Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warboel schreef:Ik heb hier toevallig een paar weken terug een gesprek over gehad met de directeur van het bedrijf waar ik werk. Ik werk als beeldbewerker dus dat is iets wat wel makkelijk door AI overgenomen kan worden. Toch kloppen eigenlijk altijd de beelden niet, dus ze hebben voorlopig toch echt nog wel beeldbewerkers nodig. Ik probeer me er niet te druk om te maken, ik zie het wel.
Hiervoor werkte ik in een drukkerij en AI opgemaakt drukwerk klopte 9/10 keer ook echt voor geen ene meter.
.
.
ja en daar kan ik dan wel verdrietig van worden
. mala26 schreef:Mijn werk zal nooit worden over genomen worden door a.i. ik geef paardrijles. Dus dat scheelt weer.
Maar ik ben wel opzoek naar werk erbij. Dus het is wel goed om er over na te denken om iets te gaan doen waar je er ook niet of nauwelijks mee te maken gaat krijgen.
Little_Gift schreef:mala26 schreef:Mijn werk zal nooit worden over genomen worden door a.i. ik geef paardrijles. Dus dat scheelt weer.
Maar ik ben wel opzoek naar werk erbij. Dus het is wel goed om er over na te denken om iets te gaan doen waar je er ook niet of nauwelijks mee te maken gaat krijgen.
Waarom denk je dat? Dat paardrij les geven nooit overgenomen kan worden door AI? Ik zie dat namelijk wel heel makkelijk gebeuren hoor
Kaplaars schreef:Ik sta voor de klas op een middelbare school. Wij merken wel dat we ons werk aan moeten passen, het is niet leuk om 30 verslagen na te kijken die door chatgpt zijn geschreven.
Of Ai het echte lesgeven overgaat nemen, dat denk ik niet. Maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het concept onderwijs totaal op de schop gaat binnen nu en 15 jaar.
Dat een docent nog meer een coachende rol gaat krijgen, ipv docerend voor een klas staan.
Little_Gift schreef:mala26 schreef:Mijn werk zal nooit worden over genomen worden door a.i. ik geef paardrijles. Dus dat scheelt weer.
Waarom denk je dat? Dat paardrij les geven nooit overgenomen kan worden door AI? Ik zie dat namelijk wel heel makkelijk gebeuren hoor
MizzMontana schreef:Er zijn nu al mogelijkheden om jezelf te filmen en dan feedback te krijgen. Dat kan vast verfijnd en uitgebreid worden met ai