Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eloya schreef:Volgen jullie dit?
Calamiteiten hospitaal in het UMC is ook geopend
https://nos.nl/liveblog/2598304-veiligh ... ad-utrecht
Brandweer: oorzaak explosie nog onbekend, vier gewonden
Er was volgens een woordvoerder van de brandweer sprake van meer explosies. De oorzaak is nog onbekend. "De brand moet eerst uit."
De explosie vond 'inpandig' plaats in de Visschersteeg. Maar in welk gebouw is nog onduidelijk. De woordvoerder zegt dat er vier gewonden zijn. Hoe ze eraan toe zijn, is niet bekend. Ook zouden er mogelijk nog mensen onder het puin liggen.
chanicha schreef:Heel erg, is zo’n leuk ouderwets stukje van Utrecht!
Mijn dochter werkt een stuk de andere kant op van het station en daar voelden ze het gewoon trillen.
Vientje schreef:Heel erg heftig, wat een ravage...hopelijk valt het iig voor de slachtoffers mee en zijn er niet nog meer gewonden gevallen![]()
Dit steegje is op 5 minuten lopen afstand van mijn werk (de trauma heli's staan daar nu voor de deur) en onderdeel van mijn vaste looproute naar het station (want het was zo'n snoezig steegje...eeuwig zonde). Mijn oorspronkelijke planning vandaag had betekend dat ik op het tijdstip van de explosie op die route was geweest, hoogstwaarschijnlijk precies in de steeg....door een onverwachte vergadering vanavond laat heb ik met de lunch besloten toch een paar uur eerder naar huis te gaan. Dat is normaal echt niks voor mij, maar ben nu zo blij dat ik mijn gekke gut feeling van vanochtend over die vergadering gevolgd heb