Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saga schreef:Op een schaal van 1 tot 10, hoe heftig zijn de beelden?
Dahlia85 schreef:Ik vind dit heftig,
Dit geeft absoluut geen goed beeld van de veehouderij sector, al zullen er mensen beweren dat dit wel zo is. Dit zijn rotte appels en mogen hard worden aangepakt.
Ik sta dag en nacht klaar voor mijn dieren, jarenlang. Ik werk er dagelijks mee en ken ze net zo als mijn paarden ook al zijn het dieren die ik zakelijk hou.
Als ze weg gaan wil ik dat ze tot op de laatste minuut met respect worden behandeld ook al worden ze geslacht.
fransje23 schreef:Het gruwelijkste vind ik die koe die duidelijk niet meer op kon staan zo te bewerken met een veeprikker, te slaan schoppen en de dag daarna levend wegslepen aan de achterpoten...
Dan heb je echt geen liefde voor die dieren en zou je er ook niet mee moeten werken.
nine1987 schreef:Ik denk dat er veel problemen ook schuilen in het feit dat de consument zo min mogelijk wil betalen voor het product..
Dan wordt er ook weinig aandacht/zorg besteed aan "de producent" en worden deze praktijken in de hand gewerkt..
(En vanuit persoonlijk standpunt: Ik vind mezelf een enorme hypocriet hoor.. Absoluut.. Want mijn maag keert om van deze wanpraktijken.. Maar ik ben egoïstisch en eet wel m'n biefstukje en drink m'n glas melk..)
nine1987 schreef:Ik denk dat er veel problemen ook schuilen in het feit dat de consument zo min mogelijk wil betalen voor het product..
Dan wordt er ook weinig aandacht/zorg besteed aan "de producent" en worden deze praktijken in de hand gewerkt..
(En vanuit persoonlijk standpunt: Ik vind mezelf een enorme hypocriet hoor.. Absoluut.. Want mijn maag keert om van deze wanpraktijken.. Maar ik ben egoïstisch en eet wel m'n biefstukje en drink m'n glas melk..)
Gnome schreef:nine1987 schreef:Ik denk dat er veel problemen ook schuilen in het feit dat de consument zo min mogelijk wil betalen voor het product..
Ik snap niet helemaal waarom je een dierenmishandelaar moet zijn als je blijkbaar te weinig betaald krijgt? Ze mogen er best zakelijk in staan en niet die beesten knuffelen maar mishandelen is echt next level idioot en onnodig. Volgens mij zit er dan gewoon een kronkel in je kop en kick je op het leed van die beesten.
Dahlia85 schreef:Mijn maag doet hetzelfde, en ik ben dus veehouder. Dit is NIET hoe boeren met hun koeien omgaan. Wat ik begrepen heb is dit gefilmd op slachterijen waar de mensen compleet zijn afgestompt en dieren niet als dieren zien.
Dahlia85 schreef:nine1987 schreef:Ik denk dat er veel problemen ook schuilen in het feit dat de consument zo min mogelijk wil betalen voor het product..
Mijn maag doet hetzelfde, en ik ben dus veehouder. Dit is NIET hoe boeren met hun koeien omgaan. Wat ik begrepen heb is dit gefilmd op slachterijen waar de mensen compleet zijn afgestompt en dieren niet als dieren zien. Hoe pakken we dit aan? Ik weet het niet. Door een statement te maken en onze dieren niet meer naar die slachterijen te brengen. Verder hoop ik dat de sector hier ook een statement in maakt. Want ik wil niet worden neergezet als iemand die iets te maken heeft met dit soort praktijken