Erfenis Choupette

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Erfenis Choupette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 09:45

Krijgt Choupette, de kat van Karl Lagerfeld, haar erfenis nog? Het testament van haar overleden baasje wordt nu aangevochten en mogelijk niet rechtsgeldig verklaard door de onterfde neven en nichten van de overledene. Het duurt nu al 7 jaar. Is het erfrecht in Frankrijk anders dan in Nederland? Het geld voor Choupette ging\gaat trouwens op de rekening van haar verzorgster.

Ania

Re: Erfenis Choupette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 13:45

Oeh, wat is de reden van het aanvechten?

Onze buren hebben hun hond ook opgenomen in hun erfenis, er wordt een x bedrag vrijgemaakt aan de verzorger voor de hond zolang deze nog leeft, zij willen ook veiligstellen dat de hond niks tekort komt na hun dood. Vind ik een mooie gedachte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 14:46

Ania schreef:
Oeh, wat is de reden van het aanvechten?

Onze buren hebben hun hond ook opgenomen in hun erfenis, er wordt een x bedrag vrijgemaakt aan de verzorger voor de hond zolang deze nog leeft, zij willen ook veiligstellen dat de hond niks tekort komt na hun dood. Vind ik een mooie gedachte.

De reden van het aanvechten is dat zij áls bloedverwanten, vinden recht op de miljoenenerfenis te hebben. Echter Karl Lagerfeld was met deze familieleden al heel lang gebrouilleerd ,ook vanwege een erfeniskwestie. Getrouwd was hij niet en had ook geen kinderen (wel een homo-vriend maar die was eerder al overleden). Dus volgens Nederlands erfrecht had niemand wettelijk recht op zijn geld en kon hij het nalaten aan wie hij wilde.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:46

Ik denk niet dat Nederlands erfrecht van toepassing is op de erfenis van Karl Lagerfeld...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:04

Choupette is inmiddels bijna 15, dus de tijd begint ook wel te dringen :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 11:29

Tiggs schreef:
Ik denk niet dat Nederlands erfrecht van toepassing is op de erfenis van Karl Lagerfeld...

Ik vroeg daarom ook al of iemand hier iets wist van Frans erfrecht. Het schijnt dat in de U.S.A. een dier wel een rechtspersoon kan zijn; in Nederland dus niet, daar is het een "zaak" die dus niet kan erven maar daarentegen zelf erfenis wordt...