Brigitte Bardot overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Brigitte Bardot overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:14

Palmera

Re: Brigitte Bardot overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:20

Ik ben nog bezig dit een beetje te laten bezinken. Eerst Jane Goodall en nu BB.

Wat was BB mooi. Ook toen ze ouder werd. En van binnen was ze niet mooi, ze was prachtig! Haar inzet voor dierenrechten kende geen grenzen. Ze gaf haar naam en bekendheid aan de zwaksten. Pure bewondering voor die vrouw.
Eigenaardig? Ja, wie niet!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:40

Palmera schreef:

Wat was BB mooi. Ook toen ze ouder werd. En van binnen was ze niet mooi, ze was prachtig! Haar inzet voor dierenrechten kende geen grenzen. Ze gaf haar naam en bekendheid aan de zwaksten. Pure bewondering voor die vrouw.

Helemaal waar
Zo een mooi mens

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:47

Echwel schreef:
Palmera schreef:

Helemaal waar
Zo een mooi mens

Over de doden niets dan goed hoor, maar ik geloof dat ze niet helemaal prachtig was van binnen :x En dat gaat wel iets verder dan eigenaardig. Ik zou haar toch niet op een lijn zetten met Jane Goodall

Citaat:
Bardot raakte aan de andere kant in opspraak om uitspraken over immigratie, de islam en homoseksualiteit. In 2025 sprak ze haar steun uit voor de Franse filmmaker Gérard Depardieu, die door tientallen vrouwen beschuldigd wordt van grensoverschrijdend gedrag, aanranding en verkrachting.

Bron: https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... -overleden

Ze is zelfs meerdere keren veroordeeld voor racisme en discriminatie: https://www.demorgen.be/nieuws/vijf-kee ... gle.com%2F