Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:59

Omdat we de 500 pagina’s zijn gepasseerd.

De laatste post van in het vorige topic gequote……

juval schreef:
rien10 schreef:
Mijn moeder had haar droombaan en was verschrikkelijk verdrietig dat ze moest stoppen met werken. Mede daardoor is er snel een baby gekomen. Vreselijke omstandigheden.

mijn moeder ook. ze is in 1971 getrouwd en toen werd verwacht dat ze haar baan bij de bank op zegde.

Als kind vond ik het wel fijn dat mijn moeder thuis was overigens, met het werk van mijn vader kon het ook niet anders denk ik. Maar ze heeft er bij mij en mijn zusje altijd wel op gehamerd om niet financieel afhankelijk te worden van een man. Bij mijn zus is dat gelukt. :+

Op naar weer 500 pagina's.......

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

dat is snel!
bedankt Lughnassadh :)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Precies. Dus hoewel jij een fijne opvoeding hebt gehad, heeft het gedwongen thuisblijven voor je moeder een keerzijde voor haar gehad. Vind je dat dan niet erg? Of is dat prima, omdat jij het er goed op deed?

''ze wist niet beter'' is inderdaad wat er vaak gebeurd. Die vrouw met rok of hoofddoek weet ook niet beter. Daarmee is het nog geen vrijwillige keuze.

Je laatste alinea kan ik niks van bakken.(quote 996981)

Mijn moeder was al vroeg mantelzorger voor haar vader en broers, en jazeker zij wilde graag een baantje en dat was er ook samen met een nichtje, en toen ze trouwde ging ze in de zaak meewerken, was helemaal happy.

Fietsen in weer en wind maakt dat je conditie kreeg om te kunnen schaatsen, leerde afzien en volhouden, vormde karakter, niet opgeven tenzij.....
Helaas zijn er in dit land geen tochten meer om te schaatsen, en binnen wordt ik dol van het alsmaar rondjes draaien

Wat ik jammer vind is dat wij inmiddels in een land leven met veel culturen en dat ik het lastig vind om te accepteren dat er nog culturen zijn die handhaven waar we in de westerse wereld al mee gestopt zijn.

Weet ook niet of ze in het land van herkomst het ook zo zien zoals wij, er zijn ook vrouwen die vrijwillig - omdat ze een bepaald geloof aanhangen - kiezen voor een hoofdoek en ik denk niet als je er vijwillig voor kiest - in deze tijd - je het dan ook onder dwang moet zetten.
Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 10:27, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Wat heeft fietsen in weer en wind met politiek te maken :o ?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Wat heeft afzien met dwang of politiek te maken? Je bent me echt compleet kwijt.

We hadden het over vrouwen die in allerlei rollen en posities gedwongen worden en jij begint over rondjes schaatsen binnen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Ik volg ook weer. Ben benieuwd naar de uitslag woensdag

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

_San87_ schreef:

Helemaal niets, en toch meer dan je denkt, mentaal sterk moeten zijn b.v., op koers blijven

het was n.a.v. een reactie op 996981, in die context, past het.
ga nu maar weer even een kopje koffie doen *D
Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 10:34, in het totaal 2 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

mce schreef:
_San87_ schreef:

Helemaal niets,

Maar je wil het hier bespreken omdat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Op naar de volgende 500 *\o/*

Ik wilde nog even aanhaken op de post van Elisa.
Naast de hogere energiebelasting, die er nog steeds is, werd er ook ingezet op het verduurzamen van woningen en specifiek in buurten met energiearmoede.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

996981 schreef:
Wat heeft afzien met dwang of politiek te maken? Je bent me echt compleet kwijt.

We hadden het over vrouwen die in allerlei rollen en posities gedwongen worden en jij begint over rondjes schaatsen binnen?

klopt, ik mocht al jong gaan schaatsen, dat was in die tijd ook niet iets voor vrouwen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

mce schreef:
996981 schreef:

klopt, ik mocht al jong gaan schaatsen, dat was in die tijd ook niet iets voor vrouwen.

maar dan zeg je daar toch iets over? Hoe belachelijk dat was (of welke andere mening je er dan ook over had/hebt). Je hebt het nu over fietsen in weer en wind en zonder enige context. Heel raar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

Ik plak nog even de quote van Rien uit het vorige topic hierin, omdat ik daar nog op wilde reageren:

"Mijn moeder had haar droombaan en was verschrikkelijk verdrietig dat ze moest stoppen met werken. Mede daardoor is er snel een baby gekomen. Vreselijke omstandigheden."

