langzame hardloper, maar ben wel iemand van beter te vroeg ergens zijn dan te laat.

Ik kan nog wel een voorbeeld noemen van iemand die echt te traag is. We waren eens aan het duiken in het bos, ontheffing om de auto te parkeren in het bos, met als voorwaarde: Als het donker is het bos uit zijn. Nou, we zouden dus gaan duiken en dan hadden we een uur voordat het donker zou worden om ons na de duik om te kleden (lees, een uur voor de zonsondergang, dan heb je wel 1.5 uur voordat het echt donker is, want de civiele schemering duurt 30-40 minuten en dan heb je nog de nautische schemering en is het dus ook nog niet geheel donker). Dat uur is normaal gesproken genoeg om ook nog even te kletsen. Maar 1 van de groep was dus voor de duik al langzaam. Iedereen moest wachten. Dus de duik moest wat ingekort worden om die persoon. En we hadden gezegd, dan gaan we niet meer na de duik kletsen zodat er nog iets aan duiktijd overbleef. Ik kan in principe m'n spullen in de auto leggen, droogpak uit, schoenen aan en dan rij ik weg. De duikset kan ik dan thuis wel afbouwen. Maar niet iedereen wil dat. Ok, afbouwen duikset kost 5 minuten ofzo. We waren denk ik een half uur voor zonsondergang uit het water. Dus dan heb je een half uur om je om te kleden, en de spullen in te pakken en dan heb je nog zo'n 30-40 minuten civiele schemering voordat je naar de nautische schemering gaat, dus die tijd zou je eventueel er nog bij kunnen pakken. Het resultaat was dat we dus geheel in het pikkedonker nog in dat bos stonden, en dat de rest maar weggereden is, want die ene persoon had zelfs meer dan een uur nodig om spullen in te pakken. Die deed ook geen enkele moeite om ook maar iets sneller te zijn. Tja, dit is ook weer compleet disrespect in mijn ogen. Als je weet dat je zo tergend traag bent, dan moet je niet meegaan op een avondduik. Of je zorgt dat je het beter voorbereid zodat niemand voor de duik op je hoeft te wachten. Dan heb je na de duik dus ook meer tijd.

Langzaam vind ik niet zo erg, maar tergend langzaam kan wel op de zenuwen werken hoor. Ik hoop dat je daar dan rekening mee kunt houden. De snellen passen zich wel aan naar langzaam, maar als je je helemaal niet aan wilt passen, dan is dat wel heel vervelend.

aliida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Topic naar mijn hart, ik krijg ook vaak te horen dat ik langzaam ben.

Voor mijn ochtendroutine heb ik zo'n 1,5 tot 2 uur nodig. Vaak heb ik die tijd niet en ga dus regelmatig gehaast de deur uit. En inderdaad op het laatste moment bedenken dat je dit en dat nog moet pakken. Meestal ben ik op school ook als laatste klaar met het inpakken van mijn tas aan het einde van de les. Hetzelfde met op- en afzadelen.

Ik zou graag wat sneller willen zijn met alles, maar de tijd gaat te snel voorbij zonder dat ik het door heb.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Is het niet gewoon een kwestie van beter voorbereiden, een betere routine/planning hebben?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

Jep, hier ook wel. Heb soms ook wel het idee dat het er aan ligt hoe ik me voel. Heb soms dagen dat ik mn routine in 3 minuten klaar heb en ik heb soms dagen waarbij precies hetzelfde 10 minuten duurt. Of de ene dag dat ik het hele huis in 2 uur schoon heb en soms duurt alles een eeuwigheid en kom ik er amper doorheen. En waar dat m dan precies in zit _-:(
Ik ben wel echt een denker, merk op mn werk vaak ook dat ik alles goed uitgedacht en gedubbelcheckt wil hebben voor ik begin, waar ik ook echte doeners heb als collega's. Dus dan wil ik thuis ook nog wel eens terug lopen om dubbel te checken of ik iets uit- of dicht gedaan heb voor ik weg ga.
Daarnaast ben ik een eeuwige tijdsoptimist. Ik probeer er wel steeds meer rekening mee te houden dat dingen vaak langer duren dan ik denk dat ze duren, maar het blijft moeilijk.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Ik ben ook traag, heb een trage motoriek, en als ik sneller wil handelen, dan word ik heel spastisch en onhandig en loopt het helemaal mis.

Zeker niet dat ik rustig of gemakzuchtig ben, integendeel. Heb in december een job opgezegd omdat ik telkens probeerde even snel te zijn als mijn collega's, maar het lukte niet, en er was weinig begrip daarvoor. Nu gelukkig een job waar me dat niet verweten wordt, scheelt een pak. Maar heel vervelend als je een drukgevuld leven hebt, dan zou het een pak handiger zijn mocht alles dubbel zo snel gaan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Ik ben ook traag. Niet in denken, wel in handelen. Ik kreeg van mijn beste vriend eens een tuinbeeldje van een slak en dat vond ik stiekem heel grappig :')

GaljaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:49

verootjoo schreef:
Supervixen schreef:

Nou dat ja := ik heb altijd mezelf en onze twee kinderen klaar en de hele ontbijtrommel opgeruimd zodat we kunnen gaan. En in die tijd kleedt hij zich aan en moeten we nog op hem wachten. Maar hoe dan?

Klinkt bekend _O-
Vooral smorgens die laaaaaaaaange opstart…

Wij vrouwen zijn gewoon een stuk sneller en efficiënter :))