Ik heb zwemtraining, ik ben de langzaamste van de groep. < ik denk dat dat komt door ervaring, ik zwem nu z'n 3 kwart jaar fanatieker in de zin van training. Maar toch als we een oefening moeten doen waar we allemaal tegelijk starten is de trainer alweer aan het uitleggen voor de volgende oefening als ik ben aangekomen. (En dan ben ik één van de jongsten, meeste zijn 50+)
Zelfde met aan/uitkleden. Iedereen zit al lang en breed aan de koffie en ik sta nog half naakt mij om te kleden.
Vroeger met op/af zadelen van mijn paard. Deed ik veel langer over dan gemiddeld.
Met bodypump het pakken en opruimen van de spullen; als laatste vaak klaar.
Het afsluiten van mijn werkplek. Ik ben altijd als het laatst. Nog even dit pakken, nog even dat weggooien, jas pakken.
Ik ben ook echt geen type die binnen een half uur van de wekker naar auto/fiets gaat.
Vroeger met bij baantjes in de kassen was ik altijd ook (te) langzaam. Ik heb in de horeca gewerkt, bij de afwas. Gemiddeld was iedereen rond 20u/21u klaar. Om 23u was ik vaak een keer klaar. Ik heb ook nog steeds geen idee wat ik verkeerd deed.
Ik merk dat ik er moeite voor ga doen om niet als laatste een keer klaar te zijn. Maar waarschijnlijk heb ik daar alleen mezelf mee. Maar wie herkent dit? Op mijn werk op de computer ben ik overigens niet langzaam.
Dan moet ik iets uitleggen en dan krijg ik te horen "Joh, je gaat veel te snel" en ik kan mij ook wel irriteren aan langzame mensen in de supermarkt. Al kan ik er soms ook wel lang over doen om alles bij elkaar te sprokkelen. 

langzaam zijn…