Mijn moeder ook. Ze was cheffin van een grote afdeling bij het NTI. Mijn vader kwam van de grote vaart af en werkte uit nood als kellner. Ze hadden liever gehad dat mijn vader thuis was gebleven om voor mij te zorgen en dat mijn moeder kon blijven werken (mijn ouders hadden in de jaren 60 al moderne opvattingen), maar dat kon niet. Mijn vader is toen avondcursussen gaan volgen en heeft nog een goede kantoorbaan kunnen bemachtigen, maar deze dwang heeft beide verdriet gedaan. Ze hebben mij inderdaad altijd gestimuleerd om door te leren zodat ik onafhankelijk werd, en gelukkig kon mijn moeder later wel weer gaan werken, maar ze heeft nooit meer zo'n goede baan gehad als voor haar huwelijk :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Ik vind het van mezelf wel ergerlijk dat ik nog steeds niet weet waar ik op moet stemmen...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Dat lijkt me ook lastig San, ik ben blij dat ik er uit ben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

prompter schreef:
Ik plak nog even de quote van Rien uit het vorige topic hierin, omdat ik daar nog op wilde reageren:

"Mijn moeder had haar droombaan en was verschrikkelijk verdrietig dat ze moest stoppen met werken. Mede daardoor is er snel een baby gekomen. Vreselijke omstandigheden."

Mijn moeder ook. Ze was cheffin van een grote afdeling bij het NTI. Mijn vader kwam van de grote vaart af en werkte uit nood als kellner. Ze hadden liever gehad dat mijn vader thuis was gebleven om voor mij te zorgen en dat mijn moeder kon blijven werken (mijn ouders hadden in de jaren 60 al moderne opvattingen), maar dat kon niet. Mijn vader is toen avondcursussen gaan volgen en heeft nog een goede kantoorbaan kunnen bemachtigen, maar deze dwang heeft beide verdriet gedaan. Ze hebben mij inderdaad altijd gestimuleerd om door te leren zodat ik onafhankelijk werd, en gelukkig kon mijn moeder later wel weer gaan werken, maar ze heeft nooit meer zo'n goede baan gehad als voor haar huwelijk :

Ik vind dit zulke sneue verhalen...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

_San87_ schreef:
Ik vind het van mezelf wel ergerlijk dat ik nog steeds niet weet waar ik op moet stemmen...

Waarfom of waarover twijfel je?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

prompter schreef:

Mijn moeder ook. Ze was cheffin van een grote afdeling bij het NTI. Mijn vader kwam van de grote vaart af en werkte uit nood als kellner. Ze hadden liever gehad dat mijn vader thuis was gebleven om voor mij te zorgen en dat mijn moeder kon blijven werken (mijn ouders hadden in de jaren 60 al moderne opvattingen), maar dat kon niet. Mijn vader is toen avondcursussen gaan volgen en heeft nog een goede kantoorbaan kunnen bemachtigen, maar deze dwang heeft beide verdriet gedaan. Ze hebben mij inderdaad altijd gestimuleerd om door te leren zodat ik onafhankelijk werd, en gelukkig kon mijn moeder later wel weer gaan werken, maar ze heeft nooit meer zo'n goede baan gehad als voor haar huwelijk :

wat toevallig, mijn vader zat ook op de grote vaart, voornamelijk Azië. Hij was 4 maanden op, 4 maanden af. Wij wisten als kind niet beter.
Moeder had in haar leven al meer met dwang te maken gehad toen ze op 19 jarige leeftijd ongehuwd/ongewenst zwanger werd, grote schande voor de familie. Ze moest naar het tehuis voor ongehuwde moeders om te bevallen en haar kind af te staan. Dat afstaan wilde ze niet en het kindje kon in een pleeggezin terecht. Tot mijn moeder jaren later eindelijk getrouwd was, toen mocht mijn oudere zus weer bij haar wonen.. vreemde tijden waren het toen (jaren 60/70). Wat dat betreft is er veel ten goede veranderd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

fransje23 schreef:

Naast de hogere energiebelasting, die er nog steeds is, werd er ook ingezet op het verduurzamen van woningen en specifiek in buurten met energiearmoede.

Dat laatste was alleen een lachertje en is bij de sociale huurwoningen nog steeds niet goed gebeurd terwijl ze wel lekker de huren blijven verhogen.

Marlinde, het was Jetten,s idee en ik blijf hem er voor verantwoordelijk houden omdat het zo ondoordacht en dom was. Natuurlijk deed de rest van het kabinet er ook aan mee en dat zegt inderdaad ook een heleboel over het kabinet van toen.

996, ik kan goed volgen wat wat je schrijft en ben het ermee eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Waarfom of waarover twijfel je?

Ik twijfel tussen GL/PvdA en D66.

Twijfel GL/PvdA - Defensiebudget en ik zie Timmermans niet als premier (hoewel dat niet echt heel zwaar telt :'))
Twijfel D66: Eurobonds

Voorheen twijfelde ik ook over D66 om hoe groot ze zijn, maar met de huidige peilingen staan ze bijna op gelijke hoogte met GL/PvdA, dus dan is het denk ik niet meer per se nodig strategisch te stemmen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:

Dat laatste was alleen een lachertje en is bij de sociale huurwoningen nog steeds niet goed gebeurd terwijl ze wel lekker de huren blijven verhogen.

Marlinde, het was Jetten,s idee en ik blijf hem er voor verantwoordelijk houden omdat het zo ondoordacht en dom was. Natuurlijk deed de rest van het kabinet er ook aan mee en dat zegt inderdaad ook een heleboel over het kabinet van toen.

Ik weet niet of je dit zo stellig kunt zeggen over heel Nederland. In mijn gemeente is er echt heel erg veel verduurzaamd. Huurwoningen hebben spouwisolatie, dakisolatie en zonnepanelen gekregen. Het gaat wel in batches, dus per wijk.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:00

juval schreef:
dat is snel!
bedankt Lughnassadh :)

Ik moest even wat tijd vullen tijdens het afmaken van een unicorntaart :D .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Elisa2 schreef:

Is dat zo want dat is niet mijn ervaring. :)

Hangt misschien van de woningbouwvereniging af maar vele verduurzamen versneld.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik twijfelde ook maar ga toch voor GL/PvdA. Inhoudelijk toch het beste programma vind ik.
En ik zie Timmermans juist wel als premier. Hij heeft veel ervaring in Europa en hij komt op mij juist wel betrouwbaar over.

Ik hoop vooral dat mensen Wilders inmiddels wel doorzien. Dat de problemen in NL niet opgelost worden door maar constant alles op vluchtelingen af te schuiven. Maar inhoudelijk moeten bijdragen. Uit hun (grotendeels ontbrekende) programma blijkt genoeg lijkt me.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Wat is je twijfel over eurobonds San?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:

Ik weet niet of je dit zo stellig kunt zeggen over heel Nederland. In mijn gemeente is er echt heel erg veel verduurzaamd. Huurwoningen hebben spouwisolatie, dakisolatie en zonnepanelen gekregen. Het gaat wel in batches, dus per wijk.

Bij dat plan wat Elisa eerder deelde stond ook dat er fors uit wordt getrokken om huizen van mensen met lage inkomens te helpen bij verduurzamen. Er is echt veel mogelijk als je wil.

Ik snap ook nu niet weer zo goed waar de boosheid vandaan komt. Het feit dat we nog aan gas zitten heeft ermee te maken dat we vrij langzaam verduurzamen. Het feit dat het duurder wordt omdat we graag zaken deden met schurkenstaten en Groningen - terecht - niet verder mogen slopen. De ambitie is om in 2050 volledig van het gas af te zijn. En ja, dat heeft gevolgen voor sommige huishoudens. Ik vraag me altijd af hoe problemen moeten worden opgelost als er nooit ergens iets mag veranderen. Mensen verwachten dat de politiek vanalles voor ze oplost, maar niks mag ooit iets kosten, en oplossingen mogen ook niet bij mij in de buurt. Moeten we dan maar niks doen ofzo?